26 اسفند 1402
جنگ ذهن

جنگ ذهن


خانه » پادکست های روانشناسی » جنگ ذهن

جیمز ادگار اسکای نویسنده مبتلا به اختلال دوقطبی، سال‌هاست با این اختلال و اضطراب اجتماعی زندگی مشترکِ مسالمت‌آمیزی را برقرار کرده است. او بعد از سپری‌کردنِ سال‌های سختِ دست‌‌وپنجه‌ نرم‌کردن با افسردگی-شیدایی، تصمیم می‌گیرد داستان بیماریش را در وبلاگی به نامِ The Bipolar Writer به نگارش دربیارورد تا بتواند به دیگرانی که تجربیاتِ مشابهی از این اختلال دارند کمک کند.

او در بخشی از وبلاگش نوشته:
«می‌دانم که زندگی با من به‌عنوانِ یک دوقطبی کار راحتی نیست، اما وقتی اطرافیان این را در آدم تشخیص ندهند، زندگی به مراتب سخت‌تر خواهد شد… می‌خواهم درباره چیزهایی با شما صحبت کنم که آرزو دارم دیگران درباره زندگی من به عنوان یک آدمِ مبتلا به اختلال دو قطبی بدانند.
وقتی متوجه شدم یک دوقطبی‌ هستم، درست چند روز قبل از مراسم شکرگزاریِ سال 2007 بود. من بعد از اون تلاش کردم تا با تجویز بیش از حد داروهای خواب، زندگی‌ام را قابل تحمل کنم، چون تحمل آن همه درد و رنج برام خیلی سخت بود.
یک سال و نیم قبل از این، من با یکی از بدترین چرخه‌های افسردگی در طول زندگی‌‌ام دست و پنجه نرم می‌کردم. وقتی در سال 2007 برای اولین بار دو قطبی در من تشخیص داده شد، نمی‌خواستم باور کنم مشکلی دارم، اما واقعیت انکارنشدنی بود، سه سال در تاریک‌ترین وجههِ افسردگی به سر بردم و سه بار اقدام به خودکشی کردم.
پس از طیِ این دوره تصمیم گرفتم تغییرات مثبتی در زندگیم به وجود بیاورم. میخواهم با شما از مبارزاتم بگویم. اگر شما هم مشکل من را دارید یا کسی را می‌شناسید که دچار چنین مسئله‌ای هست تجربیات من می‌تواند بسیار به شما کمک کند…

اختلال استرس پس از سانحه چیست؟

چرخه‌های افسردگی همیشه بدترین قسمت از شخصیت من بوده است. در این زمان من بدترین نسخه از خودم هستم. این چرخه می‌تواند سال‌ها ادامه داشته باشد که برای من از سال 2006 تا 2010 به طول انجامید. بعد از تلاش‌های نافرجامم برای خودکشی، به درمان روی آوردم و شروع به یادگیریِ محدودکردنِ چرخه‌های افسردگی از سال به چندماه، به چند هفته و حالا فقط چند روز کردم. خوشحالم که بگویم، بار آخری که وارد این چرخه شدم، کریسمس سال 2017 بود و فقط چهار روز بطول کشید و تا امروز من دوره افسردگی نداشته‌ام. با گذشت زمان یاد گرفتم چگونه این چرخه‌ها را کنترل کنم و چگونه به خودم با کمک یک متخصص سلامت روان، کمک کنم.»

در ادامه اپیزود «جنگ تمام عیار ذهن من» را با صدای احسان صبور بشنوید.

4/5 - (2 امتیاز)
Share
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mase

سلام،
من نمیتونم این پاکدستو پیدا کنم در این صفحه؟