21 اردیبهشت 1403
کنار آمدن با تراژدی

کنار آمدن با تراژدی با استفاده از عبادت و معنویت


خانه » مشاوره » کنار آمدن با تراژدی با استفاده از عبادت و معنویت

احتمالا با دیدن فرد مسنی که برای یادگیری نحوه استفاده از تلفن همراه یا ریموت کنترل تلویزیون گیج شده است، دشوار است به این نتیجه غلط نرسیم که توانایی ما برای کار با فناوری نشان دهنده برتری ماست. اما پیش از آنکه به خود غره شویم، باید به یاد بیاوریم که افراد بزرگسال تخصص هایی دارند که دستیابی به آن برای ما کاری عظیم است. کنار آمدن با تراژدی یکی از این مهارت هاست.

برخی از جنبه های زندگی با سرعتی چشم گیر در حال تغییر هستند. کامپیوترها، خودروها و دستگاه های ارتباطی عملا پیش از آنکه حتی به خانه برسیم، قدیمی می شوند. هر لحظه مدل های جدیدتر و بهتر در بازار عرضه می شوند. اما جنبه های دیگری نیز در زندگی وجود دارد که هرگز تغییر نمی کنند. یکی از ویژگی های بی انتهای زندگی احساس غم و ناراحتی است. همه ما روزی به ناچار دچار مشکل خواهیم شد. البته راه های زیادی برای بازیابی خود بعد از شکست وجود دارد، که در این میان تمرین های معنوی از مهم ترین روش هاست. در شناخت ارزش معنویت و روح، افراد مسن از ما جلوتر هستند. ارتباط با معنویت از روش های کنار آمدن با تراژدی است.

اغلب اگر سری به خانه سالمندان بزنید، از فضای معنوی و آرامشی که این افراد در موقع عبادت ایجاد می کنند احساس حسادت خواهید کرد. تعهد افراد مسن به شرکت در مراسم های مذهبی، حتی افرادی که دچار معلولیت های شدید هستند، قابل ستایش است. مزایای تعهد به عبادت مخصوص هیچ مذهب خاصی نیست، بلکه هر کسی با هر عقیده ای می تواند از آن بهره مند شود.

بررسی تاثیر نوع موسیقی بر سلامت روان

افراد مسن تمرین های معنوی را معمولا به شکل سنتی و قراردادی خود اجرا می کنند، در عین حال این نوع عبادت ها توسط دسته ای از دیگر افراد به شکل تمرین های مدیتیشن، یوگا و دوره های تحسین طبیعت انجام می شود.

 

 

کنار آمدن با تراژدی با استفاده از عبادت و معنویت

کنار آمدن با تراژدی:

مواجهه با مشکلات متعدد در زندگی امری اجتناب ناپذیر است. کسی نیست که در زندگی خود مشکل نداشته باشد. اما نحوه برخورد با این مشکلات اهمیت دارد. تصور اینکه ما بخشی از چیزی بزرگ تر در جهان هستیم، دیدگاهی را شکل می دهد که بدین وسیله در زمان بروز مشکل بهتر می توانیم با چالش ها برخورد کنیم. و این چیزی است که مادربزرگ ها بهتر از ما بلد هستند.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها