23 فروردین 1403

افراد نامناسب برای ازدواج


خانه » مشاوره ازدواج » افراد نامناسب برای ازدواج

برای نامزدهایی که در شرف ازدواج هستند، ضروری است که پیش از رسمی کردن همه چیز شناخت کاملی از هم به دست بیاورند. دوره نامزدی برای شناخت بهتر، نه برقراری رابطه جنسی و دلبستگی عاطفی است. این دوره به خصوص در دنیای امروز که تحقیقات محلی نیز نمی تواند شناخت کاملی از افراد به دست دهد، بسیار مهم است. پس به جای آنکه در دوره نامزدی تمام وقت خود را به برنامه ریزی برای عروسی بگذرانید، به ویژگی های مخاطب خود دقت کنید، به خصوص اگر شک دارید که او همان همسری است که قرار است همه عمر در کنار او باشید. در ادامه ویژگی های برخی افراد نامناسب برای ازدواج را آورده ایم تا با بررسی آنها در همسر آینده خود به جمع بندی بهتری از ازدواج خود برسید.

باید توجه داشته باشید که بهترین راه حل برای شک و تردید شما در ازدواج، مراجعه به مشاوره پیش از ازدواج است. سیمیاروم در این زمینه بهترین روانشناسان ایرانی را گرد هم آورده تا بتوانید به صورت آنلاین با آن‌ها مشورت کنید.

افراد نامناسب برای ازدواج:

برای همه کس و همه چیز به جز شما وقت دارد:

آیا نامزدتان قرار با شما را به خاطر دیدن دوستانش کنسل می کند؟ یا شاید وقتی با هم هستید، تمام وقتش را به حرف زدن با تلفنش می گذراند؟ این می تواند نشانه آن باشد که شما اولویت زندگی او نیستید.

با کسی ازدواج کنید که به شما اولویت می دهد. شما که نمی خواهید همسری باشید که تمام عمر باید شرایط همسرش را درک کند و در تنهایی روزها و شب ها را به سر بیاورد؟

به خوبی ارتباط برقرار نمی کند:

به جای اینکه بر سر مسائل مهم ازدواج مانند مسائل خانوادگی، پول و محل زندگی با منطق و آرامش صحبت کند، تمام مدت با شما بحث می کند یا از گفتگو پرهیز می کند. بارها تکرار کرده ایم که تعامل سنگ بنای ازدواج است. اگر نمی توانید در مورد مسائل جدی با هم حرف بزنید و توافق کنید، بهتر است با هم ازدواج نکنید.

به شما خیانت کرده است:

خیانت لزوما پایان دهنده ازدواج شما نیست، اما باید برای ازدواج با چنین فردی تردید کنید. اگر در این دوره متوجه خیانت همسر آینده تان شدید، بهتر است نگاه مجددی به رابطه خود بکنید و چرایی خیانت را پیدا کنید.

هر چند با این گفته مخالف هستیم که «یک خائن همیشه خائن است»، اما برای پیشگیری از تکرار چنین رفتاری باید تغییرات زیادی در فرد صورت گیرد. این تغییرات باید زیر نظر یک مشاور صورت گیرد و به تایید او برسد. در غیر این صورت، او یکی از افراد نامناسب برای ازدواج است.

درگیر مشکل اعتیاد است:

این مورد هم لزوما پایان دهنده رابطه شما دو نفر نیست، به شرط آنکه همسر آینده شما متعهد به ترک اعتیاد خود باشد. اعتیاد درمان نشده ازدواج شما را به ورطه نابودی می کشد. فرقی ندارد چقدر نامزد خود را دوست دارید، یا او چقدر شما را دوست دارد، چنین مشکلی در آینده زندگی شما را نابود خواهد کرد. اگر نامزدتان آماده و مایل به دریافت کمک است، نشانه خوبی است. اما اگر هنوز در مرحله انکار به سر می برد، او یکی از افراد نامناسب برای ازدواج است.

درمان اعتیاد به سادگی و سریع صورت نمی گیرد. یکی از اشتباهات زوجین آن است که تصور می کنند با نیروی عشق خود می توانند همسر آینده شان را از اعتیاد نجات دهند. ما می توانیم به شما هزاران مورد را نشان دهیم که در ابتدای ازدواج چنین مسئله ای را نادیده گرفته اند، چرا که فکر می کردند درست می شود یا وضعیت به آن بدی هم نیست.

کنترل گر و خشونت طلب است:

همه ما روزهای خوب و بد داریم. در روزهای بد شاید رفتار همیشگی خود را نداشته باشیم و تحریک پذیرتر باشیم. اما آیا خشونت جز استثنائات رفتاری نامزد شماست یا حالت همیشگی او؟

تفاهم در زندگی مشترک چیست و چطور اختلاف نظرها را حل کنیم؟

اگر نامزدتان در بسیاری از موارد فریاد می کشد، سعی می کند شما را کنترل کند، رفتارهای خودشیفته دارد، همه آنها نشانه های هشداری است که او جز افراد نامناسب برای ازدواج است.

هر نوع نشانه ای مبنی بر خشونت طلبی و کنترل گری باید با مشاور در میان گذاشته شود. اگر چیزی در نامزد شما وجود دارد که احساس می کنید می تواند به مشکل تبدیل شود، به هیچ وجه آن را نادیده نگیرید. شاید این همان موردی باشد که در آینده به خاطرش مجبور شوید ساعت های طولانی را در دفتر مشاور بگذرانید.

دچار بیماری روانی است:

در سال های اخیر، رواج بیماری های روانی بیشتر شده است. در صورتی که نامزد شما با یکی از مشکلات بیماری های روانی دست و پنجه نرم می کند، استرس ازدواج هم می تواند به بدتر شدن شرایطش کمک کند.

وجود نشانه های افسردگی، اختلال اضطرابی، اقدام برای خودکشی، تلاش برای آسیب رساندن به خود و دیگر نشانه های بیماری های روانی باید شما را نسبت به ازدواج با چنین فردی دچار تردید کند. بهترین راه به تعویق انداختن ازدواج و مشورت با یک روانشناس است.

مخفی کاری می کند:

اگر نامزدتان در مورد همه چیز به شما دروغ می گوید، مسائل خود را از شما پنهان می کند و همه چیز را انکار می کند، او یکی از افراد نامناسب برای ازدواج است.

دروغ گفتن به همسر چیزی فراتر از شکستن توافق طرفین است. این کار اعتماد در ازدواج را از بین می برد. در هر رابطه موفقی، اعتماد باید دو طرفه باشد.

شکاک است:

دائما رفت و آمدهای شما را کنترل می کند. ساعتی یک بار با شما تماس می گیرد و قبل از سلام کردن می گوید کجایی! با طرز لباس پوشیدن شما مشکل دارد، حتی با آنکه شما طبق معیارهای دینی ظاهر مناسبی دارید. تلاش می کند رابطه شما را با دیگر افراد مذکر، حتی افراد خانواده، کم کند. از تمام مردان بدگویی می کند. سرزده به محل کار و تحصیل شما می آید. تلفن شما را چک می کند. زندگی با یک فرد شکاک ظالمانه ترین کاری است که می توانید در حق خودتان انجام دهید. اگر تصمیم به ازدواج با چنین فردی گرفتید، پس از ازدواج به جای خانه بخت به زندان وارد خواهید شد.

خسیس است:

خساست درمان پذیر نیست. تغییر چنین افرادی بسیار دشوار است. در مطالب قبل در مورد نشانه های خساست صحبت شد که توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید.

دچار اختلال جنسی است:

 شناسایی چنین مشکلی در جامعه ایران بسیار سخت است. معمولا افراد تا قبل از ازدواج در این مورد حرف نمی زنند. این در حالی است که رابطه جنسی فاکتور مهمی در زندگی مشترک است. از همسرتان بدون تعارف و خجالت در مورد تمایل به دیدن فیلم های جنسی، تمایل به رفتارهای جنسی متفاوت، میل به خودارضایی، داشتن سابقه تجاوز یا آزار جنسی صحبت کنید. صحبت کردن در مورد این مسائل قبل از ازدواج بهتر از آن است که پس از ازدواج متوجه شوید با کسی زندگی می کنید که دچار اختلال جنسی است.

در رابطه قبلی گیر کرده است:

همه ما ممکن است در زندگی خود دچار شکست شده باشیم. آنچه مهم است التیام یافتن زخم ها و آمادگی برای پذیرش رابطه جدید است. اگر نامزدتان به تازگی از همسرش جدا شده است، هنوز مقدار زیادی خشم، انزجار و آسیب را از رابطه قبلی با خود حمل می کند. بهتر است پیش از شروع زندگی با چنین فردی مدتی صبر کنید. در صورتی که فرد نمی تواند خود را از گذشته اش جدا کند، او جز افراد نامناسب برای ازدواج است.

گذشته تلخی دارد:

اتفاقات کودکی تاثیر زیادی در آینده افراد دارد. این حوادث می توانند برقراری ارتباط را برای فرد مشکل سازند. سابقه آزار جنسی، آزار کلامی یا جسمی، محرومیت از حضور یکی از والدین، سابقه اعتیاد در خانواده، و دیگر حوادث تلخ می توانند به قدری روح یک کودک را آزار دهند که زندگی وی به عنوان یک بزرگسال را نیز تحت تاثیر قرار دهند. این تاثیر زمانی مهلک تر می شود که او خود نیز از آن بی خبر باشد. در صورتی که متوجه وجود سابقه حوادث تلخ در گذشته نامزد خود شدید، به رفتارهای او دقت بیشتری کنید و با یک مشاور مشورت کنید.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها