17 اردیبهشت 1403

تاثیر گروه خونی بر شخصیت


خانه » مشاوره » تاثیر گروه خونی بر شخصیت

در رگ های همه ما خون جاری است. اما آیا تا به حال به تاثیر گروه خونی بر شخصیت فکر کرده اید؟ شاید برایتان چنین چیزی کمی عجیب به نظر برسد، اما بسیاری به آن اعتقاد دارند. شواهد ثابت شده ای پشت این ایده نیست و چنین چیزی بیشتر شوخی است تا آنکه به عنوان یک حقیقت علمی در نظر گرفته شود.

تاثیر گروه خونی بر شخصیت:

گروه خونی خودتان را می دانید؟ با ما همراه باشید تا با تاثیر گروه خونی بر شخصیت بیشتر آشنا شوید.

شخصیت گروه خونی A:

این عده باهوش، مشتاق، حساس و دارای روحیه همکاری هستند. آنها وفادار و صبورند و عاشق آرامش هستند. شاید گاهی نسبت به همه چیز کمی بیش از حد حساس باشند. برای مثال، بیش از حد به استانداردهای اجتماعی اهمیت می دهند. و علاقه ای به شکستن هنجارهای اجتماعی و قوانین رفتار در جمع ندارند.

اشخاص دارای گروه خونی A دقت زیادی در تصمیم گیری های خود می کنند و پیش از آنکه تصمیم بگیرند زمان کافی را به آن اختصاص می دهند. آنها نمی توانند چند کار را به طور همزمان انجام دهند و ترجیح می دهند در هر زمان به یک کار بپردازند. این دسته افراد بسیار منظم هستند و ترجیح می دهند هر چیزی مرتب در جای خود باشد. به همکاری با دیگران علاقه دارند و به جای دعوا کردن ترجیح می دهند اوضاع در آرامش باشد.

پیش مشاره سیمیاروم

در کنار موارد مثبت تاثیر گروه خونی بر شخصیت این افراد، می توان به این موارد منفی نیز در مورد آنها اشاره کرد. گروه خونی A خیلی لجباز هستند و خیلی زود دچار استرس می شوند.

بهترین ویژگی های گروه خونی A وفاداری، آرامش، منظم بودن و ایده آل گرایی است. ویژگی های بد شخصیتی آنان وسواس، بدبینی، حساسیت بیش از حد، استرس و لجبازی است.

شخصیت گروه خونی B:

این دسته افراد به خاطر خلاقیت خود شهره هستند. سریع تصمیم می گیرند و به آن عمل می کنند. در پرستاری از دیگران خوب نیستند. وقتی روی چیزی تمرکز می کنند، تمام تلاششان را برای آن می کنند و در کمتر مواردی بی خیال آن می شوند، حتی اگر آن هدف غیر قابل دستیابی باشد. از دیگر موارد تاثیر گروه خونی بر شخصیت این گروه می توان به تمایل شدید برای بهترین شدن در هر چیزی اشاره کرد که به ذهنشان می رسد. با این وجود، در انجام همزمان چند کار با هم مهارت ندارند و به بهای انجام یک کار، بقیه موارد مهم را نادیده می گیرند.

افراد دارای گروه خونی B بسیار متفکر و همدل هستند. در درک دیگران مهارت دارند و علاقه ای به بحث و درگیری با دیگران ندارند. این دسته افراد می توانند دوستان خوب و قابل اعتمادی برای شما باشند.

به خاطر ویژگی های منفی در شخصیتشان مانند خودخواهی، این افراد گاهی با تبعیض رو به رو می شوند. هر چند جنبه های خوبی هم دارند، اما جامعه معمولا روی ویژگی های منفی گروه خونی B تمرکز می کند. در نتیجه، آنها تنهاتر و منزوی تر از دیگران هستند.

به طور کلی، اشخاص دارای گروه خونی B کنجکاو، آرام، قوی، بلندپرواز، خلاق، مشتاق، فعال، اجتماعی و شاد هستند. از سوی دیگر، کمی خودخواه، بی مسئولیت و غیر قابل پیش بینی هستند.

پیش مشاره سیمیاروم

تاثیر گروه خونی بر شخصیت

شخصیت گروه خونی AB:

گروه خونی AB ترکیبی از A و B است، بنابراین دیگران آنها را پیچیده و دو وجهی می دانند. برای مثال، می توانند به اندازه افراد دارای گروه خونی B اجتماعی و به اندازه گروه خونی A خجالتی باشند. همین باعث می شود گاهی دیگران آنها را دو شخصیتی بدانند. این بدان دلیل است که این افراد شخصیت خود را از غریبه ها پنهان می کنند. به همین دلیل برای شناخت آنها باید کمی زمان بگذرد.

ترس از مرگ در بزرگسالان و کودکان و راهکارهای غلبه بر آن

گروه خونی AB محبوب و دوست داشتنی است و به راحتی دوست پیدا می کند. در کنار فردی با گروه خونی AB هیچ وقت احساس بی حوصلگی نمی کنید. آنها دوستان خوب و هیجان انگیزی هستند. چیزهای کوچک هیچ وقت شخصی با گروه خونی AB را مضطرب نمی کند، اما در کنار آمدن با استرس خیلی خوب نیستند.

به طور خلاصه به عنوان تاثیر گروه خونی بر شخصیت این افراد می توان گفت: دوست داشتنی، وابسته، خونسرد، اجتماعی، قابل اعتماد، منطقی، خلاق، سازگار و با سیاست.

از ویژگی های منفی آنان می توان به این موارد اشاره کرد: خود محور، پیچیده، بی مسئولیت، آسیب پذیر، مردد، فراموش کار، منتقد و دو وجهی.

شخصیت گروه خونی O:

این دسته افراد اجتماعی و جسور هستند. معمولا استانداردهای بالایی برای خود تعیین می کند و هر کاری را برای رسیدن به آن انجام می دهند. کسانی که دارای گروه خونی O هستند در رهبری عالی هستند. چیزهای کوچک ذهن آنها را به خود مشغول نمی کند، همین باعث می شود این افراد در نظر گروه خونی A خود خواه تعبیر شوند.

افراد دارای گروه خونی O بخشنده و مهربان هستند. به خوبی با تغییر کنار می آیند، انعطاف پذیر هستند و به خوبی با شرایط سخت کنار می آیند.

موادر مثبت تاثیر گروه خونی بر شخصیت این افراد عبارتند از: قابلیت رهبری، قاطعیت، خوش بینی، اجتماعی، هوشیار، مشتاق و مستقل. در مقابل، آنها حسود، گاهی بی ادب، صریح، بی احساس، سرد، خود محور، معتاد به کار و مغرور هستند.

گروه خونی O صادق هستند و از افرادی که دروغ می گویند یا چیزی را پنهان می کنند خوششان نمی آیند. کسانی که دارای این گروه خونی هستند به جزئیات اهمیت چندانی نمی دهند و بیشتر به کلیات توجه می کنند.

در طول تاریخ تلاش های زیادی برای شناخت شخصیت افراد از روش هایی مانند ستاره شناسی، رنگ، ماه تولد یا فال شده است. یکی از آنها که برگرفته از فرهنگ ژاپنی است تاثیر گروه خونی بر شخصیت است. با این حال، نتیجه تحقیقات این ارتباط را تایید نمی کند. شاید برای سرگرمی خوب باشند، اما برای شناخت دقیق یک فرد لازم است به اندازه کافی با او وقت بگذرانید و تعامل کنید. رفتار، زبان بدن، حرکات و عقاید افراد در موقعیت های مختلف ملاک بهتری از شخصیت آنها است. برای شناخت شخصیت یک فرد و تطابق آنها با خودتان می توانید از یک مشاور نیز کمک بگیرید.

شما چقدر با مطلب فوق موافق هستید؟ آیا ویژگی های ذکر شده برای گروه خونی ‎تان با شخصیت واقعی شما همخوانی دارد؟

میتوانید نظر خودتان را در پایین همین پست کامنت بگذارید

مطالعه مقاله مشاوره روانشناسی آنلاین را به شما پیشنهاد میکنیم.

4/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها