26 فروردین 1403
مهاجرت

دوستی که دستانش عطر بنفشه می‌دهد | سیمیاروم در کنار مهاجرین


خانه » تنفس شکمی ذهن آگاهانه » دوستی که دستانش عطر بنفشه می‌دهد | سیمیاروم در کنار مهاجرین

دوستی که دستانش عطر بنفشه می‌دهد

مهاجرت
ای کاش آدمی وطنش را مثل بنفشه ها در جعبه های خاک، یک روز می توانست همراه خویشتن ببرد هر کجا که خواست در روشنای باران، در آفتاب پاک.
هیچ میدانستی که تعداد کل مهاجرینی که در جهان زندگی می‌کنند از جمعیّت پنجمین کشور پرجمعیّت دنیا یعنی برزیل هم بیشتر است!؟
کشوری پرجمعیّت، به نام کشور مهاجرین که خاکش را در گلدان‌های کوچک در سرتاسر دنیا پراکنده است. تعداد کل مهاجرین در دنیا چیزی حدود 240 میلیون نفر است! انسان‌هایی که هر کدام به دلایلی زادگاه خود را ترک کرده و در خاکی دیگر زندگی را می‌گذرانند. دلتنگی شاید یکی از آن طعم‌هایی است که مذاق بیشتر این افراد با آن کم و بیش آشناست. برای ما ایرانی‌ها امّا اوضاع شاید کمی متفاوت با سایرین باشد. برای ما که هرکجای دنیا هم که باشیم “مرغ سحر” خواندن شجریان مست و مبهوتمان می‌کند و برای ما که بوی پیازداغ میبردمان به سفره‌های پر از رنگ و مهر مادربزرگ و کاسه‌های آش نذری، اوضاع از یک دلتنگی ساده کمی پیچیده‌تر است. ما سال‌های سال هر جای دنیا که بوده‌ایم، نوستالژی‌هایمان را در آغوش کشیده‌ایم و با خاطراتی به رنگ حوض فیروزه‌ای زیسته‌ایم.
امروز اما هر کجا که هستی می‌توانی خاطرجمع باشی که دوستی ایرانی داری به نام سیمیا، که اگر دلت گرفت یا مشکلی داشتی می‌توانی روی او حساب کنی؛ می‌توانی با او صحبت کنی و از او مشورت بخواهی. سیمیا تو را قضاوت نمی‌کند و هم‌راز تو خواهد ماند. مشاوره‌ی سیمیا یک دوست امن ایرانی است که دغدغه‌های تو را می‌فهمد، زبان دل تو را می‌داند، با حوصله به حرف‌هایت گوش می‌دهد و با تجربه و تخصّصی که دارد بهترین راه‌حل‌ها را جلوی پایت می‌گذارد.
فراموش نکن که اینجا فقط یک وبسایت برای ارائه‌ی خدمات نیست. تا به حال تعداد بسیار زیادی از افرادی که از سرویس‌های مختلف سیمیا مثل ارسال هدیه و یا خرید از فروشگاه استفاده کرده‌اند، در دایره‌ی دوستان سیمیا قرار گرفته‌اند. در سیمیا بنفشه‌ها در جعبه‌های کوچک خاک آرام آرام می‌رویند تا بتوانی وطن را داشته‌باشی هر کجا که خواستی، در روشنای باران، در آفتاب پاک… .

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها