5 فروردین 1403
نرم افزارهای کنترل نفس

نرم افزارهای کنترل نفس برای غلبه بر وسوسه ها


خانه » مهارت های زندگی » نرم افزارهای کنترل نفس برای غلبه بر وسوسه ها

چیزهای زیادی باعث تمایز ما از حیوانات می شود. یکی از آنها کنترل نفس یا خود کنترلی است. به عنوان انسان، ما می توانیم افکار، احساسات و رفتار خود را کنترل کنیم.

اما برخی از افراد مهارت چندانی در این حوزه ندارند و خیلی زود در برابر وسوسه ها تسلیم می شوند. اینجاست که نرم افزارهای کنترل نفس پا به میدان گذاشته اند تا به شما قدرت کنترل بیشتری بدهند.

چرا کنترل نفس اهمیت دارد؟

خود تنظیمی و کنترل نفس بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند به هر چیزی که می خواهید در زندگی برسید. حتما شما هم تجربه آن را داشته اید که تصمیمی برای زندگی خود گرفته اید اما وسوسه ها و عادات بد مانع از دستیابی به آن شده اند.
‎شاید تصمیم گرفته اید پایان نامه تان را به آخر برسانید، اما ساعت های متمادی در شبکه های اجتماعی چرخ می زنید و توان غلبه بر وسوسه چک کردن آنها را ندارید. اگر کنترل نفس را تمرین نکنید، به فردی ناکارآمد و تنبل تبدیل خواهید شد.

نرم افزارهای کنترل نفس چه کمکی به تغییر عادت های بد می کنند؟

هیچ نرم افزاری نیست که شما را وادار کند شکل خاصی رفتار کنید، اما می توانند به پیشرفت شما در تصمیمی که گرفته اید کمک کنند. کلید موفقیت شناسایی مشکل و تصمیم به تغییر عادت بد است. بدین ترتیب، می توانید نرم افزارهای کنترل نفس مرتبط با آن را پیدا کنید.

نمی توانید از دنیای مجازی دور باشید؟ نمی توانید کارهایتان را سازماندهی کنید؟ موبایلتان را نمی توانید کنار بگذارید؟ ما به شما برخی از مشهورترین نرم افزارهای کنترل نفس را معرفی می کنیم.

برخی از بهترین نرم افزارهای کنترل نفس:

StayFocused:

بسیاری از ما در برابر اینترنت هیچ گونه قدرت کنترلی نداریم. در حالی که باید به سختی روی پروژه ای کار کنیم، ناگهان چشم باز می کنیم و متوجه می شویم ساعت ها در اینترنت بوده ایم.

آنچه اول یک سر زدن کوتاه به اکانت اینستاگرام بود، تبدیل به چند ساعت اتلاف وقت شده است. اگر این اتفاق گاه به گاه می افتد، مشکلی چندانی نیست. اما برای برخی از افراد این اتفاقی همیشگی است.

چنین عادتی باعث از دست رفتن مهلت های کاری و استرس زیاد برای انجام کارهای عقب مانده می شود. StayFocused افزونه ای روی گوگل کروم است که به شما این امکان را می دهد زمان مجاز برای وب گردی در طول روز را مشخص کنید.

برای مثال، نیم ساعت از روز را به وب گردی اختصاص دهید. پس از این مدت هر سایتی که در بلک لیست قرار داده باشید، بسته می شود.

اگر دچار مشکل کنترل نفس شدید هستید، می توانید گزینه ای را فعال کنید که به شما امکان غیرفعال سازی فهرست بلاک شده را نمی دهد. در غیر این صورت، برای دسترسی به یک وب سایت پس از مدت زمان مجاز باید از مراحل مختلفی عبور کنید.

این روند به نحوی طراحی شده که با درک زمانی که برای دسترسی به یک وبسایت باید تلف کنید، از انجام آن پشیمان شوید.

بلندپروازی برای موفقیت

RescueTime:

اگر نمی دانید چقدر از روز خود را در اینترنت هدر می دهید. این نرم افزار به طور مداوم فعالیت شما با کامپیوتر را رصد می کند.

بدین ترتیب می توانید جزئیات زمان آنلاین خود را بررسی کنید.

گاهی با خود فکر می کنید 5 دقیقه که ایرادی ندارد. اما وقتی تحلیل نرم افزاری را بررسی می کنید، متوجه می شوید که تمام آن 5 دقیقه ها بخش زیادی از روز شما را تشکیل داده اند. هر هفته ایمیلی از نتایج آماری و پیشرفت های خود دریافت می کنید.

Stay On Task:

Stay On Task می تواند به شما در کنترل نفس خود کمک کند .

این نرم افزار در طول روز از شما می پرسد که آیا در حال انجام کار خود هستید؟ اگر قرار است پروژه ای را انجام دهید، اما دائما در حال فرار کردن از آن هستید. این نرم افزار خوبی است زیرا نمی دانید در طول روز چه زمانی پیغام را دریافت می کنید.

هر موقعی از روز می تواند باشد. شاید لحظه ای باشد که در حال هدر دادن زمانتان هستید و این یادآوری خوبی برای برگشتن به کارتان است.

Self-Awareness Log:

این نرم افزار به شما کمک می کند کنترل بیشتری روی احساساتتان داشته باشید. هر چند جز نرم افزارهای کنترل نفس به شمار نمی رود، اما به شما کمک می کند کنترل نفس را یاد بگیرید و آگاه تر شوید. در ابتدا از شما سوالاتی پرسیده می شود که به توصیف بهتر شرایطی که در آن بوده اید کمک می کند.

سپس به شما در پردازش پاسخ ها و احساستان نسبت به موقعیت کمک می کند. این نرم افزار به شما امکان بررسی و فکر کردن را می دهد. هر چه بیشتر نسبت به واکنش های خود آگاه باشید، کنترل نفس بهتری پیدا خواهید کرد.

Cold Turkey:

اگر دچار مشکل کنترل نفس هستید، این نرم افزار می تواند به شما کمک کند. این نرم افزار به شما این امکان را می دهد که با تعیین زمان، دسترسی خود به دستگاه های هوشمند را محدود کنید.

بنابراین، اگر عادت دارید شب ها زمان زیادی را قبل از خواب در شبکه های اجتماعی بگذرانید یا در فصل امتحانات وقت زیادی را با تلفن همراهتان صرف می کنید، این نرم افزار می تواند دسترسی شما به دستگاه ها را برای مدت مشخصی محدود کند.

چنانچه شما یا خانواده در کنترل نفس دچار مشکل هستید و نمی توانید در برابر وسوسه ها مقاومت کنید، هر چه سریع تر باید به مشکل خود رسیدگی کنید. عدم توانایی در مقابله در برابر وسوسه ها باعث از دست رفتن زمان، انرژی و فرصت های طلایی پیش رو می شود. برای غلبه بر برخی از وسوسه ها می توانید از نرم افزارهای فوق کمک بگیرید. این نرم افزارها از بهترین ها در زمینه رایج ترین وسوسه ها است.

چنانچه نرم افزارها نیز نمی توانند به شما در غلبه بر وسوسه کمک کنند، مشکلتان جدی است و به کمک تخصصی نیاز دارید. با کمک یک مشاور می توانید پیشرفت کنید و دوباره کنترل خود و زندگیتان را به دست بگیرید. شما باید روی اعمال و تصمیمات کنترل داشته باشید. با ما تماس بگیرید.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها