25 فروردین 1403
سکس چت

از چت جنسی تا آثار و پیامد‌های آن بر‌ زندگی تا نشانه‌های اعتیاد به آن


خانه » اختلال شخصیت » از چت جنسی تا آثار و پیامد‌های آن بر‌ زندگی تا نشانه‌های اعتیاد به آن

چت جنسی یکی از روش‌های ارضا نیازهای جنسی است که با گسترده‌تر شدن شیوه‌های برقراری ارتباط مجازی رواج یافته است. سؤالی که در این رابطه مطرح می‌شود این است که آیا استفاده از آن برای ارضای امیال جنسی نوعی انحراف به شمار می‌رود؟ آیا تمایل به آن اختلال جنسی است؟ لازم است فرد تحت درمان قرار گیرد؟ اینها سؤالاتی است که در این مطلب تلاش می‌کنیم به آنها پاسخ دهیم.

سکس چت

تعریف چت جنسی.

در این روش از برقراری رابطه جنسی دو طرف با استفاده از ابزارهای ارتباطی و تکنولوژی یکدیگر را به تحریک می‌رسانند و با استفاده از عکس، کلمات، صدا و فیلم یکدیگر را تجسم کرده و با استفاده ازخود ارضایی به ارضا جنسی می‌رسند. استفاده از پیام‌رسان‌ها، تماس صوتی و تصویری از ابزارهای برقراری رابطه جنسی مجازی هستند.

چرا افراد به رابطه جنسی مجازی رو می آورند؟

تکنولوژی به‌صورت مثبت و منفی در زندگی انسان تأثیر داشته است. از طرفی امکان نزدیک‌تر کردن رابطه‌های از راه دور را فراهم کرده است. بنابراین، چت جنسی برای کسانی که به دلیل مهاجرت یا اشتغال در شهر دیگری از همسر خود دور هستند، می‌تواند روش مثبتی جهت ارضای جنسی باشد.

اما برای دسته‌ای دیگر، با وجود نزدیکی جسمی به همسر؛ رابطه جنسی مجازی روشی برای خیانت پنهان و بی‌دردسر است. در نظر برخی از آنان، این شکل از برقراری رابطه جنسی خیانت محسوب نمی‌شود، چراکه شامل رابطه جسمی و واقعی نمی‌شود. اما نباید فراموش کرد که خیانت اشکال مختلفی دارد که سکس کردن به‌صورت چت نیز از امثال آن به شمار می‌رود.

عده دیگری از افراد نیز از رابطه جنسی مجازی به این دلیل استفاده می‌کنند که هیچ‌گونه ارتباطی با جنس مخالف خود ندارند و نمی‌توانند یک رابطه حضوری را ایجاد کنند. این دسته از افراد ممکن است دچار اعتمادبه‌نفس پایین، مشکلات جسمی، ترس از جنس مخالف، محدودیت‌های اجتماعی و فردی و ناتوانی در برقراری ارتباط اجتماعی باشند.

دسته دیگری نیز از آن به‌عنوان یک تفریح و نوعی تنوع یاد می‌کنند. فرار از عواقب قانونی، سهولت دسترسی، قیمت پایین‌تر، و نبود مسئولیت در این نوع از رابطه از دیگر دلایل استفاده از چت جنسی است.

سکس چت

آیا چت جنسی مضر است؟

صرف برقراری رابطه جنسی مجازی نمی‌تواند بد باشد. همان‌طور که پیش از این گفتیم این روش می‌تواند به کمک زوج‌هایی بیایید که در رابطه از راه دور قرار دارند یا به دلیل اشتغال و تحصیل در شهر دیگر از همسر خود دور هستند. بنابراین، چت کردن می‌تواند موجب تخلیه نیازهای جنسی آنان شود و مانع از رو آوردن به خیانت شود.

بنابراین، استفاده از آن به خودی خود نمی‌تواند بد باشد. این شکل و دلیل استفاده از آن است که می‌تواند آن را به روشی مضر تبدیل کند.

اگر فرد در اثر رو آوردن به سکس چت دچار مشکلات زیر شود، از آن به پدیده‌ای منفی یاد می‌شود:

  • استفاده از آن به شکل اعتیاد درآمده است و مانع از برقراری رابطه جنسی واقعی می‌شود.
  • افراط در آن باعث آسیب به زندگی فردی و اجتماعی شخص شده است.
  • کمبود اعتمادبه‌نفس فرد را تشدید کرده و باعث تشدید دوری او از جنس مخالف در دنیای واقعی شده است.
  • زمینه سوءاستفاده از تصاویر و چت‌ها را فراهم کرده و موجب شکل‌گیری اخاذی شده است.
  • به روشی برای خیانت به همسر تبدیل شده است.
  • به شکل یک اختلال درآمده است و فرد بدون آن به تحریک نمی‌رسد.
  • فرد را از ازدواج بی‌نیاز کرده یا به اشکال نامطلوب رابطه جنسی مانند سکس ضربدری کشانده است.
  • کیفیت رابطه جنسی واقعی را کاهش داده و باعث شده فرد تنها از طریق خود ارضایی، اوج لذت جنسی را تجربه کند.
  • احساس بدبینی نسبت به همسر و سوءظن نسبت به او

اعتیاد به چت جنسی چه علائمی دارد؟

برخی افراد در نتیجه تجربه مکرر این نوع سکس مجازی به آن اعتیاد پیدا می‌کنند و این فعالیت به‌طور افراطی برای آن‌ها جایگزین سکس در دنیای واقعی می‌شود.

این مسئله می‌تواند علائم روانی مختلفی داشته باشد، از جمله:

  • ناتوانی در برقراری رابطه سالم با دیگران
  • تمایل به‌تنهایی
  • صرف زمان زیادی در چت روم‌ها و فروم‌های مستهجن
  • ایجاد اختلال در زندگی روزمره و شخصی
  • صرف هزینه زیاد برای برقراری رابطه جنسی مجازی
  • برقراری ارتباط با افراد غریبه و تمایل به رابطه جنسی مجازی با آنان فارغ از ظاهر، سواد، شخصیت و …
  • انتشار تصاویر مستهجن و ارسال فیلم
  • مشکلات با همسر یا خانواده
  • احساس اضطراب، ناراحتی و استرس در صورت عدم دسترسی به اینترنت

در صورت مراجعه برای درمان، روانشناس به فرد کمک خواهد کرد تا در مورد اعتیاد خود به سکس چت آگاهی بیشتری به دست بیاورد و با حل این علل بتواند به تدریج از آن فاصله بگیرد. درمان به موقع این اعتیاد از بروز مشکلات جدی دیگر پیشگیری می‌کند.

آیا چت جنسی خیانت به همسر است؟

خیانت در گذشته ساده و مشخص بود. مرد یا زن در غیاب همسر وارد رابطه با فرد دیگری شده و رابطه ای را با او شکل می‌دادند. اما امروزه همه‌چیز پیچیده‌تر (برای خائنان شاید ساده‌تر) شده است. حتی می‌توان در حضور همسر و از صدها کیلومتر فاصله نیز خیانت کرد. یکی از اشکال خیانت فرصتی است که اینترنت در اختیار افراد قرار داده است.

از آنجا که تعریف و قواعد خیانت چندان مشخص نیست، در نظر برخی از افراد روابط مجازی خیانت به شمار نمی‌رود. اما در واقعیت، خیانت مجازی درست به اندازه خیانت واقعی می‌تواند زندگی یک زوج را تهدید کند و چه بسا بازسازی زندگی پس از یک خیانت مجازی سخت‌تر باشد.

مهم نیست روش چه باشد، سایبر سکس و خیانت‌های چتی نیز اعتماد همسر را از بین می‌برد، موجب سرد شدن رابطه زوج می‌شود و دوام زندگی مشترک را با مشکل مواجه می‌کند.

نکته جالب اینجاست که بسیاری از خائنان مجازی ادعا می‌کنند که به همسر خود علاقه زیادی دارند و صرفاً برای تنوع به این نوع روابط رو آورده‌اند.

مسئله این است که خیانت در هر شکلی و با هر ابزاری خیانت است. مهم نیست این رابطه به رابطه جنسی واقعی بیانجامد یا خیر، مهم تأثیر منفی آن بر رابطه یک زوج است.

ازاین‌رو، توصیه می‌شود که مرزهای مشخصی برای روابط خود داشته باشید. در زندگی مشترک باید قوانین، حد و مرزها و روابط درست و غلط مشخص باشد. در واقع، ممکن است برای یک نفر خیانت تعاریف سخت‌گیرانه‌تری نسبت به دیگری داشته باشد.

با اختلال شخصیت ضد اجتماعی (آنتی سوشال) آشنا شوید

آنچه شفاف است، این است که هر نوع رابطه پنهانی و ارتباطی که فکر می‌کنید اگر همسرتان از آن باخبر شود دلخور می‌شود، مجاز نیست. پنهان کردن این رازها زندگی زوج را به خطر می‌اندازد.

اگر احساس می‌کنید زندگی جنسی شما شور و تنوع ندارد و به دلیل نیاز جنسی روبه سایبر سکس آورده‌اید، مسیر ارتباطی با همسرتان را باز نگه‌دارید. با او صادقانه در مورد نیازهایتان حرف بزنید. در مورد روش‌های برطرف کردن نیازهای یکدیگر، سلیقه، روش‌های برقراری رابطه جنسی و شیوه‌های تنوع‌بخشی به آن حرف بزنید.

کمک گرفتن از یک سکس تراپ می‌تواند به شما کمک کند که ب تفاهم جنسی بیشتری در این زمینه برسید. سکس تراپی شامل برقراری رابطه جنسی مقابل متخصص نمی‌شود، و ضمن رعایت حریم شخصی افراد، راهکارهایی برای حل اختلالات، انحرافات، مشکلات و اختلافات جنسی ارائه می‌شود. سکس تراپ می‌تواند به افرادی که دچار اعتیاد به سایبر سکس شده‌اند نیز مفید باشد. استفاده از روش‌های ترک اعتیاد به سکس چت و حساسیت‌زدایی می‌تواند برای بیماران مفید باشد.

در عین حال، اگر احساس می‌کنید اختلافی بین شما و همسرتان وجود دارد که موجب روی آوردن به روابط مجازی شده است، استفاده از زوج‌درمانی به شما پیشنهاد می‌شود. در زوج‌درمانی، درمانگر ضمن بررسی روابط زوج به ارائه راهکارهایی برای بازسازی رابطه و حل اختلاف می‌پردازد.

سئوال: آیا تمایل به چت جنسی اختلال روانی است؟

دلیل استفاده از آن فاکتور مهمی در قضاوت در این مورد به شمار می‌رود. همچنین، موارد دیگری نیز باید در نظر گرفته شود تا از آن به‌عنوان یک اختلال جنسی یاد شود، از جمله:

  • تمایل و توان برقراری رابطه جنسی حضوری
  • تعداد دفعات استفاده از آن
  • تأثیر آن در زندگی فردی و اجتماعی

به عبارت دیگر، استفاده از آن برای زوجی که از یکدیگر دور هستند، اختلال به شمار نمی‌رود، بلکه روشی برای نزدیکی بیشتر است. اما استفاده مکرر و افراطی از آن به نحوی که باعث ایجاد اختلال در زندگی فرد شود می تواند اعتیاد و اختلال تلقی شود و به درمان زیر نظر روانشناس نیاز دارد.

  • من و نامزدم از یکدیگر دور هستیم و او اصرار دارد که از طریق چت ایشان را ارضا کنم. آیا رابطه جنسی مجازی اعتیادآور است؟

صرف رو آوردن به این روش برای رسیدن به اوج لذت جنسی، نمی‌تواند به‌طور حتم اعتیادآور باشد. شخص می‌تواند به دلیلی مانند دوری مدتی از این ‌روش استفاده کند و با تمام شدن دوری آن را کنار گذاشته و رابطه جنسی واقعی را به آن ترجیح دهد.

با این حال، با تداوم یافتن آن در طولانی‌مدت ریسک وابستگی به آن بیشتر می‌شود، به‌خصوص اگر دلیل روی آوردن به آن چیزی مانند کمبود اعتمادبه‌نفس یا ترس از جنس مخالف باشد. سهولت دسترسی به شریک جنسی و عدم نیاز به فراهم کردن زمان و مکان خاص موجب می‌شود که سکس چت مانند ماده مخدر اعتیادآور شود. به نحوی که تعداد دفعات و مدت آن از هفته‌ای یک‌بار ممکن است به چند مرتبه در روز افزایش یابد. همچنین، خطر بعدی زمانی رخ می‌دهد که شکل ساده رابطه جنسی مجازی دیگر برای فرد جذاب نبوده و برای رسیدن به ارضا جنسی باید به آن شاخ و برگ نامتعارف بدهد یا عده بیشتری را وارد سکس مجازی خود کند.

در صورتی که رابطه جنسی مجازی به نوعی اعتیاد تبدیل شده باشد، عدم دسترسی به شریک جنسی مجازی یا مخالفت از سمت او با علائمی مانند پرخاشگری و افسردگی همراه می‌شود.

  • من سال‌ها به دلیل نیاز جنسی و عدم توان شروع زندگی مشترک، از رابطه جنسی مجازی استفاده می‌کردم و با خود ارضایی نیازم رو برطرف می‌کردم. در حال حاضر ازدواج کرده‌ام، اما نمی‌توانم رابطه جنسی خوبی را برقرار کنم. در رابطه جنسی مجبور می‌شوم به چت‌ها، تصاویر و فیلم‌هایی که دیده‌ام فکر کنم تا بتوانم به ارضای جنسی دست پیدا کنم. آیا راهی برای ترک اعتیاد به سکس چت وجود دارد؟

زود انزالی، اعتیاد به خود ارضایی و رابطه جنسی مجازی از تبعات این شکل از برقراری ارتباط جنسی است که معمولاً پس از ازدواج خود را نشان می‌دهد. این مشکلات می‌توانند موجب سرد شدن زوجین و نارضایتی جنسی شوند.

برای رها شدن از اعتیاد به آن روش‌های متنوعی در سکس تراپی و روان‌درمانی وجود دارد. در گام اول تلاش کنید خودتان را از هر چیزی که شما را به این کار وامی‌دارد دور کنید. سعی کنید تنها نباشید، کانال‌ها و روش‌های ارتباطی قدیمی خود را قطع کنید. در رابطه جنسی با همسرتان، تمرکز خود را روی لذتی که از رابطه می‌برید معطوف کنید و هر بار که ذهنتان شما را به سمت تصاویر قبلی برد، خودتان را وادار کنید که به همسرتان فکر کنید. برای این کار می‌توانید احساسی را که در آن لحظه دارید، بیان کنید یا پوزیشن را عوض کنید.

اگر وابستگی شما به سکس مجازی به حدی است که نمی‌توانید به‌تنهایی از پس آن برآیید، از یک روانشناس یا سکس تراپ کمک بگیرید.

بسیاری از افرادی که دچار مشکلات جنسی و انواع اعتیادهای جنسی هستند، از حرف زدن در مورد مشکل خود خجالت می‌کشند. این باعث می‌شود که از درمان محروم شده و مشکل آنها تداوم پیدا کرده یا تشدید شود.

یکی از روش‌های درمان، بدون نیاز به مراجعه حضوری و افشای هویت، دریافت مشاوره آنلاین است. مشاوره آنلاین این امکان را در اختیار افراد قرار می‌دهد که در هر جایی که خود احساس راحتی می‌کنند، به پاسخ سؤالات خود دست یابند و به مهارت‌هایی برای حل مشکلشان مجهز شوند.

سخنی از سیمیاروم

رابطه جنسی تنها یک فعالیت لذت‌بخش نیست، بلکه تعاملی از ارتباط عمیق عاطفی و لذت جنسی است که موجب رسیدن به بالاترین کیفیت در رضایت جنسی می‌شود. سکس مجازی تنها بخشی از نیازهای فرد را با ایجاد تصویر غیرواقعی برطرف می‌کند، اما مانع از رسیدن به ارضای کامل نیازهای عاطفی و روانی فرد می‌شود.

با وجود معایب زیادی که برای این شکل از رابطه جنسی برشمرده می‌شود، اما مزایایی نیز برای زوجین به همراه دارد. سکس چت می‌تواند با رسیدن به تنوع‌طلبی نوعی خیانت مجازی محسوب شود، اما برای زوجینی که در رابطه از راه دور قرار دارند با برطرف کردن نیازهای جنسی آنان می‌تواند از خیانت آنان به یکدیگر پیشگیری کند.

همچنین، می‌تواند به‌عنوان روشی برای تنوع‌ بخشیدن به رابطه دیگر زوجین به کار رود. ارسال پیام‌های جنسی، عاشقانه و تصاویر جنسی به همسر در طول روز می‌تواند با افزایش میل جنسی فرد به بهبود کیفیت رابطه جنسی و رضایت زناشویی منجر شود.

امیدواریم که به بسیاری از سؤالات و ابهامات شما در مورد رابطه جنسی مجازی و چت جنسی پاسخ داده باشیم. چنانچه سؤال یا ابهامی برای شما باقی مانده است، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

4/5 - (2 امتیاز)
Share
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها