5 فروردین 1403
ازدواج مجازی و آشنایی در فضای مجازی

ازدواج مجازی و همسریابی آنلاین می تواند موفق باشد؟


خانه » مشاوره ازدواج » ازدواج مجازی و همسریابی آنلاین می تواند موفق باشد؟

از زمانی که خانواده ها برای ازدواج فرزندان خود تصمیم می گرفتند بسیار دور شده و به روزهایی رسیدیم که دختر و پسر یکدیگر را در سطح جامعه، دانشگاه یا محل کار دیده و با هم آشنا می شوند و ازدواج می کنند. امروزه سبک دیگری نیز رواج بیشتری یافته و نمی توان آن را نادیده گرفت: ازدواج مجازی و همسریابی آنلاین.

چرا عاشق شدن در فضای مجازی ساده است؟

  • امکان برقراری ارتباط ساده، سریع و در هر لحظه وجود دارد.
  • تکنولوژی می تواند مشکلات جسمی و رفتاری فرد را پوشش دهد و آنها را پنهان کند.
  • برای کسانی که با صحبت کردن مشکل دارند، راحت تر است.
  • راحت تر می توان خود واقعی را پنهان کردن و تصویر ایده آل تری از خود نشان داد.

چرا ازدواج مجازی با ریسک بیشتری همراه است؟

  • احتمال دروغ گویی از سوی طرفین بیشتر است و از طرفی راستی آزمایی این صحبت ها نیز دشوارتر است.
  • دنیای مجازی این امکان را در اختیار افراد قرار داده است که به سادگی خود را با هر مشخصات هویتی معرفی کنند و گاهی یک نفر با چند هویت در این فضا حضور یابد.
  • بسیاری از سایت های همسریابی با هدف سودجویی از این روش مدرن تاسیس می شوند.
  • امکان سوءتفاهم در انتقال مفاهیم به دلیل فقدان حواس پنجگانه و خواندن سرنخ های زبان بدن وجود دارد.
  • شناخت فرد از طریق چت، تماس تلفنی، تماس تصویری و دیگر روش های مجازی بسیار کمتر از ارتباط رو در روست.

چقدر اطلاعات ارائه شده در فضای مجازی قابل اعتماد هستند؟

زدن ماسک در فضای مجازی بسیار ساده است. این سوال را از خودتان می پرسیم. چقدر در ارائه اطلاعات به دوست مجازی خود صادق بوده اید؟ چقدر خود واقعی تان را نشان داده اید؟ اگر در ارائه اطلاعات صادق بوده اید، شاید باید بپرسیم، چه چیزهایی را از او پنهان کرده اید؟ چه چیزهایی را هنوز نگفته اید؟

به همین میزان او نیز ممکن است در ارائه برخی اطلاعات صادق نبوده است یا چیزهایی را از شما پنهان کرده است.

چرا احتمال ختم شدن ارتباط مجازی به ازدواج کمتر است؟

فضای مجازی معمولا پلت فرمی برای وقت گذرانی و اوغات فراغت محسوب می شود. در بسیاری از موارد، حداقل یکی از طرفین با هدف پر کردن اوقات تنهایی خود و خلاهای زندگیش رو به این ارتباط می آورد.

از سوی دیگر، همانطور که گفتیم ارتباط مجازی مانع از شناخت کامل می شود. بنابراین همیشه این احتمال وجود دارد که پس از طی شدن دوره آشنایی مجازی و رسیدن به مرحله ملاقات حضوری یکی از طرفین احساس کند که معیارهای مورد نظرش در فرد مقابل وجود ندارد و این ارتباط ختم شود.

ازدواج مجازی و آشنایی در فضای مجازی

به صورت مجازی عاشق یک نفر شده ام، چه باید بکنم؟

نمی توان منکر روش های جدید آشنایی و ازدواج شد. این روش ها در جامعه رایج شده اند و بسیاری از جوانان از این طریق با یکدیگر آشنا می شوند.

پس اگر کسی به شما بگوید که ازدواج مجازی روش خوبی برای شروع زندگی مشترک نیست، به احتمال زیاد چشم هایتان را روی آن می بندید و سراغ ایده های جذاب تر می روید!

اگر تمام مراحل آشنایی و ازدواج به صورت مجازی پیش رود، خطرات زیادی برای افراد در آن نهفته است. اما می توان آن را به سمت و سویی برد که به نتایج موفق تر و تضمین شده تر برسد.

گذشته همسر چقدر اهمیت دارد؟

ما به شما راهی برد-برد را پیشنهاد می دهیم.

همانطور که گفتیم شناخت در فضای مجازی به طور کامل حاصل نمی شود. از این طریق اطلاعات خوبی به دست می آورید، اما به اندازه صحبت و ارتباط رو در رو نیست.

وقتی با کسی در فضای مجازی آشنا شدید و با گذشت مدتی از این ارتباط، احساس می کنید که هر دو به هم علاقه مند شده اید، پیش از عمیق تر شدن این رابطه و وابستگی عاطفی یکدیگر را حضوری ملاقات کنید.

 ارتباط حضوری پس از مدتی آشنایی در فضای مجازی این امکان را به شما می دهد که در صورت عدم یافتن معیارهای همسر آینده تان در فرد مقابل پیش از وابستگی عاطفی و ایجاد حس سرخوردگی جدا شوید.

در عین حال، اگر با کسی آشنا شده اید که حاضر به ارتباط حضوری نیست و از آن طفره می رود، بهتر است این ارتباط مجازی را تمام کنید. مهم نیست چقدر شرایط او در این دنیای مجازی ایده آل به نظر می رسد. مهم این است که او نمی خواهد این ارتباط به رابطه ای حقیقی و حضوری برسد. احتمالا در این میان چیزی وجود دارد که فاصله رویا را تا حقیقت زیاد کرده است.

در مدتی که با یکدیگر ارتباط مجازی دارید، راه عقل و احتیاط را در پیش بگیرید. اطلاعات خود را بی پروا و در همان روزهای اول آشنایی در اختیار فرد قرار ندهید. مراقب کلاه برداری های مالی باشید و برای ارتباطات مجازی پول خرج نکنید.

با احتیاط پیش بروید تا زمان کافی برای شناخت و رسیدن به مرحله دیدار حضوری طی شود. پس از ارتباط حضوری و کسب اطمینان بیشتر در زمینه تناسب های شخصیتی، فکری، فرهنگی و خانوادگی، بهتر است آشنایی را در محیط خانواده و زیر نظر بزرگ تر ها ادامه داده و مرحله تحقیق درباره همسر را به خوبی انجام دهید.

 

| مطالعه مطلب “تحقیق درباره خواستگار” به شما پیشنهاد می شود |

 

مشاوره قبل از ازدواج نیز می تواند شما را در مورد ابهام های باقی مانده مطمئن کند و به هر دو شما این اطمینان را بدهد که انتخاب درستی داشته اید.

 

سخنی از سیمیاروم:

ازدواج مجازی و همسریابی آنلاین از روش هایی است که هر روز بیشتر از قبل جای خود را در بین روش های آشنایی باز می کند. ما معتقدیم هر روشی برای ازدواج، اگر همراه با تعقل، شناخت و مشاوره نباشد، ممکن است به شکست بیانجامد. مهم نیست آشنایی شما سنتی بوده است یا مدرن یا مجازی. مهم این است که این آشنایی را به نحوی مدیریت کنید که کمترین آسیب را برای احساسات، روان و نیز آینده شما داشته باشد.

در مورد ازدواج های مجازی، توصیه می کنیم اگر احساس می کنید می توانید همسر خوبی برای یکدیگر باشید، زمینه را برای ملاقات حضوری و آشنایی بیشتر فراهم کنید.

اما فراموش نکنید که حتی ملاقات حضوری پس از آشنایی مجازی نیز نمی تواند الزاما تضمین کننده یک ارتباط سالم و موفق باشد.

برای موفقیت در رابطه و رسیدن به یک زندگی مشترک سالم و شاد باید علاوه بر آشنایی با ویژگی های ظاهری، تناسب شخصیتی و فکری نیز بررسی شود. این نکات را به راحتی در مشاوره پیش از ازدواج می‌توان بررسی کرد.

سوالی از مخاطبان:

آشنایی شما با همسرتان چطور بوده است؟ به نظر شما کدام یک از روش های آشنایی برای ازدواج بهتر و تضمین شده تر است؟

2/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها