31 فروردین 1403
بازگشت به رابطه عاشقانه

بازگشت به رابطه عاشقانه و دادن شانس دوباره


خانه » روابط عاطفی » بازگشت به رابطه عاشقانه و دادن شانس دوباره

شما هم رابطه ای را تمام کرده اید، اما به فکر بازگشت به رابطه عاشقانه هستید؟ آیا ترمیم یک رابطه شکست خورده امکان پذیر است؟

پاسخش کوتاه است، بله می شود! البته مانند هر چیز دیگری در رابطه عاشقانه، این کار ساده نیست. فاکتورهای زیادی در ثبات رابطه دخیل هستند، مانند زمان، عمق احساس، رشد شخصی و دلیل شکست رابطه.

پیچیده به نظر می رسد؟ چون دقیقا همین طور است.

آیا بازگشت به رابطه عاشقانه پس از شکست امکان پذیر است؟

بله امکان پذیر است، اما برای جواب قطعی باید از شما و رابطه تان اطلاعات دقیقی داشته باشیم.

چنانچه این مطلب نتوانست به شما در تصمیم گیری برای بازگشت به رابطه عاشقانه کمک کند، با ما تماس بگیرید تا با بررسی شرایط زندگی شخصیتان به شما کمک کنیم.

برای ترمیم دوباره یک رابطه، لازم نیست خودتان را تغییر دهید تا دیگری را راضی کنید. شما قرار نیست از خودگذشتگی کنید، چرا که این راهکار تنها در کوتاه مدت جواب می دهد و پس از مدتی دوباره اختلافات بین شما بالا می گیرد. بلکه، پیش از تصمیم گیری قطعی برای شروع یک رابطه هر دوی شما باید زمانی را به فکر کردن در مورد شخصیتتان، نقاط قوت و ضعفتان اختصاص دهید و راهی برای سازگاری بیشتر پیدا کنید.

اگر هر دوی شما تغییرات لازم را برای همسری بهتر داشته اید، احتمال موفقیت در شانس دوم به رابطه بالاتر است. هر دو باید به فرد بهتری برای همسر بودن تبدیل شده باشید.

مسئولیت شما در به بن بست رسیدن رابطه قبلی چقدر است؟ چه چیزی در رفتار شما اشتباه بود؟ اگر خودتان را کاملا مبرا از اشتباه می دانید، اشتباه می کنید. شما نیز در این رابطه سهیم بوده اید. پس برای حل کاستی های رابطه هر دو تلاش کنید.

بازگشت به رابطه عاشقانه

آیا زمان کافی برای بازگشت به رابطه عاشقانه گذشته است؟

چه چیزی باعث قطع رابطه شما شد؟

خیانت؟ شک و حسادت؟ عدم اعتماد؟ بدرفتاری و آزار؟

بدانید که تغییرات شخصیتی به سادگی در زندگی یک نفر رخ نمی دهد. برای مشاهده تغییرات سازنده در یک شخص باید حداقل چند ماه بگذرد.

اگر دیروز از هم جدا شده اید و امروز پیام درخواست برای شروع مجدد رابطه را از سوی همسر یا نامزدتان دریافت کرده اید، از خودتان بپرسید شرایط امروز چه تفاوتی با دیروز دارد؟ چه چیزی در ما تغییر کرده که تضمین کند می توانیم این بار موفق شویم؟

احتمالا هیچ چیز!

پس بازگشت به رابطه در این شرایط اشتباه است. برای تغییر طرف مقابل صبر کنید. اگر با گذشت زمان این تغییر حاصل نشد، این رابطه را برای همیشه تمام کنید. شما نمی توانید تمام عمرتان را صرف فردی کنید که نمی خواهد برای بهبود رابطه تان گامی بردارد. فرصت های زندگیتان را به خاطر یک فرد اشتباه از دست ندهید.

در این شرایط بازگشت به رابطه قبلی اشتباه است:

دلیلتان برای بازگشت به رابطه قبلی چیست؟

بیشتر افراد به دلیل وابستگی این کار را می کنند. این در حالی است که در بالا گفتیم صرفا باید در صورت تغییر شرایط فردی و زندگی به یک رابطه بازگردید. بازگشت به خاطر وابستگی نشان از عدم اعتماد به نفس و احساس تنهایی در شماست. اینها دلایل سالمی برای بازگشت به رابطه قبلی نیست. با رفع تنهایی، دوباره مشکلات قبلی سر باز می کنند و رابطه شما مانند قبل به بن بست می خورد.

سوء استفاده عاطفی چیست و به چه رفتاری اطلاق می شود؟

دنیا را در یک نفر خلاصه می دانید. او تنها فردی در دنیا نیست که می توانید با او احساس شادی کنید. عشق آنقدر چشمتان را کور کرده که نمی توانید گزینه های دیگر را ببینید. به همین دلیل می خواهید به رابطه قبلی بازگردید.

آیا جدایی برای همیشه به نفع رابطه است؟

اساس یک رابطه سالم، اعتماد است. اگر همسرتان خیانت کرده، دروغ می گوید، پنهان کاری می کند و این رفتارها به عادت او تبدیل شده، بازگشت به رابطه عاشقانه کار غلطی است.

تفاوتی ندارد دلیل جدایی چیست، اگر این دلیل عادتی نهادینه شده در همسرتان است، بهتر است به این رابطه بازنگردید. او در بهترین حالت پس از مدتی آرامش و سازش، دوباره به رفتارهای آزاردهنده خود ادامه خواهد داد.

عامل دیگری که نشان می دهد جدایی به نفع رابطه است، توجه به گذشته است. به حرف های خود و همسرتان به دقت گوش دهید. آیا یکی از شما یا هر دو درباره گذشته حرف می زنید؟ آیا در حرف هایتان بویی از سرزنش کردن به مشام می رسد؟

بهتر است به این رابطه بازنگردید. بازگشت به رابطه قبلی تنها زمانی پذیرفته شده است که همه چیز در مورد گذشته را کنار بگذارید و از اول شروع به ساختن کنید.

چطور می توان شانس موفقیت بازگشت به رابطه عاشقانه را بیشتر کرد؟

از مزایای مشاوره روانشناسی خانواده غافل نشوید.

قبل از اعلام پیوند دوباره، برای مشاوره خانواده و زوج درمانی اقدام کنید. این مرتبه دوم یا چندم پیوند شماست، پس باید با دقت بیشتری این کار را انجام دهید.

روانشناس به شما کمک می کند تا با این افکار و احساسات ضد و نقیض آشنا شوید و بتوانید تصمیمی محکم و قاطع بگیرید. همچنین روانشناس می تواند به شما در شروع مجدد اما بهتر و طی کردن روشی درست، کمک کند.

پس از آنکه افکار خودتان روشن شد، بهتر است با همسرتان به صورت مشترک در جلسه مشاوره قبل از ازدواج شرکت کنید. مشاور ضمن ارزیابی شخصیت هر دوی شما، مهارت های سازگاری و حل اختلاف را به شما آموزش می دهد. برای یک زندگی موفق به این مهارت ها نیاز دارید.

با بررسی دقیق شرایط، تصمیم بهتر و درست تری بگیرید. ما در این راه در کنار شما هستیم.

سخنی از سیمیآروم:

داشتن دو ویژگی برای بازسازی رابطه عاشقانه اهمیت دارند:

زوج باید به استقلال رسیده باشند و مهارت های فردی را در خود تقویت کرده باشند. در واقع، وابستگی و نیاز نباید عامل بازگشت به رابطه باشد.

هر دو نفر باید در مورد رفتارهایشان در زندگی مشترک فکر کرده باشند و سهم خود را در بروز مشکلات پیدا کرده باشند.

پس از جدایی، سریعا به فکر ازدوام مجدد و شروع یک رابطه دیگر نباشید. مدتی را به خودتان فرصت دهید و ارزیابی کنید.

ما برخلاف زوج هایی که گمان می کنند و اصرار دارند که به درد هم نمی خورند و باید جدا بشوند، معتقدیم که آن ها می توانند کنار هم زندگی کنند فقط راه درست را بلد نیستند.

شما را به آموختن راه درست زندگی کردن و مهارت های مورد نیاز دعوت می کنیم.

رابطه شما با همسرتان چطور بود؟ دلیل شکست رابطه قبلیتان چه بود؟ در چه صورتی حاضر به بازگشت به رابطه قبلی هستید؟ نظرات خود را با در میان بگذارید.

[block id=”pish”]

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها