4 فروردین 1403
کنار آمدن با گذشته همسر

گذشته همسر چقدر اهمیت دارد؟


خانه » مشاوره ازدواج » گذشته همسر چقدر اهمیت دارد؟

فکر کردن به گذشته همسر و روابطی که در گذشته داشته است، همواره برای زوجین جای سوال، تردید و شک داشته است.

آیا باید در گذشته فرد کنکاش کنیم؟روابط او در گذشته اهمیتی دارند؟گذشته جنسی همسر را باید نادیده گرفت؟

وجود یک رابطه احساسی یا جنسی در گذشته چقدر در زندگی مشترک شما تاثیر خواهد داشت؟آیا دانستن رازهای همسر کمکی به شما می کند؟

برای دانستن پاسخ این سوالات با ما همراه باشید.

مردان و زنان به دنبال چه چیزی در گذشته همسر خود هستند؟

معمولا هر یک از طرفین ازدواج به چیز خاصی اهمیت می‎‌دهند.برای زنان بیشتر روابط احساسی و عشقی همسرشان در گذشته اهمیت دارد.

 وجود یک رابطه در گذشته، آنها را به این فکر می اندازد که همسرشان تا چه حد هنوز به آن زن فکر می کند و آیا هنوز عاشقش است؟ اما برای مردان این رابطه بیشتر از لحاظ جنسی اهمیت دارد.اطلاع یافتن از وجود رابطه جنسی زن در گذشته باعث درگیری فکری مرد می شود.

آیا باید در گذشته همسرم کنکاش کنم؟

اطلاع یافتن از روابط قبلی تنها باعث ناراحتی، حسادت و بروز افکار مزاحم در شما می شود و هیچ سود دیگری در آن وجود ندارد.

قبل از ازدواج باید به اندازه کافی درباره همسرتان تحقیق کنید و از جنبه های شخصیتی و باورهای او آگاهی یابید.تحقیق کردن به شما این امکان را می دهد که با شناخت بیشتر انتخاب کنید و زندگی مشترک موفق تری داشته باشید.

اما پس از ازدواج، جستجو برای یافتن روابط عاشقانه‌ی گذشته می‌تواند باعث سردی، بی اعتمادی و حتی خیانت شود.اگر هر روز همسرتان را به یاد گذشته بیاندازید و به او برچسب بزنید، او را به سمت همان گذشته سوق می دهید!

 آیا باید گذشته ام را با همسرم در میان بگذارم؟

سوال درست در این رابطه این است که این گذشته تا چه حد در آینده شما با همسرتان تاثیر دارد؟ اگر تاثیری ندارد و هیچ ارتباطی با زندگی فعلی شما ندارد، لزومی به بیان گذشته تمام شده نیست.این کار تنها باعث آشفتگی همسرتان می شود. در غیر این صورت، اگر گذشته شما تاثیری در روابط فعلی شما دارد (وجود بچه، همسر، از دست دادن بکارت و مسائلی از این قبیل) صادقانه موضوع را با همسر آینده تان در میان بگذارید.

آیا باید همسرم را به خاطر گذشته اش مواخذه یا سرزنش کنم؟

زمانی که همسرتان/نامزدتان با شما در مورد گذشته و اسرارش صحبت می کند، قدردان موقعیت باشید.او در واقع صداقتش را به شما نشان داده و این حق را به شما داده است که با آگاهی در کنارش زندگی کنید.در این مواقع ممکن است دچار این ذهنیت شوید که تمام حقیقت را به شما نگفته است اما به یاد داشته باشید اگر چنین بود، هرگز از ابتدا چیزی را با شما در میان نمی گذاشت.

همان طور که گفتیم شما حق انتخاب دارید.اگر نمی توانید با گذشته همسر خود کنار بیایید، بهتر است جدا شوید.اما اگر زندگی در کنار همسرتان را انتخاب کردید، سرزنش و القای حس گناه برای گذشته ای که شما در آن حضور نداشته اید تنها باعث برهم خوردن آرامش زندگی می شود.چیزی تغییر نمی کند، مگر آنکه رابطه فعلی خود را از بین می برید.

فرد دیگری شما را از گذشته همسرتان باخبر کرده است

با شنیدن این خبر مسلما ناراحت می شوید.

به این فکر کنید که این فرد چه نیتی از عنوان کردن اسرار همسرتان داشته است؟آیا می خواهد زندگی شما را خراب کند؟ ممکن است دروغ گفته باشد؟

بهتر است با همسرتان در آرامش حرف بزنید.مسلما احساس می کنید همسرتان شما را گول زده است یا به صداقتش شک کرده اید.به هر حال، این گذشته اوست و در آن زمان رابطه شما هنوز شروع نشده بود.

افراد برای ساختن آینده خود ممکن است با اشخاص مختلفی وارد رابطه شوند.بسیار کم اتفاق می افتد که زوجین اولین عشق یکدیگر باشند.

با گذشته جنسی همسرم چطور برخورد کنم؟

رابطه جنسی قبل از ازدواج هنوز هم در ایران موضوع مهمی است و قابل چشم پوشی نیست.مسئله بکارت به ویژه برای دختران اهمیت بیشتری دارد.

اگر قبل از ازدواج از این مسئله باخبر شده اید، با صداقت و آرامش با خودتان فکر کنید.آیا می توانید این مسئله را بپذیرید؟می توانید آن را کاملا فراموش کنید و صرفا روی رابطه خودتان متمرکز شوید؟

اگر این طور نیست، به هیچ وجه برای ازدواج اقدام نکنید.

با این کار آرامش را از خود و همسرتان خواهید گرفت.چنانچه این مشکل پس از ازدواج خودش را نشان داده است:

به یاد داشته باشید که گذشته ارتباطی به زندگی فعلی شما ندارد.این اتفاق در گذشته همسر شما افتاده و تمام شده است.شما زندگی خوبی در کنار همسرتان دارید و مشکلی از این بابت تا به حال با او نداشته اید.

او از زمانی که با شما ازدواج کرده است، وفادار بوده و شما شاهد خیانتی از او نبوده اید.پس به این فکر کنید که چرا به همسرتان اعتماد ندارید.

ترس های شما از چه چیزی ریشه می گیرد؟

بهتر است از یک روانشناس برای بررسی زمینه های ترس و کمبود اعتماد به نفس و از یک مشاوره زوج درمانی برای بررسی دلیل عدم اعتماد به همسر کمک بگیرید.

 

| مطالعه مطلب “بازگشت به رابطه عاشقانه و دادن شانس دوباره” به شما پیشنهاد می شود |

 

فراموش کردن گذشته همسر

 

نامزدم گذشته من را قبول نمی کند، چه برخوردی باید داشته باشم؟

چیزی در گذشته شما وجود داشته است که تصمیم گرفته اید آن را با همسر آینده تان در میان بگذارید.این نشان از صداقت و بلوغ فکری شما دارد.

اما ممکن است این بلوغ فکری دو طرفه نباشد.اگر به نظر می رسد او نمی تواند با این مسئله کنار بیاید، روزی در آرامش با او صحبت کنید.

افراد نامناسب برای ازدواج

به او بگویید که برایتان ساده تر بود که چیزی نگویید.اما ترجیح می دهید همه چیز شفاف، روشن و به دور از پنهان کاری شروع شود.به همین دلیل به او این فرصت را داده اید که انتخاب کند و برای ازدواجش تصمیم گیری کند.

اگر او نمی تواند با این موضوع کنار بیاید و قرار است تا آخر عمر سرزنش شوید، بهتر است قبل از ازدواج جدا شوید.به او چند روز زمان بدهید تا فکر کند.

می توانید در این مورد با مشاور نیز مشورت کنید.قوی باشید و اجازه ندهید کسی شما را به خاطر گذشته ای که داشته اید سرزنش کند.

چنانچه در نهایت نامزدتان تحمل پذیرش این موضوع را ندارد و رابطه را تمام کرد، ناراحت نباشید.هر چند تمام شدن رابطه سخت است، اما بهتر از زندگی زیر بار تهمت، سرزنش و برچسب است.

بدانید که او برای ازدواج با شما مناسب نبوده است و بهتر است کسی را بیابید که شما را با تمام خطاها و خوبی هایتان بپذیرد.اگر نامزدتان تصمیم به ازدواج با شما گرفت، منتظر پاسخ او در زندگی باشید.

هر زمان که سرزنش دیدید، قاطع رفتار کنید.نسبت به سرزنش و یادآوری گذشته سریع واکنش نشان دهید تا او بداند که این خط قرمزی است که نباید از آن عبور کند.

اگر شرمنده باشید و موضع ضعف اتخاذ کنید، این کار باز هم تکرار خواهد شد.

اسرار همسر و گذشته او چقدر در زندگی مشترک اهمیت دارد؟

بستگی دارد این گذشته چیست و چه تاثیری در زندگی فعلی و آینده شما دارد.اگر همه چیز تمام شده و دیگر اثری از آن در زندگی فعلی وجود ندارد، فکر کردن به آن صرفا باعث آزار دادن خودتان می شود.

شک و تردیدتان را کنار بگذارید و به گذشته همسر خود فکر نکنید.گذشته او زمانی مشکل ساز می شود که هنوز هم اثرات آن در زندگی شما دیده شود.

برای مثال، شخص در گذشته روابط جنسی یا عاطفی متعددی داشته است و هنوز هم در زندگی مشترکش به دنبال روابط خارج از ازدواج است.یا فرد بچه ای از رابطه قبلی خود دارد و قرار است او با شما زندگی کند.

فراموش کردن گذشته همسر

احساساتتان را بیان کنید

شما از چیزی آگاه شده اید که آزارتان داده است.ما این را درک می کنیم و انتظار نداریم خشم و ناراحتی خود را سرکوب کنید.

با تخلیه خشم و ناراحتی می توانید زودتر وارد مرحله بخشش و فراموشی شویدجایی بروید که تنها باشید و برای تخلیه خشمتان هر چقدر می خواهید داد بزنید یا گریه کنید.

با همسرتان در مورد احساستان حرف بزنید.به او بگویید که آگاهی از این موضوع برای شما شوک آور بوده است و به زمان نیاز دارید.این اندوه باید به شکل سالم تخلیه شود.

به او اعتماد کنید و فراموش کنید

این بهترین لطفی است که می توانید در حق خودتان و او انجام دهید.هر چند سخت است، اما باعث آرامش شما در زندگی می شود.همسرتان را به خاطر رازی که از شما مخفی کرده است، ببخشید.

او را درک کنید.شاید شما نیز رازهایی دارید که دوست ندارید همسرتان از آنها باخبر شود.بخشش تصمیم آگاهانه ای است که می تواند رابطه شما را دوباره ترمیم کند.

اگر در فراموش کردن گذشته او مشکل دارید، از یک مشاور کمک بگیرید.

پرس و جو نکنید

هر مقدار که از گذشته همسر خود مطلع شده اید کافی است.برای یافتن تمام جزئیات همسرتان و اطرافیان را تحت فشار قرار ندهید.شاید با این فشارها بالاخره به جایی برسید و کسی چیز بیشتری را برایتان تعریف کند.

اما به هر حال، دانستن آن چه کمکی به شما می کند؟شما برای آرامش داشتن زندگی می کنید.کنکاش و جستجو در گذشته تنها باعث بحث و افزایش بی اعتمادی بین شما می شود.

مثبت اندیش باشید

به جای خیال پردازی در مورد عمق و شدت ارتباطات قبلی همسرتان، به ویژگی های مثبت رابطه خودتان و آینده فکر کنید.به روزهایی فکر کنید که خاطرات خوبی از همسرتان دارید.روزهایی را تصور کنید که قرار است خاطرات خوبی را در کنار همسرتان رقم بزنید.

گذشته همسر

حواستان را پرت کنید

هر بار که به فکر گذشته افتادید، فکرتان را به موضوع دیگری منحرف کنید.

لیست کارهای روزانه، امور عقب افتاده، برنامه های تفریحی و هدف های آینده گزینه خوبی برای رهایی از خیال پردازی های منفی هستند.

ذهن آگاهی و مدیتیشن نیز روش های خوبی برای رهایی از افکار منفی هستند.

اعتماد به نفس خودتان را ارتقا دهید

همان طور که گفتیم هر کسی گذشته ای دارد و در این گذشته ممکن است عاشق کسی شده باشد.این شما هستید که باید آنقدر برای خودتان ارزش قائل باشید که وجود این افراد نتواند باعث ترس شما شود.

همسرتان شما را از روی آگاهی و اختیار برای زندگی انتخاب کرده است.فکر کردن به گذشته همسر باعث افسردگی شما می شود و زندگی تان دیگر آرامش و گرمای قبل را نخواهد داشت.

به خودتان توجه کنید، ورزش کنید، خودتان را دوست بدارید و برای پیشرفتتان تلاش کنید.اگر شما خودتان را دوست داشته باشید، دیگر هیچ چیز در جهان نمی تواند باعث آزارتان شود.

سعی کنید رابطه فعلی را بهبود ببخشید

آنچه در گذشته همسر شما رخ داده است اهمیت کمتری نسبت به زندگی فعلی او دارد.به جای تهمت زدن، کنکاش و خودخوری به دنبال راهی برای تقویت پیوند بین خودتان باشید.

هر روز و هر هفته برنامه هایی برای لذت بردن در کنار هم، رشد، ارتباط و پیشرفت فردی داشته باشید.با همسرتان کارهای مشترک انجام دهید.

تفریح کنید.

خاطره بسازید و به یکدیگر عشق بورزید.رابطه شما باید آنقدر خوب باشد که هیچ چیز، از جمله گذشته، نتواند خدشه ای به آن وارد کند.

گذشته تمام شده و رفته است.در لحظه زندگی کنید و از آن لذت ببرید.

در این زمینه و هر مشکلی که در زمان ازدواج و پیش از ازدواج به وجود آمده است، می‌توانید با روانشناسان سیمیاروم در بخش مشاوره پیش از ازدواج در هر جای دنیا که باشید، جلسه آنلاین داشته باشید.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ چه چیزهایی را در گذشته همسرتان نمی توانید قبول کنید؟ این آگاهی چه ضربه ای به رابطه شما زده است؟

منبع

https://www.psychologytoday.com/us/blog/anxiety-files/201804/getting-past-the-past-jealousy

3/5 - (5 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها