23 فروردین 1403
بلندپروازی برای موفقیت

بلندپروازی برای موفقیت


خانه » مهارت های زندگی » بلندپروازی برای موفقیت

بلندپروازی میل شدید رسیدن به هدف است. افراد بلندپرواز مصمم هستند و اهداف خود را با کار و تلاش پیگیری می کنند. اشخاص موفق از قاطعیت و مصمم بودن خود استفاده می کنند و رویای خود را به واقعیت تبدیل می کنند. بلندپروازی برای موفقیت و رسیدن به اهداف ضروری است.

افراد بلندپرواز هدفی را در ذهن دارند که با انگیزه روی آن کار می کنند. این افراد زمانی که به هدف خود می رسند، متوقف نمی شوند. روی هدف بعدی کار می کنند. حفظ این عطش برای رسیدن به اهداف بلندتر در زندگی مهم است. این اشخاص می دانند از زندگی چه می خواهند و برای رسیدن به آن تلاش می کنند. یک فرد بلندپرواز ریسک می کند زیرا می داند تلاش کردن بهتر از نشستن یک جا است. آنها به جای حرف زدن در مورد ایده های خود عمل می کنند.

کلید بلندپروازی برای موفقیت:

به دیگران نگویید:

همین اول نکته ای را به شما می گوییم که اگر انجام ندهید موفقیت حاصل نمی شود. اشخاص بلند پرواز اهدافشان را برای کسی فاش نمی کنند. تحقیقات نشان می دهد بیان کردن اهداف برای دیگران از درصد احتمال موفقیت می کاهد. برای رسیدن به موفقیت باید مسیری را طی کنید و کارهایی را انجام دهید تا به آن هدف برسید و تا موقعی که آن هدف محقق نشود حس رضایتمندی در شما محقق نمی شود. اگر اهداف خود را برای دیگران فاش کنید، مغزتان به گونه ای گول می خورد و احساس می کند که شما آن کار را واقعا انجام داده اید. ارضا شدن مغز باعث می شود که شور و شوق خود را برای ادامه مسیر از دست بدهید. تعدد موارد شکست و رها کردن کار در اثر فاش کردن اهداف به دیگران باعث می شود که پس از مدتی عزت نفس و باور به خود در شما خدشه دار شود.

یک فهرست رویا داشته باشید:

حتی اگر فاقد بلندپروازی هستید، می توانید به چیزهایی فکر کنید که داشتن آنها خوب است. یک ورق بردارید و آنها را روی کاغذ یادداشت کنید. در ابتدا شاید نتوانید موارد زیادی را در آن یادداشت کنید. کاغذ را همراه داشته باشید و هر بار ایده جدیدی به ذهنتان رسید آن را یادداشت کنید.

با تمرین کردن عزت نفس خود را بهبود ببخشید:

عزت نفس بالا یکی از ترکیبات مهم بلندپروازی برای موفقیت است. اگر باور نداشته باشید که لیاقت چیزی را دارید، شاید برای رسیدن به آن تلاش هم نکنید.

یک زندگی خوب را امتحان کنید:

شاید حتی نمی دانید با تلاش نکردن چه چیزی را از دست می دهید. اگر انگیزه ای برای تغییر ندارید، سعی کنید یک زندگی خوب را به خود نشان دهید. به قدر کافی پول برای چند روز رویایی پس انداز کنید و خود را به یک رستوران خوب، یک استخر با خدمات ماساژ، یک کنسرت یا یک سفر چند روزه عالی دعوت کنید. زمانی که مزه یک زندگی خوب را بچشید، می توانید به خود یادآوری کنید که این زندگی می تواند مال شما باشد.

تقویت اعتماد به نفس و 18راهکار مفید

به دنبال حمایت اجتماعی باشید:

زمانی که تمام دوستانتان تنبل و بی انگیزه باشند، یافتن دلیلی برای بلندپروازی برای موفقیت دشوار است. شما به حرف زدن و معاشرت با افراد بلندپرواز نیاز دارید. به اطراف خود نگاهی بیاندازید، این آدم ها را بشناسید و عوامل موفقیت آنها را در زندگی بررسی کنید و از آن بهتر با آنها دوست شوید.

بلندپروازی برای موفقیت و راهکارها

افکارتان را بررسی کنید:

به موقعیت هایی فکر کنید که مانع شما شده اند. دوباره فکر کنید. این افکار شماست که شما را از رسیدن به بهترین ها بازداشته اند. افکار خود را بررسی کنید. اگر فکر می کنید نمی توانید چیزی را داشته باشید یا کار بهتری انجام دهید، آن را با افکار مثبت عوض کنید. شما شایسته همه چیزهای خوب هستید و می توانید آنها را داشته باشید.

حسادت را به انگیزه تبدیل کنید:

آیا به چیزی که دیگران دارند حسادت می کنید؟ به جای اینکه اجازه دهید این احساس منفی شما را غرق حسرت و تلخی کند، آن را به احساس تمایل برای داشتن آن چیزها تبدیل کنید. به خودتان قول بدهید، شما نیز به آنچه لیاقتش را دارید می رسید.

توانایی های خود را کشف کنید:

کشف توانایی های بالقوه برای پرورش بلندپروازی برای موفقیت ضروری است. اگر فکر می کنید هیچ قابلیتی ندارید، موفق نشدن امری طبیعی است. نگاه جدیدی به خود داشته باشید و فعالیت های جدید را امتحان کنید. یک فعالیت جدید را امتحان کنید و در کلاس های مختلف شرکت کنید تا به تسلط در امور دست یابید.

به یک نیاز جدید فکر کنید:

شاید جز افرادی هستید که می گویند من هیچ رویایی برای بلندپروازی ندارم. حتی اگر به همه چیز در زندگی خود دست یافته اید و ایده آل ترین زندگی را دارید، توقف در شرایط فعلی شما را دلزده و افسرده می کند. انسان باید همیشه چیزی برای بلندپروازی برای موفقیت داشته باشد. یک نیاز جدید در زندگیتان خلق کنید تا برای آن روح زندگی و تلاش در شما دمیده شود.

به لحظه پیروزی فکر کنید:

به زمان هایی فکر کنید که با تلاش و پشتکار به چیزی رسیده اید. لحظه پیروزی را در ذهن خود مرور کنید، آن شادی و صداها، گرمایی که در خونتان دوید. اشتیاق برای حس کردن دوباره آن لحظه حس بلندپروازی برای موفقیت را در شما زنده می کند.

فهرستی از کارهای لازم تهیه کنید:

بلندپروازی نیرویی برای رسیدن به موفقیت است. اما برای این هدف، باید کار کنید. نشستن و رویاپردازی شما را به موفقیت نمی رساند. فهرستی از کارهایی که باید برای رسیدن به موفقیت انجام دهید را در دست داشته باشید و پس از انجام هر مرحله آن را ارزیابی کنید.

انگیزه خود را در طول مسیر حفظ کنید:

برای غلبه بر کاهش بلندپروازی برای موفقیت باید هر روز انگیزه خود را حفظ کنید. انگیزه خود را از منابع متعدد و روش های مختلف بالا ببرید. خواندن مطالب انگیزشی، جملات مشهور از انسان های موفق و یافتن محرک هایی برای ادامه راه ضروری است.

هزینه های بلندپروازی را فراموش کنید:

شاید از دنبال کردن رویای خود دست کشیده اید زیرا می ترسید هزینه بلندپروازی برای موفقیت زیاد باشد. می ترسید دوستان، روابط و همین لذت ساده ای را که در زندگی دارید در دنبال کردن رویای خود از دست بدهید. حقیقت این است که اگر درست اولویت بندی کرده باشید، هزینه بلندپروازی برای موفقیت آنچنان زیاد نیست. بلندپروازی می تواند بخشی از زندگی شاد و روزمره شما باشد، بدون آنکه آسیب زیادی به روابط و روند زندگیتان بزند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها