22 فروردین 1403
مش

هزار راه نرفته با مشاوران سیمیاروم


خانه » مهارت های زندگی » هزار راه نرفته با مشاوران سیمیاروم

برنامه هزار راه نرفته یک برنامه با محوریت مشاوره روانشناسی است که فصل جدید آن در قسمت‌های 30 دقیقه‌ای بعد از چند سال از دهم آذرماه دوباره از شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود. این برنامه که از شنبه تا چهارشنبه بر روی آنتن می‌رود، به کارگردانی علیرضا برزگر دانایی و تهیه کنندگی ناهید سادات شریفی با همکاری گروه خانواده تهیه شده است.
برنامه «هزار راه نرفته» بر تحکیم خانواده تأکید دارد. اهمیت تشکیل خانواده و ازدواج ، روابط بین اعضای خانواده، رفع سوء تفاهمات در زندگی مشترک و حل اختلافات خانوادگی و… از موضوعات و کلیدواژه‌های اصلی این برنامه روانشناسی است. این برنامه در سال‌هایی که از تلویزیون پخش می‌شد، رضایت اکثر مخاطبان را جلب کرده بود.

این برنامه درباره چیست؟

به صورت جزئی «هزار راه نرفته» به روابط والدین با فرزندان به عنوان بنیان اصلی شکل روابط در آینده فرزندان، راه‌های مواجهه با تنش‌ها در زندگی متأهلی، سوالات جوانان در شرف ازدواج، انتخاب آگاهانه زوجین پیش از از ازدواج و موضوعاتی که در این انتخاب اثر دارند، روابط زناشویی و چالش‌های سال‌های اول زندگی، بچه دار شدن و تربیت فرزند، نقش فرزند در تحکیم روابط زوجین، چالش‌های مختلف زندگی، دوری از تصمیم عجولانه برای جدایی و بازسازی زندگی و روابط جدید بعد از طلاق می‌پردازد.
در این برنامه افراد یا زوجین درباره مسائل و دغدغه‌های خود صحبت می‌کنند و مشکلاتی را که پیش آمده مطرح می‌نمایند و سپس درباره موضوع آن‌ها مشاور صحبت می‌کند و راه حل‌ها یا تکنیک‌هایی را آموزش می‌دهد. یک بخش نیز «سینما در قاب هزار راه نرفته» وجود دارد که فیلم‌هایی با موضوعات مشابه را از دیدگاه روانشناسی مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد. علاوه بر این در میان برنامه نکات روانشناسی مهم در ارتباط مستقیم با موضوع بیان می‌شود.
کار اصلی این برنامه در واقع بازخوانی داستان و مسائل پیش آمده در یک خانواده است که یا قرار است به یک تصمیم آگاهانه منجر شود یا به پذیرش یک اتفاق در گذشته بپردازد.

مراقبت از سلامت روان در سال جدید

این برنامه چند گروه شرکت کننده را در بر می‌گیرد:

• خانواده‌هایی هستند که دچار اختلاف شده و تصمیم بر ترک یکدیگر دارند.
• خانواده‌هایی که دچار اختلاف شده، به دادگاه مراجعه کرده، مشاوره گرفته و تصمیم بر ادامه زندگی گرفته‌اند.
• خانواده‌هایی که دچار اختلاف شده‌اند؛ اما قبل از مراجعه به دادگاه مشکلاتشان را حل کرده‌اند.
• خانواده‌های موفق و توانمندی که با برقراری ارتباط صحیح، مسائل خود را حل کرده‌اند.

کارشناسان هزار راه نرفته

کارشناسان «هزار راه نرفته» از اساتید و هیأت‌های علمی دانشگاه‌های شهید بهشتی و تهران هستند که همگی در زمینه تخصصی خود تجربه و مهارت دارند.
این کارشناسان عبارتند از : فرشته موتابی، آسیه اناری، شهریار شهیدی، محمد علی مظاهری، منصوره سادات صادقی، رضا رستمی، پرویز آزاد فلاح، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن سعیدی، جمال شمس و… .

از میان این کارشناسان از مشاوران برتر سیمیاروم هستند:

• دکتر فرشته موتابی متخصص مشاوره در زمینه روابط فرازناشویی, زوج درمانی، مشاوره ازدواج, مشاوره فردی و اختلالات شخصیت
• دکتر محمد علی مظاهری متخصص مشاوره در زمینه زوج درمانی، مشاوره ازدواج و پیش از ازدواج
• دکتر شهریار شهیدی متخصص مشاوره در زمینه روانشناسی مثبت، زوج درمانگر، ازدواج و مشاوره خانواده
• دکتر آسیه اناری متخصص مشاوره در زمینه آموزش مهارت¬های زندگی به گروه سنی کودک و نوجوان، تشخیص و درمان اختلالات دوران کودکی و نوجوانی، درمان مسائل مربوط به مشاوره نوجوانان و شکاف نسلی، فرزند پروری
• دکتر فریبا رزانی متخصص مشاوره در زمینه فردی، روانشناسی سلامت، اختلالات اضطرابی، اختلالات خلقی، اختلالات سازگاری، سوگ و فقدان و آشفتگی‌های روانی
کیفیت ارائه جلسات مشاوره و میزان رضایتمندی مراجعین از این مشاوران بالای 90 درصد است. برای آشنایی بیشتر با رزومه علمی این مشاوران می‌توانید به پروفایل شخصی هر دکتر در وبسایت سیمیاروم مراجعه کنید. علاوه بر این می‌توانید از طریق وبسایت تلوبیون ویدیوهای مربوط به برنامه ی هزار راه نرفته و مشاوران سیمیاروم را دانلود و تماشا کنید.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
Share
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها