31 فروردین 1403
انتظار افراد از دوره بازنشستگی

انتظار افراد از دوره بازنشستگی و تاثیر آن بر سلامت


خانه » عمومی » انتظار افراد از دوره بازنشستگی و تاثیر آن بر سلامت

هر روز عده ای از جمعیت کارمند در سراسر کشور بازنشسته می شوند. در برخی دوره ها به دلیل رشد زیاد جمعیت، این عده می توانند عدد بزرگی از جامعه را شکل دهند. معمولا انتظار افراد از دوره بازنشستگی با تصویری از صرف وقت با فامیل، مسافرت، و فعالیت هایی گره خورده است که هیچ گاه پیش از این فرصت انجام آن را پیدا نکرده اند.

انتظار افراد از دوره بازنشستگی چگونه است

 

انتظار افراد از دوره بازنشستگی: مثبت یا منفی؟

اما تصور همه افراد از دوره بازنشستگی همین قدر شاعرانه نیست. در واقع، عده زیادی از این جمعیت به کلیشه های منفی درباره دوره بازنشستگی معتقد هستند. برای مثال بازنشستگی برای آنها به معنی فرا رسیدن زمان رکود، تنهایی و افسردگی است. به همین دلیل شاید از آن استقبال نکنند.

به نظر می رسد چه مثبت چه منفی، تصور افراد از دوره بازنشستگی تاثیر پایداری در زندگی و سلامت آنها دارد.

نتایج تحقیق منتشر شده در سال 2016 در دانشکده بهداشت دانشگاه ییل نشان می دهد که انتظار افراد از دوره بازنشستگی اهمیت زیادی دارد. در واقع این انتظارات می تواند با طول عمر افراد مرتبط باشد.

این محققان کلیشه های رایج درباره سلامت روانی و جسمی در دوره بازنشستگی را بررسی کرده اند. در نمونه ای از بیش از 2000 بزرگسال، کلیشه های مثبت که 23 سال قبل اندازه گیری شده بود با نرخ بقای 4.5 تا 2.5 سال همراه بوده است.

محققان فاکتورهای زمینه ای مهم، شامل سلامت، جنسیت، تاریخ اشتغال، وضعیت تاهل و نژاد را در تحقیق خود در نظر گرفتند.

نگاهی به سلامت روان افراد دارای معلولیت یا نیازهای ویژه

در تحقیق دیگری، نتایج نشان داد که کلیشه های مثبت افزایش سن با سازگاری بهتر فرد، مانند بهبود سریع تر بعد از حمله قلبی، نشانه های بیماری روانی کمتر و سلامت بهتر، مرتبط است.

تفکر مثبت به شدت بر نتایج حاصل در زندگی تاثیر دارد. مثبت بودن تصورات از دوره بازنشستگی و افزایش سن می تواند ضامن سلامت روح و جسم آنان در دوره های بعدی زندگی باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها