31 فروردین 1403
مثل کودکان

مثل کودکان باشیم: شاد و خالص


خانه » مشاوره » مثل کودکان باشیم: شاد و خالص

بزرگ شده اید؟ لطفا نشوید! وقتی هنوز کودک بودم، بزرگسالی برایم جذاب بود. تمام سال های نوجوانی را در آرزوی رسیدن به بزرگسالی صرف کردم تا بتوانم برای خودم تصمیم بگیرم و هر کاری که می خواهم انجام دهم. اما حالا می خواهم بگویم بیایید مثل کودکان باشیم.

انگار در روزهای کودکی حقیقت ایام بزرگسالی از ما پنهان شده بود. حقیقتی که می گوید بزرگسالی بار بزرگی از مسئولیت روی دوش ما می گذارد، انتظارات زیادی از ما می رود و قوانین دست و پا گیر زیادی وجود دارد که شور زندگی را از ما می گیرد.

شاید در کودکی آرزو داشتیم مانند پدر و مادرمان اجازه داشتیم تا دیر وقت بیدار بمانیم. حالا شب ها تا دیر وقت بیداریم، اما دلیلش استرس و خستگی است که باعث می شود تا نزدیکی صبح در رختخواب از این پهلو به آن پهلو شویم. شب بیداری به خاطر استرس بدهی ها، حسرت ها و اهدافی که هیچ وقت به آنها نرسیدیم.

زندگی به عنوان یک بزرگسال به جای شادی، ترس های ما را زیادتر کرد…

چرا این طور شد؟

جایی بین ساختن بادبادک رنگی ها و شادی های کودکانه، جادوی زندگی رنگ باخت.

بزرگسال شدن آنقدر هم که به نظر می رسید جذاب نبود، اما راهی هست مثل کودکان باشیم

مثل کودکان بدرخشید:

کودکان پرتوی نور هستند. روشنی تنها چیزی است که می بینند. از فردا نمی ترسد. از افتادن، قبول مسئولیت، از شکست ترسی ندارند. به شدت در مورد احساسشان صادق هستند.

آنقدر در دنیای اکتشاف درگیر هستند که هر روز شانس دیگری است برای خندیدن، تا وقتی که زمین می‌خورند و آسیب می‌بینند. بعد دوباره لبخند و شادی به لب هایشان باز می‌گردد.

معصومیت درونی خود را کشف کنید:

مثل کودکان باشیم. هر روزتان را با همان انتظارات معصومانه و پاکی شروع کنید که در کودکی داشتید. در کودکی هیچ وقت نبود که صبح ها چشمتان را باز کنید و بگویید «وای باز هم یک روز دیگر». در هر روزتان به دنبال یک چیز هیجان انگیز باشید. شادیتان را با دیگران تقسیم کنید.

به اطرافیانتان نشان دهید که چقدر حضورشان برای شما مهم است.

اطرافیانتان را غرق در عشق و محبت کنید.

خوش بینی درونیتان را کشف کنید:

همانند اشعه های طلایی نور، به چیزهای خوبی که قرار است برایتان رخ دهد باور داشته باشید و فرصت های طلایی را پیدا کنید.

اجازه دهید وروره جادوی درونتان دوباره فعال شود و با اطرافیانتان حرف بزنید. منتظر نباشید دیگران شروع کنند، حرف بزنید و دوست های جدیدی برای خودتان بسازید.

مثل کودکان باشیم. اگر دچار مشکل هستید، از دیگران کمک بخواهید. خوش بین باشید و تمام راه هایی که به راه حل ختم می شوند را امتحان کنید.

دلقک درونیتان را کشف کنید:

همراه جوان من همیشه آماده هورا کشیدن برای بازی و شادی های احمقانه است. بخشی از وقتتان را به بازی کردن با ایده های هیجان انگیز اختصاص دهید.

گاهی هیجان با شلختگی و کثیفی همراه است. فکر نکنید، هر کاری که به شما الهام می شود را انجام دهید. خودتان را غرق چیزهای هیجان انگیز کنید و خواهید دید که کنترل نکردن نتایج اشکالی ندارد.

تاثیر خنده بر سلامت روان

نگران زیبایی صدایتان نباشید. بلند بلند با آهنگی شاد همراهی کنید.

یک روز برفی، در برف غلت بزنید و از خیس شدن زیر باران نترسید.

حرف هایتان را به طنز آغشته کنید. پانتومیم بازی کنید و با حدس های بقیه از ته دل بخندید.

عاشق صادق درونتان را بیدار کنید:

مثل کودکان باشیم. کودکان عاشقانه اطرافیانشان را دوست دارند و در رفتار و کلام خود آن را نشان می دهند. همین امروز با والدینتان تماس بگیرید و به آنها بگویید که دلتان برایشان تنگ شده بود. با دوستتان بیرون بروید و به او بگویید که بودن در کنارش برایتان لذت بخش است. همسرتان را در آغوش بکشید و محبتتان را به او ابراز کنید.

مثل کودکان باشیم

یاغی درونتان را بشناسید:

یک بار دیگر بدون ترس، روی پاهایتان بایستید و فریاد بزنید «چرا من نه؟» بچه ها از امتحان کردن هیچ ایده ای نمی‌ترسند. اجازه ندهید هشدارهای بیهوده دیگران مانع موفقیتتان شود. برای رویاهایتان بجنگید و آنها را به دست بیاورید.

مثل کودکان باشیم. یاغی شوید و روی ایده و رویایتان پافشاری کنید. اجازه ندهید چیزی رویایتان را تهدید کند. عواقب خطرناک معمولا در ذهن بزرگسالان است. پس اگر فرصتی پیش روی شما قرار گرفته، خود را در قید و بند ترس های بزرگسالی قرار ندهید.

قهرمان درونتان را کشف کنید:

مثل کودکان باشیم. کودکان باور دارند که قهرمان های جادویی هستند و کاملا درست است. یاد بگیرید که هر چیزی نیاز دارید درون شما وجود دارد.

شما دارای قدرت های جادویی هستند. درون شما فروشگاهی از استعدادها، دانش و بصیرت وجود دارد که می توانید به کمک آنها تردید نسبت به خویشتن را از بین ببرید.

خودتان را توانمند ببینید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

مثل کودکان زندگی کنیم

هنرمند خلاق درونتان را مثل کودکان کشف کنید:

از قوه تخیلتان برای ساختن زندگی رویاییتان کمک بگیرید. بهترین قهرمان، دوست و همراه زندگی خود باشید.

تلاشگر درونتان را بیدار کنید:

مثل کودکان باشیم. کودکان همیشه در حال فعالیت هستند. کمتر کودکی را می بینید که بیکار باشد و با دست هایش مشغول انجام کاری نباشد. بزرگسالان ساعت های زیادی را بیکار روی مبل لم می دهند و در فضای مجازی یا خیال خود غرق می شوند. اگر هدفی دارید، از کودکان یاد بگیرید. آنها در انجام کارهایشان استمرار و پیوستگی دارند. خستگی برایشان معنی ندارد. به ندرت، تا وقتی یک بازی را تمام کنند از آن دست می کشند.

آیینه درونتان را غبار روبی کنید:

مثل کودکان باشیم. کودکان کینه و غم را در دل خود راه نمی دهند. بدترین اتفاق هم برای یک کودک رخ بدهد، در کمتر از یک ساعت باز با دیدن اولین اسباب بازی تمام غم را از دلش دور می کند و دوباره در شادی کودکانه خود غرق می شود.

کودکان به راحتی گریه می کنند و خود را از افکار منفی و غم و غصه خلاص می کنند.

حسادت و نفرت در دل کودکان جایی ندارد.

یک کودک تنها به خودش و متعلقات خودش مشغول است و هرگز خود را با بدی های دیگران آزار نمی دهد.

دوباره مثل کودکان باشیم:

کودک درون شاد و سرزنده تان را دوباره بیدار کنید. گام های کوچی برای کشف دوباره شادی و خوش بینی کودکانه بردارید

چنانچه به مشاوره آنلاین نیاز داشتید در کنار شما هستیم

 

2.5/5 - (4 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها