5 فروردین 1403
مدیریت امور مالی

مدیریت امور مالی برای زوجین جوان


خانه » مشاوره خانواده » مدیریت امور مالی برای زوجین جوان

به عنوان یک زوج جوان امور مالی خود را چطور تقسیم کرده اید؟ سه روش برای مدیریت امور مالی در خانواده وجود دارد: جداگانه، مشترک، ترکیبی از حساب های جدا و مشترک. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید کدام سیستم برای خانواده شما بهتر جواب می دهد.

نکات کلیدی در مدیریت امور مالی:

صداقت و شفافیت مالی برای اعتماد در ازدواج ضروری است.

شاید حرف زدن در این مورد خوشایند نباشد، اما باید قبل از ازدواج رسمی در مورد پول توافق کنید. روزی را تعیین کنید و در مورد اهداف، برنامه ها و تمام مرزها و نیازهای خود حرف بزنید. در مورد یکی از روش های مناسب برای خودتان توافق کنید و به آن پایبند باشید. صحبت کردن در این مورد پس از ازدواج با مشکلات و سختی بیشتری برای توافق همراه است.

شما فقط همخانه نیستید؛ باید برنامه ای برای اهداف مشترک و هزینه ها داشته باشید. در زمان تجرد، رویایی برای زندگی خود داشتید شامل زندگی حرفه ای، رضایت شخصی و اهداف بلند مدت می شد. اما با تشکیل خانواده باید این اهداف و برنامه ها بازنویسی شوند. اهداف شما این بار شامل تعداد کودکان، خرید خانه (بزرگ تر)، هزینه های بهداشت و درمان، سفر، پس انداز، سرمایه گذاری و بازنشستگی می شود. بنابراین، باید با همسرتان در مورد اولویت های خود نیز صحبت کنید. اهداف باید قابل دستیابی و مشترک باشد تا هر دو برای رسیدن به آن تلاش کنید و برای آن یک نظام مالی مناسب تنظیم کنید.

پول یکی از سخت ترین موضوعاتی است که زوجین در مورد آن بحث می کنند. اما مهم نیست حرف زدن در مورد آن چقدر سخت باشد. در مورد پول یک چیز را فراموش نکنید: هرگز دروغ نگویید. همان طور که صداقت برای موفقیت هر رابطه ای اهمیت دارد، صداقت در بحث کردن در مورد امور مالی اهمیت دارد. دروغ گفتن به همسر در مورد امور مالی به اعتماد شما ضربه می زند و شما را در نهایت به دادگاه خانواده می رساند. وسوسه نشوید که این راه را امتحان کنید.

مدیریت امور مالی با حساب های جداگانه:

داشتن حساب های جداگانه شاید نقطه شروع امنی برای زوجین باشد، به خصوص برای آنهایی که به استقلال مالی عادت دارند و هنوز مخارج مشترک زیادی ندارند. یک حساب جداگانه به شما در شفاف کردن امور مربوط به اختلاف سطح درآمد مانند بدهی و پس انداز کمک می کند.

با وجود استقلال، این سیستم به معنی ارتباط بیشتر در مورد مخارج است. تقسیم کردن وظایف مالی در این سیستم راحت تر است و مشخص است که هر کسی چه مخارجی را باید پرداخت کند. برخی از زوجین تصمیم می گیرند هزینه ها را مساوی تقسیم کنند، در حالی که برخی دیگر مخارج را به نسبت درآمد خود تقسیم می کنند. داشتن یک لیست مخارج شاید روش راحتی برای بررسی هزینه ها و مخارج باشد.

14 راز تربیت دختر قوی

در این روش مدیریت امور مالی در خانواده، همچنان باید در مورد پس انداز و اهداف دوره بازنشستگی تصمیم گیری شود، اما حساب های جداگانه به شما آزادی بیشتری برای مدیریت پولتان می دهد.

مدیریت امور مالی با حساب مشترک:

برای ساده کردن مدیریت امور مالی می توانید یک حساب مشترک داشته باشید که در این صورت لازم نیست مخارج بر اساس سطح درآمد هر کس ارزیابی شود، نیازی به صورت حساب و تهیه لیست مخارج و تغییر روند مخارج با تغییر هزینه ها مانند تولد بچه ها نیست.

اما این روش می تواند باعث سوتفاهم های زیادی شود. شاید قضاوت درستی در مورد مخارج همسرتان پیدا نکنید و این باعث شود که از او خشمگین شوید، به خصوص اگر درآمدتان بیشتر باشد. به علاوه، خرید هدیه به شکل سوپرایز یا هزینه کردن در مواردی که نمی خواهید کسی خبردار شود، دشوار می شود.

مدیریت امور مالی با حساب های مشترک و جداگانه:

داشتن حساب های مشترک و جداگانه بسیار پیچیده است، اما می تواند بهترین راه حل برای برخی از زوجین باشد. ایده پشت این تصمیم این است که تمام حقوق در یک حساب مشترک می رود و تمام مخارج، بدهی ها و بازنشستگی از آن مدیریت می شود. در عین حال، هر فرد یک حساب جداگانه دارد که مقداری پول هر ماه به آن واریز می شود و هر فرد به طور شخصی در مورد خرج کردن یا پس انداز آن تصمیم می گیرد. بدین ترتیب، دیگر پرداخت مبلغ زیادی پول برای یک هزینه شخصی موجب بحث نمی شود، زیرا از حساب شخصی خودتان خرج شده است. برای پیشگیری از بحث؛ باید در مورد مقدار پولی که هر ماه باید به حساب مشترک واریز شود توافق شود.

موارد زیر را در مدیریت امور مالی فراموش نکنید:

اگر یکی از زوجین سابقه بدی در مورد خرج کردن دارد، در مورد داشتن حساب مشترک بیشتر فکر کنید. اگر می دانید همسرتان در خرج کردن مشکل دارد و سابقه مالی بدی دارد، بهتر است در مورد روی هم ریختن تمام پول هایتان بیشتر فکر کنید. چنین کاری مسلما در آینده به بحث های بزرگی ختم می شود و در آخر نمی توانید ثابت کنید که اختلاف حساب از کجا ناشی شده است.

با همسرتان به صورت دوره ای در مورد مدیریت امور مالی حرف بزنید و وضعیت خود را ارزیابی کنید. آیا اوضاع به همان شکلی که پیش بینی کرده بودید در حال پیشرفت است؟ آیا بدهی های زیادی پیدا کرده اید؟ آنطور که انتظار داشتید پس انداز نکرده اید؟ این جلسات به بررسی حصول اهداف مالی و عملکرد زوج کمک می کند. در این جلسات شاید تصمیم بگیرید استراتژی های مالی خود را تغییر دهید. این جلسات به پیشگیری از دعوا و بحث در مورد مسائل مالی کمک می کند.

مشاوره خانواده و زوج درمانی می تواند به شما در حل مشکلاتتان کمک کند

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها