23 اسفند 1402
فراموش کردن عشق قدیمی

فراموش کردن عشق قدیمی: راهی برای ادامه زندگی

 


خانه » روابط عاطفی » فراموش کردن عشق قدیمی: راهی برای ادامه زندگی

دل شکسته و زخم خورده هر بار شما را به یاد او می اندازد. هنوز هم با دیدن و شنیدن برخی چیزها به یاد او می افتید و دوباره دلتان می خواهد یک بار دیگر او را ببینید. فراموش کردن عشق قدیمی کار سختی است، اما غیرممکن نیست.

چرا عشق اول فراموش نمی شود؟

می گویند عشق اول هیچ وقت فراموش نمی شود. اما این طور نیست. بسیاری از افراد حتی عشق اول خود را درست به یاد نمی آورند. پس شاید بهتر باشد بگوییم فراموش کردن عشق اول سخت است. این دشواری می تواند به دلایل زیر باشد:

  • عشق اول تجربه و احساسی است که فرد برای اولین بار کشف کرده است. نادیده گرفتن این حس و آن همه هیجان سخت است.
  • اولین دعوا، اولین قهر، و اولین شکست تاثیر و زخم عمیق تری در جان فرد به جا می گذارد.
  • عشق قدیمی یادآور فرصت هایی است که از دست رفته است و مسیری در زندگی است که شاید می توانست متفاوت از امروز باشد.
  • فرد با این عشق به بلوغ و رشد شخصیتی رسیده است و بسیاری از چیزها را در کنار او برای اولین بار تجربه کرده است.

فراموش کردن عشق قدیمی برای مردان سخت تر است یا زنان؟

هر دو! هر چند کلیشه ها عنوان می کنند که زنان عاطفی تر و مردان بی توجه به احساسات هستند، اما در واقع از یاد بردن عشق اول یا قدیمی اصلا ارتباطی به جنسیت ندارد. همه چیز به شکل و علت تمام شدن رابطه، شرایط زندگی فعلی و روحیه خود فرد بستگی دارد.

عشق قدیمی

راهکارهای فراموش کردن عشق قدیمی:

تمام تلاشتان را برای رسیدن به عشقتان انجام دهید:

این توصیه را به کسانی می کنیم که هنوز مدت زیادی از تمام شدن رابطه آنها نگذشته و امکان بازگشت به رابطه بدون تبعات سنگین، مانند خراب کردن زندگی یک نفر دیگر، وجود دارد.

حس پشیمانی از امتحان نکردن تمام راه ها برای رسیدن به عشقتان باعث می شود که تا آخر عمر به این فکر کنید که اگر این کار را کرده بودم/آن راه را امتحان کرده بودم، الان زندگی خوبی در کنار عشقم داشتم.

اجازه ندهید این حسرت ها شما را تا آخر عمر در خود غرق کنند.

با کمک یک مشاور از درست بودن این رابطه اطمینان حاصل کنید. از تمایل فرد مقابل برای بازگشت به رابطه اطمینان حاصل کنید. موانع با هم بودنتان را با کمک مشاور حل کنید.

 

| مطالعه مطلب “مشاوره روانشناسی آنلاین و هر نکته‌ای که باید از آن بدانید” به شما پیشنهاد می شود |

 

قبول کنید که او رفته است:

اگر مبارزه برای بودن با عشقتان جواب نداد، به گام بعدی بروید که همان پذیرش است. شما نمی توانید کاری کنید که این رابطه دوباره از سر گرفته شود. پس همه چیز تمام شده است. انکار این واقعیت کمکی به شما نمی کند. دائم به خودتان یادآوری کنید که او برنمی گردد.

تمام خاطرات و چیزهایی که شما را به یاد او می اندازد، از خودتان دور کنید:

می دانیم که دور ریختن تمام خاطرات سخت است. اما به ویژه اگر در زندگی و تعهد دیگری هستید، این کار اهمیت زیادی دارد. برای فراموش کردن عشق قدیمی دیگر روزهای با هم بودن را به خودتان یادآوری نکنید. هر یادگاری یا شی باارزشی که پیش شما باقی مانده است به او بازگردانید و بقیه را از بین ببرید.

توجهتان را به دیگر حوزه های مهم زندگیتان معطوف کنید:

زندگی فقط عشق و عاشقی نیست. شما هنوز زنده اید، حتی اگر عشقتان کنارتان نیست. به پیشرفت شغلی و تحصیلی یا دیگر مسائل مهم در زندگیتان توجه کنید.

حرف هایی که خانم ها دوست دارند بشنوند

در شبکه های اجتماعی او را دنبال نکنید:

این وسوسه خیلی قوی است و نمی توانید از چک کردن وضعیت و عکس های او دست بکشید. اما این کار فراموش کردن عشق قدیمی را سخت تر از قبل می کند. پس کی می خواهید از این دوره بگذرید و روتین زندگی خود را ادامه دهید؟ اگر نمی توانید از چک کردن او خودداری کنید، از شبکه های اجتماعی برای مدتی خارج شوید.

با دوستان و اعضای خانواده او ارتباط نداشته باشید:

این افراد دائما به شما از وضعیت زندگی او خبر می دهند و هر لحظه شما را به یاد او می اندازند. بودن در کنار این افراد، همیشه حس بازگشت به رابطه را در شما زنده نگه می دارد. اگر به دلایلی نمی توانید ار ارتباط با آنان خودداری کنید، از آنها بخواهید در مورد این شخص با شما صحبتی نداشته باشند.

با کسی حرف بزنید:

داشتن کسی که به حرف هایتان گوش دهد و شانه ای برای گریه هایتان باشد، درد و رنج شما را تخفیف می دهد. در این نقطه، به نصیحت نیازی ندارید. فقط باید فرد مطمئنی را پیدا کنید که به حرف هایتان بدون قضاوت گوش دهد و احساستان را برای او بیان کنید.

برای وارد شدن به یک رابطه دیگر عجله نکنید:

دوباره عاشق شدن اصلا راه خوبی برای فراموش کردن عشق قدیمی نیست، بلکه همه چیز را بدتر می کند. شما را در رابطه ای گیر می اندازد که شاید به آن علاقه ای ندارید و هنوز در بندهای رابطه قبلی هستید. به خودتان زمان بدهید. هر چه برای گذر از این دوره بیشتر عجله کنید، همه چیز سخت تر می شود. اجازه دهید زخم هایتان درمان شود و عاقلانه تصمیم بگیرید.

این نکات را فراموش نکنید:

  • از تنها ماندن پرهیز کنید.
  • درباره بازگشت به رابطه و زندگی با او خیال پردازی نکنید.
  • کس دیگری را در ذهنتان جایگزین او نکنید.
  • با گذشته آشتی کنید، اشتباهاتتان را قبول کنید، از آنها درس بگیرید و در روابط آینده از تکرار آنها خودداری کنید.
  • تصمیم به انتقام نکنید. انتقام گیری کار افراد ضعیف است.
  • شماره تماستان را عوض کنید و دسترسی عشق قبلیتان را به آن محدود کنید.
  • وارد بحث و گفتگو در مورد آن شخص با هیچ کسی نشوید.
  • تا زمانی که همه چیز برایتان تمام نشده و این فرد به یک گذشته محو تعلق پیدا نکرده است، در مکان هایی که احتمال حضور او وجود دارد، حاضر نشوید.
  • در شبکه های اجتماعی پست های کنایه آمیز برای عشق ارسال نکنید.
  • از خانه خارج شوید و خودتان را منزوی نکنید.
  • سرتان را به کاری مشغول کنید تا فراموش کردن عشق قدیمی برایتان ساده تر شود.
  • ورزش کنید.
  • به افراد دیگری توجه کنید که در زندگی شما نقش مهمی دارند و برایتان عزیز هستند (دوستان و خانواده)
  • خودتان را دوست داشته باشید و دست از سرزنش کردن خودتان بردارید.
  • برای عشق قبلیتان خوشحال باشید و برای او بهترین را آرزو کنید.
  • به طور آگاهانه و فعال تصمیم بگیرید که شاد باشید.

چطور می توانم به عشق اولم برسم؟

مهم این است که در حال حاضر در چه شرایطی هستید. آیا هر دو مجرد هستید؟ آیا بازگشت به رابطه با تبعات سنگینی برای شما و اطرافیان همراه است؟ برگشتن به عشق اول زندگی کس دیگری را خراب می کند؟ آیا هر دو از ازدواج دیگری فرزند دارید؟

پاسخ این سوالات در تصمیم گیری برای بازگشت به عشق اول اهمیت دارد. ما فقط مسئول خود و احساس خودمان نیستیم. اگر کس دیگری در زندگی ما وجود دارد که به او تعهد داریم، باید احساسات و زندگی او را نیز در نظر گرفت.

گاهی فکر کردن به تبعات بازگشت به یک رابطه تمام شده، باعث می شود به این نتیجه برسیم که فراموش کردن عشق قدیمی بهتر از هر کار دیگری است.

اما همیشه عشق قدیمی محکوم به فراموش نیست، در صورتی که در مورد بازگشت، تبعات و مزایای احتمالی آن به خوبی فکر کرد. در اکثر موارد، با گام های درست و زیر نظر و راهنمایی یک مشاور می توان به یک رابطه شکست خورده بازگشت و دوباره آن را ترمیم کرد.

منبع

3.5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فایق

من از این معلومات مفید وارزشمند شما مستفیدم گردیدم تشکر !

سیمیاروم

خوشحالیم که مفید بود براتون. :)