14 اردیبهشت 1403
قدردانی از کارکنان چه تاثیری روی عملکرد آن‌ها دارد؟

30 پیام قدردانی از کارکنان


خانه » سلامت روان شغلی و تحصیلی » 30 پیام قدردانی از کارکنان

کارمند خوشحال کارمندی سازنده است؛ اما چطور می‌توان مطمئن شد که کارمندان خوشحالی دارید؟ شاید بگویید از تلاششان قدردانی می‌کنید، عملکردشان را تأیید می‌کنید، سعی می‌کنید یک محیط شاد و سالم بسازید، درباره مسائل و چالش‌های کارکنان حساس هستید و ارزش خاصی برای مشارکت و فعالیت‌ آ‌ن‌ها قائلید؛ اما این موضوع را فقط با پول نمی‌توان نشان داد و اگر هم بشود، اثر ماندگاری نخواهد داشت.

آیا باید از کارکنان خود قدردانی کنیم؟

شاید از طریق پاداش مالی کارکنان شما هنوز بخواهند با شما بمانند؛ اما تشویقشان نمی‌کند که روز به روز بهتر شوند. حتی ممکن است آن‌ها به خاطر پولی که دریافت کرده‌اند؛ اما انگیزه‌ای برای بهتر انجام دادن کار ندارند، استرس بگیرند. به همین دلیل پرداختن به روحیه آن‌ها بسیار مهم است. چون اگر روحیه خوبی داشته باشند خودشان برای انجام بهترین خود تلاش می‌کنند.

برای انگیزه دادن به کارکنان، راه‌های بسیاری وجود دارد و یکی از آن‌ها پیام‌های قدردانی است. این نوع پیام‌ها پتانسیل ایجاد احساس خوب دارند و باعث تقویت روحیه می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود کارکنان تشویق شوند تا بهتر عمل کنند.

ما فهرستی از برخی از جالب‌ترین پیام‌های قدردانی از کارکنان را آماده کرده‌ایم که می‌تواند فرهنگ سازمانی شرکت را ارتقا دهد، انگیزه کارکنان را بالا ببرد و حداکثر بهره‌وری آن‌ها را تضمین کند.

پیش مشاره سیمیاروم

از کارمندان متعهد چطور تشکر کنیم؟

قدردانی از تعهد

تقریباً همه کارکنان به شغل خود متعهد هستند. مگر کسانی که دچار اهمال کاری شده یا دلایل دیگری داشته باشند. با این حال متأسفانه تعهد اغلب بدیهی تلقی می‌شود و هرگز از آن قدردانی شایسته صورت نمی‌گیرد.

در صورتی که این نوع کارمندان نه تنها شکایت نمی‌کنند؛ بلکه برای بیشترین تلاش خود را به کار می‌برند. بهتر است سعی کنید با چند پیام محبت آمیز از آن‌ها تشکر کنید. این کار را برای تمام کسانی انجام دهید که کارشان به جای خودشان صحبت میکند؛ نه فقط کسانی که زود می‌آیند و دیر می‌روند.

می‌توانید این 5 پیام را برای کارکنان متعهد بفرستید.

  1. تعهد شما به شغلتان باعث افتخار ماست!ما برای شما ارزش قائل هستیم و دوست داریم که از تجربه‌های شما از این میزان متعهد بودن استفاده کنیم تا ببینیم چطور در شرایط سخت متعهد باشیم.
  2. ممنون برای همه زحماتت. فداکاری تو برای انجام پروژه‌ها سر موقع و اهمیتی که برای ساعت کاری قائلی، خیلی ارزشمنده. ما این کاری که می‌کنی رو دوست داریم و امیدواریم همچنان به همین روش ادامه بدی.
  3. تعهد یعنی انجام بهترین کار و رها نکردن وظایف، حتی در بدترین بحران.شما در این مدت تعهدی ستودنی به ما نشان دادید و ما می‌خواهیم بدانید که از اینکه شما را در کنار خود داریم، چقدر خوشحالیم!
  4. از شما برای ساعات پایانی، تعطیلات آخر هفته و تمام وقت اضافه‌ای که برای دستیابی به اهداف مشترکمان اختصاص دادید، متشکرم. درست است که تعهد شما ما را شگفت زده کرده؛ اما دوست داریم شاد و سالم بمانید و چه چیزی بهتر از یک استراحت خوب؟!
  5. تعهد بی وقفه شما به همه ما انگیزه داده است تا بدون توجه به چالش‌هایی که با آن روبه‌رو هستیم، بهترین کار را انجام دهیم.شما با کار و فداکاری خود الهام بخش ما بوده و هستید و امیدواریم این ادامه داشته باشد.

قدردانی از مثبت اندیشی

مثبت اندیشی یک ویژگی نادر است که تعداد کمی از آن برخوردارند. در بسیاری از محیط‌ها،افراد معمولاً در برخورد با اعضای تیم بدبین، کنایه‌زن یا بی‌ادب هستند و این یک نگرش منفی در کل سازمان ایجاد می‌کند. بهتر است شرکت‌ها افراد منفی را به سمت مثبت گرایی سوق دهند و همینطور از کسانی که مثبت اندیش هستند، قدردانی کنند. اما توجه کنید که این قدردانی باید از کسانی صورت گیرد که به گذر از یک بحران، حل یک مشکل و عبور از یک دوره سخت کمک کرده است.

1.مثبت اندیشی مسری است و شما به وضوح ما را به نگرش مثبت خود عادت داده‌اید. این که به شکست فکر نمی‌کنید، همیشه مایل به ادامه دادن هستید و لبخند به لب دارید، فرهنگ شرکت ما را در مواجهه با ناملایمات، مثبت نگه می‌دارد و این خیلی ارزشمند است.

2.مثبت بودن شما به ما کمک می‌کند باور کنیم که اگر واقعاً ایمان داشته باشیم و برای تحقق اهداف خود تلاش کنیم، می‌توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم. از شما برای حفظ ایمان، تقویت روحیه و انجام بهترین کارتان متشکرم!

پیش مشاره سیمیاروم

3.تو یک نگرش برنده داری! هیچ مشکلی آنقدر پیچیده نیست که نتوان آن را حل کرد، هیچ کوهی آنقدر بلند نیست که نتوان از آن بالا رفت. این انگیزه برای شکست دادن شانس رو در تو دوست داریم.

آزار جنسی در محل کار

4.واضح است که اجازه نمی‌دهید مشکلات شما را محدود کنند. ما از تلاش‌های بی وقفه شما قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این روحیه را زنده نگه دارید.

5.دیدگاه سالم و همدلی شما، شما را به یک دارایی ارزشمند برای تیم ما تبدیل کرده است و ما از کمک‌های بی وقفه شما قدردانی می‌کنیم.

از همکار خود که یک تیم ورکر واقعی است تشکر کنید

قدردانی از هم‌تیمی عالی

سازمان‌ها دیگر به صورت انفرادی کار نمی‌کنند. همه به طور فزاینده‌ای ملزم به کار در تیم‌ها و دستیابی به اهداف مشترک هستند و بنابراین، یک بازیکن تیمی کارآمد، بسیار مورد نیاز است. اگر کارمندانی دارید که در یک تیم، فوق العاده خوب کار می‌کنند و تحسین اعضای تیم خود را برمی‌انگیزند، باید از مهارت‌های آن‌ها قدردانی کنید.  برخی از پیام‌های کار گروهی خوب می‌تواند این باشد:

1.تیم شما عاشق شماست و مثبت بودن، صبر و مفید بودن شما را تحسین می‌کند. ممنون از روحیه تیمی فوق العاده شما.

2.مهارت‌های ارتباطی عالی، شما را به عضوی ارزشمند در تیم تبدیل کرده‌است. ما به افرادی مثل شما نیاز داریم!

3.توانایی شما در هماهنگی با اعضای تیم از راه دور و هماهنگ کردن آن‌ها با وظایف و اهداف مشترک، واقعاً قابل تحسین است. خوشحالیم که یک بازیکن تیمی کارآمد در کنار خود داریم.

4.ما عاشق کاری هستیم که هر روز برای تیم خود انجام می‌دهید. ایجاد انگیزه در آن‌ها، کمک به حل مشکلات و البته حضور در کنار آن‌ها. شما واقعا یک بازیکن تیمی ارزشمند هستید.

5.توانایی شما برای گوش دادن به ایده‌های دیگران با ذهنی باز، محیطی از احترام متقابل ایجاد می‌کند که در آن روابط شکوفا می‌شود و تو در این کار بی نظیری.

قدردانی از مهارت‌های مدیریت عالی

مدیریت وظایف، توجه به محدودیت‌های زمانی و حتی مدیریت ارتباطات با افراد کار بسیار دشوار و تأثیرگذاری است. اگر کارمندانی دارید که می‌توانند فرآیندها را ساده‌سازی کنند، وظایف را همسو کنند و روندی آسان برای انجام کارها پیش بگیرند، از آن‌ها قدردانی کنید و هرگز رهایشان نکنید!

1.مهارت‌های مدیریتی شما، به‌ویژه توانایی شما در اولویت‌بندی و انجام کارها در مهلت‌های گفته شده، ما را شگفت‌زده کرده است.

2.مدیریت پروژه فراتر از چیزهایی است که در کاغذ می‌نویسیم یا در نمودارها و شیت‌ها ثبت می‌کنیم؛ بلکه توانایی مدیریت افراد، وظایف و منابع بدون از دست دادن خونسردی است که مهم است و هیچ کس این کار را بهتر از شما انجام نمی‌دهد.

3.فرآیندهایی که ایجاد کرده‌اید، به ما جهت‌گیری متمرکزتری داده است. ما به لطف تلاش‌های شما قوی‌تر شده‌ایم.

4.شما می‌توانید هر پروژه‌ای را از ابتدا تا انتها بدون به خطر انداختن کیفیت، محدودیت زمانی و مسئولیت پذیری انجام دهید و این بسیار قابل تحسین است.

5.یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مدیر، توانایی سازماندهی، ساده سازی و انجام شدنی کردن کارهاست. هیچ کس این کار را بهتر از شما انجام نمی‌دهد.

با چه پیامی از کارمندان خود قدردانی کنیم؟

سایر پیام‌های قدردانی از کارکنان

برای هر پروژه، هر کار، هر ایده نوآورانه یا هر قدمی که کارکنان شما برمی‌دارند، از تلاش‌هایشان قدردانی کنید.

  1. از شما برای این ایده درخشان که راه حلی برای درگیری ذهنی‌مان شد، متشکریم!
  2. هر کسی می‌تواند خلاق باشد؛ اما تعداد بسیار کمی می‌توانند هنرمند باشند و شما یکی از آن‌ها هستید.
  3. مهارت‌های مذاکره شما به طور جدی قابل ستایش است.از اینکه با معقول‌ترین بودجه، یک معامله شگفت انگیز برای ما انجام دادید، متشکریم.
  4. از اینکه مسئولیت کار خود را به عهده گرفتید، متشکرم. این به وضوح نشان می‌دهد شما در آینده مسئول موفقیت خود هستید.
  5. از شما برای ابتکار عمل و رساندن شرکت به قله‌های جدید موفقیت سپاسگزاریم.زمان آن فرا رسیده است که به درستی از شما تشکر کنیم.
  6. برنامه ریزی استراتژیک شما به ما کمک کرده است تا در سال جاری به دو برابر بازگشت سرمایه مورد انتظار دست یابیم. ما یک جایزه خوب به شما مدیونیم!
  7. توانایی شما در رفع مشکلات به ما کمک کرده است تا محصولات بهتری بسازیم و خدمات عالی را به مشتریان ارزشمند خود ارائه دهیم.کمک‌های شما ما را نسبت به سال‌های قبل، بسیار بهتر کرده است.
  8. از اینکه هم تیمی هستید متشکرم.تیم شما تلاش‌های شما را تحسین می‌کند و شرکت برای کمک شما ارزش بسیاری قائل است.
  9. شما حلال مشکل ما هستید. از پاسخ های سریع، مهارت‌های تحلیلی عالی و توانایی شما در تبدیل مشکلات به فرصت، متشکریم.
  10. شما همیشه سعی کرده‌اید بیشتر بیاموزید، بیشتر آزمایش کنید و کارهای بیشتری انجام دهید.ما از شما برای همه ابزارهای جدیدی که ما را در طول سال‌ها به آن‌ها مجهز کرده‌اید، سپاسگزاریم.

حالا می‌توانید از هر کدام از این پیام‌ها یکی را انتخاب کرده و به صورت کارت پستال یا ایمیل یا حتی پیامک برای قدردانی از کارکنان خود ارسال کنید.

employee appreciation messages

5/5 - (1 امتیاز)
Share
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها