مشاوره آنلاین روانشناسی کودک و نوجوان

هیچ کس در پرورش فرزند به صورت غریزی کامل نیست و این بسیار طبیعی است که شما از فرآیند مقدمات فرزندآوری تا پرورش و تربیت او دچار چالش‌هایی شوید. مشاوره کودک و نوجوان و تراپیست‌ متخصص در این حوزه، می‌تواند از دوران بارداری، شیردهی، تربیت کودک، مسائل آموزشی و اخلاقی او، نحوه رفتار با نوجوان، مشکلات روانی کودک و نوجوان، رفتار با فرزند قبل و بعد از طلاق و مهاجرت و مواجهه با مشکلات او به شما کمک کند تا به صورت علمی و درست با مسائل مواجه شوید و آرامش خود و فرزندتان را تامین نمایید.

مشاوره کودک و نوجوان
مشاوره کودک و نوجوان موبایل

پیش مشاوره تخصصی سیمیاروم

اگه درباره حوزه مورد نظر خود برای دریافت مشاوره کودک و نوجوان،اطمینان نداریدپیش مشاوره رایگان سیمیاروم به شما کمک می‌کند تا بهترین مسیر را برای دریافت جلسات خود طی کنید.

بهترین تراپیست‌های مشاوره کودک و نوجوان

در هر مرحله از رفتار با فرزند خود هستید یا نشانه‌هایی در او می‌بینید که نیاز به مراجعه به روانشناس کودک و نوجوان دارد، با توجه به سن فرزند خود یا مرحله‌ای که در آن قرار دارید، وارد یکی از صفحات زیر شده و اطلاعات مورد نیاز را کسب کنید. در هر کدام از این صفحات نیز امکان رزرو مشاوره آنلاین کودک و نوجوان با برترین تراپیست‌های ایران وجود دارد.

سوالات متداول

سوالاتی که شاید درباره مشاوره فردی داشته باشید

آیا حتما فرزندم باید به تنهایی در جلسات مشاوره شرکت کند؟

مشاوره کودک و نوجوان به صلاح‌دید تراپیست و نوع مساله می‌تواند هم با حضور والدین انجام شود؛ هم بدون حضور آن‌ها.

آیا از اولین جلسه مشاوره فرزندم باید به تنهایی در جلسات شرکت کند؟

شما می‌توانید در اولین جلسه مشاوره، با تراپیست صحبت کنید و مسائل خود و فرزندتان را مطرح کنید؛ سپس با تشخیص تراپیست تصمیم گرفته می‌شود که ادامه مشاوره را بدون حضور شما ادامه دهد یا با حضور شما.

چگونه متوجه شوم که فرزندم نیاز به مشاوره روانشناسی دارد؟

به طور کلی هر زمان که تغییر بزرگی در خانواده رخ می‌دهد، مانند طلاق، سوگ، اعتیاد یا افسردگی والدین، مهاجرت، تجاوز یا خشونت خانگی؛ نیاز است که با مشاور کودک و نوجوان صحبت کنید. همچنین اگر فرزند شما با مشکلاتی مانند خودزنی، لکنت زبان، لجبازی، کاهش عملکرد تحصیلی، رابطه عاشقانه آسیب‌زا، مشکلات جنسی، بلوغ زودرس، پرخاشگری، شب ادراری، توهم و هذیان، افکار خودکشی، مصرف مواد مخدر و مشکلات خواب و اشتها مواجه شده است، مشاوره کودک و نوجوان در اسرع وقت، توصیه می‌شود.

اگر نخواهم فرزندم در جلسات شرکت کند، می‌توانم خودم مشاوره بگیرم؟

بله. البته این به تشخیص تراپیست شما بستگی دارد؛ اما می‌تواند در برخی از مسائل از مشاور کمک بگیرید تا مشکلات به وجود آمده در زندگی فرزند خود را رفع کنید.

من نگران داروها و روش‌های درمانی مشاوره کودک و نوجوان هستم. باید چه کار کنم؟

اغلب مشاوره‌های آنلاین کودک و نوجوان با رویکردهای زیر انجام می‌شود و به مصرف دارو نمی‌انجامد: درمان شناختی-رفتاری (CBT): از بین بردن افکار منفی و جایگزینی افکار مثبت، درمان شناختی-رفتاری با محوریت تروما (TF-CBT): بهبود حال روحی و آموزش مهارت برخورد با خاطرات، بازی درمانی: آموزش فعالیت‌های هدفمند برای یادگیری مهارت خودمدیریتی، هنردرمانی: استفاده از هنر برای آزادسازی افکار و احساسات درونی، خانواده درمانی: یادگیری الگوهای تعامل صحیح با استفاده از ارتباطات درون خانواده و گفتگو درمانی: درمان تروماها از طریق روایت