23 اسفند 1402
نشانه های برانگیختگی زنان

نشانه‌های برانگیختگی زنان و هر آنچه باید درباره آن بدانید


خانه » سلامت جنسی » سلامت جنسی زنان » نشانه‌های برانگیختگی زنان و هر آنچه باید درباره آن بدانید

نشانه های برانگیختگی زنان پیش از هر چیز باید تعریف شود. به حالت جلب توجه و تمرکز روی یک محرک خاص گفته می‌شود و یکی از مراحل چرخه پاسخ جنسی است. در‌این مطلب به‌طور خاص در مورد تحریک و نشانه‌های برانگیختگی زنان صحبت می‌کنیم و تلاش می‌کنیم با بررسی جوانب مختلف آن آگاهی بیشتری در این زمینه ایجاد کنیم. با سیمیاروم همراه باشید.

نشانه های برانگیختگی

آیا تفاوتی بین برانگیختگی و میل جنسی وجود دارد؟

این دو واژه اغلب به جای یکدیگر به کار می‌روند، اما در واقع با هم کمی متفاوت هستند.

میل جنسی به داشتن تمایل روانی و عاطفی به داشتن رابطه جنسی بازمی‌گردد درحالی‌که نشانه های برانگیختگی زنان به تغییرات جسمی در زمان بروز هیجانات جنسی گفته می‌شود.

به یاد داشته باشید که بین مایل بودن به داشتن رابطه جنسی و تحریک فیزیکی تفاوت وجود دارد. گاهی ممکن است فرد به لحاظ جسمی برانگیخته شده باشد، بدون آنکه به لحاظ روانی مایل به انجام رابطه جنسی مطابق با آن حس باشد.

بنابراین، صرف وجود نشانه‌های برانگیختگی زنان نمی‌تواند نشانه رضایت به داشتن رابطه جنسی باشد. اگر شک دارید، همیشه بهتر است از همسرتان سؤال کنید.

برانگیختگی جنسی در کجای چرخه جنسی قرار دارد؟

بر اساس تحقیقات چهار مرحله در چرخه پاسخ جنسی شناسایی شده است که پاسخ‌های بدن و ذهن فرد را قبل، در طول و پس از رابطه جنسی شرح می‌دهند.

Gender classification

برانگیختگی در مرحله اول چرخه پاسخ جنسی قرار می‌گیرد:

تحریک

این مرحله شامل بروز تغییرات فیزیولوژیک در بدن می‌شود که بسیاری از آنان برای آماده کردن واژن برای شروع دخول هستند. برای مثال از نشانه‌های برانگیختگی زنان می‌تواند به خیس شدن واژن به دلیل جاری شدن مایع روان کننده اشاره کرد.

اوج

این مرحله درست قبل از ارگاسم رخ می‌دهد. در‌این فاز، تغییراتی که حس می‌کنید بیشتر و شدیدتر می‌شود. تنفس زن تندتر می‌شود، صدا و ناله‌هایی به‌صورت غیرارادی از او شنیده می‌شود، واژن منقبض می‌شود و خیس تر می‌شود.

ارضا

مرحله ارگاسم گاهی هدف نهایی از رابطه جنسی تلقی می‌شود. اما نباید این‌طور باشد، چراکه گاهی می‌توان رابطه جنسی لذت‌بخشی را بدون رسیدن به ارگاسم تجربه کرد.

در این مرحله، انقباض عضلانی در ناحیه کمر، واژن و عضلات لگن حس می‌شود و فرد لذت زیادی را تجربه می‌کند.

بازگشت

پس از ارگاسم، ماهیچه‌ها آرام شده و فشارخون افت پیدا می‌کند. در این زمان، کلیتوریس به‌طور خاص حساس بوده و لمس آن دردناک است.

تحریک جنسی زنان چقدر اهمیت دارد؟

همه از رسیدن به ارگاسم حرف می‌زنند، رسیدن به اوج لذتی که با انفجار حس خوب در بدن همراه است. اما برای رسیدن به این مرحله باید موتور جنسی زن روشن شود. بدون سوخت ‌رسانی به این موتور، رسیدن به ارگاسم تقریباً ناممکن است یا با لذت کافی همراه نیست. تحریک، ستون و بنیان شروع یک رابطه جنسی باکیفیت، ممکن است در تمام‌ روز با زن همراه باشد یا فقط چند دقیقه قبل از رسیدن به ارگاسم آن را تجربه کند.

تحریک جنسی زنان تجربه‌ای تمام و کمال است. معمولاً اول از مغز و ذهن با افکاری در مورد میل جنسی و رابطه جنسی شروع می‌شود و سپس در بدن جریان پیدا می‌کند.

تحریک جنسی بیرون از اتاق‌خواب شروع می‌شود. می‌تواند یک پیام جنسی باشد، یک نگاه دعوت‌کننده یا لمس عاشقانه. درعین‌حال، با رساندن زن با ارگاسم، حس خوب آن تا ساعت‌ها بعد و شاید کل روز همراه اوست.

نشانه‌های برانگیختگی زنان چیست؟

شناخت این نشانه‌ها می‌تواند به داشتن یک رابطه جنسی موفق کمک کند. برخی از نشانه های برانگیختگی زنان به تحریک جنسی به لحاظ روانی و جسمی عبارتند از:

  • افزایش ضربان قلب و بالا رفتن فشارخون
  • اتساع عروق خونی به‌خصوص در ناحیه آلت تناسلی
  • اتساع مردمک چشم
  • پررنگ‌تر شدن، قرمز شدن یا تیره شدن آلت تناسلی به دلیل افزایش جریان خون
  • افزایش دمای بدن و برافروختگی صورت
  • خیس شدن واژن برای کمک به روان شدن آن
  • بخشی از آلت تناسلی زن، لابیاها و کلیتوریس، متورم شده و در حالت نعوظ قرار می‌گیرد که به دلیل افزایش جریان خون در آن است.
  • کانال واژن گسترش می‌یابد.
  • سینه‌ها پرتر شده، منقبض و سفت شده و نوک سینه برجسته می‌شود.
  • زن تمایل بیشتری به لمس نواحی مختلف بدن نشان می‌دهد و همراهی بیشتری دارد.
  • کنار گذاشتن خجالت، ترس و رفتار مؤدبانه

ذهن چه پاسخی به تحریک جنسی می‌دهد؟

نشانه‌های برانگیختگی زنان صرفا به علائم جسمی ختم نمی‌شود. در حالت تحریک و برانگیختگی، زن نمی‌تواند روی چیزی غیر از داشتن رابطه جنسی تمرکز کند. این بدان دلیل است که محرک‌های جنسی موجب شروع برخی تغییرات در مغز شده و تمرکز آن را صرفا به فعالیت جنسی معطوف می‌کنند.

بااین‌حال، هنوز هم تحقیقات زیادی باید در مورد عملکرد مغز قبل و در طول رابطه جنسی صورت گیرد.

چرا من تحریک نمی‌شوم؟

همان‌طور که گفتیم نداشتن میل جنسی با تحریک نشدن متفاوت است. ممکن است زن از نشانه های برانگیختگی زنان دارای میل جنسی باشد و به برقراری رابطه رضایت داشته باشد، اما به دلیل وجود یک عامل مزاحم، عملکرد نادرست شریک جنسی یا ناآگاهی او از نشانه‌های برانگیختگی زنان به تحریک کافی نرسد. این موجب شده که چرخه پاسخ جنسی کامل نشده و زن لذت کافی از رابطه نبرد.

علل زیر در تحریک نشدن زن دخیل هستند:

  • عدم احساس نزدیکی به شریک جنسی
  • وجود اختلاف یا خشم پنهان در رابطه
  • ترس یا خجالت کشیدن از گفتن حس و نیاز خود به همسر
  • عدم راهنمایی شریک جنسی در رابطه جنسی در مورد نقاط حساس بدن
  • گیرکردن در کلیشه‌های قدیمی که یک زن خوب نباید از رابطه جنسی لذت ببرد
  • تصویر منفی از بدن و ترس از قضاوت شریک جنسی
  • وجود عاملی برای حواس‌پرتی مانند حضور کودک در خانه، صدای بلند تلویزیون، گرما و غیره
  • خستگی، بی‌خوابی، رژیم غذایی ناسالمنشانه‌های بر‌انگیختگی زنان

آیا تفاوتی بین نشانه‌های برانگیختگی زنان و مردان وجود دارد؟

پاسخ‌های جنسی به تحریک در هر جنسیت متفاوت است که به دلیل متفاوت بودن دستگاه آلت تناسلی آنان است. اما شباهت‌هایی نیز دیده می‌شود. فرقی نمی‌کند زن باشید یا مرد، در زمان تحریک جریان خون به عروق ناحیه آلت تناسلی افزایش می‌یابد که در مردان باعث نعوظ آلت تناسلی و در زنان باعث نعوظ کلیتوریس و لابیا می‌شود.

این افزایش جریان خون می‌تواند باعث افروختگی صورت و گونه‌ها نیز شود.

خود ارضایی در زنان و هر آنچه باید از علل، مزایا و معایب آن بدانید

تحقیقات زیادی روی تفاوت بین مغز مردان و زنان صورت گرفته است، اما در مورد رابطه جنسی تفاوت چندانی بین آن‌ها مشاهده نمی‌شود. در این تحقیقات مشخص گردیده است که نشانه های برانگیختگی زنان و مردان، مراکز مشابهی را در مغز فعال می‌کند.

چطور می‌توان تحریک جنسی زن را افزایش داد؟

برقراری رابطه جنسی بدون تحریک برای زنان بسیار سخت و دردآور است. به دلیل آناتومی بدنی، مردان می‌توانند از برقراری رابطه جنسی بدون تحریک خودداری کنند، اما این امر بدون داشتن یک شریک جنسی همراه و همدل برای زنان مقدور نیست.

مردی که به همسر و شریک جنسی خود علاقه دارد، برای برقراری رابطه جنسی به تحریک و پیش‌نوازی زن نیز فکر می‌کند. تلاش می‌کند که زن را در این کار همراه کرده و موجب لذت بردن او نیز شود.

تحریک جنسی زن به‌سادگی مردان نیست. برخی از زنان به پیش‌نوازی، لمس بدون و زمان بیشتری برای تحریک شدن نیاز دارند، درحالی‌که برخی دیگر با پیش‌نوازی روانی و عاطفی تحریک می‌شوند. برخی خیلی سریع به تحریک می‌رسند و دسته دیگری به زمان بیشتری نیاز دارند. یک زن با صدا تحریک می‌شود، دیگری با بو و یکی دیگر با محرک‌های بصری.

مهم‌ترین اصل در موفقیت شناخت این تفاوت‌ها و نشانه‌های برانگیختگی زنان است. عدم توجه به علاقه و نیاز زن ریشه ناامیدی و سوتفاهمات جنسی است که بین زوج پیش می‌آید. اینجاست که مرد رابطه جنسی را از منظری که خود می‌شناسد و با تکنیک‌های که خود از آن لذت می‌برد و فکر می‌کند برای همسرش هم لذت‌بخش است، شروع می‌کند و در آخر از اینکه جواب مناسب را از سوی همسرش نمی‌گیرد ناامید و سرخورده می‌شود.

حال که از اهمیت تحریک زن آگاه شدیم، وقت آن است سری به روش‌های مختلف تحریک جنسی زنان بپردازیم.

رضایت و امنیت

رضایت جنسی اولین گام در رسیدن به تحریک است. اگر زن در برقراری رابطه جنسی همراه نباشد، تحریک نخواهد شد. این شامل شرایط امن نیز می‌شود. تمام عوامل حواس‌پرتی و مزاحم باید حذف شوند.

عجله نکنید

رسیدن به تحریک و بروز نشانه‌های برانگیختگی زنان زمان می‌برد. اگر برای دخول عجله‌ای وجود داشته باشد، زن به تحریک کافی نمی‌رسد و این برقراری رابطه جنسی را برای او دشوار می‌کند. چند ثانیه پیش‌نوازی و لمس کافی نیست. پیش‌نوازی سهم زیادی در افزایش لذت جنسی مردان نیز دارد.

به او حس زیبایی و جذابیت بدهید

تحریک شدن فقط جسمی نیست. در برخی از زنان، تحریک با مغز شروع می‌شود. قبل از شروع رابطه جنسی برای او تصویری از آنچه قرار است انجام شود، ترسیم کنید. از بدنش تعریف کنید و با بوسه به او اعلام کنید که زمان برقراری رابطه جنسی است. استفاده از کلمات، پیام‌ها و اشارات نقش مهمی در تحریک زن دارد.

تصور نکنید او این حرکت را دوست دارد، مطمئن شوید

آنچه شما از نشانه‌های برانگیختگی زنان می‌شناسید، شاید کافی نباشد. هرکسی متفاوت است و از چیز متفاوتی لذت می‌برد. با او حرف بزنید و هر دو در کنار هم به شناخت بیشتر از بدن یکدیگر بپردازید. از او بخواهید شما را راهنمایی کند.

نشانه را بخوانید

در بسیاری از موارد زنان خجالت می‌کشند که صریح اعلام کنند از چه چیزی لذت می‌برند یا حتی در این مورد بی‌تجربه هستند و خود نیز نمی‌دانند چه حرکتی او را به تحریک جنسی می‌رساند. اینجاست که باید از حرکات او سرنخ‌ها را دریافت کنید. تغییر فشار دست، لرزش پاها، صدایی که از او می‌شنوید، حالت نگاه و بدن می‌تواند به شما نشان دهد او از چه چیزی بیشتر لذت می‌برد.

تحریک و لذت بردن شما او را تحریک می‌کند

گرمای نفس‌ها و شوق مرد در رابطه جنسی می‌تواند زن را تحریک کند. تماس گرمای نفس مرد با گردن و گوش زن تأثیر خوبی در افزایش میل جنسی زن دارد.

او را لمس کنید

لمس بدن و تحریک اندام‌های جنسی زن با دست و زبان به بروز نشانه‌های برانگیختگی زنان کمک می‌کند. درعین‌حال، به‌محض شروع رابطه جنسی به سمت تحریک اندام‌های جنسی نروید. اگر آلت جنسی هنوز خیس نباشد، این برای زن دردناک خواهد بود و تحریک را غیرممکن می‌کند. تمام اندام‌های زن حساس هستند و لمس درست آنان می‌تواند زن را به تحریک برساند. در واقع، یک پیش‌نوازی خوب فقط این نیست که سریع سراغ لمس سینه‌ها، باسن و اندام جنسی بروید. در پیش‌نوازی باید کل بدن مورد کاوش و توجه قرار گیرد. لمس و تمرکز بهتر روی بدن می‌تواند زن را به تحریک برساند.

تمیزی بدن

رعایت بهداشت بدن و دهان از سوی هر دو طرف در برقراری یک رابطه جنسی باکیفیت نقش مهمی دارد. به همان اندازه که تصویر زن از بدن خودش در افزایش میل جنسی او اهمیت دارد، نظافت و بهداشت مرد نیز فاکتور مهمی است. قبل از برقراری رابطه جنسی، دوش بگیرید، موهای زائد بدن را برطرف کنید و با بوی خوش رابطه جنسی را شروع کنید.

نشانه‌های بر‌انگیختگی زنان

افزایش تحریک جنسی زنان به کمک پزشکی و روانشناسی

یکی از نشانه‌های کاهش تحریک جنسی در زنان کاهش خیس شدن واژن است. این امر می‌تواند در اثر عوارض مصرف یک داروی خاص یا به دلیل یائسگی باشد.

تغییر دوز یا نوع دارو می‌تواند موجب برطرف شدن عوارض آن گردد. همچنین، استفاده از لوبریکانت های موجود در داروخانه می‌تواند به بهبود عملکرد جنسی زن کمک کند. درصورتی‌که خشک بودن واژن به دلیل یائسگی باشد، استفاده از مکمل‌های هورمونی تجویزشده توسط پزشک مؤثر است. البته، عوارض و خطراتی با این روش درمانی گزارش‌شده است که پرهیز از مصرف خودسرانه دارو را ضروری می‌سازد. درعین‌حال، طیف وسیعی از داروهای افزایش میل جنسی در زنان نیز می‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند.

در کنار درمان‌های پزشکی، رفتاردرمانی و سکس‌تراپی نیز می‌توانند به افزایش میل و تحریک جنسی در زنان کمک کنند. سکس ترا پی با آموزش مهارت‌های جنسی، آگاهی بخشی از نشانه‌های برانگیختگی زنان و تکنیک‌های تحریک زنان به زوج می‌تواند به بهبود کیفیت رابطه جنسی کمک کند.

رفتاردرمانی با هدف افزایش فانتزی‌های جنسی و بهبود تمرکز فرد در محرک‌های جنسی انجام می‌شود و نشانه های برانگیختگی زنان را بهبود می بخشد. همچنین، مشاور رابطه زوج را بررسی کرده و در صورت وجود اختلاف بین آنان با ارائه راهکارهای زوج‌درمانی به بهبود کیفیت رابطه جنسی آنان کمک می‌کند.

سخنی از سیمیاروم

رابطه جنسی خوب سهم زیادی در کیفیت زندگی زوج دارد. یک رابطه پرشور می‌تواند به‌تازگی و گرمای زندگی مشترک کمک کند. تحریک جنسی زنان بسیار خلاقانه و پر رمز و راز است. هیچ محدودیتی در این تجربه نیست. هر بار می‌توان آن را به شکلی جدید اجرا کرد و هر بار در مسیر موفقیت بود. تنها کافی است شناخت بهتری از زن داشت، علایق و نیازهای او را شناخت و زمان بیشتری را برای رابطه جنسی گذاشت.

امیدواریم که به بسیاری از سؤالات و ابهامات شما در مورد نشانه‌های برانگیختگی زنان پاسخ داده باشیم. چنانچه سؤال یا ابهامی برای شما باقی مانده است، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

هر مشکلی در این زمینه را می‌توانید با مشاوران متخصص سیمیاروم در زمینه مشاوره جنسی رفع نمایید.

منبع: healthline

منبع: psychologytoday

3/5 - (30 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها