21 اردیبهشت 1403
حد و مرز در دوره نامزدی

حد و مرز در دوره نامزدی


خانه » مشاوره ازدواج » حد و مرز در دوره نامزدی

دوره نامزدی دوره حساسی است که با خوشبختی شما در آینده گره خورده است. رعایت حد و مرز در دوره نامزدی به شناخت بهتر و پیشگیری از پشیمانی کمک می کند.

آیا خانواده باید محدودیتی در رفت و آمد قائل شوند؟

حد و مرز رابطه در دوره نامزدی به معنی نداشتن فرصتی برای حرف زدن خصوصی نیست. دوره نامزدی دوره شناخت است و دو طرف باید فرصت کافی برای تعامل و حرف زدن با هم داشته باشند. این فرصت باید برای جوانان ایجاد شود که با بودن در کنار یکدیگر و داشتن فرصت های متعدد برای حرف زدن به شناخت بهتر برسند.

آیا همه باید از نامزدی ما خبردار شوند؟

نامزدی با عقد متفاوت است. دوره نامزدی دوره شناخت بدون ثبت رابطه در شناسنامه است. شناخت زمانی بهتر حاصل می شود که دو طرف از استرس و نگرانی ناشی از عاقبت رابطه به دور باشند. هر چه اطرافیان و آشنایان کمتری از ارتباط و آشنایی خبر داشته باشند، شرایط برای فرزند شما بهتر است. هرچه رابطه را علنی تر کنید، بیشتر به آن متعهد می شوید و جدایی در صورت عدم تفاهم سخت تر می شود. این دشواری گاهی تا جایی پیش می رود، که یکی از طرفین به دلیل ترس از قضاوت فامیل و آشنایان تن به ازدواجی اشتباه می دهد. بنابراین، بهتر است تا زمانی که تصمیم برای ازدواج قطعی نشده است، افراد کمتری از آن اطلاع داشته باشند.

حد و مرز در دوره نامزدی از نظر رفت و آمد چقدر باید باشد؟

همه چیز به شما بستگی دارد. دوره نامزدی ماکتی از زندگی واقعی است. پس قرار نیست بیشتر از آنچه واقعا در زندگی وقت دارید، برای طرف مقابل وقت بگذارید. رفت و آمد به منزل پدری هر یک از طرفین باید به نحوی باشد که مزاحمتی برای اطرافیان ایجاد نکند و در عین حال، زمینه های شناخت را فراهم کند.

پیش مشاره سیمیاروم

آیا باید همه چیز را در مورد گذشته به او بگویم؟

حد و مرز در دوره نامزدی برای شناخت بیشتر است. اما این نباید مانع آن شود که خودتان باشید. هر چقدر بیشتر خود واقعیتان را به همسرتان نشان دهید، در آینده راحت تر خواهید بود. نمایش بازی نکنید و نقاط ضعف و قوتتان را به صورت شفاف نشان دهید. اما از طرفی برخی از افراد دروغ نگفتن را با گفتن همه چیز اشتباه می گیرند. در زندگی مشترک نباید تمام رازهایتان را افشا کنید. برخی از رازها زندگی دیگران را تحت تاثیر قرار می دهد. رازهایی هم هستند که مربوط به گذشته اند و افشای آنها مزیتی برای آینده ما ندارد.

اگر نامزدتان از شما در مورد روابط قبلی سوال پرسید، به او بگویید در گذشته تعهدی به یکدیگر نداشته اید. آنچه مهم است تعهد و وفاداری شما به این رابطه و این مسئله است که او تنها فردی است که در زندگی شماست.

نامزدی چقدر باید ادامه داشته باشد؟

بهتر است دوره نامزدی بیش از حد طولانی نشود. سعی کنید طی شش ماه تا حداکثر یک سال به شناخت کافی برای تصمیم گیری قطعی و جاری کردن عقد برسید. طولانی تر شدن دوره نامزدی فراتر از این مدت می تواند باعث وارد شدن آسیب به رابطه و شروع اختلافات شود. عدم امکان برقراری رابطه جنسی و حد و مرز در دوره نامزدی باعث وارد آمدن فشار روانی به دو طرف رابطه می شود و این خود می تواند شروعی برای مشکلات باشد.

گذشته همسر چقدر اهمیت دارد؟

مدت زمان دوره نامزدی

حد و مرز در دوره نامزدی: مسائل جنسی

وقتی صحبت از حد و مرز در دوره نامزدی بیشتر مسئله جنسی به ذهن خطور می کند. این به دلیل اهمیت بکارت در کشور ما است.

تفاوت در نوع نگاه به رابطه جنسی باعث می شود که دختران از این موضوع بیشتر آسیب ببینند. مردان به رابطه جنسی بیشتر به لحاظ جسمی نگاه می کنند، این در حالی است که تماس جنسی برای دختران با وابستگی عاطفی همراه است. این مسئله باعث می شود که تصمیم گیری، شناخت و جدایی پس از رابطه جنسی در دوره نامزدی برای دختران دشوارتر و با آسیب عاطفی همراه است.

تفاوتی ندارد که در دوره نامزدی صیغه عقد جاری شده است یا نه، برقراری رابطه جنسی روی شناخت شما تاثیر می گذارد و لذت را آنقدر برای شما پر رنگ می کند که دیگر موضوع شناخت دیگری فراموش می شود. این لذت باعث می شود که مشکلات شخصیتی نامزدتان را نادیده بگیرید.

پیش مشاره سیمیاروم

رابطه جنسی باعث می شود که بسیاری از افراد اختلافات بین خود یا خانواده ها را نادیده بگیرند و ازدواج کنند. افرادی نیز که نامزدی را به هم می زنند، دچار آسیب های روانی و عاطفی بیشتری می شوند. اینها همه بدون در نظر گرفتن احتمال باردار ناخواسته در دوره نامزدی است که می تواند یکی از بزرگ ترین بحران های شما باشد.

برخی از افراد خود را قانع می کنند که رابطه جنسی سطحی مشکلی برای هیچ یک از طرفین ایجاد نمی کند. این در حالی است که به هر حال وابستگی در دو طرف ایجاد می شود.

به یاد داشته باشید که در دوره نامزدی شما تعهدی در مورد برطرف کردن نیازهای جنسی نامزدتان ندارید و تنها برای شناخت بیشتر در کنار هم قرار گرفته اید.

حد و مرز در دوره نامزدی برای پیشگیری از برقراری رابطه جنسی:

عدم تمایل خود برای برقراری رابطه جنسی را در شروع نامزدی برای نامزدتان مشخص کنید و به آن پایبند باشید.از گفتگوهای تحریک کننده و جنسی در چت یا گفتگوهای رو در رو پرهیز کنید.سعی کنید تا حد امکان از ماندن در محیط بسته و تنها خودداری کنید.

مرزهای حریم شخصی خود و نامزدتان را رعایت کنید. هیچ یک از شما حق ندارد به بهانه شناخت گوشی دیگری را وارسی کند یا درخواست کند که رمز عبور حساب های اجتماعی دیگری را در اختیار داشته باشد. چنین درخواست هایی می تواند نشانه ای از شکاک بودن فرد باشد.

به خاطر دیگران ادامه رابطه را قبول نکنید و کار را تمام شده ندانید. شما نامزد شده اید تا به شناخت برسید و هیچ چیزی قطعی نشده است. که اگر احساس می کنید که در مجموع با نامزدتان تفاهم ندارید، برای قطع ارتباط تردید نکنید. زندگی آینده شما از هر چیزی مهم تر است.

خود را به درستی به فرد مقابل معرفی کنید وعقاید و باورهای خود را به طور شفاف به او نشان دهید. در این مسیر می‌توانید از مشاوره پیش از ازدواج کمک بگیرید. مشاوران ما در سیمیاروم از بهترین‌های ایران هستند و هر جای دنیا که باشید، در دسترستان خواهند بود.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها