26 اردیبهشت 1403

خیانت در محل کار: حفاظت از خود


خانه » مشاوره زناشویی » خیانت در محل کار: حفاظت از خود

هیچ کس ازدواج خود را با نیت خیانت کردن شروع نمی کند. با این حال، درصدی از زوجین در طول زندگی خود خیانت را تجربه می کنند. مسئله شوک آور آنجاست که بسیاری از موارد خیانت در محل کار شروع می شود.

اجازه دهید در شروع دو واژه را تعریف کنیم:

خیانت عاطفی:

اقدام به بی وفایی نسبت به همسر با ایجاد یک رابطه دوستانه و مخفی بدون رابطه جنسی با فرد سوم

خیانت جنسی:

رابطه جنسی داوطلبانه بین یک فرد متاهل با کسی که همسر او نیست.

در بسیاری از موارد خیانت در محل کار از خیانت عاطفی شروع می شود که به خیانت جنسی می انجامد. روانشناسان تایید می کنند که پایه چنین روابط ناسالمی شکل گیری رابطه عاطفی بین دو نفر با استفاده از حرکات و اشارات نامناسب، افکار، پیام ها، و مکالماتی است که یک رابطه کاری را به رابطه عاشقانه می کشد. رابطه ای که در نهایت اصول یک ازدواج را زیر پا می گذارد.

محافظت از خود در برابر خیانت در محل کار:

برای محافظت از خود در برابر خیانت در محل کار از روش های زیر برای ایجاد مرز و حفظ رابطه زناشویی و رابطه کاری خود از خطر استفاده کنید.

نسبت به رفتارهای خود حساس باشید:

بسیار دیده شده است که رفتارهای نامناسب و شوخی های بیجای یک نفر تنها به داشتن شخصیت شوخ تعبیر شده است. با این حال، به عنوان یک فرد متعهد باید بدانید که هرگز نباید با رفتارهای خود پاسخ شوخی های بیجای یک نفر را بدهید. ما در دنیایی زندگی می کنیم که برخی از افراد به زبان بدن و اشارات شوخ خود دقت نمی کنند. برخی از افراد فکر می کنند شوخی کردن با همکار اشکالی ندارد. اما این طور نیست.

افراد بالغ می دانند که رفتارهای نامناسب آنها ممکن است به چه چیزی ختم شود. فرقی نمی کند اشارات و شوخی های همکاران چقدر جالب باشد، طعمه آنها نشوید. برای دوری از تبدیل شدن شوخی های ساده به خیانت در محل کار مرزهای خود را در نوع رفتار با همکاران حفظ کنید.

طلاق بگیرید:

اگر متاهل هستید و در محل کار خود درگیر رابطه ای تحت عنوان «همسر کاری» شده اید، از خط قرمز گذشته اید. این نوع روابط همیشه به نوعی پیوند بین دو نفر می انجامد که به صمیمتی نامناسب ختم می شود.

روانشناسان معتقدند: اگر با کسی هر روز کار می کنید، مراقب او هستید، هوای او را دارید، به او در مشکلات زندگی کمک می کنید، و بالاتر از همه یکدیگر را با لقب خاصی صدا می زنید، وارد یک رابطه عاطفی نامناسب شده اید.

زمانی که «همسر کاری» شما به طور کامل نیازهای شما را برآورده می کند، هر روز منتظر دیدن او هستید، نمی توانید از فکر او بیرون بیایید، و در آخر ناگهان چشم باز می کنید و می بینید با همکارتان وارد یک رابطه جنسی شده اید.

طلاق در میانسالی: آشیانه ای پر از غم و تنهایی

در واقع، شما با آتش بازی می کنید. همین امروز از توجه بیش از حد به همکارتان، فراتر از امور کاری، خودداری کنید و به نوعی از همسر کاری خود در باطن طلاق بگیرید.

فرد سومی را وارد کنید:

اگر برای شریک زندگی خود ارزش قائل هستید، باید از خطراتی آگاه باشید که دانه های تخریب رابطه زناشویی بین شما را آبیاری می کنند.

برای دوری از خیانت در محل کار همین امروز به خودتان قول بدهید که هرگز به صورت تعمدی با فردی از جنس مخالف در محیط کار تنها نمانید. اگر جلسه ای کاری با یک زن دارید، یکی از همکاران را در کنار خود داشته باشید. اگر در روزی که پرستار بچه به خانه شما می آید در خانه کار می کنید، آن روز را در کتابخانه کار کنید.

البته متوجه هستیم که شرایط کاری غیر منتظره است. منظور این است که به صورت خودآگاه به این نکته توجه کنید و تلاش کنید با یک فرد غیر همجنس تنها نمانید.

جای تردید نیست که ازدواج همیشه گل و بلبل نیست. زوجین روزهای زیادی از ناامیدی، عصبانیت و دلخوری دارند.

یک ملاقات کاری با فردی که روحیات شما را می شناسد، مشکلات شما را درک می کند، شما را تحسین می کند و با شما همدردی می کند، می تواند به سرعت به یک وسوسه عاطفی بدل شود.

ایجاد اصول جدید برای تنظیم جلسات و ملاقات های کاری دشوار است، اما مطمئنا دشوارتر از ساعت ها گریه کردن، بی خوابی و استرس ناشی از خراب شدن ازدواجتان نیست که با یک قرار ملاقات برای نوشیدن قهوه شروع شده است.

مثل آتش از خود دورش کنید:

اگر درگیر خیانت در محل کار شده اید و از خط قرمز عبور کنید، همین الان همه چیز را متوقف کنید. نه فردا، نه بعد از حرف زدن با او، نه بعد از آخرین شام، همین الان همه چیز را تمام کنید. درک می کنیم که در ازدواجتان به مشکل خورده اید و احساسات مانع از تصمیم گیری صحیح است. اما آمار به دفعات ثابت کرده است که افراد از خیانت پشیمان شده اند.

در عوض، لحظه ای به سوگند وفاداری خود فکر کنید. تلاش کنید عشق گمشده خود را پیدا کنید. درست ترین کار همیشه سخت ترین کار است. حفظ و بازسازی رابطه عاشقانه خود با همسرتان اولین چیزی است که باید برای آن تلاش کنید.

اگر با همسرتان به مشکل برخورده اید، همین امروز برای دریافت مشاوره خیانت اقدام کنید. تلاش کنید رابطه خود را بسازید و به زندگی خود متعهد باشید. این کار هم به نفع زندگی شخصی و هم به نفع زندگی کاری شماست.

در زمینه روابط عاطفی می‌توانید با دکتر فرشته موتابی،دکتر شهریار شهیدی، دکتر ملیحه ایلخانی، دکتر سعید ایمانی، دکتر سمیه بابایی و دکتر مونا چراغی از مشاوران تأیید شده سیمیاروم هستند، مشاوره داشته باشید.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها