6 فروردین 1403
جلوگیری از خیانت همسر

جلوگیری از خیانت همسر


خانه » مشاوره زناشویی » جلوگیری از خیانت همسر

جلوگیری از خیانت همسر و دانستنی‌هایی راجب آن.

متاسفانه هر روز ازدواج ها و روابط بیشتری به دلیل خیانت از هم می پاشند، تا جایی که برخی از افراد فکر می کنند خیانت بخشی از زندگی است. اما خیانت امری طبیعی نیست و نباید آن را عادی جلوه داد. به یاد داشته باشید که اگر به شما خیانت شد، مقصر شما نیستید؛ اما با برآورده کردن نیازهای خود و همسرتان و توجه به نشانه های خطر در رابطه می توانید به جلوگیری از خیانت همسر کمک کنید.

روش های جلوگیری از خیانت همسر

به یکدیگر اولویت بدهید:

اگر به جای وقت گذرانی با همسرتان، بیشتر اوقات فراغت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانید یا به جای توجه به همسرتان وقت خود را جلوی تلویزیون صرف می کنید، باید اولویت های خود را تغییر دهید. اگر فکر می کنید تا به حال همسرتان اولویت زندگی شما نبوده است، بهتر است کمی تجدید نظر کنید. در صورتی که احساس می کنید به شما توجه کافی نمی شود، در این مورد با همسرتان صحبت کنید.

برای جلوگیری از خیانت همسر قوانین خود را مشخص کنید:

در مورد رفتاری که انتظار دارید همسرتان با دیگران داشته باشد، با او صحبت کنید. برای مثال برخی از افراد معتقدند شوخی با جنس مخالف ایرادی ندارد، در حالی که برخی دیگر آن را خیانت می دانند. تعیین قوانین رفتاری و محدودیت ها از بحث های آینده پیشگیری می کند.

برای جلوگیری از خیانت همسر با یکدیگر رک و صریح باشید:

زمانی که بتوانید به راحتی با یکدیگر از هر چیزی حرف بزنید، رابطه خوبی با هم خواهید داشت. همسرتان باید به حدی در کنار شما احساس امنیت داشته باشد که بتواند درونی ترین افکارش را با شما در میان بگذارد. همدلی و صداقت می تواند به درک بهتر و برطرف کردن نیازهای یکدیگر کمک کند.

به جنبه های جسمی و جنسی زندگی خود توجه کنید:

در یک رابطه سالم برطرف کردن نیازهای جنسی اهمیت دارد، به همین دلیل است که برای جلوگیری از خیانت همسر در یک رابطه صمیمانه نباید از ابزار رابطه جنسی به عنوان سلاح استفاده کنید یا از این کار امتناع کنید. اگر خسته هستید و توان برقراری رابطه جنسی را ندارید، بهتر است کارهای دیگری انجام دهید که به شما حس خوبی می دهد. زندگی جنسی خود را شاداب نگه دارید. اگر همسرتان تمایلی به برقراری رابطه ندارد از شروع رابطه ترس نداشته باشید. اگر هر دو موافق هستید، می توانید روزی را برای برقراری رابطه تعیین کنید که البته ایده چندان رومانتیکی نیست، اما در شرایطی که بچه ها و دیگر مسئولیت های زندگی شادابی زندگی شما را کم کرده است، می تواند راهکار خوبی برای جلوگیری از خیانت همسر باشد. از آنجا که روز خاصی را تعیین کرده اید، بهتر است با ایده های دیگری مانند نوع لباس یا دکور اتاق به رابطه خود جذابیت دهید.

وظایف مرد در زندگی زناشویی

اجازه ندهید حسادت رابطه شما را خراب کند:

اگر به خاطر کمبود توجه از سوی همسرتان احساس حسادت می کنید، اجازه ندهید این حس شما را از زندگی سرد کند. در عوض، سعی کنید توجه همسرتان را جلب کنید و او را به خود متمایل کنید.

  برای جلوگیری از خیانت همسر مشاوره بگیرید:

مشاوره خیانت و زوج درمانی تنها برای کسانی نیست که دچار مشکل در رابطه خود شده اند. این جلسات می توانند به شما کمک کنند که رابطه خود را ارزیابی کنید و ارتباط بهتری با همسر خود داشته باشید. به جای آنکه صبر کنید تا مشکلی پیش بیاید، هر از گاهی به مشاور مراجعه کنید تا از بروز مشکل در زندگی خود پیشگیری کنید.

از موقعیت های خیانت به همسرتان فرار کنید:

اگر حس می کنید به همکارتان دلبستگی دارید یا یکی از آشنایان به شما نزدیک شده است، خود را از این موقعیت ها دور کنید. سعی کنید که از هر موقعیتی که خیانت به همسرتان را ساده می کند، دور شوید. مثال هایی از این موقعیت ها عبارتند از: شرکت در مهمانی یا مجالس مختلط بدون همسرتان، داشتن فعالیت های مستقل بیش از حد بدون همسرتان، چت کردن با افراد غیر همجنس. برای جلوگیری از خیانت همسر سعی کنید تا حد امکان فعالیت های مشترک داشته باشید و در طول روز با یکدیگر تماس بگیرید.

تصور کنید مچتان باز شده است:

در نهایت ماه زیر ابر نمی ماند. آیا درد و رنج حاصل از فاش شدن راز خیانت به همسر ارزش یک لذت موقت را دارد؟ حتی باهوش ترین خائنان هم یک جایی از خود ردپایی به جا می گذارند. حقیقت همیشه راه خودش را پیدا می کند. تصور چنین روزی می تواند شما را از خیانت کردن دور کند.

تماس چشمی ابزار مهمی در دلبری کردن است:

تحقیقات نشان می دهند که لحظات طولانی زل زدن به چشم های فردی از جنس مخالف موجب ایجاد ارتباط طولانی می شود. برای بسیاری از افراد، اولین تماس چشمی طولانی شروع جذب به فرد دیگر بوده است. زمانی که فردی به یک نفر دیگر جذب می شود، تماس های چشمی طولانی نقش مهمی در ایجاد احساسات رومانتیک دارد. برقراری تماس چشمی طولانی با همسرتان به تحکیم احساسات عاشقانه بین شما کمک می کند. با کسی به غیر از همسرتان تماس چشمی طولانی برقرار نکنید و اگر متوجه شدید کسی تلاش می کند با شما تماس چشمی خاصی برقرار کند، از او دوری کنید.

از دوستی با خائنان یا افرادی که چنین افکاری دارند دوری کنید:

برای جلوگیری از خیانت همسر با افرادی رابطه دوستانه و خانوادگی برقرار کنید که زندگی مشترک خوبی دارند و از آن رضایت دارند. دوستی با افرادی که به همسرشان خیانت می کنند، می تواند بر عقاید و رفتار شما یا همسرتان تاثیر بگذارد.

امیدواریم که به بسیاری از سؤالات و ابهامات شما در مورد جلوگیری از خیانت همسر پاسخ داده باشیم. چنانچه سؤال یا ابهامی برای شما باقی مانده است، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها