26 فروردین 1403
مدیریت اضطراب مالی در قرنطینه

مدیریت اضطراب مالی در قرنطینه


خانه » کرونا و سلامت روان » مدیریت اضطراب مالی در قرنطینه

همانند بسیاری از افراد در سراسر جهان، شما نیز ممکن است کسب و کار خود را به دلیل شیوع کرونا از دست داده باشید. برخلاف موارد دیگر که رکود در بخش های خاصی از بازار دیده می شود و امکان تحرک شغلی وجود دارد، قرنطینه باعث شده است که تقریبا تمام کسب و کارها، به ویژه کسب و کارهای خرد، دچار بحران شوند. مدیریت اضطراب مالی در قرنطینه برای این شرایط ضروری است.

هنوز پاسخی وجود ندارد که شرایط فعلی چه زمانی تمام می شود، آینده مشاغل چطور خواهد بود و چه کمک هایی به بیکاران و کارگرها خواهد شد.

برنامه ها و سیاست هایی که برای کمک به  اقشار مختلف جامعه مطرح شده اند، هنوز در حد طرح هستند و به طور کامل اجرایی نشده اند.

نیازی نیست بیشتر از این به ابعاد آن بپردازیم، چراکه خودتان آن را تجربه کرده اید. به دلایل متعدد این دوره برای اغلب افراد ترسناک و استرس آور است. در کنار نگرانی از شیوع بیماری و ترس از مبتلا شدن، نگرانی های مالی نیز به بار اضافه بر روان افراد تبدیل شده است.

 

| مطالعه مطلب “کنترل اضطراب کرونا در خانواده، کودکان و سالمندان” به شما پیشنهاد می شود |

 

اگر بیکار و دچار بحران مالی شده اید، شما تنها نیستید. با مدیریت اضطراب مالی در قرنطینه می توانید تصمیمات بهتری برای خود و خانواده در زمان های سختی بگیرید.

 

| مطالعه مطلب “مدیریت اختلافات زناشویی در قرنطینه” به شما پیشنهاد می شود |

 

راهکارهای مدیریت اضطراب مالی در قرنطینه:

حقوق خود را بشناسید:

اگر بیمه شده باشید، احتمالا الان می توانید از حقوق ایام بیکاری آن استفاده کنید. قوانین در هر مجموعه تا حدی متفاوت هستند. اما به طور کلی، تقریبا ممکن است بتوانید از چند مدل برنامه مانند وام، یارانه یا کمک های درون سازمانی کمک بگیرید.

اگر کسب و کار آزاد داشته اید و خودتان کارفرما بوده اید، احتمالا گزینه های زیادی ندارید. اما هنوز هم راه هایی وجود دارد. برنامه های دولت را بررسی کنید. احتمالا ممکن است وامی برای مشاغل آسیب دیده وجود داشته باشد.

پرداخت های خود را اولویت بندی کنید:

اگر پول زیادی در حسابتان ندارید، نخواهید توانست تمام هزینه ها را پوشش دهید. پس لازم است که مخارج را اولویت بندی کنید.

اگر جز افرادی هستید که همیشه خوش حساب بوده، احتمالا این دوره برایتان عذاب آور است. ناراحت نباشید. امروز در دوره ای هستیم که قانون های همیشگی به آن اعمال نمی شود. وقتی در شرایطی اضطراری مثل امروز هستیم، همه چیز کمی متفاوت خواهد بود.

اول به نیازهای اساسی خود و خانواده برسید. برای آنها نیز فقط موارد مهم و ضروری را در لیست قرار دهید. احتمالا بهتر است تا پایان دوره قرنطینه خبری از غذای بیرون، کیک و شیرینی و ولخرجی های اضافه نباشد. نیازی به لباس هم نیست. همه فعلا در خانه هستیم و نیازی به آن نداریم. پس فقط چیزهایی را تهیه کنید که نیاز دارید.

اگر چیزی در سایت ها یا پیج ها می بینید که ضروری نیست، اما دوست دارید آن را داشته باشید، نخرید. در عوض، لینک آن را بوک مارک کنید تا در روزهای بهتری بخرید.

خریدهای معقول تری داشته باشید:

برای مدیریت امور مالی در دوره شیوع کرونا شاید لازم است سبک غذایی خود را تغییر دهید. اقلامی را خریداری کنید که مدت زمان بیشتری دوام می آورند.

لازم نیست هر دارو یا ماده غذایی را که در رسانه ها و تلویزیون اعلام می شود برای کرونا خوب است، بخرید. تاثیر مواد خوراکی و گیاهی ناچیز است و تاثیر داروهای شیمیایی نیز هنوز ثابت نشده است. پس پول خود را برای چیزی که هنوز به آن مبتلا نشده اید، دور نریزید. خرید مقداری ویتامین و مواد غذایی و سبزیجات کافی است.

خریدها را با مقایسه قیمت ها انجام دهید و از مراکزی خریداری کنید که تخفیف بیشتری دارند.

استرس کرونا در بارداری و توصیه هایی به مادران باردار

مدیریت اضطراب مالی در قرنطینه

صرفه جویی کنید:

به قبوض و هزینه هایی فکر کنید که در دوره شیوع کرونا به آنها نیازی ندارید. هزینه لباس می تواند گزینه اول باشد. برای مثال، قبض تلفن، یا هزینه های سرویس خودرو، تعمیر یا خرید وسایل منزل، خرید هدیه، و هر چیز دیگری که می تواند تا چند ماه دیگر به تعویق بیافتد.

به دنبال مشاغل مجازی باشید:

معلوم نیست شرایط فعلی تا کی طول می کشد. اگر شغلتان را از دست داده اید، احتمالا بتوانید به دنبال یک شغل مجازی موقت باشید. با افزایش تقاضا برای خریدهای اینترنتی، برخی از شرکت های ارسال کالا و پست آگهی استخدام نیرو اعلام کرده اند.

شاید حتی بتوانید با مراجعه به بزرگ ترین هایپرمارکت محله خود، کار ارسال خریدهای تلفنی مشتریان منطقه ای را انجام دهید و مقداری درآمد داشته باشید.

به مهارت هایی که دارید فکر کنید. کارهای زیادی می توانید در خانه انجام دهید. یک نفر مهارت ویراستاری مقاله دارد، فرد دیگری می تواند فتوشاپ کند و راه های دیگری که از این طریق می توانید پول به دست آورید.

کمدتان را تمیز کنید:

برای مدیریت اضطراب مالی در قرنطینه شاید بد نباشد که سری به وسایل اضافه منزل و کمد بزنید. ماندن در خانه فرصت خوبی است که چیزهایی که نیاز ندارید را مرتب کرده و اقلام مناسب را به فروش برسانید.

هزینه ها را به تعویق بیاندازید:

می توانید تا حداقل دو ماه پرداخت قبض ها را به تاخیر بیاندازید.

اجاره بها مشکل بزرگی برای بسیاری از مستاجران در دوره کنونی است. اگر نمی توانید اجاره بهای خود را پرداخت کنید، برای مدیریت اضطراب مالی در قرنطینه از موجر مهلت بخواهید. اگر او نیز به دلیل شرایط مالی نمی تواند به شما مهلتی بدهد، به گزینه های بعدی فکر کنید، مانند:

  • پرداخت کسری از اجاره در ماه های کنونی و تسویه کامل آن در ماه های آتی با بهتر شدن شرایط
  • پرداخت نکردن اجاره در ماه های کنونی و تسویه آن در ماه های آتی به همراه درصدی اضافه تر

گزینه دوم ممکن است باعث شود در ماه های بعدی بیشتر به شما فشار بیاید. اما اگر مطمئن هستید که با عادی شدن شرایط و کسب درآمد می توانید اجاره بهای چند ماه را یک جا تقبل کنید، به آن فکر کنید.

ریسک غیرمعقول نکنید:

بازار فعلی پرخطر و پر از نوسان است. اگر درآمد کافی ندارید، اکنون وقت سرمایه گذاری های پرخطر نیست. ما نمی دانیم شرایط چه زمانی به حالت عادی باز می گردد و قیمت ها در آن زمان چه تغییری می کند.

شرایط را بپذیرید:

مهمترین کاری که برای مدیریت اضطراب مالی در قرنطینه می توانید انجام دهید، قبول شرایط است. این تقصیر شما نیست که کسب و کارها تعطیل شده اند. با نگرانی و اضطراب نیز به درآمد نمی رسید. این مشکلی است که نه تنها شما، بلکه جمعیت بزرگی از جهان با آن رو به رو شده اند.

زندگی را به شکل دیگری ببینید و بر روی کارهایی تمرکز کنید که می توانید آنها را کنترل کنید.

محرک ها را شناسایی کنید:

چه چیزی باعث اضطراب مالی در شما می شود؟ شاید جز افرادی هستید که دچار اعتیاد به خرید هستید و قرنطینه باعث شده است که بیشتر از قبل در سایت های خرید آنلاین چرخ بزنید. این استرس شما را برای داشتن پول کافی بیشتر می کند. اخبار مربوط به بحران های اقتصادی و تحلیل های مبنی بر رکود سنگین اضطراب شما را بیشتر می کنند.

شرایط فعلی با این تحلیل ها تغییری نمی کنند و بررسی آنان نیز کمکی به شما نمی کند. بهتر است در شرایط فعلی از این دسته خبرها دور باشید.

جسم و روان خود را در اولویت قرار دهید:

بدون بدن و روان سالم نمی توانید درآمد کسب کنید. اگر در حال درمان بوده اید، درمان را قطع نکنید. استفاده از گزینه های معاینه و مشاوره آنلاین می تواند برای ادامه درمان مفید باشد.

لازم نیست برای رسیدن به آرامش حتما یوگا کنید. یک ربع دراز کشیدن و تمرکز بر نفس کشیدن نیز به شما حس آرامش فکری و بدنی می دهد.

سخنی از سیمیاروم:

برای درمان اضطراب می‌توانید هر جای دنیا که باشید از سیمیاروم و مشاوران متخصصش کمک بگیرید.

منبع

 

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها