7 فروردین 1403
رفتار مناسب در اولین ملاقات و اصول جذب افراد

رفتار مناسب در اولین ملاقات و اصول جذب افراد


خانه » مهارت های زندگی » رفتار مناسب در اولین ملاقات و اصول جذب افراد

چه در مورد ازدواج های مدرن و آشنایی در فضای تحصیلی یا کاری باشد یا ازدواج سنتی، رفتار مناسب در اولین ملاقات برای شروع یک ارتباط اهمیت بیشتری یافته است. شما باید بتوانید خودتان را به فرد مقابل همان طور که هستید معرفی کنید و با داشتن مهارت های برقراری ارتباط، نتیجه بهتری از ارتباطات خود به دست آورید.

چرا اولین ملاقات اهمیت دارد؟

اولین تصویری که از خود در ذهن طرف مقابل می سازید، تا سال های سال و حتی شاید تا ابد در ذهن او باقی می ماند. حتی اولین ملاقات می تواند تاثیر زیادی در آینده شما داشته باشد، از جمله شروع یک رابطه یا همکاری پرسود.

به روابط قبلی خود فکر کنید. در اولین ملاقات چه تصویری از خود به جا گذاشتید؟ این تصویر چقدر با خود واقعی شما تناسب دارد؟

در این مورد برای ما نظرتان را بنویسید.

اصول رفتار مناسب در اولین ملاقات:

پوشش:

همیشه به ما توصیه می شود که از روی ظاهر قضاوت نکنید. اما واقعیت این است که ظاهر و لباس هر شخص اولین چیزی است که از روی آن قضاوت می شود. شاید این قضاوت بعدها مورد اصلاح قرار گیرد، اما به هر حال ممکن است باعث شود که شانستان را برای ادامه رابطه از شما بگیرد.

در اولین قرار لباسی آراسته بپوشید که در آن احساس راحتی می کنید. لباس باید متناسب با موقعیت و دور از زرق و برق آنچنانی باشد. همیشه لباس های ساده و شکیل بهتر از یک لباس پر از زرق و برق است که در آن معذب هستید یا چشم های دیگران را به شما خیره می کند.

دست دادن و احوال پرسی:

اعتماد به نفس نقش مهمی در ایجاد تصویر خوب در اولین ملاقات دارد. با اعتماد به نفس سلام و احوال پرسی کنید و محکم و با خوش رویی دست بدهید.

رفتار مناسب در اولین ملاقات

ارتباط چشمی:

نگاه خیره و دزدیدن چشم ها هیچ یک روش مناسبی برای اولین ملاقات نیستند. تصور نکنید که با دزدیدن چشم هایتان تصویر معصومانه و خوبی از خود به جا می گذارید. این کار نشانه ضعف اعتماد به نفس و نداشتن مهارت های ارتباطی است. بسیاری از افراد خواهان ارتباط با یک فرد خجالتی و معذب نیستند.

راحت و با اعتماد به نفس در فاصله مناسبی بایستید و به حرف های فرد مقابل گوش دهید. صحبت ها خود راهنمای شما برای ارتباط چشمی هستند. گاه لازم است به دهان و گاهی نیز لازم است به دست ها یا محیط اطراف نگاه کنید.

 

| مطالعه مطلب “تقویت اعتماد به نفس و 18راهکار مفید” به شما پیشنهاد می شود |

 

گوش دادن:

پرحرفی مطلوب هیچ کسی نیست. شیرین سخنی با پر حرفی فرق دارد. یک ارتباط موثر باید شامل گفتگویی رفت و برگشتی باشد. اگر می خواهید خودتان را شاد نشان دهید، نیازی نیست تند و پشت سر هم حرف بزنید و بخندید. اجازه دهید فرد مقابل نیز حرف بزند و به حرف هایش با دقت و متانت گوش دهید.

وقتی طرف مقابل حرف می زند، حرف هایش را قطع نکنید. تجربه او را با تجربه خود قطع نکنید: «حالا صبر کن بگم چه اتفاقی برای من افتاد!». چنین رفتارهایی به شخص مقابل این احساس را می دهد که به او اهمیت نمی دهید و فقط مایل به حرف زدن در مورد خودتان هستید.

فراموش نکنید که در قرارهای کاری یا شخصی، همیشه تلفن همراه خود را خاموش کنید.

یک روز مرخصی روانی برای رسیدن به شادابی بیشتر

رفتار مناسب در اولین ملاقات

 

لبخند بزنید:

قهقهه زدن اصلا به عنوان رفتار مناسب در اولین ملاقات به شمار نمی رود. اما اخم کردن و داشتن صورتی سنگی نیز حس بدی به فرد مقابل می دهد. در اولین ملاقات همیشه ادب و خوش رویی را سرلوحه قرار دهید و مودبانه و به جا لبخند بزنید.

آماده باشید:

قرار ملاقات شما برای چه چیزی است؟ می خواهید در مورد چه موضوعاتی حرف بزنید؟ از این ملاقات می خواهید چه نتیجه ای بگیرید؟ چه چیزهایی را می خواهید در مورد فرد مقابل کشف کنید؟ قبل از رسیدن به قرار، در مورد روند ملاقات فکر کنید و آماده اولین برخورد، اولین سوالات و اولین اطلاعاتی باشید که قرار است به فرد مقابل بدهید.

خودتان باشید:

برای جذب فرد مقابل در اولین ملاقات نیازی نیست تصویری ایده آل از خودتان ارائه دهید. اگر سعی کنید خودتان را بهتر از آنچه هستید نشان دهید، چه به دست می آورید؟ او جذب فردی می شود که شما نیستید. این نقش بازی کردن قرار است تا کی ادامه پیدا کند؟

پس از مدتی دیگر نمی توانید نقش کسی را بازی کنید که نیستید یا همه چیز مشخص خواهد شد. در آن زمان احتمال دارد به خاطر این دروغگویی این ارتباط را از دست بدهید. مهم نیست دیگران حاضر نیستند خود واقعی شما را بپذیرند. ایرادات اخلاقی و شخصیتی خود را رفع کنید. اما در مورد سطح خانوادگی، مالی و توانایی هایتان دروغ نگویید. اجازه دهید دیگران شما را آن طور بخواهند که هستید.

هزینه مالی زیادی وارد نکنید یا سهم خودتان را بپردازید:

از آداب مهم رفتار مناسب در اولین ملاقات این است که سهم خود را از هزینه ها پرداخت کنید، به خصوص اگر قرار کاری است یا احساس می کنید به هر دلیلی قرار نیست با این فرد رابطه خود را ادامه دهید؛ مگرآنکه از قبل برای این قرار مهمان شده باشید. این نشان می دهد که فردی مستقل هستید که به خاطر مسائل مالی با دیگران ارتباط برقرار نمی کنید.

در اولین ملاقات از چه چیزی حرف بزنیم؟

موضوعاتی را انتخاب کنید که هم برای شما و هم برای فرد مقابل جذاب باشد. موضوعات مورد علاقه هر دوی شما می تواند ورزش، زمینه های کاری مشابه، رشته تحصیلی، مهارت ها یا یک نوع موسیقی، فیلم یا کتاب باشد. درباره این موارد که با هم اشتراک دارید صحبت کنید.

اگر نمی دانید او به چه چیزی علاقه دارد، با پرسش در این موضوعات می توانید شناخت بهتری از مخاطب خود پیدا کنید. فراموش نکنید که طبق اصول قبلی برای اولین قرار ملاقات خودتان باشید و در مورد علایق و سلیقه خود دروغ نگویید. هر کس می تواند سلیقه متفاوتی باشد و قرار نیست شما با او در تمام زمینه ها هم نظر باشید.

در مورد پول، مسائل سیاسی، آب و هوا، شوخی های بیجا، اتفافات تلخ گذشته و سختی ها حرف نزنید. پز دادن و حرف زدن زیاد از دستاوردها نیز تصور بدی در فرد مقابل ایجاد می کند.

سخن آخر:

رفتار مناسب در اولین ملاقات اهمیت زیادی در قضاوت از شما دارد. اگر در اولین ملاقات تصویر خوبی از خود به جا نگذارید، به سختی و شاید به ندرت فرصت آن را پیدا کنید که این تصویر را در ذهن فرد مقابل اصلاح کنید.

همچنین، توصیه می کنیم به قضاوت خود از افراد در اولین ملاقات اکتفا نکنید. اگر این ملاقات و دلیل آن برای شما اهمیت دارد، همیشه بهتر است از منابع دیگر نیز در مورد سابقه فرد، خلقیات، روحیه، افکار و گذشته او تحقیق کنید. در صورتی که این امکان برای شما فراهم نیست، شاید بهتر است به فرد یک فرصت دیگر نیز بدهید و پس از آن تصمیم گیری کنید.

منبع

 

 

3/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها