3 فروردین 1403
جمعی از روانشناسان سیمیاروم در خرداد 1401 گرد هم آمدند

دورهمی صمیمانه روانشناسان برتر ایران


خانه » عمومی » دورهمی صمیمانه روانشناسان برتر ایران

سیمیاروم جای خالی مشاوره روان‌شناسی را برای ایرانیان مهاجر پر کرده است

مراجعه به روان­‌درمانگر و مشاور بخش جدانشدنی از سبک زندگی امروز ماست. چالش­‌ها، دغدغه‌­ها و نیازهای ما در حوزه‌­های مختلف بدون کمک یک متخصص خبره امکان‌­پذیر نیست. کمک گرفتن از مشاور برای ایرانیان خارج از کشور علاوه بر بعد زبان، بعد فرهنگی را نیز دربرمی­‌گیرد. سیمیاروم بنیان‌گذار پلتفرم مشاوره آنلاین روانشناسی برای ایرانیان خارج از کشور است. با حضور مشاورانی که تخصص اصلی آن‌­ها در کنار سایر تخصص­‌های­شان تسلط به روانشناسی مهاجرت و دغدغه‌­های فرهنگی آن‌­هاست. بیش از ۶ هزار نفر از ایرانیان خارج از کشور تاکنون از خدمات مشاوره روانشناسی سیمیاروم استفاده کرده‌­اند.

جمعی از روانشناسان ساکن ایران سیمیاروم با حضور آنلاین برخی از روانشناسان این مجموعه در دیگر کشورها مانند استرالیا، آمریکا و انگلیس و همچنین دیگر شهرهای ایران پنج­شنبه (پنجم خرداد) در نخستین دورهمی این مجموعه گردهم آمدند. بررسی وضعیت سلامت روان ایرانیان مهاجر و طرح پیشنهاداتی برای ارائه خدمات روانشناسی بهتر به این افراد از جمله موضوعاتی بود که در این دورهمی دوستانه مطرح شد.

گزارش تصویری دورهمی مشاوران سیمیاروم

سیمیاروم پلتفرمی است که به ایرانیان خارج از کشور خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین به زبان فارسی ارائه می­‌کند. مهاجرت و روانشناسی مهاجرت باتوجه به تخصص و تمرکز روانشناسان این مجموعه یکی از حوزه‌­های کلیدی ارائه خدمات مشاوره­ای سیمیاروم به حساب می‌­آید.

سیمیاروم با حضور بیش از ۵۰ تن از روانشناسان برتر ایرانی در سراسر دنیا چهار سال است در این حوزه فعالیت می‌­کند. تاکنون بیش از ۳۵هزار ساعت مشاوره آنلاین برای بیش از ۶ هزار نفر در حوزه‌­های مختلف مشاوره فردی، اختلال شخصیت، استرس، اضطراب، افسردگی، زوج درمانی، کودک و نوجوان، روابط بین فردی و… برگزار کرده است.

استادان، روان‌شناسان و روان‌پزشکانی چون دکتر جعفر بوالهری، روان‌پزشک و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر فرشته موتابی، روانشناس بالینی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، دکتر شهریار شهیدی، روانشناس بالینی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی دکتر مهدی بینا، روان‌پزشک از استرالیا، و… در دورهمی خانواده بزرگ سیمیاروم حضور داشتند.

سیمیاروم برای سلامت روان ایرانیان خارج از کشور چه قدامی انجام داده است؟

کار تیمی سیمیاروم فرصتی برای خدمت به مراجعان

دکتر بوالهری با تاکید براهمیت کار تیمی برای ارائه خدمات بهتر به مراجعان گفت: بدون تردید ارائه خدمات مشاوره به صورت آنلاین و مجازی فرصت خوبی برای این نیروی با انگیزه، پر انرژی و تلاشگر است که در مجموعه سیمیاروم گردهم آمده­‌اند.

او با اشاره بر حوزه‌­ها و رویکردهای مختلف تخصصی مشاوران سیمیاروم توضیح داد: کار تیمی این خانواده با بهبود سیستم ارجاع مراجعان به همکاران مختلف و در حوزه‌­های تخصصی گوناگون کامل‌­تر هم می‌­شود.

دکتر بوالهری اشاره­‌ای به برگزاری رویدادها و بحث و گفت­و­گوهای مختلف سیمیاروم در شبکه­‌های مجازی داشت و افزود: حضور روان‌شناسان و روان­‌درمانگران سیمیاروم در این فضاها و شبکه‌­های اجتماعی فرصت خوبی برای شناخت بهتر مراجع و مخاطب اصلی ما یعنی ایرانیان خارج از کشور است. تا بیشتر و از نزدیک با چالش‌­ها و دغدغه‌­های آن‌­ها آشنا شویم.

روانشناسی شخصیت و بررسی انواع تست‌های روانشناسی

 

سیمیاروم مرجعی برای تهیه پروتکل مشاوره آنلاین است

دکتر شهیدی نیز با تاکید برایده منحصر به فرد سیمیاروم از ابتدای راه­‌اندازی این مجموعه گفت: استارتاپ سیمیاروم توانست خلأ جدی این حوزه یعنی ارائه خدمات روانشناسی به ایرانیان مهاجر خارج از کشور را حل کند. اگر در حال حاضر مجموعه‌­های دیگری در این حوزه فعالیت می‌­کنند همگی با الگوبرداری از سیمیاروم  و دغدغه‌­های خانواده بزرگ سیمیاروم وارد این حوزه شده‌­اند.

او با اشاره بر پاندمی کرونا و افزایش روند خدمات و فعالیت­‌ها به صورت آنلاین، توضیح داد: سیمیاروم و سیستمی که برای ارائه خدمات روانشناسی به صورت آنلاین برای مراجعان فراهم کرده است به ما نشان داد که چگونه می‌­توان از فضای آنلاین برای این خدمات استفاده کرد. همان‌­طور که بعد از پاندمی شاهد آن بودیم که بسیاری از خدمات مشاوره روانشناسی به صورت آنلاین برگزار شد.

دکتر شهیدی با تاکید بر مساله اخلاق در جلسات مشاوره آنلاین یادآور شد: جلسات آنلاین و بحث اخلاق در این جلسات و اصول و مبانی آن مساله مهمی است. چیزی که سیمیاروم با توجه به تجربه‌­اش در این زمینه می‌­تواند به صورت دستورالعمل در اختیار مراجعان و مشاوران قرار بدهد. تا از نکات حساس و مهمی که در روان‌­درمانی آنلاین باید به آن‌­ها توجه شود دیگران نیز مطلع شوند و از هرگونه آسیب احتمالی به مراجعان جلوگیری شود.

دغدغه مشاوران سیمیاروم برای سلامت روان مهاجران چیست؟

سیمیاروم نگاه تجاری به درمان ندارد

دکتر موتابی نیز با اشاره به جایگاه فعلی سیمیاروم در میان درمان­گران و استقبال آن‌­ها از پیوستن به این مجموعه، گفت: آن چیزی که سیمیاروم را از نمونه‌­های مشابه که با الگوبرداری از سیمیاروم به این حوزه آمده‌­اند متمایز می‌­کند، نگاه حرفه‌­ای دست‌­اندرکاران مجموعه به این کار است. نگاهی حرفه‌­ای که اصلا جنبه بیزنسی و تجاری ندارد. همچنین دقیق و مسوولیت‌­پذیر بودن مسوولان این مجموعه از دیگر نقاط قوت آن است.

راه­‌اندازی سیستم درون‌­گروهی برای ارجاع مراجعان به دیگر درمانگران، برگزاری جلسات ماهانه میان درمانگران مجموعه برای به اشتراک­‌گذاری تجربه­‌ها، ایجاد بخش گروه درمانی و ثبت پرونده درمانی مراجعان برای امکان ارجاع به دیگر درمانگران در صورت بروز مشکل برای درمانگر از جمله پیشنهاداتی بود که از سوی روان­درمانگران حاضر در این جمع مطرح شد.

دکتر محمدباقر صابری زفرقندی، دکتر حمید رحمانیان، دکتر ملیحه ایلخانی،  دکتر فریبا زرانی، دکتر نیره قشنگ، دکتر سعید ایمانی، دکتر مونا چراغی، دکتر رضا مولودی، دکتر آسیه اناری، دکتر سمیه بابایی، دکتر نوح افشار، دکتر فاطمه هادی، دکتر سعاده ملک‌عسگر، دکتر سارا بنی‌­هاشمی، دکتر قیصر ملکی، شکوفه اویار حسینی، دکتر مریم کامی، دکتر لیلا سلیانی، دکتر محمودرضا اطمینان،  دکترعباس ذبیح‌­زاده، دکتر ساره بهزادی‌­پور (آنلاین)، دکتر مصطفی زارعان (آنلاین)  و دکتر شکوفه دادفرنیا (آنلاین) روان‌درمانگران حاضر در دورهمی سیمیاروم بودند.

نخستین دورهمی خانواده بزرگ سیمیاروم با حضور جمعی از روان­‌درمانگران ساکن ایران این مجموعه، با حضور آنلاین برخی از درمان­گران از کشورهای دیگر و تعدادی از همکاران سیمیاروم پنج­شنبه (پنجم خرداد) برگزار شد.

تهیه شده در تیم تولید محتوای سیمیاروم

5/5 - (1 امتیاز)
Share
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها