8 فروردین 1403
ابراز علاقه به همسر

ابراز علاقه به همسر و توصیه هایی برای یادگیری این مهارت


خانه » مشاوره زناشویی » ابراز علاقه به همسر و توصیه هایی برای یادگیری این مهارت

بسیار از سوی زنان و مردان شنیده می شود که از میزان ابراز علاقه همسرشان به خود شکایت دارند. آنها دوست دارند جملات محبت آمیز را بیشتر بشنوند، اما هر با با جمله «من بلد نیستم» روبه رو می شوند.

هر رابطه ای به تجدید عهد و قوا نیاز دارد. ابراز عشق یکی از راه های گرم نگه داشتن زندگی است. زن و مرد هر دو نیاز دارند که از سوی همسر خود تایید شده و مورد محبت قرار گیرند.

اما این کار برای برخی از افراد اصلا ساده نیست. از نظر آنان همین که در کنار یک نفر زندگی می کنند، نشانه دوست داشتن است و کار و تلاش آنان برای خانواده کافی است. البته که این نظر همسرشان نیست.

دلایل عدم ابراز علاقه به همسر چیست؟

اگر دلیل آن واقعا دوست نداشتن همسر نباشد، عوامل زیر می تواند در آن دخیل باشد.

  • فقدان مهارت ابراز احساسات
  • داشتن خانواده ای که به یکدیگر ابراز احساسات نمی کردند
  • باورهای نادرست مانند سواستفاده همسر در صورت ابراز محبت
  • مردسالاری
  • طرد از سوی والدین در گذشته
  • بی توجهی والدین
  • سردی و بی توجهی همسر که به سردی فرد منجر شده است
  • ابراز عشق به صورت عملی

راهکارهای برای آموزش ابراز علاقه به همسر:

به او ابراز علاقه کنید:

شاید همسرتان فاقد مهارت ارتباط با دیگران است و نمی تواند احساساتش را به خوبی بیان کند. شما مدل خوبی باشید و به او محبت کنید. این کار را به صورت افراطی انجام ندهید بلکه در جای خود و در موقعیت مناسب به او محبت کنید تا او نیز این موقعیت ها را بشناسد.

از او و جزئیات صورت یا اندامش تعریف کنید. برای مثال، وقتی در حال تماشای شماست، به او بگویید که چقدر مژه های زیبایی دارد و از روز اول این مژه ها برایتان جذاب بوده است.

به «من هم همین طور» یا «تو هم همین طور» های او راضی باشید. این ها نشانه پیشرفت است. این نشانه ها را سرکوب نکنید.

 انتقاد نکنید و برچسب نزنید:

مدام بحث نکنید که تو بی احساسی و هیچ وقت بلد نیستی به من ابراز علاقه کنی. به احتمال زیاد تنها نتیجه ای که از این کار می گیرید این است که همسرتان کلافه می شود و می گوید «من همینم که هستم. نمی توانم محبت کنم!»

با انتقاد و برچسب بی مهری زدن به همسرتان راه را بر تغییر او می بندید.

 

| مطالعه مطلب “تغییر دادن همسر” به شما پیشنهاد می شود |

 

اگر مناسبت یا موضوعی در راه است، آن را به همسرتان اطلاع دهید:

او نمی تواند فکر شما را بخواند. پس اگر همسری دارید که در ابراز احساسات ضعیف است، به او کمک کنید و انتظاراتتان را با او در میان بگذارید. اگر تولدتان است، به او بگویید که دوست دارید برایتان یک شاخه گل بخرد.

درست است که چندان دلچسب نیست، اما او با خواسته ها و نیازهایتان آشنا می شود و به تدریج این احتمال می رود که در سال های بعد این کار را تکرار کند.

در برابر دیگران او را تحسین کنید:

تعریف از همسر و پرهیز از بدگویی در مورد صفت های بد اخلاقی او باعث می شود که صمیمیت بیشتری بین زوج ایجاد شود و این به بهبود محبت بین آنها می انجامد.

اختلافات خود را حل کنید:

اگر چیزی در رابطه شما وجود دارد که باعث دوری از یکدیگر شده است، آن را درمان کنید. فراموش کردن گذشته، حل کردن اختلافات و رسیدن به تفاهم بیشتر باعث افزایش علاقه بین زوج می شود.

طلاق در میانسالی: آشیانه ای پر از غم و تنهایی

در این راه می توانید از مشاوره زوجین برای حل اختلافات خود استفاده کنید. اگر در مسائل جنسی دچار مشکل هستید، از پیشنهادات سکس تراپی کمک بگیرید. سوءتفاهمات زیادی در رابطه با سکس تراپی وجود دارد که توصیه می کنیم در این زمینه آگاهی خود را بالاتر ببرید.

| مطالعه مطلب “سکس تراپی (سکس درمانی | روانشناسی جنسی) و هر آنچه باید در مورد آن بدانید” به شما پیشنهاد می شود |

به نشانه های عملی علاقه توجه کنید:

گاهی هر نوع تلاش برای تغییر فرد به بن بست می خورد، چراکه اولین و مهمترین شرط برای تغییر همسر موافقت و همراهی خود اوست.

زمانی که تلاش هایتان به نتیجه نمی رسد، چاره ای نمی ماند جز آنکه به پیام های غیرمستقیم او توجه کنید. زن یا مردی که برای خانه و خانواده تلاش می کنند، به فکر رفع نیازها و خواسته های دیگری هستند و در تامین خواسته های همسر فروگذاری نمی کند، چیزی جز عشق و علاقه نمی تواند محرک او باشد.

مرد یا زنی که رازهای زندگیش را با همسرش در میان می گذارد، از گذشته و دوران کودکیش برای او تعریف می کند و او را محرم می داند، در واقع حس اعتماد و دوست داشتن را با او تجربه کرده است.

در خودتان تغییر رفتاری داشته باشید:

آیا سردی و بی علاقگی همسرتان نتیجه سال ها بی توجهی شماست؟ اگر این شما بوده اید که شعله عشق و ابراز علاقه به همسر را در او کشته اید، راه زیادی پیش رو دارید. بدون تغییر از سوی شما مشکل حل نخواهد شد. این تغییر رفتار در ابتدا با تعجب و حتی پس زدن از سوی همسرتان همراه خواهد شد. دلسرد نشوید و به راهتان ادامه دهید.

راه های ابراز علاقه به همسر

چگونه به همسرم ابراز علاقه کنم؟

اگر این شما هستید که در بیان کلمات عاشقانه به همسرتان مشکل دارید، از روش های زیر کمک بگیرید:

از همسرتان کمک بگیرید:

مسلما همسرتان شما را کاملا می شناسد و می داند که شما در بیان محبت کلامی دچار مشکل هستید. پس از خود او کمک بگیرید. از او بخواهید به شما زمان بدهد، راه را نشان دهد و ابراز علاقه های ناشیانه شما را مسخره نکند.

او چه نوع ابراز علاقه ای را دوست دارد؟

وقتی همسرتان می گوید دلم می خواهد گاهی به من بگویی که دوستم داری، سریع نگویید من این طور نیستم و این طور نمی توانم حرف بزنم. شما انسان هستید و انسان می تواند هر کاری را انجام دهد. همان طور که او دوست دارد ابراز علاقه کنید، به تدریج این کار برایتان ساده و حتی عادی می شود.

از نوشتار استفاده کنید:

اگر حرف زدن برایتان سخت است، در مراحل اول از نوشتن استفاده کنید. به همسرتان پیام بدهید و علاقه خود را ابراز کنید. باز هم اگر نمی توانید از کلمات خودتان استفاده کنید، از پیام هایی استفاده کنید که برای این کار طراحی شده اند.

البته تاثیر آن کمتر از کلمات ساده و محبت آمیز خودتان است، اما برای شروع روش خوبی است.

به تدریج، ابراز علاقه برایتان ساده تر می شود و همسرتان نیز با تغییر رفتار شما کنار می آید.

زبان بدنتان را اصلاح کنید:

اینکه سرسری و از سر اجبار به همسرتان بگویید من هم دوستت دارم، مشکل را حل نمی کند. زبان بدن شما گویای اجباری بودن این کلام است و حتی ممکن است باعث شود همسرتان تصور کند واقعا در قلبتان چنین حسی وجود ندارد.

لبخند بزنید و صورتی مهربان داشته باشید.

تغییر مثبت به زمان نیاز دارد:

عوامل زیادی می توانند مانع ابراز احساسات در فرد شوند، از جمله تله انزوای اجتماعی. اگر نمی توانید حرف های عاشقانه بزنید، باید به فکر تغییر مثبت در خود باشید. این تغییر به سادگی به دست نمی آید. برای این کار بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید.

منبع:

https://themarriagefoundation.org/my-husband-does-not-show-affection/

 

[block id=”khanevade”]

2/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها