23 اردیبهشت 1403

زنده نگه داشتن عشق در زندگی مشترک


خانه » روابط عاطفی » زنده نگه داشتن عشق در زندگی مشترک

حتی در بهترین رابطه زناشویی نیز باید عشق و هیجان زنده نگه داشته شود. در غیر این صورت، به جای همسر به دو همخانه تبدیل خواهید شد. در این نقطه، رابطه جنسی و صمیمیت بین زوج می میرد، هیجان در زندگی کشته می شود و زوج احساس می کنند با وجود آنکه یکدیگر را دوست دارند، چیزی در رابطه آنها گم شده است. زنده نگه داشتن عشق در زندگی مشترک مهم ترین فاکتور دوام یک رابطه است.

شما و همسرتان شاید از بودن در کنار یکدیگر احساس راحتی کنید. لازم نیست برای یکدیگر لباس های مجلسی بپوشید یا به نحوی رفتار کنید که خود واقعی شما نیست. اما باید هر از گاهی او را از عشق لبریز کنید و او نیز همین کار را برای شما انجام دهد. زمانی که برای زنده نگه داشتن عشق در زندگی مشترک تلاش می کنید، عاشق می مانید و این شما را تا ابد در کنار یکدیگر نگه می دارد.

برای زنده نگه داشتن عشق در زندگی مشترک به نکات زیر دقت کنید:

هر هفته یک شب را با هم بگذرانید:

لازم است که در فواصل منظم شبی را تنها به همسر خود به دور از بچه ها و استرس کاری اختصاص دهید. پولی خرج گرفتن پرستار کنید، فرزند خود را چند ساعتی به یک خانه بازی بسپارید یا از یکی از اعضای خانواده کمک بگیرید و با هم زمانی را به تنهایی صرف کنید. در روزهای صمیمیت بیشتر، تلفن همراه خود را خاموش کنید.

در هر فرصتی رابطه خود را جشن بگیرید:

بسیاری از افراد با روز عشق مخالف هستند، اما چنین روزی در واقع تنها فرصتی برای زنده نگه داشتن عشق در زندگی مشترک است. اگر این کار را در زمان نامزدی انجام می دادید، حالا هم ادامه دهید. اگر تا به حال روز عشق را جشن نگرفته اید، همین امسال شروع کنید. اگر از روز عشق خوشتان نمی آید، روز دیگری را برای بودن در کنار همسرتان و ابراز عشق به او تعیین کنید. این روز باید روزی به غیر از قرار ملاقات های هفتگی باشد.

دستش را در دست بگیرید:

شاید خیلی جزئی به نظر برسد، اما تماس پوستی یکی از راه های ایجاد صمیمیت و زنده نگه داشتن عشق در زندگی مشترک است. تماس فیزیکی نشان می دهد که شما همسر هستید و تنها دو همخانه در کنار یکدیگر نیستید.

رابطه جنسی داشته باشید:

اگر لازم است برنامه ریزی کنید. بسیاری از افراد در برابر برنامه ریزی برای رابطه جنسی مقاومت می کنند، زیرا بر این باورند که رابطه جنسی باید کششی آنی باشد. اما در زندگی شلوغ امروز برای چه کاری برنامه ریزی نمی کنید؟

برنامه ریزی کنید، انتظارش را بکشید و آن را هیجان انگیز کنید.

از خود مراقبت کنید:

مراقب خود باشید تا مشکلات خود را وارد رابطه مشترکتان نکنید. در صورت بروز مشکل به مشاور مراجعه کنید، ورزش کنید، مدیتیشن انجام دهید و با دوستان و اطرافیان خود قرار ملاقات بگذارید. منتظر آن نباشید که همسرتان مشکلی را حل کند یا کاری برای شادی شما انجام دهد. همسرتان منبعی برای شادی بیشتر شماست، اما اگر شما شاد نیستید، خودتان باید دست به کار شوید. بار همه چیز را در زندگی روی دوش همسرتان نگذارید و سعی کنید از پس مشکلاتتان برآیید.

این رابطه اشکال دارد ( علائم آزار روانی و عاطفی)

تجربه های مشترک داشته باشید:

عشق در داشتن تجربه های مشترک نهفته است. بیشتر زوجین عاشق علاقه های مشترکی دارند و در فعالیت های مشترکی شرکت می کنند. تجربه آشپزی یک غذای جدید با یکدیگر، ورزش کردن در کنار هم، یاد گرفتن یک مهارت جدید یا تماشای یک سریال تلویزیونی در آغوش هم از راه های زنده نگه داشتن عشق در زندگی مشترک است.

خلاق باشید:

برای آوردن شور و هیجان به رابطه به ایجاد تجربه های جدید و هیجان انگیز فکر کنید. نیازی نیست برای تجربه هیجان، کلی پول خرج کنید، به قله یک کوه بروید و با پاراگلایدر پایین بپرید. کافی است قبل از رفتن به محل کار و پیش از بیدار شدن همسرتان، مسیر او از تخت خواب تا آشپزخانه را با گلبرگ های سرخ تزئین کنید و او را با میز صبحانه مفصل سوپرایز کنید. شاید بتوانید یک تور مسافرتی یک روزه به کویر یا رودخانه ای در نزدیکی محل زندگی خود پیدا کنید. داخل کیف پول همسرتان نامه عاشقانه ای بنویسید. هر چیزی که زندگی شما را از یکنواختی خارج کند، ایده خوبی برای زنده نگه داشتن عشق در زندگی مشترک است.

دوستان خوبی برای خود انتخاب کنید:

رفت و آمد با افرادی که در زندگی مشترک خود دچار مشکل شده اند، ذهن شما را نیز آلوده می کند. با همسرانی ارتباط داشته باشید که عاشق یکدیگر هستند و از بودن در کنار هم لذت می برند.

صبور باشید:

همه ما روزهای بدی را در زندگی خود تجربه کرده ایم. شاید همسرتان تحت فشار کاری قرار دارد یا دچار مشکلی شده است. این شما هستید که خانه را باید به محلی برای آرامش و استراحت او تبدیل کنید. بچه ها را برای گردشی کوتاه به بیرون ببرید و محیط خانه را برای او آرام کنید.

از سوی دیگر، شاید آن کسی که در زندگی دچار مشکل شده شما هستید. به جبران مشکلاتتان با همسرتان بدرفتاری نکنید. شاید حتی سکوت کردن بهتر از بدخلقی در خانه باشد. اگر مشکلتان بیش از حد توان شماست، از او یا فرد نزدیک دیگری طلب چاره کنید.

چیزی را از هم پنهان نکنید:

صداقت، احترام و تقسیم امیدها، آرزوها و نگرانی ها با همسر از رموز زنده نگه داشتن عشق در زندگی مشترک است. هرگز چیزی را از همسرتان پنهان نکنید. با صداقت در مورد احساسات خود حرف بزنید و او را از ناامیدی ها، شکست ها یا موفقیت های خود باخبر کنید. اگر عادت دارید همه چیز زندگی خود را از همسرتان پنهان کنید، طولی نمی کشد که صمیمیت و عشق بین شما از بین می رود.

قدردان باشید:

هر بار که حس قدرشناسی و مثبت اندیشی در زندگی شما بیشتر می شود، بیشتر احساس خوشبختی خواهید کرد. هر گاه احساس کردید زندگیتان سرد شده است، خوبی های همسرتان را روی کاغذی بنویسید. تمام زوجین روزهای تلخ و شیرین داشته اند. پستی و بلندی های زندگی مشترک را بپذیرید و در این روزها با به یاد آوردن نقاط قوت همسرتان به زندگی دلگرم شوید.

پیشنهاد می‌کنیم به مشاوره رابطه عاطفی با روانشناسان متخصص سیمیاروم فکر کنید. مشاوران سیمیاروم هر جای جهان که باشید، در دسترس شماست.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها