1 اردیبهشت 1403
تفاوت افسردگی با غم

غمگینی و افسردگی چه تفاوتی با هم دارند؟


خانه » افسردگی » غمگینی و افسردگی چه تفاوتی با هم دارند؟

غم و اندوه یک واکنش طبیعی‌ست در برابر فقدان، ناامیدی، مشکلات یا سایر شرایط دشوار. احساس غمِ گاه به گاه، تنها بخشی از انسان بودن است و هر فردی بارها آن را در طول زندگی‌اش تجربه می‌کند. احساس غمگینی، واکنشی در برابر یک شرایط دشوار و ناراحت‌کننده است. در اینجور مواقع، این احساسات زود تمام می‌شود و شما به زندگی عادی خود برمی‌گردید. البته گاهی اوقات این غم‌های گذرا با اصطلاح افسردگی شناخته می‌شوند. اما سوال این است که آیا حس غم با افسردگی برابر است.

غمگینی یک حالت روانی است که فرد با احساس خود، دفاعی روانی در برابر عامل غم بروز می‌دهد و معمولا وقتی فاکتور غم از بین می‌رود زندگی به حال عادی برمی‌گردد.

 

زمانی حالت غم از خودمان نشان می‌دهیم که چیزی یا شخص عزیزی را از دست داده باشیم

 

زمانی حالت غم از خودمان نشان می‌دهیم که چیزی یا شخص عزیزی را از دست داده باشیم. مثلا فردی که همسر، والدین یا فرزندش را از دست می‌دهد یا مثلا فرد میانسالی که توانایی‌اش برای رانندگی را از دست داده یا فردی که در اثر سانحه‌ای دچار نقص عضو می‌شودنشون میدیم که وقتی چیزی رو از دست میدیم یا کارایی رو از دست میدیم. مثلن یک فرد هفتاد ساله که دیگه نمیتونم رانندگی کنم یا فلج شدم.

اما افسردگی، یک حالت خلقی، شامل بی‌حوصلگی و گریز از فعالیت، بی‌علاقگی و بی‌میلی است و می‌تواند بر روی افکار، رفتار و احساسات و حتی سلامت و تندرستی فرد تاثیر بگذارد.

گاهی اوقات ناراحتی همراه با بی‌انرژی بودن، احساس ضعف، احساس ناراحتی همراه است. در پاره‌ای موارد فرد شاید بگوید که افسرده شده اما اگر این حس بعد از مدتی خودش برطرف شد و روی زندگی عادی، تاثیری نگذارد یعنی با بیماری افسردگی مواجه نیستیم.

با افسردگی در مردان و راه پیشگیری از آن آشنا شوید

افسردگی نوعی بیماری‌ست که بر خلق و خوی شما، نحوه درکتان از خود و نحوه درک و ارتباطتان با محیط پیرامونی یا انسان‌های اطراف تاثیر می‌گذارد. همچنین می‌تواند با نام‌های مختلفی مانند افسردگی بالینی و اختلال افسردگی اساسی. افسردگی حتی ممکن است بدون دلیل بروز کند و مدت طولانی‌ای ادامه پیدا کند.

افرادی که افسردگی را تجربه می کنند ممکن است احساس بی ارزشی یا ناامیدی را تجربه کنند. ممکن است احساس گناه نامعقول داشته باشند. برخی از افراد ممکن است افسردگی را به عنوان عصبانیت یا تحریک پذیری تجربه کنند. تمرکز یا تصمیم گیری ممکن است دشوار باشد. بیشتر مردم علاقه خود را به چیزهایی که قبلا از آن لذت می‌بردند از دست می‌دهند و ممکن است خود را از دیگران جدا کنند.

اما این تمام ماجرا نیست. افسردگی دارای علایمی جسمی نیز هست؛ مانند مشکلات خواب ، اشتها و انرژی و دردهای غیر قابل توجیه. برخی ممکن است در مورد مرگ یا پایان دادن به زندگی خود (خودکشی) تصوراتی در ذهن داشته باشند.افسردگی بیش از دو هفته طول می‌کشد، معمولا به خودی خود از بین نمی‌رود و بر زندگی اجتماعی و فردی فرد تاثیر می‌گذارد. این یک بیماری واقعی است و بسیار قابل درمان است. اگر نگران افسردگی هستید، مهم است که به دنبال کمک باشید.

درمان افسردگی در سیمیاروم

اگر علائمی را که در بالا ذکر کردیم، در خود احساس کردید و نیاز به مشاوره درمان افسردگی داشتید، مشاوران ما در سیمیاروم در هر کجای جهان که باشید، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

1.5/5 - (2 امتیاز)
Share
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها