21 اردیبهشت 1403
سرد شدن رابطه عاشقانه

سرد شدن رابطه عاشقانه و 9 راهکار مفید


خانه » مشاوره زناشویی » سرد شدن رابطه عاشقانه و 9 راهکار مفید

شاید در رابطه ای مانند دوستی تکراری شدن مشکل بزرگی نباشد، اما در زندگی مشترک باید قلب هایتان برای هم بتپد تا زندگی روی خوشش را به شما نشان دهد. سرد شدن رابطه عاشقانه به تلاش از سوی زوج برای دباره عاشق شدن نیاز دارد.

زندگی مشترک ممکن است 3 شکل به خود بگیرید:

  • زوجی که تا آخر عمر عاشقانه کنار یکدیگر زندگی می کنند.
  • همسرانی که به تفاهم نمی رسند و از هم جدا می شوند.
  • و زوج هایی که در روزمره و تکرار می افتند و دچار طلاق عاطفی یا سردی از یکدیگر می شوند.

هر چند این شکل سوم از رابطه هنوز به طلاق نرسیده است و ممکن است این دو نفر حتی تا آخر عمر در کنار هم باقی بمانند، اما آسیب های روحی و روانی ناشی از این نوع جدایی خانواده را آزار خواهد داد.

| مطالعه مطلب “طلاق در میانسالی: آشیانه ای پر از غم و تنهایی” به شما پیشنهاد می شود |

نشانه های سرد شدن مرد یا زن در زندگی:

  • حرف هایتان به دعوا ختم می شود
  • بیشتر اوقات ساکت هستید و با هم حرف نمی زنید
  • هر کس تفریح مخصوص به خود را دارد
  • یکدیگر را در خرید و دیگر امور خانوادگی همراهی نمی کنید
  • هر کس به فکر خودش است
  • به یکدیگر اعتماد ندارید
  • توجهی به خواسته های یکدیگر ندارید
  • به یکدیگر ابراز علاقه نمی کنید
  • از روزهای خوبی که با هم می گفتید و می خندیدید مدتها گذشته است
  • ورود فرزند یا مواجهه با مشکلات متعدد در زندگی
  • اختلافات حل نشده
  • وجود تفاوت و اختلاف فرهنگی زیاد

 

| مطالعه مطلب “اختلاف طبقاتی بین زوج چقدر مشکل ساز است؟” به شما پیشنهاد می شود |

 

سرد شدن ناگهانی رابطه عاشقانه امکان پذیر است؟

گاهی می شنویم که شخص می گوید همه چیز خوب بود، هیچ مشکلی نداشتیم. یک دفعه گفت که دیگر نمی خواهد ادامه دهد و رابطه ما تمام شد!

تقریبا در اکثر موارد، تمام شدن ناگهانی رابطه عاشقانه بی معنی است. همیشه مشکلی وجود داشته است که شما از آن خبر نداشته اید یا به آن بی توجه بوده اید.

جمع شدن اختلافات حل نشده، فشارهای پنهان به شخص، اختلاف سطح فکری و فرهنگی و بسیاری از دیگر مشکلات باعث می شود که در نقطه ای تحمل فرد تمام شود و از رابطه خارج شود.

راهکارهای غلبه بر سرد شدن زندگی مشترک:

ریشه یابی کنید:

به طور معمول، سرد شدن رابطه زوجین ناگهانی رخ نمی دهد. برای حل کردن مشکل سرد شدن زندگی مشترک باید دلیل آن و همراهی آن با دیگر مشکلات را پیدا کنید. چه مسائلی باعث شد که فاصله شما از همسرتان بیشتر شود و رابطه تان سرد شود؟ بهتر است زمانی که هر دو آماده هستید و احساس راحتی و آرامش دارید، در مورد مسائل حل نشده و مشکلات پنهان در رابطه حرف بزنید.

اختلافات قبلی را حل کنید:

حل نکردن مشکلات و اختلافات قبلی باعث تلمبار شدن آنها روی هم در فکر و قلب زوج می شود. شاید فکر می کنید گذشتن از این مسائل و دفن کردن آنها برای آرامش زندگی بهتر باشد، اما تعارضات حل نشده باعث دوری زوج از یکدیگر می شوند.

در مورد این مشکلات حرف بزنید و برای آنها راه حل یا راه مصالحه ای بیابید که هر دوری شما راضی باشید. برای این کار می توانید از مشاوره زوج درمانی نیز کمک بگیرید.

تکنیک های جنسی جدید را امتحان کنید:

رابطه جنسی سهم مهمی در طراوت و گرمای زندگی مشترک دارد. فقدان یک رابطه جنسی گرم یا برآورده نشدن نیازهای یک نفر در رابطه، باعث سرد شدن رابطه عاشقانه می شود.

برای حل این مشکل، با همسرتان حرف بزنید. مهم نیست چند سال از رابطه شما می گذرد و انتظار می رود چقدر یکدیگر را شناخته باشید. مهم آن است که با توجه به نیازها و خواسته های همسرتان می توانید یک بار دیگر عشق را به رابطه خود برگردانید.

کارهایی که بهتر است زنان در زندگی زناشویی انجام دهند

از او در مورد دفعات نیاز به رابطه، شکل رابطه جنسی و نیازهایش بپرسید. اتاق خواب شما باید مکانی مخصوص به شما دو نفر باشد که در آن نیازهای هر دوی شما برآورده می شود.

 

انتظاراتتان را بشناسید:

سرد شدن رابطه عاشقانه می تواند حاصل انتظارات بیش از حد یک نفر باشد. به یاد داشته باشید که بعضی از نیازهای بشری توسط دیگر افراد برآورده می شوند، مانند دوستان صمیمی، اعضای خانواده، رسیدگی به امور شغلی و علاقه‌مندی های مختلف.

رسیدگی یک نفر در رابطه به امور شخصی خود، در حد معقول، به معنی سرد شدن او از همسرش نیست. با توجه به این نکته، خود و همسرتان را کمتر تحت فشار می گذارید.

درباره احساستان با همسرتان حرف بزنید:

اجازه دهید همسرتان از احساسات و نگرانی های درونی شما باخبر شود. در یک گفتگوی آرام و به دور از سرزنش و اتهام زنی، در مورد نیازها و خواسته هایتان از زندگی مشترک حرف بزنید. پنهان کردن نگرانی ها و بیان نکردن مشکلات باعث دور شدن شما از یکدیگر می شود.

مستقل باشید:

برخی از افراد به دریافت محبت، توجه و تایید بیش از حد از سوی دیگران نیاز دارند. این دسته افراد پس از مدتی دیگران را از اطراف خود فراری می دهند.

تایید طلبی و توجه طلبی بیش از حد به همسرتان احساس خفگی می دهد. شما نباید برای هر لباسی که می پوشید، هر تفریحی که می روید و هر کاری که می خواهید انجام دهید به دنبال توجه و تایید او باشید.

فردی مستقل و شاد باشید که به نیازهای خودش توجه دارد و به آنها رسیدگی می کند. شخصی که می داند در مواقع تنهایی چطور خودش را شاد کند و به خودش برسد. به خود رسيدن يعنی ورزش كردن، نوشيدن آب و تغذيه صحيح. كتاب بخوانید، موزيک گوش كنید، فيلم ببينید و تفریح کنید. با همسرتان به یک گردش کوتاه بروید، حرف بزنید و از ته دل بخندید.

به طور خلاصه، برای خودتان ارزش قائل شوید و اعتماد به نفستان را بالا ببرید.

محبت کنید:

خساست در ابراز احساسات و بیان علاقه باعث سرد شدن رابطه عاشقانه می شود. در بیان عشق و قدردانی خود دریغ نکنید. منظور ما این نیست که هر لحظه و هر بار با گفتن دوستت دارم، او را کلافه کنید. بیان احساسات باید به موقع، سنجیده و مناسب باشد. به او بگویید که دوستش دارید و از بودن در کنارش لذت می برید. با این کار قلب همسرتان را گرم می کنید و او را به زندگی با خودتان مشتاق تر می کنید.

حتی اگر او به شما ابراز علاقه نمی کند، با بیان محبتتان به تدریج ابراز علاقه کلامی را به او نیز آموزش می دهید.

سرد شدن رابطه عاشقانه و راهکار پس گرفتن عشق

غیرمنتظره بودن:

اصل غافل گیری را در زندگی مشترک و رابطه عاشقانه فراموش نکنید. همسرتان را سوپرایز کنید. او را به سینما یا کافه دعوت کنید و ساعتی را در کنار یکدیگر بگذرانید. هدیه بخرید، گل بدهید و او را غافل گیر کنید.

یادآوری دلیل عاشق شدنمان:

به خودتان یادآوری کنید که چرا عاشق این فرد شدید؟ چه چیزی در خلق و خو و رفتار او بود که شما را شیفته خود کرد؟ برای کدام معیار در کنارش قرار گرفتید؟ اگر این معیارها درست بوده باشند، امروز هم باید شما را شیفته خود کنند. با یادآوری روزهای خوب عاشقی می توانید بر تلخی و سردی این روزها غلبه کنید.

سخن پایانی:

بسیار شنیده می شود که می گویند زندگی مشترک پس از مدتی عادی می شود و زوج شور و حرارت روزهای اول خود را از دست می دهند. این مسئله تا حدی درست است، اما بدین معنی نیست که دیگر عاشق نیستید.

ازدواج می تواند مانند تماشای یک سریال تکراری کسل کننده و قابل پیش بینی باشد.

اگر با همسرتان فقط در مورد قبض، قسط، مخارج خانه، امور بچه ها و کمبودهای یخچال حرف می زنید، سرد شدن رابطه عاشقانه شما چیز عجیبی نیست.

برای همسرتان یک معشوقه باشید.

زندگی شما می تواند سری جدیدی از یک سریال تکراری باشد که با سناریویی تازه از همان نقش های تکراری یک داستان جذاب ساخته است.

با راهکارهای فوق می توانید شور و شوق اولیه را به عشقی پخته و عاقلانه تبدیل کنید که هر لحظه جان شما را گرم می کند.

2.7/5 - (3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها