22 اردیبهشت 1403
حفظ شادابی در زندگی مشترک

حفظ شادابی زندگی مشترک با وجود فرزند نوجوان


خانه » مشاوره خانواده » حفظ شادابی زندگی مشترک با وجود فرزند نوجوان

اولین باری که نشانه های هشدار را در او مشاهده کردید زمانی بود که مهدکودک رفته بود. ناگهان توجهش از شما کمرنگ می شود و به چیزهای دیگری در زندگی خود جلب می شود. شروع شده است. سفر او به سمت نوجوان شدن آغاز شده است. حالا نوبت شماست که برای حفظ شادابی زندگی مشترک با وجود فرزند نوجوان خود تلاش کنید.

زمانی که فرزندتان بلوغ را تجربه می کند، آن فرزند ساکت و آرام تبدیل به بمبی هورمونی و غیر قابل پیش بینی می شود. با اهداف خیرخواهانه، شما و همسرتان تمام انرژی خود را صرف تربیت فرزند خود می کنید. فرزندپروری کار مهمی است که از روز اول تولد فرزندتان آغاز می شود. اما به عنوان والدین، مجبور نیستید تمام انرژی و توجه خود را معطوف به فرزندتان کنید و همسرتان را رها کنید. در واقع، آنچه بچه ها به خصوص نوجوانان به آن نیاز دارند: پدر و مادری عاشق است که به یکدیگر توجه می کنند و برای دیگری وقت می گذارند.

حفظ شادابی زندگی مشترک با وجود فرزند نوجوان:

برای مبارزه با سختی های فرزندپروری، این نکات را در حفظ شادابی زندگی مشترک با وجود فرزند نوجوان فراموش نکنید:

چیزهای کوچک را فراموش نکنید:

آیا چیزهای کوچکی که همسرتان به آنها اشاره می کند را به ذهن می سپارید؟ شاید شب قبل هوس شکلات یا پیتزا کرده است. هوس های کوچک او را فراموش نکنید و به آنها به عنوان فرصتی برای نشان دادن علاقه خود به همسرتان استفاده کنید و در عین حال به او نشان می دهید که به حرف هایش توجه دارید.

| مطالعه مطلب “ابراز علاقه به همسر و توصیه هایی برای یادگیری این مهارت” به شما پیشنهاد می شود |

تحسین کردن هیچ وقت کهنه نمی شود:

تحسین کردن فقط چند ثانیه از شما وقت می گیرد اما احساس بسیار خوبی در همسرتان به وجود می آورد. بعد از یک روز سخت برای تحمل کردن نوسانات خلقی فرزند نوجوانتان، خستگی طبیعی ترین حسی است که می توانید داشته باشید. دقیقا همسرتان هم همین مشکلات را داشته است. یک لحظه تحسین و قدردانی پیوند شما دو نفر را در زندگی و در برخورد با سختی های آن محکم تر می کند. تحسین و قدردانی به همسرتان نشان می دهد از تلاش های او غافل نیستید.

| مطالعه مطلب “9 پیشنهاد جالب برای داشتن رابطه ای عاشقانه و موفق” به شما پیشنهاد می شود |

 شبی را با هم بیرون بروید:

حفظ شادابی زندگی مشترک با وجود فرزند نوجوان بسیار ساده است. همیشه زمانی برای بیرون رفتن و تفریح وجود دارد، فرقی نمی کند چند سال داشته باشید. فرزندان نوجوان شما می توانند یک بعدازظهر را به تنهایی در خانه سر کنند تا شما و همسرتان چند ساعتی را با هم تنها باشید. می توانید به سادگی برای خوردن شام و دیدن یک فیلم بیرون بروید، یا کلاسی را که مدتها آرزویش را داشتید با هم شرکت کنید یا فقط برای یک پیاده روی ساده بیرون بروید. آنچه مهم است تنهایی دو نفره و بودن در کنار یکدیگر است.

اجازه ندهید دعواها شما را از هم دور کنند:

شاید به خاطر سپردن عشق ورزی کمی زمان ببرد، اما تمرین بی حرمتی نکردن به همسر در روزهای تنش کار چندان دشواری نیست. اگر عادت دارید تنش های عاطفی همسر خود را مسخره کنید، یک گام به عقب بازگردید و رفتار صحیح با همسر خود را مرور کنید. برای حفظ شادابی زندگی مشترک با وجود فرزند نوجوان خود، در دعواها صبوری بیشتری به خرج دهید و به یکدیگر بی احترامی نکنید.

آیا ادامه زندگی مشترک به خاطر بچه ها کار درستی است؟

| مطالعه مطلب “مدیریت دعوا در زندگی مشترک” به شما پیشنهاد می شود |

حفظ شادابی در زندگی مشترک

 

زندگی یک ترازوی دو طرفه است:

هر ازدواجی یک رابطه دونفره است. به همین دلیل شما روی هم می توانید تلاشی صد در صد را ارائه دهید. برخی از روزها به دلیل فشارهای کاری و شخصی، یکی از زوجین تنها می تواند 30 درصد ارائه دهد و دیگری 70 درصد. روز دیگری ممکن است به ایده آل 50 درصد برسید. حفظ ارتباط زوج ضروری است. برخی روزها برای تقبل مسئولیت ها پیش قدم شوید. اگر همسرتان روز سختی را داشته است، از این فرصت استفاده کنید. مطمئن باشید روزی نوبت شما هم می رسد.


رزرو مشاوره با روانشناس نوجوانان در سیمیاروم


خاموشی یک ساعت قبل از خواب:

اگر از والدین نوجوانان در مورد سخت ترین لحظات روز بپرسید، احتمالا به آخر شب اشاره می کنند، یعنی زمانی که بعد از ساعت ها کار روزانه، باید به امور فرزندان خود نیز رسیدگی کنند و حتی جر و بحث داشته باشند. پس از یک روز سخت، پدر و مادر احساس می کنند که از جنگ برگشته اند و با وجود خستگی رابطه زناشویی معنایی ندارد.

اگر جز والدینی هستید که شب ها از حجم سر و صدایی که در طول روز تحمل کرده اید، طاقتتان سر آمده است، این هفته تغییر جدیدی را امتحان کنید: تمام وسایل الکترونیک باید یک ساعت قبل از خواب خاموش شوند. این شامل تلویزیون، تلفن های همراه، لپ تاپ ها و هر وسیله دیگری است که شامل صوت و تصویر می شود. این قانون آنقدر که فکر می کنید سخت نیست، اما به حفظ شادابی زندگی مشترک با وجود فرزند نوجوان کمک می کند.

برای حفظ شادابی زندگی مشترک به رشد و پرورش همسرتان کمک کنید:

همسرتان چه آرزویی در زندگیش دارد؟ چه هدفی در زندگی خود دارد که با وجود مشغله های زندگی دستیابی به آن برایش دشوار است؟ به او در رسیدن به آرزوهایش کمک کنید و او را تشویق کنید که آنها را پیگیری کند. رشد و بالندگی از او همسری شاداب تر و خوشحال تر می سازد که این به نفع تمام اعضای خانواده است.

در مورد فرزندپروری توافق کنید:

بسیاری از مشکلات بین زوجین از تفاوت دیدگاه آنها در مورد فرزند نوجوانشان شروع می شود. پدر یا مادر دوست دارد فرزندش بیشتر از قبل با دوستانش وقت بگذراند و دیگری موافق این امر نیست. هر دو شما مسئول پرورش فرزند خود هستید. اهدافی را که برای فرزند خود دارید، مشخص کنید و بر سر اصول فرزندپرروی با همسرتان توافق کنید. هر دو شما باید به یک قانون مشخص پایبند باشید.

برای حفظ شادابی زندگی مشترک ، مشاوره بگیرید:

متاسفانه گاهی سختی های بزرگ کردن نوجوانان رابطه زوج را خراب می کند. این امر به خصوص در مورد پرورش یک نوجوان سرکش تشدید می شود. شاید هر یک از طرفین دیگری را مسئول سرکشی و بدرفتاری های نوجوان خود بدانند. مشاوره حرفه ای می تواند به والدین دارای فرزند نوجوان در کنترل شرایط کمک کنند.

گاهی خانواده درمانی به والدین در بهبود رابطه نفره، و نیز رابطه با فرزندانشان، کمک می کند. اگر فرزندپروری باعث بروز مشکل در رابطه شما شده است یا از مسئولیت های والد بودن احساس خستگی می کنید، به یک مشاور مراجعه کنید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها