27 اردیبهشت 1403
ازدواج بین فرهنگی

نکات مهم قبل از ازدواج بین فرهنگی


خانه » مشاوره ازدواج » نکات مهم قبل از ازدواج بین فرهنگی

امروزه ازدواج نژادی یا بین فرهنگی به لطف مهاجرت در سراسر جهان افزایش یافته است. این شیوه از ازدواج در بسیاری از کشورهای مهاجرپذیر به دلیل تنوع جمعیتی افزایش یافته است؛ به طوری که در سال 2015، 23 درصد از آمریکایی ها با فردی از نژاد یا قومیتی متفاوت از خود ازدواج کردند.

در حالی که ازدواج های بین فرهنگی به نظر جالب و هیجان انگیز می رسند، زوج اغلب با چالش های زیادی روبه رو می شوند. مسائلی که برای زوج هایی با فرهنگ یکسان، سطحی به شمار می روند، برای زوج هایی از دو فرهنگ متفاوت می تواند به منبع مهمی از چالش و تعارض تبدیل شود. از این رو، توجه به نکات مهم مشاوره ازدواج بین فرهنگی اهمیت زیادی در دوام و رضایت از زندگی مشترک دارد.

نکات مهم قبل از ازدواج بین فرهنگی:

پیش از موافقت برای ازدواج با یک خارجی به غیر از معیارهای شخصی خود، به نکات زیر نیز توجه کنید:

تفاوت نقش جنسیتی:

تصور نکنید برابری و تعادلی که در حال حاضر بین شما وجود دارد، در ادامه زندگی نیز این طور باقی می ماند. در حالی که برابری نقش در جوامع غربی به شدت پذیرفته شده است، این موضوع در فرهنگ های شرقی هنوز به خوبی تعریف نشده است. بنابراین، این احتمال وجود دارد که نامزد شما که الان از حضور فعال شما در جامعه حمایت می کند، پس از ازدواج شما را خانه دار ترجیح دهد.

ساختار خانواده در ازدواج بین فرهنگی:

شاید شما این طور بزرگ شده اید که دو بار در سال پدربزرگ خود را ملاقات می کنید، اما یک همسر خارجی ممکن است در خانواده ای بزرگ شده باشد، که هر کس یک بچه به بغل دارد، خانواده پدر سالاری یا مادر سالاری است و از پسر خانواده انتظار می رود که پدر و مادر مسن خود را حمایت کند. توجه به ساختار خانواده و اصول فرهنگی و تربیتی از نکات مهم قبل از ازدواج بین فرهنگی است.

ملاقات با خانواده همسر:

در ازدواج های بین فرهنگی و ازدواجی که زوج در کشور دیگری زندگی می کنند، باید آماده ملاقات های طولانی خانواده باشید. خانواده همسری که از کشور یا شهر دیگری به خانه شما می آیند، ممکن است حتی چند ماه پیش شما زندگی کنند.

بسته به فرهنگ مهمان پذیری خودتان، این مسئله می تواند هم از لحاظ هزینه و هم امور شخصی شما را آزار دهد، به خصوص اگر ارتباط با آنها دشوار باشد. در حالی که تعیین مرز برای ملاقات های خانوادگی برای یک آمریکایی طبیعی به نظر می رسد، شنیدن چنین حرف هایی برای برخی فرهنگ ها توهین آمیز است.

تعصبات و گرایشات اجتماعی در ازدواج بین فرهنگی:

شاید در حال حاضر به نظر می رسد همسرتان روشن فکر است، اما در هر صورت زندگی در فرهنگ و جامعه دیگر باعث شکل گیری عقاید متفاوت در فرد می شود. پیش از ازدواج، زمان مناسبی را برای آشنایی با نگرش های فرهنگی و اجتماعی همسر آینده خود صرف کنید.

گذشته همسر چقدر اهمیت دارد؟

دین:

مسئله دین و اعتقادات مذهبی یکی از مهم ترین نکات مهم قبل از ازدواج بین فرهنگی است. تقریبا در یک سوم ازدواج مهاجران در سراسر جهان، زوج از دو دین یا مذهب متفاوت هستند.

شاید بر این باور باشید که اعتقادات و رسوم دینی همسرتان محترم است و مشکلی در زندگی شما ایجاد نخواهد کرد. اما به یاد داشته باشید که شما تا ابد دو نفر نخواهید ماند. اینکه فرزندتان را بر اساس اصول کدام دین پرورش دهید، مسئله مهمی است که باید قبل از ازدواج در مورد آن صحبت کنید.

تعطیلات مذهبی، محدودیت های غذایی، پرهیزهای دینی و اصولی از این قبیل می توانند در ازدواج دو نفر از دو نژاد و مذهب مختلف مشکل ایجاد کنند. پیش از ازدواج بر سر این موضوعات با یکدیگر به طور کامل توافق کنید.

| مطالعه مطلب “شوک فرهنگی : آشنایی با مشکلات مهاجرت” به شما پیشنهاد می شود |

فرزندپروری:

حتی والدینی از یک فرهنگ مشابه، دور مورد روش های تربیت فرزند، شامل تغذیه، آموزش بهداشت، زمان خواب و خوب و بد رفتاری با هم توافق ندارند. این مسئله در ازدواج های بین فرهنگی می تواند به مشکل مهمی تبدیل شود.

آموزش زبان مادری، آموزش ارزش های فرهنگی، نشان دادن عشق و احترام، ارتباط با خانواده، و تعریف نقش های جنسیتی از مسائلی است که می توانند به میدان جنگ والدین تبدیل شوند.

 

نکات مهم قبل از ازدواج بین فرهنگی

نکات مهم قبل از ازدواج بین فرهنگی

محل زندگی:

زندگی در کشور غریب شاید در ابتدا هیجان انگیز و جدید به نظر برسد. اما با گذشت زمان، به خصوص اگر آن کشور از شرایط پایین تری نسبت به وطن شما برخوردار باشد، خسته کننده خواهد بود.

زبان خارجی، جدا شدن از خانواده، سوتفاهم های دائمی با خانواده همسر و وجود مسائل زیاد برای یادگیری و سازگاری از مشکلات مهاجران است. مهاجرت به کشور جدید به معنی از بین رفتن استقلال به دلیل آشنا نبودن با زبان، مسلط نبودن به امور فرهنگی و اداری و حتی سلطه طلبی همسر است. این مسئله به خصوص برای افرادی که همواره در زندگی خود مستقل و آزاد بوده اند دشوارتر است.

با تولد فرزندان مسئله محل زندگی و حتی محل گذران تعطیلات می تواند به منبع چالش تبدیل شود. پیش از ازدواج با همسرتان در مورد محل زندگی آینده خود تحقیق کنید و با آن آشنا شوید. توافق بر سر محل زندگی آینده، کشور یکی از زوجین یا کشور سوم، از نکات مهم قبل از ازدواج بین فرهنگی است که باید بر سر آن توافق کنید.

شخصیت:

همانند هر نوع ازدواج دیگری، ارزیابی شخصیت همسر از نکات مهم قبل از ازدواج بین فرهنگی است. ضمن ارزیابی شخصیت او، شخصیت خود و تطابق با همسرتان را نیز در کمال صداقت ارزیابی کنید.

آیا شما فردی سازگارپذیر هستید؟ آیا دارای قدرت همکاری هستید؟ آیا می توانید با مشکلات مهاجرت کنار بیایید؟ آیا توانایی پذیرش عقاید متفاوت را دارید؟ در یک ازدواج بین فرهنگی، اگر هر دو نفر سازگار، منعطف و پذیرای عقاید جدید نباشند، ریسک شکست بالاست.

انتخاب همسر، حتی با وجود داشتن فرهنگ مشابه نیازمند دقت و بررسی ویژه است. این پیچیدگی در زندگی مهاجران بیشتر احساس می شود.

مشاوران ما همواره آماده کمک به شما در طی کردن مسیر زندگی هستند.

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها