24 فروردین 1403

رابطه جنسی قبل از ازدواج : چرا؟ چه کنیم؟ چه می شود؟


خانه » سلامت جنسی » رابطه جنسی قبل از ازدواج : چرا؟ چه کنیم؟ چه می شود؟

در جامعه سنتی ایران با باورهای مذهبی مخصوص به خود، پیوند دو نفر و رابطه زناشویی از مسیر مشخصی طی می شود. اما امروزه با رواج پدیده هایی مانند دوستی جنس مخالف و ازدواج سفید، رابطه جنسی قبل از ازدواج به موضوع مورد بحث در مراکز مشاوره تبدیل شده است و بسیاری در مورد غلط یا درست بودن آن سوال می کنند.

در مورد خطرات رابطه جنسی قبل از ازدواج بیشتر در مورد مسائلی مانند بارداری نامشروع و ابتلا به بیماری های مقاربتی صحبت شده است. این در حالی است که این نوع رابطه به خصوص در شرایطی که با غیر از همسر انجام شده باشد می تواند بر کیفیت زندگی مشترک تاثیرگذار باشد.ازدواج یکی از مهم ترین دغدغه های جامعه امروز است و از این رو تاثیر رابطه جنسی قبل از ازدواج بر ثبات و کیفیت زندگی مشترک اهمیت دارد.

در این مطب سعی داریم به این مسئله از منظر روانشناسی رابطه جنسی قبل از ازدواج بپردازیم.

چرا رابطه جنسی در دوره دوستی رایج تر شده است؟

هر چند هنوز به اندازه کشورهای غربی نیست، اما امروز دیگر رابطه جنسی قبل از ازدواج چیز عجیبی در ایران نیست و در برخی از دختران و پسران جوان دیده می شود.

غریزه و بیولوژی اولین عاملی است که دو جنس را به سوی هم می کشد چراکه به رابطه عاطفی با جنس مخالف نیاز دارند. این رابطه عاطفی و نیاز به محبت کشش جنسی را پر رنگ تر می کند.

در کنار کشش جنسی، درصدی از افراد از رابطه جنسی قبل از ازدواج به عنوان راهی متعهد کردن فرد مقابل و وادار کردن او به ازدواج استفاده می کنند.

البته دسته دیگری از افراد را نباید فراموش کرد که صرفا به خاطر خاموش کردن هوس های جنسی خود وارد رابطه با جنس مخالف می شوند. افزایش سن ازدواج و بالا رفتن هزینه های آن سبب شده در کشوری سنتی و مذهبی مانند ایران رابطه عاشقانه قبل از ازدواج به رابطه جنسی ختم شود.

باز شدن درهای جهان با استفاده از اینترنت و دیگر اشکال رسانه موجب آشنایی با دیگر فرهنگ ها شده که گاه با فرهنگ ما تعارض دارند. فشار از سوی دوستان و رسانه ها موجب تغییر روابط بین زن و مرد در ایران شده است.

رابطه جنسی قبل از ازدواج

آمارها در مورد رابطه جنسی قبل از ازدواج و دوستی با جنس مخالف در ایران چه می گویند؟

تحقیقات و آمارها نشان می دهند که سن ارتباط با جنس مخالف به دوره پیش از متوسطه رسیده و بسیاری از این افراد با همسر آینده یا افراد دیگر تجربه جنسی داشته اند.

مطالعات انجام گرفته توسط سازمان ملی جوانان نشان می دهد که 55 درصد جوانان با جنس مخالف خود ارتباط دارند.

43 درصد دخترانی که رابطه داشته اند بیان کردند که تنها با یک نفر رابطه دوستی داشته اند و 57 درصد با بیش از یک نفر دوست بودند. این نسبت ها برای پسران 24 و 76 درصد است.24 درصد از کسانی که با جنس مخالف ارتباط داشته اند بیان کرده اند که رابطه آنان به آمیزش جنسی منجر شده است.بر اساس گزارشات، تبادل نگاه در حدود 40 درصد از افراد عامل شروع رابطه بوده است.

همچنین 40 درصد افراد رابطه خود را از خیابان شروع کرده اند. نزدیک به 15 درصد در میهمانی خانوادگی، 15 درصد دانشگاه، 12 درصد در پارک و بقیه  در مهمانی های دوستانه با جنس مخالف آشنا شده اند.

در این ویدئو دکتر حمید مهرابی به بررسی مساله روابط جنسی پیش از ازدواج میپردازند.

تفاوت رابطه جنسی قبل از ازدواج با بعد از ازدواج چیست؟

دخترک جلوی میز مشاوره ازدواج نشسته است و با چشم هایی اشک بار از خاطراتش می گوید. از اینکه تصور می کرده رابطه جنسی باعث پیوند و نزدیکی بیشتر با دوست پسرش می شود.

به خاطر ترس از اینکه او را از دست ندهد و با تصور بیشتر شدن علاقه، تن به رابطه جنسی در 15 سالگی داده است. اما چیزی نگذشت که آن عشق آتشین فروکش کرد.او تمام عشقش را نثار دوست پسرش می کرد، اما تمام توجه و علاقه دوستش معطوف بدن او بود، انگار که او وجود نداشت. پس از مدتی هم ناگهان همه ارتباط آنها با هم قطع شد.رابطه جنسی قبل از ازدواج بسیار متفاوت از نوع رابطه ای عاشقانه ایست که یک دختر و پسر قبل از ازدواج تجربه می کنند.

آنچه قبل از ازدواج انجام می شود بیشتر برای ارضای نیازهای خود، کنجکاوی، تمایل به نشان دادن قدرت در جذب جنس مخالف و هوس بازی است.این در حالی است که رابطه جنسی پس از ازدواج با هدف پیشبرد زندگی مشترک انجام می شود.

دو طرف در زندگی مشترک بیشتر به دنبال تعهد، مسئولیت پذیری و تداوم بخشیدن به زندگی خود هستند. زوج برای تداوم زندگی خود و حفظ همسر مورد علاقه حاضر به از خودگذشتگی و تغییر خود هستند.

اما در یک رابطه دوستانه معمولا تعهد و الزامی وجود ندارد و ارتباط با دیگری تنها با هدف پر کردن وقت و لذت بردن انجام می شود.

چرا رابطه عاشقانه قبل از ازدواج بیشتر به ضرر دختران است؟

از مسئله لزوم داشتن بکارت برای ازدواج و غیرت در خانواده های ایرانی که بگذریم، این موضوع به لحاظ روانشناسی نیز ثابت شده است که به نفع زن نیست.

به لحاظ روانشناسی، زنان به نحوی هستند که با برقراری رابطه با یک مرد او را از همه نظر می پذیرند و همسر خود تصور می کنند. علت این نوع تفکر ترشح هورمون اکسی توسین در بدن زنان است که باعث ایجاد علاقه شدید نسبت به طرف مقابل پس از رابطه جنسی می شود.

رازهای یک رابطه جنسی پر شور

| مطالعه مطلب جامعرابطه جنسی از نگاه زنانبه شما پیشنهاد می شود |

با بالا رفتن این هورمون، میزان استروژن در خون نیز افزایش می یابد که روی مهار احساسات فرد تاثیر می گذارد.

بدین ترتیب، زن کاملا اسیر رابطه شده و مغز او دیگر قادر به تصمیم گیری صحیح نیست. این مسئله شناخت قبل از ازدواج را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود زن بسیاری از نقاط ضعف را در مرد نادیده بگیرد.

سکس قبل از ازدواج

از سوی دیگر، با از بین رفتن بکارت، زن ایرانی ممکن است مجبور به باج دادن بشود یا حتی مرد ممکن است وارد به ازدواج شود. مسلم است که چنین رابطه ای هیچ وقت موفق نخواهد بود.یکی از احتمالاتی که همواره در رابطه جنسی وجود دارد، امکان بارداری است. اما همانطور که می دانید بارداری خارج از ازدواج مشکل بغرنجی برای دختران و خانواده ها به وجود می آورد.

چرا رابطه جنسی با دوست پسر می تواند بر کیفیت زندگی مشترک تاثیر منفی داشته باشد؟

از آنجا که بسیاری از موارد طلاق به دلیل مشکلات آشکار و پنهان جنسی رخ می دهند، بررسی تاثیر رابطه جنسی قبل از ازدواج ضروری است. برخی از تاثیرات منفی رابطه جنسی قبل از ازدواج بر کیفیت زندگی مشترک عبارتند از:

وسواس در انتخاب:

بسیاری از افراد برای توجیه رابطه جنسی قبل از ازدواج این امر را مطرح می کنند که بدین روش می توانند تجربه بیشتری کسب کنند و نواقص مهارتی خود را در رابطه جنسی و تعامل با جنس مخالف برطرف کنند. بدین ترتیب زندگی مشترک آینده آنها می تواند یک زندگی بی نقص باشد.

شاید تجربه در هر امری خوب باشد، اما در این یکی موجب به وجود آمدن وسواس می شود.

به دلیل تجربیات متعدد، توقعات فرد در معیارهای همسرگزینی بالاتر می رود و این موجب می شود که در انتخاب شریک زندگی دچار مشکل شود.

بدبینی و بی اعتمادی:

از سوی دیگر، بسیاری از این افراد به دلیل انجام انتخاب های اشتباه متعدد در یافتن دوست یا شریک زندگی، نسبت به جنس مخالف خود بدبین و بی اعتماد می شوند. این تردید و بی اعتمادی حتی در مورد شریک جنسی خود فرد قبل از ازدواج نیز صدق می کند.

مقایسه، سمی مهلک برای زندگی مشترک:

پس از ازدواج نیز این نوع تجربه می تواند مشکل ساز باشد. زمانی که تجربه ارتباط با افراد مختلف زیاد باشد، فرد معمولا به مقایسه همسر خود با دیگران رو می آورد.

اما این مقایسه معمولا به صورت کلی انجام نمی شود و تنها یک جنبه از افراد قبلی با همسر فعلی مقایسه می شود. برای مثال، اندام خوب یکی از این افراد با همسر مقایسه می شود، در حالی که فرد به این نکته توجه ندارد که آن نفر فاقد مهارت های برقراری رابطه جنسی فعال بوده است. بنابراین، همسر از همه جوانب با بهترین ها مقایسه می شود و با این که خود نقاط قوت زیادی دارد، اما در مجموع بازنده این مقایسه است.

| مطالعه مطلب جامعرابطه جنسی از نگاه مردانبه شما پیشنهاد می شود |

عدم تعادل بین زوج در اثر تفاوت تجربه جنسی:

داشتن تجربه جنسی با جنس مخالف توسط یکی از زوجین موجب ایجاد عدم تعادل و هماهنگی بین زن و مرد می شود. این بدان معنا است که فردی که تجربه های جنسی متعدد داشته است به یک سری مهارت ها و پوزیشن های جدید دست می یابد که همسرش چیزی از آنها نمی داند یا تجربه نکرده است.

چنین مشکلی سبب سرخوردگی زوجین از یکدیگر و ناراحتی می شود. در حالی که زوجینی که تجربه ای عملی از این نوع رابطه ندارند، طی آزمون و خطا با هم به لذت و هماهنگی می رسند.

درمانگران اختلالات جنسی در پاسخ به کسب تجربه برای داشتن زندگی مشترک بی نقص بر این نکته تاکید می کنند که برای داشتن یک رابطه جنسی بی نقص آنچه اهمیت دارد دانش و اطلاعات کافی است، نه مهارت و کسب تجربه از روابط پیشین.

برای آنکه با همسر خود رابطه جذاب و آتشینی داشته باشید تنها کافی است شناخت و دانش خوبی از این مسئله داشته باشید. تجربه و مهارت را می توانید در طول زندگی مشترک و در کنار هم به دست بیاورید.

مشاوره روانشناسی رابطه جنسی ازدواج

نظر روانشناسان در مورد رابطه جنسی قبل از ازدواج چیست؟

روانشناسان توصیه می کنند حتی در دوره عقد نیز رابطه جنسی را به تاخیر بیاندازید و برای رسیدن به شناخت بیشتر صبر کنید.دوره نامزدی و عقد دوره تعامل بیشتر و رسیدن به شناخت عمیق تر است، نه دوره رفع تمایلات جنسی.

برقراری رابطه جنسی در هر دوره ای قبل از ازدواج، چه دوستی باشد و چه نامزدی، باعث می شود که فرد به جای تمرکز بر شناخت خلقیات و روحیات همسر آینده خود، بخشی از توانش را صرف جلب رضایت و کسب مهارت در رابطه جنسی کند.این کشش به قدری است که به تدریج فرد را از توجه به اخلاقیات همسر آینده باز می دارد.

مشاوره جنسی قبل از ازدواج را فراموش نکنید

بسیاری از دختران به خاطر راضی کردن و نگه داشتن دوست پسر در کنارشان به رابطه جنسی قبل از ازدواج تن می دهند. این در حالی است که با دست خود آتش عشقتان را خاموش کرده اند.

با کمک مشاوره جنسی و مشاوره رابطه می توانید به روش های بهتری برای جذب مخاطب خود دست پیدا کنید و به مهارت های لازم برای داشتن یک رابطه متعهدانه مجهز شوید.

برقراری رابطه جنسی در دوران دوستی با معایب متعددی همراه است که در بالا به آن پرداختیم.

در حالی که اگر برقراری رابطه جنسی با جنس مخالف را به بعد از ازدواج موکول کنید، مزایای زیادی برای شما به همراه دارد، از جمله:

  • مسیر عاطفی سالم تری را طی می کنید.
  • می توانید بر کسب شناخت تمرکز بیشتری داشته باشید.
  • اختیار بیشتری برای تمام کردن رابطه ناسالم خواهید داشت.
  • پذیرش بهتری از سوی خانواده دریافت خواهید کرد.
  • احتمال بارداری و اجبار به ازدواج از بین می رود.
  • و خطر کمتری از نظر مورد سواستفاده جنسی واقع شدن برایتان وجود دارد.

با همه اینها نظر شما در مورد رابطه جنسی قبل از ازدواج برای ما اهمیت دارد. نظر شما در مورد این نوع رابطه چیست؟

3.6/5 - (28 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

32 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ابوالفضل حیدری

به نظرم رابطه جنسی قبل ازدواج چه به شکل یک رابطه عاطفی بین دو نفر و چه به شکل یک رابطه تک بعدی ( فقط سکس ) نیازه هر دو جنسه و باید باشه.
متاسفانه تو ایران خیلی ها برای اینکه خودشون رو سیر کنن ازدواج می کنن نه به خاطر کامل شدن زندگی و بهتر شدنش مثل اینه که برای یک وعده غذایی بری رستوران تاسیس کنی

Mhm

سلام.من حدود یک سال هست که با دوس دخترم رابطه داشتیم.با هم رابطه جنسی نداشتیم ولی یک سری عکس بینمون رد و بدل شده بود تا به شیوه درست و بدون خطر نیاز خودمون رو رفع کنیم.بعد از این ماجرا عکس هارو متاسفانه خانواده من دیدن و میگن به هیچ وجه اجازه ادامه رو نمیدیم.ما خیلی همو دوست دارم و واقعا هم دوست دخترم دختر سالمیه و همه معیار های منو برای ازدواج داره.میشه راهنماییم کنید که چیکار باید بکنم؟

عسل مولوی

این حرف آقا قاسم اصن خوب نیس چون دخترا رو نسبت ب پسرا بدبین میکنه یه پسر میاد خودش پیشنهاد رابطه جنسی میده بدش دختر رو ول میکنه اونوقت اینجوری اکثر پسرا خیلی بدن خب پس برای چی خودشون میگن کلی هم اصرار میکنن

طالب ثامری

سلام وقت بخیر من چند سوال داشتم تو این زمینه

ایا این ادعا چقدر صحت دارد اینکه ۹۰ درصد پسرها رابطه جنسی دارند ؟

ایا این مطلبی که مینویسم چقدر صحت دارد . اینکه دختران قبل از رابطه متعهدانه میتوانند رابطه جنسی برقرار کنند . مانند پسرها و بعد از رابطه متعهدانه هستش که دیگه چه دختر و چه پسر نباید رابطه با دیگری به غیر از پارتنر خودش رابطه برقرار کند چون وارد رابطه متعهد شده . و به این چند دلیلی که عنوان شد پس دختران قبل از رابطه متعهد میتوانند رابطه جنسی برقرار کنند

ممنون میشم جواب کارشناسی شما رو داشته باشم . با تشکر

سیمیاروم

سلام وقت بخیر طالب عزیز.
ادعا با آنچه در واقعیت اتفاق میافتد ممکن است متفاوت باشد. متاسفانه به دلیل آنکه در فرهنگ ایرانی، مسائل مربوط به حیطه سکس جزو تابوها محسوب میشود، آمار دقیقی نمیتوان در این حوزه به دست آورد؛ اما با توجه به شرایط جامعه و مراجعینی که به مراکز مشاوره مراجعه میکنند، میتوان گفت میزان برقراری رابطه جنسی پیش از ازدواج در بین پسران بیشتر از دختران میباشد که این شیوع بیشتر میتواند ناشی از فشار گروه های دوستی و اجتماع باشد.
به صورت کلی برای یک انسان سالم مسائل روابط پیش از ازدواجش نباید به بعد از ازدواج ادامه پیدا کند، اما از آنجا که آدمی با تکرار یک رفتار به آن عادت میکند؛ یکی از دلایلی که توصیه به نداشتن شرکای جنسی زیاد میشود همین عادت کردن به روابط متعدد میباشد. تکرار رابطه غیرمتعهدانه یا جلوگیری از آن کاملا بستگی به شخصیت شخص دارد و احتمال پیش بینی تکرار یا عدم تکرار آن دشوار میباشد.

مریم یگانه

من برادرم بد از ازدواجش فهمید دختره تو رابطه جنسی سرده مجبورشد طلاقش بده خب قبل از ازدواج چجوری باید اینو بفهمیم

سیمیاروم

مریم عزیز حتما باید قبل از ازدواج از مشاوره خانواده و زوج درمانگر کمک گرفت تا افراد بهتر بتونن نسبت یکدیگر شناخت پیدا کنند و در زندگی با مشکلات کمتری مواجه بشوند و اینکه بتونن با مشکلات چطور برخورد کنند و حلش کنند.
برای مشکلات جنسی هم حتما باید به متخصص سکس تراپیست مراجعه کنند.

هر سوال و راهنمایی خواستید در خدمتتون هستیم. :)

زهرا مولوی

من الان ۳۰ سالمه آمادگی ازدواجم ندارم چون حس میکنم از نظر روانی آمادگیشو ندارم حس میکنم هنو ثبات شخصیت ندارم ب نظرم برای شخصی مثل من رابطه قبل از ازدواج مشکلی نداره بدشم هر آدمی آزاد ه خودش انتخاب کنه شاید پسره از من خوشش نیومده یا از بدنم خوشش نیومده خب چرا باید ب زور بامن بمونه در هر صورت دختری ک سنش بالاست و نیاز داره اشکالی نداره این کارو انجام بده

سیمیاروم

زهرای عزیز امیدواریم که خوب باشید.
بله ازدواج احتیاج به آمادگی داره و اینکه پذیرش فرد که می‌تونه مسئولیت‌های عاطفی و زندگی رو برعهده بگیره و خیلی موارد دیگه…
…پیشنهاد میشه، حتما برای بررسی مسائل ازدواج و تصمیم گیری در این باره از مشاورین و متخصصین مربوطه کمک بگیرید تا کامل شرایط رو بررسی کنند و راهنماییتون کنند. این لینک جهت رزرو وقت مشاوره خدمت شما، سیمیاروم در خدمت شماست.
https://simiaroom.com/counselor/

ک. فتاحیان

سلام.
مقاله عالی بود ؛ خیلی دلسوزانه ، دوستانه ، والدانه و روشن گرانه و واقع بینانه بود واقعا ما در جامعه ای زندگی میکنیم که حتی از داشتن رابطه جنسی در دوران عقد و نامزدی هم سوءاستفاده میشه چه برسه به روابط بی تعهد و غیر مسئولانه دوست پسر و دوست دختر.
ولی یک نکته خیلی مهم رو اینجا می خوام عرض کنم که این تفکر یک جانبه ای که ما در جامعه داریم که بکارت فقط ماله دختره و فقط در دخترها اهمیت داره به نظر من منشا و علت خیلی از این هوسچرانیها و هرزگیهای پسرها در جامعه ما شده چون اتفاقا بکارت و طهارت جنسی در پسرها هم خیلی مهمه ( البته بکارت اصیل و واقعی نه تقلبی) و این تفکری که ما داریم و فکر میکنیم چون پسرها پرده بکارت ندارند و نمیشه اونو با معاینه پزشکی تشخیص داد و جامعه و خانواده هم لزومی به داستن اون نمی بینه ، پس هر هرزگی جنسی که خواستند و دوست داشتند می تونند و مجازند که انجام بدند ناشی از تفکر ناخوداگاه مردسالاری همه ماست و کاملا غلط ، ناعادلانه ، غیر اخلاقی و غیر انسانیه و مجوز باطل و اتفاقا خیلی جنسیتی جامعه ما به پسرها و مردها برای این رفتارهای ناشی از نرینگیه صرفه نه مردانگی و اتفاقا به نظر من پسری که آلوده به رابطه جنسی با انواع و اقسام دخترهاست هرچند به توهم خودش فکر کنه که خیلی مردانه یا با تجربه و حرفه ای در سکسه برعکس یک آدم کاملا هرزه ، مصرف شده و نجس و آلوده ست که نه تنها بکارت جسمی بلکه بکارت روحیش رو هم از دست داده و بنابراین لیاقت ازدواج و پدر شدن و همسر بودن رو اصلا نداره و در صورت ازدواج هم فقط مناسبه ازدواج با کسی مثل خودشه نه دختر نجیب و اصیل و باکره. با تشکر

سیمیاروم

سلام دوست عزیز. خوشحالیم که مقاله براتون مفید بود
ممنون از نظرتون
هر سوال و راهنمایی داشتید سیمیاروم در کنار شماست.

قاسم

رابطه جنسی قبل از ازدواج بزرگترین اشتباه چون خیلی خیلی کم هست که مردی وفادار گیر بیاد و به پای حرفش بایسته چون تا ارضا بشه فکر تجربه سکس با یک دختر دیگه رو می کنه حتی در دوران نامزدی هم نباید رابطه داشت شاهد بودیم خیلیا تو نامزدی رابطه داشتن و شب عروسی نامردی کردن و گفتن دختر باکره نیست و اون رها کردن و رفتن پی یکی دیگه

سیمیاروم

سلام قاسم عزیز.
داشتن رابطه جنسی، کاملا بستگی به شرایط دو طرف رابطه دارد. بسیاری از افراد هستند که در دوران دوستی یا نامزدی رابطه جنسی برقرار کردند که راضی هستند، بسیاری دیگر هم از برقراری رابطه ابراز پشیمانی میکنند و این رضایت یا عدم رضایت کاملا بستگی به دوطرف رابطه دارد. به دلیل امر فرهنگی و آسیب پذیری دختران از جهت باکره نبودن، برقراری رابطه جنسی باید با دقت بیشتری انجام شود. در کل پیشنهاد میشود قبل از برقراری رابطه جنسی از شرایط پارتنر خود آگاهی نسبی به دست آوردید و پس از ایجاد اعتماد و تعهد اقدام به برقراری رابطه جنسی کنید.
در ارتباط با این موضوع حتما از مشاورین و متخصصین کمک بگیرید، این لینک جهت رزرو وقت مشاوره خدمت شما، سیمیاروم در خدمت شماست.
https://simiaroom.com/counselor/

ناشناس

[email protected]
باسلام خدمت شما دوستان من 19سالمه و دوس پسرم 26 خیلی بهم وابسته هستیم چ رابطمون باهم خیلی خوبه قصدش ازدواج هست اما به خاطر مساعل مالی نمیتونیم الان ازدواج کنیم چند باری با هم معاشقه کردیم و از من رابطه جنسی میخواد نمیدونم باید چیکار کنم

سیمیاروم

عزیز، در ارتباط با این موضوع حتما از مشاورین و متخصصین کمک بگیرید تا شرایط رو بررسی کنن و راهنماییتون کنن، این لینک جهت رزرو وقت مشاوره خدمت شما، سیمیاروم در خدمت شماست.
https://simiaroom.com/counselor/

نرگس

سلام من ۱۷سالمه و۲ماهه ک نامزد کردم و نامزدم سعی داره ک قبل از ازدواج باهم رابطه داشته باشیم آیا من قبول کنم؟

سیمیاروم

نرگس عزیز، حتما برای بررسی این مسائل که قبل از ازدواج هست و تصمیم گیری در این باره باید از مشاورین و متخصصین مربوطه کمک بگیرید تا راهنماییتون کنند. این لینک جهت رزرو وقت مشاوره خدمت شما، سیمیاروم در خدمت شماست.
https://simiaroom.com/counselor/

سحر

سلاممن الان 25سالمه و چند ماهی هست که  میل جنسی خیلی شدیدی پیدا کردم فعلا شرایط ازدواج ندارم میل جنسی خیلی بهم فشار آورد و با کسی ک دوست شدم رابطه جنسی برقرار کردم ولی باز میل جنسیم کم نشده من واقعا نمیدونم چیکار کنم 

لیلی

سلام.برام سواله که اگر دختر و پسری عاشق روح همدیگه هستن و هدفشون از رابطه  ارضای میل جنسی و حفظ رابطه نباشه و بیشتر برای پیوند جسم علاوه بر روح باشه،بازم اشکالی داره که بدون ازدواج رابطه جنسی داشته باشن؟و نظرتان راجب عقاید فمینیسم ها راجب رابطه جنسی چیه؟

ک. فتاحیان

سلام
لیلی خانم پیشنهاد میکنم کتاب ( دختران به عفاف روی می آورند) از دو تا نویسنده خانم آمریکایی به نام وندی شلیت و نانسی لی دموس با ترجمه پریسا علمداری رو حتما بخونید، مطمئنا جواب خیلی از سوالاتتون رو می گیرید.

کاربران ناشناس

برای کاهش فشار جنسی و حفظ رابطه دو نفر بدون رابطه جنسی چه باید کرد؟

سیمیاروم

دوست عزیز. به شما پیشنهاد میکنیم به مشاور مراجعه کنید و به کمک مشاور این مسئله را حل کنید. و همچنین در این مورد بیشتر تحقیق کنید. اگاهی در این مورد به شما کمک می‌کند ترک این مسئله راحت تر اتفاق بیفتد.
این لینک جهت رزرو وقت مشاوره خدمت شما، سیمیاروم در خدمت شماست.

https://simiaroom.com/counselor/

سیمیاروم

دوست عزیز
میل جنسی مثل بقیه نیازهای فیزیکی به بقا ارتباط مستقیم نداره
مثلا اگه ما ی ماه نخوابیم یا ی ماه غذا نخوریم سلامتی ما به خط خواهد افتاد و احتمالا خواهیم مرد
رابطه جنسی با اضطراب و احساس تنهایی و احساس توانمندی و موفقیت هم بستگی دارد
مثلا شما هرچه فردی موفق تر و دارای تأیید اجتماعی بیشتر باشید اراده شما در به تعویق انداختن میل جنسی بیشتر هست و برعکس
هرچه شما فردی تنها تر و مضطرب تر باشید میل جنسی را به شکل ی فشار یا بی قراری تجربه خواهید کرد

پس روی اعتماد به نفس و موفقیت شغلی و اجتماعی تان متمرکز شوید تأثیرش را در توانایی کنترل میل جنسی تان مشاهده کنید

سحر

با سلام خدمت شما من و دوست پسرم حدود یک و نیم سال میشود که باهم هستیم و ایشان با من قصد ازدواج دارند. خانواده های ما هم در جریان هستند و حتی تاریخ عقد ما هم نزدیک هست. ما علاقه ی شدیدی به هم داریم و این علاقه موجب میشود که گاهی باهم رابطه ی جنسی داشته باشیم. تنها چیزی که اذیتم میکند مساعل شرعی هست، من بارها به ایشان گفته ام که قبل از عقد رابطه ی نزدیک ما درست نیست ولی با احساسات شدید هر دو ما این کار انجام گرفته.هر دو ما از انتخاب یکدیگر راضی هستیم. تنها چیزی که حس میکنم روحیه ام ضعیف شده ایجاد برقراری رابطه جنسی قبل ازدواج هست. من از شدت روحیه ی بدم به ایشان هم فشار آوردم و ایشان خیلی ازم عذرخواهی کردن و ابراز محبت کردن. من اولین رابطه ی خود را با ایشان تجربه کردم و تنها چیزی که حس میکنم روحیه ام را ضعیف کرده حس گناه هست و نمیدانم چطور کنار بیایم با خودم. نظر شما چیست؟ 

یلدا

سلام من ۱۸ سالمه و دوس پسرم ۲۷سالشه خیلی همو دوس داریم ۳ساله باهم درارتباطیم خانواده هامون هم درجریان هستن ولی یه مدتیه که میگه برام سخت شده درکم کن ایشون خونه خریدن وهزینه کردن الان یه کم دستشون خالی شده وگرنه ازدواج کرده بودیم چن باری رابطه ی جنسی داشتیم راهنماییم کنین به نطرشنا متوددوس داره منو بخاطر خودم میخواد؟این سوالا ذهنمو درگیر کزده لطفا حواب بدین

شیوا بریانیان دانشجو دکتری روانشناسی

سلام دوست عزیز. منظورتون از اینکه خانواده هاتون در جریان رابطه ای که دارید هستند، آیا از برقراری رابطه جنسی هم مطلع هستند؟ تا کنون درمورد اینکه چرا رابطه برای پارتنرتون سخت شده با ایشون صحبت جدی داشته اید؟ دلیلتان برای برقراری رابطه جنسی با پارتنرتون چی بوه؟ آیا برای حفظ ایشون برای ماندن در رابطه این کار انجام شده یا دلیل دیگری داشته؟ دلیل الانتون برای پرسش این سوال که آیا هنوز مرا دوست دارد یا نه چیست؟ باتوجه به اطلاعات کمی که از نوع رابطه شما و پارتنرتون در اختیار ما قرار دادید به شما پیشنهاد میکنیم هر چه زودتر خودتان تکلیف رابطه تان را با ایشون روشن کنید. و برای ادامه دادن یا قطع رابطه تان با یک مشاور پیش از ازدواج مشورت کنید.

اِلــــی. آ

سلام ممنون میشم راهنماییم کنین. من حدود یک سال و نیم هست با پسری وارد رابطه عاشقانه شدیم. اما کلا از سال ۹۷ هست ک همدیگه رو میشناسیم. از همون روز اول ک رابطه عاشقانمون شروع شد بهم گفت قصدم ازدواجه و مادر و اقوامشون در جریان این ک قصد ازدواج داریم هستن و از طرف من هم چندتا از بزرگترا جز پدر و مادر در جریان هستن و ایشون رو ملاقات کردن و تایید شده. این آقاپسر ب من میگه هرموقع امکانش بود واست و مشکلی پیش نمیومد بیا خونمون تا فقط ی تایمی رو باهم بگذرونیم بدون هیچ کار حاشیه ای و اضافه. واقعنم روی حرفش مونده این چندبار و کاری نکردیم اما تقریبا چندباری ب رابطه ختم شد اما توی رفتارش بامن و حسش بهم تغییری نمیبینم و مثل موردای دیگه نبوده ک بعد از رابطه پسر قطع ارتباط کنه و بره. حتی بعد از رابطه هم خیلی بهم اهمیت میداد و حواسش بهم بود. ایشون برعکس خیلی هم علاقشون بیشتر شده و میگه الانکه این اتفاق بینمون افتاده مسئولیتم دربرابرت هزاربرابر شده و بیشتر هواتو دارم. اما خب فعلا از طرف هیچکدوممون موقعیت ازدواج نیست اما من تلاشش رو واسه جور کردن شرایط ازدواجمون میبینم. یوقتایی من در برابر رفتن ب خونشون مقاومت میکردم و میگفتم نمیام و ناراحت میشد. میگفت حتی اگه قصد اومدن نداری حتی ب دروغ بهم بگو وقتی موقعیتش پیش اومد میام اما نیا و میگفت بزار فکر کنم ک همه جوره هوای همو داریم حتی اگ نمیای رک بم نگو نمیام.حتی نیا ولی نگو و بزار من فکر کنم تو حواست ب این چیزا هست. خداییش بگم خیلی جاها هوامو داره و واقعا حس میکنم دوسم داره ولی میخاستم ببینم نظر شمایی ک متخصص هستین و بهتر میتونین تشخیص بدین چیه؟ حس و علاقه ی ایشون ب من واقعیه؟ یا هوس هست؟

سیمیاروم

سلام وقت بخیر الی عزیز.
تشخیص آنکه هوس است یا علاقه از روی پیام مشخص نمیشود و نیاز به بررسی دیگر جنبه های رابطه دارد اما با توجه به اطلاعاتی که در اختیار بنده قرار دادید، به این موارد توجه کنید. اگر قصد ارتباط شما جدی میباشد بعد از گذشت سه سال، اکنون زمانی است که خانواده خود را در جریان نوع ارتباطتان بگذارید. نکته دیگر آنکه گفتید والدین پارتنر شما در جریان ارتباطتان میباشند، بهتر است با خانواده اون همنشینی بیشتری داشته باشید تا زمینه شناخت خانواده او نیز اتفاق افتد. و در آخر آنکه ممکن است شرایط ازدواج برای شما و جوانان دیگر فراهم نباشد ولی رسمی شدن ارتباط کمک میکند تا روند تلاش برای جور کردن اوضاع هدفمندتر اتفاق افتد.
و در نهایت پیشنهاد میکنم برای شناخت بهتر و ارتباط گیری موثر تر به مشاور زوجی و پیش از ازدواج مراجعه کنید.
این لینک جهت رزرو وقت مشاوره خدمت شما، سیمیاروم در خدمت شماست.
https://simiaroom.com/counselor/

vskdnd

سلام من و دوست پسرم همو خیلی دوست داریم و از هم مطعمنیم .خانواده ها در جریانن برای اینکه سنمون یه خرده بیشتر شه و کار خونه ایناش اماده شه چهار سالی طول میکشه و هردو خیلی دوس داریم باهم رابطه داشته باشیم خیلی مخصوصا دوست پسرم اصلا نمیتونیم جلوخودمونو بگیریم من هجده سالمه خواسم ازتون بپرسم چیکار کنم

شیوا بریانیان دانشجو دکتری روانشناسی

سلام دوست عزیز. دوست عزیزم شما الان در مرحله ای قرار دارید که هیجان رابطه بر شما غلبه کرده. برای برقراری رابطه جنسی در زمان دوستی زمان بیشتری را برای فکر کردن به خود اختصاص دهید. درمورد معایت و مزایای این اتفاق بیشتر تحقیق کنید. اگر هدف شما برای برقراری رابطه جنسی صرفا کاهش تنش میل جنسی در این دوران هست، از سایر راه ها سعی کنید این تنش را کاهش دهید و ارضا شدن را به بعد از جدی تر شدن رابطه تان به تاخیر بیندازید. پیشنهاد میکنیم به شما به همراه پارتنر خود به یک مشاور پیش از ازدواج مراجعه کنید و در این خصوص از مشاور خود راهنمایی بگیرید.

ویولت

دوست پسر من با هام رابطه جنسی کرده من الان درگیر ازدواج هستم فقط

سوگند

سلامـ
من دیروز ب خونه دوست پسرم رفتم و اون ب زور من و وادار ب رابطه جنسی کرد و میگه ک قصد ازدواج داره با من ک واقعا هم همینطور من نوع پرده ام ارتجاعی هسش و اون فک میکرد ک با کسی قبلا رابطه داشتم ک اینطور نبوده بنظرتون من ب دوستی مون ادامه بدم؟؟بدون رابطه جنسیی