9 فروردین 1403
رابطه از راه دور | long distance

رابطه راه دور یا لانگ دیستنس – خوب یا بد؟


خانه » روابط عاطفی » رابطه راه دور یا لانگ دیستنس – خوب یا بد؟

انسان‌ها به دلایل مختلف وارد روابط از راه دور می‌شوند. مهاجرت یکی از دلایل عمده‌ی این موضوع است. اما دلایل دیگری نیز وجود دارند، مانند اضطراب اجتماعی و ترس از مواجهه. دلیل پیدایش این روابط هر چه باشد، باید به خود موضوع رابطه از راه دور پرداخت؛ جوانبش را سنجید و آن را آسیب‌شناسی کرد.

سابقهٔ طولانی از روانشناسان بر خلاف مسئلهٔ رابطه از راه دور بودند. آنها معتقد بودند که روابط از راه دور به هر شکلی که باشد، در نهایت به خیانت و یا از هم پاشیدگی منتهی می‌شود. اما امروزه با پیشرفت ابزارهای ارتباطی، نمی‌توان به سادگی این مسائل را از بین برد و آن را به عنوان یک امکان موفق تلقی کرد. همچنین، شاهد نمونه‌های موفقی از روابط از راه دور نیز هستیم.

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر یا مشاوره در زمینه روابط از راه دور، می‌توانید به مشاوره رابطه عاطفی مراجعه کرده و با یک حرفه‌ای درباره این ابعاد مختلف صحبت کنید.

 

 رابطه از راه دور انتخاب مناسبی است ؟

 

آیا رابطه از راه دور باید حفظ شود؟

واقعیت این است که پاسخ دادن به چنین پرسشی کار ساده ای نیست و نیازمند بررسی همه جانبه ی رابطه است. اینکه آیا کلا شما و شریکتان زوج خوبی را تشکیل خواهید داد یا خیر؟ یکی از راه هایی که در پاسخ گویی به چنین پرسشی می تواند مفید باشد کمک گرفتن از یک روانشناس مجرب و استفاده از تست های تحلیل شخصیت و تست های پیش از ازدواج است.

وقتی در رابطه از راه دور با کسی به سر می برید، احتمالا این فرصت را پیدا نمی کنید که با تمامی خصوصیت های رفتاری او آشنا شوید. حال اگر وارد فاز احساسی هم شده باشید که دیگر نور علی نور است! چیزی که شما در چنین شرایطی می بینید یک فرشته ی تمام عیار است! اما یک روانشناس خوب می تواند در گرفتن تصمیم درست به شما کمک کند.

اما بعد از اینکه به این نتیجه رسیدید که حفظ این رابطه برای هر دوی شما خوب است، برای تداوم و تحکیم آن چه کارهایی باید بکنید، و چه کارهایی نباید بکنید؟

 

روش های حفظ یک رابطه از راه دور

اما برای حفظ یک رابطه از راه دور چه باید کرد؟

تعهد

مهم ترین اصل در رابطه از راه دور تعهد است. باید بدانید که متعهد بودن در چنین رابطه ای سختی های خودش را دارد. شما و شریکتان هر روز با انسان های بسیاری سر و کار دارید و آن ها را ملاقات می کنید، اما برای دیدن همدیگر باید به صفحه ی مانیتور خیره شوید و برای بوسیدن هم از دو نقطه ستاره کمک بگیرید! خب این موضوع واقعا سخت است! اما اگر تصمیم گرفته اید که در رابطه ی از راه دور باشید، باید مزایا و معایبش را کنار هم بپذیرید.

رازهای رابطه ۱

بدبین نباشید

درست است که متعهد بودن و ماندن در رابطه از راه دور کار آسانی نیست، اما این نباید باعث شود که شما به ورطه ی بدبینی کشیده شوید و با هر لایکی که شریکتان در فیس بوک می کند، داستان هایی از خیانت در ذهنتان ببافید! یادتان باشد تعهد در کنار اعتماد است که ارزش پیدا می کند!

پنهان کاری نکنید

البته لزومی ندارد که عالم و آدم از رابطه ی شما با خبر باشند. اما مثل زوج های موفقی که در رابطه ی نزدیک با هم هستند، بهتر است شما نیز دوستانی مشترک داشته باشید. اگر رابطه ی شما کلا در خفا می گذرد، احتمالا یک جای کار می لنگد و باید حتما دلیل این موضوع بررسی شود.

هر روز با هم در تماس باشید

این نکته که تماس شما هر روزه باشد در حفظ پیوستگی و انسجام و تداوم رابطه ی شما بسیار اهمیت دارد. ممکن است یک روز درگیر پروپوزال دکترا باشید و وقت سر خاراندن هم نداشته باشید، در چنین شرایطی فرستادن یک وُیس 10 ثانیه ای می تواند برای شریکتان بسیار ارزشمند باشد.

احتیاط

حواستان باشد! روابط انسان ها در دنیای واقعی به صورت معمول قابل ثبت و ضبط نیست. اما در دنیای مجازی تمام روابط، تصاویر، صداها و صحبت ها قابل ثبت هستند. پس بهتر است چند برابر دنیای واقعی حواسمان باشد که چه می گوییم و چه می کنیم!

ملاقات

از اولین فرصت های ممکن برای سفر کردن و رفتن پیش شریکتان استفاده کنید. ملاقات حضوری مطمئنا به پیشبرد رابطه و عشق شما و کسب شناخت صحیح تر از طرف مقابلتان کمک بزرگی خواهد کرد.

پیشرفت فردی

رابطه از راه دور با تمام ضعف هایی که دارد، این حسن را دارد که به شما فرصت پیشرفت های شخصی را می دهد. می توانید زمان بیشتری برای پیشبرد اهداف و موفقیت های شخصیتان داشته باشید. بعلاوه می توانید از این فرصت برای بلوغ فردی خود استفاده کنید. خودتان را دوست داشته باشید، هوای خودتان را داشته باشید و آگاه باشید که موفق ترین انسان ها در روابط عاشقانه، آنهایی هستند که پیش از شروع رابطه عاشق خودشان بوده اند. به قول اریک فروم تا هنر عشق ورزیدن به خود را بلد نباشید هرگز نمی توانید به دیگری عشق بورزید.

برای تصمیم گیری درست در مورد رابطه خود، بهتر است به مشاوره روابط عاطفی با یک روانشناس متخصص فکر کنید. مشاوران سیمیاروم هر جای جهان که هستید، در دسترس شما هستند.

2.5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها