9 فروردین 1403
رفیق بازی همسر

رفیق بازی همسر چه راهکاری دارد؟


خانه » مشاوره زناشویی » رفیق بازی همسر چه راهکاری دارد؟

بسیاری از زوجین دوست ندارند همسرشان با دوستانش ارتباط داشته باشد. رفیق بازی همسر مشکلی است که می تواند ارتباط عاطفی و شادابی زندگی مشترک را از بین ببرد.

همسر رفیق باز کیست؟

بهتر است اول با هم تعریف این اصطلاح را مرور کنیم. هم زنان و هم مردان می توانند رفیق باز باشند. با این حال، شیوع آن در بین مردان بیشتر است.

راهکارهای حل مشکل رفیق بازی همسر

همه انسان ها تعدادی دوست صمیمی دارند و در واقع این نشانه خوبی است. نداشتن دوست در زندگی یک فرد می تواند نشانه مشکلات رفتاری و نداشتن مهارت های اجتماعی باشد.

بنابراین، وجود یک یا چند دوست در زندگی همسر به معنی رفیق بازی او نیست.

رفیق باز به کسی گفته می شود که برای رفاقت زندگی می کند. تمام جنبه های زندگی او در دوست، مرام، معرفت و وقت گذرانی با این افراد تعریف می شود. همه چیز در زندگی این فرد به خاطر دوستانش تحت شعاع قرار می گیرد.

در اوقع، اولویت زندگی این فرد دوستانش هستند. او بین بودن در کنار دوستش و رساندن همسرش به مطب پزشک مسلما دوستانش را انتخاب می کند و به همسرش تاکسی تلفنی را پیشنهاد می دهد!

وجود دوست در زندگی افراد متاهل بد است یا خوب؟

دوست نقش مهمی در زندگی هر فرد دارد و گوشه ای از روابط او را شکل می دهد. یک فرد متاهل نیز همانند افراد مجرد به داشتن روابط دوستانه نیاز دارد.

صرف داشتن دوستان متعدد به این معنی نیست که زندگی مشترک فرد در خطر قرار گرفته است.

یک دوست خوب می تواند در شرایط بد حامی خوبی به شمار رود. چنین فردی می تواند در تنگناهای روحی باعث تسلی خاطر و تغییر روحیه شود.

در عین حال، داشتن ارتباط با دوستان بد که تاثیرات منفی و مخرب در رفتارهای فرد به جا می گذارند، برای زندگی مشترک، بنیان خانواده و سلامت عاطفی زوج خوب نیست.

ازدواج توافقی است که پس از آن بسیاری از جنبه های زندگی هر دو نفر تحت تاثیر قرار می گیرد. زوج باید روابط دوستانه خود را نیز بر اساس برنامه های خانواده تغییر داده و خانواده و همسر را در اولویت قرار دهند.

زمانی که این اولویت جابه جا می شود و دوستان تاثیرات رفتاری و ارزشی بد در فرد به جای می گذارند، می توان گفت که ارتباط با دوستان آسیب رسان است.

راهکارهای حل مشکل رفیق بازی همسر:

دلیل رفیق بازی همسرتان را پیدا کنید:

اول از هر چیز باید دلیل ارتباط بیش از حد همسرتان با دوستانش را پیدا کنید. آیا جو خانه دوستانه نیست؟ دچار مشکلات زناشویی هستید؟ نوع تفریحات مورد علاقه شما با هم فرق دارد؟ همسرتان دچار اعتیاد است؟

یافتن دلیل وقت گذارنی همسر با دوستانش در پیدا کردن راهکار اهمیت زیادی دارد.

با او حرف بزنید:

سرزنش و طعنه هیچگاه شما را به مقصودتان نمی رساند. در عوض، با استفاده از مهارت های ارتباطی در موقعیت مناسب در مورد احساستان با او حرف بزنید.

محور صحبت های شما باید در مورد نیاز به صرف زمان بیشتر در کنار یکدیگر و داشتن تفریحات مشترک باشد.

به او احساس عذاب وجدان ندهید.

به حرف هایش گوش دهید:

گفتگوی شما باید حالت رفت و برگشتی باشد. او نیز باید نظرش را با شما در میان بگذارید. دلیلش برای ارتباط با دوستانش چیست؟ چه چیزی را در ارتباط با آنها دوست دارد که در خانه نمی یابد؟ از نظر او چه میزان ارتباط با دوستان طبیعی و کافی است؟ آیا راهی برای یافتن حد وسط و مصالحه وجود دارد؟

جلب اعتماد پس از خیانت

نکاتی که از بین حرف های همسرتان می توانید پیدا کنید، به شما در یافتن راهکار حل مشکل رفیق بازی همسر کمک بسیاری می کند.

بنابراین با دقت به حرف هایش گوش کنید و معنای پنهان در پشت بعضی از جملات را بخوانید.

دوست همسرتان شوید:

دوستانش چه چیزی دارند که او بودن در کنار آنها را ترجیح می دهد؟ چگونه می توانید اوقاتی را در کنار همسرتان بسازید که بودن در کنار شما نیز برای او لذت بخش شود.

تبدیل شدن به بهترین دوستش درمان رفیق بازی همسر است.

رفیق بازی همسر

رفتارتان را اصلاح کنید:

عدم تامین نیازهای روانی و عاطفی همسر باعث می شود که او به خارج از خانه پناه ببرد. غر زدن، کنترل کردن، تهدید، بداخلاقی، عدم تامین آرامش خانه، محبت نکردن و بازخواست برای هر امری باعث می شود که همسر با عضویت در گروه های دوستی به دنبال یافتن آرامش و خوشی باشد.

رفتارتان را مورد بازبینی قرار دهید. اگر شما مقصر دور شدن همسرتان از کانون خانواده هستید، همین امروز با کمک یک مشاور تغییر رویه دهید.

 

| مطالعه مطلب جامع “مشاوره روانشناسی آنلاین و هر نکته‌ای که باید از آن بدانید” به شما پیشنهاد می شود |

 

تفریحات خانوادگی بروید:

انتخاب نوع تفریح باید بر اساس علایق همه اعضا باشد. برای آنکه بتوانید جای دوستانش را بگیرید، باید برنامه ای بچینید که او به آن علاقه دارد.

اگر آخر هفته های خالی باشد یا شما حوصله تفریح نداشته باشید، طبیعی است که همسرتان با دوستانش وقت گذرانی خواهد کرد.

او را از قبل در جریان برنامه ای که چیده اید قرار دهید تا به دوستانش قول ندهد.

شما هم وارد جمع دوستانه او شوید:

رفت و آمد خانوادگی با دوستان متاهل یکی از بهترین راهکارهای درمان رفیق بازی همسر است. بدین ترتیب، همه اعضای خانواده در کنار یکدیگر هستند و کسی احساس تنهایی نمی کند.

برچسب زنی نکنید:

زمانی که با همسرتان حرف می زنید، به او برچسب رفیق باز و بی مسئولیت در قبال خانواده ندهید. این دسته القاب باعث تثبیت این هویت در او می شود. جملاتی مانند «من برایت مهم نیستم»، «فقط به دوستانت اهمیت می دهی»، «تو در کنار ما خوشحال نیستی و فقط با رفیق هایت خوشی» باعث دور شدن همسرتان از خانواده می شود.

در عوض، زمانی که در کنارتان است به او بگویید که حضورش چقدر در خانه باعث دلخوشی و منبع آرامش است (حتی اگر هنوز این طور نیست). همیشه تشویق کردن راهکار بهتری برای جلب همکاری همسر است.

صبور باشید:

هر یک از راهکارهای فوق برای حل مشکل رفیق بازی همسر یا هر راهکار دیگری که به شما پیشنهاد شده است، به زمان نیاز دارند.

تغییر دادن همسر به زمان نیاز دارد. صبور باشید و تا رسیدن به نتیجه ناامید نشوید.

 

 | مطالعه مطلب ” تغییر دادن همسر” به شما پیشنهاد می شود |

 

سختگیری نکنید:

آیا معیارهای شما سخت و دقیق است یا همسرتان واقعا رفیق بازی می کند؟ اگر حتی یک دیدار چند ساعته در طول ماه با دوستان را برای همسرتان ممنوع می دانید، این شما هستید که باید کمی معیارهای خود را تغییر دهید.

همه ما به زمانی برای دوری از خانواده، استرس ها و مسائل کاری نیاز داریم. همراهی با دوستان باعث تغییر روحیه فرد می شود.

دوستان همسرتان را بشناسید. اگر آنها افراد معقول و خوبی هستند و همسرتان نیز به قدر کافی برای شما وقت صرف می کند، از این چند ساعت همراهی با دوستان چشم پوشی کنید.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا مخالف داشتن ارتباط با دوستان برای افراد متاهل هستید؟ چقدر ارتباط با دوست را برای همسرتان مجاز می دانید؟

منبع

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها