24 اسفند 1402
رویاهایت را دنبال کن

رویاهایت را دنبال کن!


خانه » مشاوره » رویاهایت را دنبال کن!

رویاهایت را دنبال کن تا شاد باشی. این پیام مهمی است. «چه می خواهم» سوال بهتری است از اینکه بگویید «این را نمی خواهم یا آن را.» رویایت دلیل وجودی توست. رویا تصادفی نیست. رویایت خود توست. باید آن را دنبال کنی! دنبال کردن رویا به تو معنی و هدف می دهد و محرکی برای تلاش برای آینده است. رویایت معنای زندگی تو است. به رویایت جایی در زندگیت بده. برای آن تلاش کنید، این طور است که به آن دست می یابید.

داستان رویا: دختری که غرق در رویاهای زیبا بود

رویا از کودکی عاشق لگو و خانه سازی بود. هر روز ساعت ها صرف آن می کرد که با لگوهایش خانه ای بزرگ بسازد و بعد آن را با اسباب و وسایل خانه تزئین کند. بزرگ تر که شد عاشق دکوراسیون منزل بود. با همان وسایل محدودی که در اتاقش بود، سعی می کرد چیدمان بهتری خلق کند. عاشق رنگ و نماسازی و معماری بود. اما تنها بازخوردی که از خانواده اش دریافت می کرد این بود که دختران در این رشته جایی ندارند و بهتر است به فکر معلمی یا پرستاری باشد. رویاهای رویا به تدریج رنگ باخت. حالا او معلمی است که هر روز وقتی از کوچه پس کوچه ها می گذرد به نمای خانه ها نگاه می کند و به معماری آنها می اندیشد.

هر کسی رویا و هدفی دارد!

این رویاها خود واقعی ات را شکل می دهند، عصاره شخصیتی و هدف وجودی توست. رویایت در زندگی برنامه خداوند برای آن طرح اصلی در سرنوشتت است. به تو مجموعه ای از رویاها و استعدادها داده شده، به امید آنکه با شوق و تلاش زندگی خود را به پیش برانید.

خیلی ناامید کننده است که از کودکی به تو گفته شده که از دنبال کردن رویایت دست بکشی و به زندگی واقعی بچسبی. چه اشتباهی! زندگی واقعی همان رویاهایت است. اصلا تو برای همین خلق شده ای: که رویاهایت را دنبال کنی! نه به خاطر خودت، که به خاطر دیگران. اگر به شعار رویاهایت را دنبال کن متعهد باشی، انسان بهتری خواهی شد. انسان شادتری که مانند خورشید می درخشد و به زندگی اطرافیانش نور می دهد.

اگر تصمیم گرفتی رویایت را فراموش کنی، مانند گیاهی بدون نور و آب خواهی شد که برگ هایش خشک و آویزان شده است. گیاهی که برای آب التماس می کند و ظاهری بیچاره دارد. اگر دست از رویایت بکشی، آیا سودی برای جهان دارد؟

رویاهایت را دنبال کن: چرا انقدر سخت  است؟

چرا دنبال کردن رویا سخت به نظر می رسد؟ زیرا برنامه های ضد رویا در ذهنتان می گردند، برنامه هایی که از دوره کودکی روی مغزت نصب شده اند.

دوم آنکه رویایت جایی بیرون از منطقه امن تان قرار دارد. دنبال کردن رویا مستلزم آن است که تلاشی آگاهانه داشته باشید و رشد و تغییر کنید. این در شروع کمی آزاردهنده است. در ابتدا دچار ترس و نگرانی می شوید، اما طبیعی است. رویاهایت را دنبال کن و ترس هایت را کنار بگذار. رویایت باید مهم تر از ترس هایت باشد. گذراندن زندگی در ترس و نگرانی مسلما آن طرحی نیست که خدا در صفحه سرنوشت تان نوشته است.

مثل کودکان باشیم: شاد و خالص

از خودت این سوالات را بپرس: چه چیزی می خواهم؟ آیا با رسیدن به آن به رضایت، آزادی، شادی و رفاه می رسم؟ بهتر است برای رسیدن به رویایم تلاش کنم یا در اتاقی خودم را در ترس ها و احساس افسردگی غرق کنم؟ انتخاب با توست.

تا وقتی شعار رویاهایت را دنبال کن! برایت ارزشمندتر از ترس هایت باشد، انرژی و شور حرکت را خواهی داشت.

رویا صدایت می زند، چیزی که باید به آن برسی. خودت را متعهد کن که به آن برسی.

بگویید: «نمی دانیم چطور می خواهم به آن برسم، اما از اعماق قلبم به آن باور دارم و دنبالش می روم. می دانم که کائنات مسیر رسیدن به آن را به من نشان خواهند داد، گام به گام.»

باور داشته باشید و اقدام کنید، بعد نتیجه را ببینید.

رویایت به ماموریت تو در زمین گره خورده. دانه هایش در قلب و مغزت کاشته شده و این وظیفه توست که با آبیاری و مراقبت از آن مهارت های لازم برای دستیابی به رویایت را پرورش دهی. رویایت چه سهمی در بهتر کردن زندگی اطرافیانت دارد؟ چقدر رسیدن به آن برایت مهم است؟ مهارت تو چیست؟ سهم تو در بهتر کردن جهان برای انسان چیست؟

رویاهایت را دنبال کن! این وظیفه توست. باید آن را انجام بدهی. خدا آن را در وجود بشر قرار داده تا جهان را به جای قشنگ تری تبدیل کند. جالب نیست؟ با دنبال کردن رویایت، نه تنها خودت را راضی می کنی، به تعالی بشر هم کمک می کنی. اگر رویایت را نادیده بگیری، آینده ات چطور خواهد بود؟ چه حسرتی روی دلت می ماند؟ چقدر ممکن است به روزهایی فکر کنی که از دستت رفته و دیگر باز نمی گردد. برای نرسیدن به رویایت چه کسی را مقصر خواهی دانست؟ خودت؟ اطرافیانت؟ سهم هر کس در این شکست چقدر است؟ این دلگیری از نرسیدن به رویاهایت چه تاثیری روی روابطت با اطرافیان خواهد داشت؟

هر چه بیشتر در جهت رسیدن به رویایت تلاش کنی، زندگی هیجان انگیزتر می شود. خداوند قرار است تو را به مسیری هدایت کند که هرگز تصور هم نمی کردی، پس از آن لذت ببر.

رویاهایت را از قفسه بیرون بکش و خاک های نشسته بر آن را پاک کن. اهدافت را رو به رویت قرار بده و آنها را دنبال کن. مقاومت کن! این مسیر سختی دارد، اما پایانش شیرین است. تو برای همین متولد شدی، که به رویایت جان بدهی. وقت آن است که به کودکیت فکر کنی. رویایت از زمان کودکی چه بود؟ آن را در ذهنت تصور کن، تعریفش کن و به دنبالش برو. شاد باش و شادیت را با جهان سهیم شو.

رویای ما آن است که به تو بگوییم رویاهایت را دنبال کن!

دلیل وجودی ات در جهان را کشف کن و نگذار چیزی رویایت را از تو بگیرد. مهارت ها و استعدادهایت را بشناس و از آنها برای تحقق بخشیدن به رویایت استفاده کن.

اگر طوفان زندگی باعث شده که رویاهایت رنگ ببازند، با ما تماس بگیرید و از مشاوره آنلاین کمک بگیرید. ما تلاش می کنیم شور زندگی را در تو دوباره متولد کنیم. در ضمن فراموش نکن برای رسیدن به رویایت هیچ وقت دیر نیست.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها