26 فروردین 1403
نکات ازدواج با زن بچه دار

ازدواج با زن بچه دار


خانه » مشاوره ازدواج » ازدواج با زن بچه دار

ازدواج مسئله پیچیده ای است و برای آن فاکتورها و مسائل زیادی باید در نظر گرفته شود. با این حال، مسئله ازدواج با زن بچه دار پیچیده تر است. این طور نیست که یک زن بچه دار دیگر حق آشنایی و ازدواج با هیچ کسی را ندارد، اما هر کسی که می خواهد اقدام به این کار بکند باید مسائل مهمی را در نظر بگیرد.


رزرو مشاوره زوج درمانی با روانشناسان مجرب سیمیاروم


مسائل مهمی که باید برای ازدواج با زن بچه دار در نظر بگیرید:

بچه ها همیشه در اولویت هستند:

هر کسی که تمایل به ازدواج با یک زن بچه دار دارد، باید بداند که بچه های این فرد همیشه در اولویت هستند. به عنوان مادر، زن وظیفه دارد که از تامین نیازهای فرزندان خود اطمینان حاصل کند. هر چند کودکان اولویت دارند، اما به این معنی نیست که زن نمی تواند و نمی خواهد در یک رابطه باشد، بلکه نیازهای فرزندانش پیش از نیازهای رابطه اش برطرف خواهند شد. هر کسی که به دنبال چنین رابطه ای است باید تصمیم بگیرد که آیا می تواند با چنین چیزی زندگی کند یا خیر.

شاید به زودی با بچه ها ملاقات نکنید:

زمان آشنایی شما با فرزندان همسر آینده تان در هر رابطه ای متفاوت خواهد بود. بسته به رابطه، برخی از زنان فرزند خود را بلافاصله به مردی که با او آشنا شده اند معرفی می کنند و برخی دیگر صبر می کنند تا دوام و ثبات رابطه را ارزیابی کنند. زمان ملاقات با بچه ها باید از سوی مادر مطرح شود.

پیش مشاره سیمیاروم

احتمالا همچنان با همسر سابقش در ارتباط است:

مگر آنکه همسر سابقش فوت شده باشد، احتمال حضور پدر بچه ها در زندگی شما زیاد است. زمانی که دو نفر فرزند مشترکی دارند، مسائل زیادی در رابطه با فرزند وجود دارد که باید با هم حل کنند. این به معنی وجود رابطه عاطفی میان این دو نیست. با این حال، او هنوز هم با همسر سابقش در مورد مسائلی مانند مدرسه بچه ها، مسائل تربیتی و مالی آنها در ارتباط است. اگر به دنبال ازدواج با زن بچه دار هستید، باید تحمل دیدن سایه همسر سابق او را در زندگی خود داشته باشید.

قبول مسئولیت پدرخواندگی:

همه مادران علاقه ای به یافتن پدر برای فرزند خود ندارند. اما برخی دیگر به دنبال رابطه ای هستند که در آن خانواده خوبی برای خود و فرزندشان بسازند. برای ازدواج با زن بچه دار باید به مسئله پدرخواندگی و رابطه خود با فرزندان او فکر کنید. آیا آمادگی پدر بودن از روز اول ازدواج را دارید؟ آیا می توانید با کودکان رابطه خوبی برقرار کنید؟ آیا به طور خاص به فرزند/ان او علاقه دارید؟

فرزندان او چه حسی نسبت به شما دارند؟

برای ازدواج با زن بچه دار باید سن، جنسیت، شخصیت و رفتار فرزندان همسر آینده خود را ارزیابی کنید. شاید حتی بتوان گفت شناخت فرزندان او، مهمتر از شناخت همسر آینده‎تان باشد. احساس بچه/ها نسبت به شما چیست؟ آیا حاضر به پذیرش شما در خانواده هست؟ اگر تصور می کنید پس از ازدواج می توانید رابطه خوبی با فرزندان همسرتان داشته باشید، بهتر است بدانید حتی اگر این ممکن باشد مسیر بسیار سختی پیش روی شماست. پس بهتر است پیش از ازدواج برای ایجاد رابطه خوب با فرزندان همسرتان تلاش کنید. برای این کار می توانید از یک مشاور کمک بگیرید. اگر پس از تلاش های کافی، باز هم نتوانستید همکاری و علاقه فرزند را به خود جلب کنید، بهتر است از فکر ازدواج با زن بچه دار بیرون بیایید چرا که در آینده زندگی شما تحت تاثیر وجود او قرار می گیرد.

فاصله سنی معکوس در ازدواج

نکات ازدواج با زن بچه دار

ادای پدر بودن را درنیاورید:

باور کنید یا نه، بسیاری از افرادی که خواهان ازدواج با زن بچه دار هستند، در زمان ملاقات فرزندان او ادای پدر بودن را درمی آورند. این یکی از اشتباهات بزرگی است که می توانید مرتکب شوید. ازدواج با زن بچه دار از شما پدر نمی سازد. هر چند شما پدرخوانده فرزندان او محسوب می شوید، اما در هر حال نقش شما با پدر واقعی آنها متفاوت است.

تلاش برای تقلید مصنوعی نقش پدر، مشکلاتی در نزدیک شدن شما به کودکان ایجاد می کند. کودکان به طور ذاتی حس غریبه ها را به خود می فهمند، به خصوص اگر این فرد قرار باشد وارد خانواده شود. به جای آنکه مانند پدرش رفتار کنید، کافی است برای او مانند دوست باشید.

آیا خودتان هم فرزندی می خواهید؟

شما چند فرزند می خواهید؟ شاید همسرتان به تعداد دلخواهش بچه به دنیا آورده است و دیگر فرزندی نمی خواهد. بنابراین، اگر شما هم فرزند مشترکی از او بخواهید دچار مشکل خواهید شد. بهتر است در مورد تعداد فرزندان مشترک و زمان بچه دار شدن، قبل از ازدواج توافق کنید. به خاطر گرمای اولیه رابطه، از خواسته های خود نگذرید. این خواسته ها در طول زندگی دوباره زنده خواهند شد و اگر از آنها گذشته باشید، جلب موافقت همسرتان دشوارتر خواهد بود.

پیش مشاره سیمیاروم

توانایی مدیریت مشکلات را دارید؟

حتما می دانید که ازدواج با زن بچه دار با مشکلات زیادی همراه است. توقعات همسرتان نسبت به رفتار با بچه هایش و مسئولیت هایی که در زندگی روی دوش شما می افتد مشکل دیگری است که هرگز نباید از آن چشم پوشی کنید. احتمالا راضی کردن خانواده‎تان یک مشکل جدی خواهد بود. نگاه جامعه به ازدواج شما مشکل دیگری است که با آن رو به رو خواهید شد. طعنه، کنایه، تحقیر، تهدید، تمسخر، قضاوت نابه جا و عدم حمایت دیگران، شاید آن قدر توان فرسا باشد که به مرور شما را از پای درآورد. بنابراین، بهتر است پیش از ازدواج رضایت خانواده و اطرافیان خود را جلب کنید، در غیر این صورت مشکلات زیادی پیش روی شماست که باید توان مدیریت آنها را داشته باشید. آیا می توانید به تنهایی با مشکلات زیادی که قبل و بعد از ازدواج انتظار شما را می گشد دست و پنجه نرم کنید؟

آیا ازدواج با زن بچه دار تصمیم درستی برای شماست؟

هیچ پاسخ ثابت و روشنی برای همه افراد وجود ندارد. تصمیم با شماست، اما در این مورد باید با آگاهی و دقت بیشتری تصمیم گیری کنید. گاهی جمله «کودکان در اولویت هستند» با بار منفی همراه می شود و به عنوان مانعی برای ازدواج تلقی می شود. تصمیم یک زن برای اولویت بخشیدن به فرزندانش، نشان دهنده مسئولیت پذیری و شخصیت اوست.

در واقع، اگر زنی با این شرایط فرزندانش را نادیده می گیرد تا با شما باشد، نشانه خطر است. رفتار وی در قبال مسئولیت هایش نشان دهنده شخصیت فردی اوست. مادران مجرد همواره باید فرزندان خود را در اولویت بدانند.

اما برای گرفتن بهترین تصمیم شما باید به مشاوره پیش از ازدواج مراجعه کنید تا تمامی جوانب بدون تعصب و احساسات نابجا در نظر گرفته شود.

اگر نشانه های زیر را در خود می بینید، هرگز به دنبال ازدواج با زن بچه دار نباشید:

  • از بچه ها، به خصوص فرزندان او، متنفر هستید.
  • حاضر به قبول مسئولیت مالی و عاطفی فرزندان کس دیگری نیستید.
  • توان مبارزه با دید خانواده و جامعه را نسبت به ازدواج خود ندارید.
  • حسادت در شما نفوذ زیادی دارد.
  • قصد دارید پس از ازدواج فرزندان همسرتان را از او دور کنید.
4/5 - (18 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

21 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید

سلام
من پسری 41 ساله مجرد و بدون ازدواج هستم
دوسال پیش با یه خانوم مطلقه که سه سال از من بزرگتره آشنا شدم دو فرزند داره یک پسر 8 ساله و یک دختر 16 ساله که پیش پدرش هستن و فقط پنج شنبه و جمعه میان پیش مادر
بشدت وابسطش شدم و تو دوسال با هم مشکلی نداشتیم و از نظر جنسی و عاطفی ایدال من و خانوم آرزوهام برای زندگی ولی بخاطر بچه هاست نمیتونم ازدواج کنم الان چند وقت که میگه یا باهام ازدواج کن یا من میرم ازدواج میکنم و الان یک هفته هست با یه مرد ده سال بزرگتر از خودش با وضعیت مالی خوب داره صحبت میکنه
و من دارم دیوونه میشم نمیدونم چیکار کنم تو رو خدا کمکم کنید در ضمن از هیچ دختری هم خوشم نمیاد برا ازدواج و به هیچ عنوان نمیتونم بیخیالش بشم راهنماییم کنید

Nima

سلام دوستان دقت کنیدمن ۷سالی یکی داشت طلاق میگرفت ی دختر بچه کنارش عاشق هم شدیم پشتش موندم حتی رابطه زودزودباهم داشتیم که دوبار با پسرای دیگه دوس شد باراخرم مخ ی پسر ۵سال ازخودش کوچیکترو زد فرار کردن درحالی که خانواده پسرمیدونستن دختره با من بوده پس اشتباه نکنین اینجورادما ذات خرابی دارن آیا اینا زندگیشون بنظرتون چی مبشه؟

ذبیح عبدالهی

اگر محافلی وجود داشته باشد که برای نجات مردان از خطرات بالفعل در ازدواج زنان بچه دار بگویم آمادگی دارم که این خطرات هولناک هم پدرم را و هم خودم را کور سوز کرد

ذبیح ا عبدالهی

ازدواج بازن بچه دار مانند پریدن در سیلاب وحشتناک بدون بلد بودن شنا ونبودن هیچ وسیله نجاتی و خود کشی شرافتمند تر است وگوارا

Niloo

اگه بچه‌ی مادر راضی به انجام این ازدواج نباشد ، ازدواج صورت میگیرد؟

امیر کرمی

سلام من پسری ۲۵ ساله هستم که با خانومی آشنا شدم که همسایه مان است که ۲۹ سال دارد و یک پسر ۱۰ ساله دارد که شوهرش قبل به دنیا آمدن پسرش فوت کرده من و اون واقعا عاشق هم شده ایم بنده کارمند هستم و خانواده او هم وضع مال تقریبا خوبی دارند ولی مشکل اصلی خانوادم حرف فامیلهامون است حتی پدر دختر گفته از نظر مالی نوه ام رو حمایت میکنم الان باید چیکار کنم واقعا عاشقش هم هستم؟

سیمیاروم

سلام امیر عزیز امیدواریم خوب باشید
حتما برای بررسی مسائل ازدواج و تصمیم گیری در این باره باید از مشاورین و متخصصین مربوطه کمک بگیرید تا کامل شرایط رو بررسی کنند و راهنماییتون کنند. این لینک جهت رزرو وقت مشاوره خدمت شما، سیمیاروم در خدمت شماست.
https://simiaroom.com/counselor/

فرزاد

سلام من پسری هستم 37 ساله با خانمی همسن خودم که یه دختر نه ساله داره دو سال پیش اشنا شدم و رابطه جنسی هم داشتیم تقریبا با هم مچیم و شیش ماهه پیش به خاستگاریش رفتم به اتفاق خانواده خوانواده هامونم موافقن فقط دوتا مشکل اساسی داریم یکی اینکه دخترش نه منو میپذیره و خیلی بی ادبه نه من تربیت اونو دوست دارم و یکی هم خونواده شوهرشن که اگه خبر بشن جنگی به پا میشه من در حال حاضر سه ماهه با این خانم و بچه زیر یه سقف به صورت امتحانی و مخفیانه زندگی میکنیم میگه دیگه بچه هم نمیخام موندم چکار کنم بهش علاقه دارم و زندگیمون به لحاظ مالی رو رواله ولی این مسائلو دارم ممنون میشم نظرتون بفرمایین..

سیمیاروم

فرزاد عزیز، حتما برای بررسی مسائل ازدواج و تصمیم گیری در این باره باید از مشاورین و متخصصین مربوطه کمک بگیرید تا کامل شرایط رو بررسی کنند و راهنماییتون کنند. این لینک جهت رزرو وقت مشاوره خدمت شما، سیمیاروم در خدمت شماست.
https://simiaroom.com/counselor/

سیمیاروم

سلام دوست عزيز
اينكه حساسيتي نسبت به اين موارد داريد و آستانه ي حسي متفاوتي داريد نكته ي الزاما منفي و غيرقابل حلي نيست
و چنانچه موجب اختلال در كاركرد هاي اجتماعي و زندگي شما شده ميتونين از يك متخصص براي دريافت درمان هاي مرتبط اقدام كنيد

این لینک جهت رزرو وقت مشاوره خدمت شما، سیمیاروم در خدمت شماست.
https://simiaroom.com/counselor/

علیرضا

سلام من بازن مطعلقه ای که یه پسر ۴ساله داره ۲سال هست دوست شدم به همدیگه وابسته شدیم. ولی بخاطر خانواده و نگاه مردم نمیتونم باهاش ازدواج کنم از یطرفم دلم نمیخواد از دستش بدم نمیدم چیکار کنم

سیمیاروم

علیرضا عزیز، حتما برای بررسی مسائل ازدواج و تصمیم گیری در این باره باید از مشاورین و متخصصین مربوطه کمک بگیرید تا کامل شرایط رو بررسی کنند و راهنماییتون کنند. این لینک جهت رزرو وقت مشاوره خدمت شما، سیمیاروم در خدمت شماست.
https://simiaroom.com/counselor/

حامد

سلام من با یک زن که یک بچه ۴ ساله داره در ارتباطم وخیلیم دوسش دارم دمنو اون همو دوس داریم اما اون میگه اگه باهم باشیم همسر سابقم بچمو ازم میگیره میخواستم ببینم همچین حقی داره اون اقا که این کارو کنه درصورتی که من بچه شو پذیرفتم وباهاش مشکلی ندارم میخواستم ازتون بپرسم که قانون بچه رو به اون میده یا به مادرش این موضوع دلیل مختل شدن ازدواج ما شده واون همسر سابقش میتونه بچه رو به زور از مادرش بگیره ممنون میشم راهنماییم کنید 

سیمیاروم

حامد عزیز، در ارتباط با این موضوع حتما از مشاورین و متخصصین حقوقی باید راهنمایی بگیرید. در ارتباط با مشاوره روانشناسی سیمیاروم در خدمت شماست.

س

سلام مدت سه ماهه با یه خانوم که یه پسر نوجوون داره ارتباط دارم.به شدت وابسته شدم و دچار ناراحتی روحی شدیدی شدم. همیشه همچین زنی رو برای خودم تصور میکردم ولی الان زن مورد علاقمو زمانی پیدا کردم که سالها زندگی مشترک داشته و صدمات زیادی ازون زندگی دیده. ایشون یسال ازم بزرگتره و من میدونم کهحسادت من اجازه نمیده رابطه سالمی باهاش داشته باشم. نمیدومم چیکار کنم؟ حتی فکر بیرون اومدن ازین رابطه منو آزار میده. موندن در رابطه هم با توجه به سایه پسر و همسر قبلی آزارم میده. به شدت دوسش دارم. واقعا نیاز به کمک دارم

دکتر شهریار شهیدی

به نظر میرسه پیچیدگی های خیلی جدی وجود دارد در هیجانات و نگرش شما و پیشنهاد میشه که حتما مشاوره فردی بگیرید و در این مورد بیشتر و بازتر صحبت کنید
به هر حال یک راه حل وجود ندارد ، ولی اینکه از یک طرف تعصب و ارق شما اجازه نمی دهد که بپذیرید ایشون رو و از طرف دیگر هم نمی توانید بر اساس نگرش های خودتون رها بکنید این وضعیت رو ،
نشون دهنده ی یک درگیری جدی عاطفی هست که نیاز به بررسی و درمان دارد که امیدوارم جلسات مشاوره فردی را حتما ادامه دهید.

سمانه

سلام پدرم با خانومی ازدواج کرده که یه پسر ۱۳ساله داره ۶سال ازش مراقبت کرد ولی تعهد مهظری نداد که تا آخر عمرش سرپرستش باشه الان این خانوم با پدرم سرناسزگاری داره میخواستم بدونم میشه درخواست داد که پدرم دیگه نمیتونه از پس هزینه هاش بر بیاد و نمیخواد دیگه سرپرستش باشه؟چون این خانوم پای همه مارو ۱ساله بریده از خونه بابام و مدام سرجنگ با بابام داره

Shiva Beryanian

سلام دوست عزیز. با توجه به اطلاعاتی که در اختیار ما گذاشتید، بهتر است برای حل این مسئله به یک مشاور حقوقی مراجعه کنید و به صورت دقیق مفاد ازدواج پدرتون با این خانم شرح داده بشه. اما بهتر است قبل از مراجعه به یک حقوق دان، به یک مشاور زوج درمانگر پدرتون به همراه همسرشان مراجعه کنند تا دلایل ناسازگاری رابطه شان مشخص شود و همچنین دلیل قطع رابطه خانواده شما با پدرتان نیز مشخص شود. زوج درمانگر باعث تسهیل‌گری رابطه شما با خانواده جدید پدرتان میشود و شاید دیگر نیاز به مراجعه به مشاور حقوقی نیز برطرف شود.

کاربران ناشناس

سلام به نظر من اشتباه میکنی که با یه زن بچه دار ازدواج میکنی چون اول و آخر فقط بچه اونه و شما فقط ساپورت کننده ای از حرف بزرگان استفاده کن و گوش کن حتی پیامبر اسلام هم گفته اگر میخواهیدازدواج کنید با این پنج زن ازدواج نکنید که یکی از اون ها زن بچه دار هستش برادر من نکن درس عبرت باشه ان شاالله

امیر

سلام
نزدیک به ۸ماه بامادی مجرد اشنا شدم و در رابطه هستم تصمیم به ازدواج گرفتیم
من تاکسی دار هستم و این خانم خانه دار از نظر مالی تونستم حمایتشون کنم و یه دختر ۱۲ ساله داره که رابطه تقریبا خوبی با هم داریم
من و این خانم از هر نظر به هم وابسطه شدیم ولی من مشکل بزرگی با خانواده خودم دارم طوری که چند روز رو تو ماشین خوابیدم
میخوام ببینم چطور میتونم با خانوادم کنار بیام طوری که نه اون ها اسیب ببینن ونه من
با تشکر

شیوا بریانیان دانشجو دکتری روانشناسی

سلام دوست عزیز. به چند مسئله دقت کنید، ایا شما توانایی این را دارید از همان روز اول ازدواج نقش پدرخواندگی را درخانواده جدید خود بازی کنید؟ درمورد فرزندآوری مشترک خودتان با ایشون به نتیجه رسیده اید؟ نکته قابل تامل این است که در هر صورت خانواوه اولیه خود را نمیتوان نادیده گرقت و کنار گذاشت. به شما پیشنهاد میکنیم به یک مشاور در حیطه خانواوه درمانی مراجعه کنید تا با کمک مشاور مسائل خود را بهتر حل کنید.