23 اردیبهشت 1403
جلب اعتماد همسر پس از خیانت

جلب اعتماد پس از خیانت


خانه » مشاوره زناشویی » جلب اعتماد پس از خیانت

خیانت کردن در دنیای مدرن امروز جنبه های متعددی پیدا کرده است. رفتارهای زیادی تحت عنوان خیانت طبقه بندی می شوند. فارغ از همه اینها، زمانی که خیانت رخ می دهد و همه چیز فاش می شود، مهم ترین چیزی که در رابطه زناشویی از بین می رود، اعتماد است. بسیاری از مطالب در این رابطه به نحوه اعتماد کردن به همسر خائن پرداخته اند! اما بهتر است فراموش نکنیم که این فرد خائن است که باید برای ترمیم رابطه خود تلاش کند. جلب اعتماد پس از خیانت وظیفه اوست و باید برای آن تلاش کند. ما در ادامه به راه های رسیدن به این اعتماد می پردازیم.

 

| مطالعه مقاله ” دلایل خیانت و بی وفایی زوجین در یک رابطه ” را نیز به شما توصیه میکنیم |

 

خیانت به همسر

 

تعریف خیانت:

خیانت کردن را چه چیزی تعریف می کنید؟ آیا دیدن فیلم های مستهجن خیانت است؟ چت کردن چطور؟ اگر در سایت های دوستیابی عضو شوید، اما هرگز با کسی ارتباط برقرار نکنید، آیا خیانت کرده اید؟ آیا شما و همسرتان تعریف متفاوتی از خیانت دارید؟ در مورد رفتارهایی که خیانت محسوب می شوند، توافق ندارید؟ با این همه عدم توافق در مورد خیانت، بهتر است تعریفی از این موضوع داشته باشیم:

خیانت به همسر به از بین بردن حس اعتمادی گفته می شود که در اثر پنهان کردن عامدانه رازهای معنی دار از شریک زندگی رخ می دهد.

همان طور که می بینید در این تعریف اشاره ای به رفتارهای جنسی نشده است، بلکه شامل هر رفتاری می شود که اعتماد به رابطه را از بین می برد. و این چیزی است که هر خائنی که مایل به حفظ رابطه خود است باید سعی در ترمیم آن داشته باشد. در واقع، در یک پروسه درمانی در مسئله خیانت و روابط عاشقانه، درمان با بهبود رابطه زوجین خیانت دیده شروع می شود و با بازگردادن احساس اعتماد به همسر خاتمه می یابد. برای رسیدن به این اعتماد، فرد خائن باید در تمام جنبه های زندگی، هم در مورد رفتارهای لحظه ای خود و هم رفتارهای بعدی خود، به صداقت محض با شریک زندگیش برسد.

لازم به گفتن نیست که این نوع صداقت نه جذاب است و نه آسان، بلکه بسیار هم دشوار است. در عوض، بسیار از خائنان به دروغ گویی خود، اما این بار به شیوه ای موثرتر و دقیق تر، ادامه می دهند. این شیوه تا مدتی جواب می دهد، اما اصل مسئله خیانت را حل نمی کند. بنابراین به عنوان یک فرد خائن به شریک زندگی خود، اگر به دنبال خاتمه همیشگی رابطه زناشویی خود هستید، به دروغ گویی به شیوه ماهرانه ادامه دهید.

بر عکس، افراد خیانت کاری که به دنبال حفظ رابطه زناشویی خود هستند، این نوع صداقت کامل را به خوبی رعایت می کنند و به دنبال جلب اعتماد پس از خیانت هستند. اما باید بدانید که با توقف رفتار خائنانه، اعتماد همسر به صورت خودکار بازنمی گردد. در عوض، اعتماد به پس از خیانت از طریق حقیقت گویی مداوم، صداقت در رفتار و پاسخگویی به دست می آید. اساسا، فرد خائن باید به یک سبک زندگی متفاوت متعهد شود و مرزهای مشخصی را برای رفتارهای خود در نظر بگیرد، که مهمترین آنها صداقت مداوم در مورد تمام رفتارهای خود و در تمام زمان هاست.

پس از اینکه سعی کردید صادق باشید، به همسر خود همه چیز را بگویید، نه صرفا چیزهایی که فکر می کنید از شنیدن آنها ناراحت نمی شود یا فکر می کنید از شنیدن آن آسیب نمی بیند. دیگر قرار نیست هیچ راز و دروغی بین شما باشد. لازم است همسر شما از تمام جنبه های زندگی شما، از هزینه ها، جاهایی که می روید، چیزهایی که می خرید، مسائل محل کار و هر چیز مرتبط دیگری باخبر شود.

 

| مطالعه مقاله ” دلایل خیانت مردان ” را نیز به شما توصیه میکنیم |

 

فقط رفتار، نه افکار:

ذکر این نکته ضروری است که همسرتان باید از رفتارهای شما باخبر شود، نه از افکارتان. برای مثال اگر دوباره یکی از افرادی که پیش از این با او به همسرتان خیانت کرده اید با شما تماس گرفته است، باید این اتفاق را به همسرتان بگویید و به او اطمینان دهید که با او صحبت نکرده اید. اما اگر صرفا به یاد چنین فردی افتاده اید و حتی برای تماس گرفتن با او وسوسه شده اید، اما این کار را انجام نداده اید، لازم نیست همسرتان از این فکر باخبر شود. در این مورد بهتر است به مشاوره خیانت همسر مراجعه کنید اما با همسر خود چیزی در این باره صحبت نکنید.

طرز برخورد با همسر شکاک

 

جلب اعتماد پس از خیانت

یادگیری گفتن حقیقت برای جلب اعتماد پس از خیانت ضروری است. اگر چیزی هست که فکر می کنید شریک زندگیتان باید بدانید، در گفتن آن داوطلب شوید. شاید همسرتان از شنیدن آن عصبانی شود، اما اگر بعدا خودش آن را کشف کند، مطمئنا عصبانی تر خواهد شد.

 

اشتباهات در جلب اعتماد همسر پس از خیانت

 

اشتباهات در جلب اعتماد پس از خیانت:

متأسفانه، برخی از افراد در صادق بودن دچار اشتباهاتی می شوند که منجر به خراب شدن رابطه می شود. برخی از اشتباهات در جلب اعتماد پس از خیانت عبارتند از:

افشای منفعالانه حقیقت:

افشای منفعالانه حقیقت باعث می شود که همسرتان خودش دست به کار شود. گاهی خودتان را قانع می کنید که دیگر دروغ نمی گویید، اما همه چیز را هم به صورت داوطلبانه نمی گویید. در اینجاست که همسرتان مشکوک می شود که مشکلی وجود دارد و شروع به پرسش گری می کند. شما پاسخ سوالات او را به طور کامل می دهید اما از آنجا که این نوع افشای اطلاعات داوطلبانه نبوده است، تاثیری ندارد. باید بدانید که عدم ارائه داوطلبانه اطلاعات خود نوعی دروغ گویی است.

افشای جزئی اطلاعات:

برخی از افراد خائن تنها قسمتی از حقیقت را افشا می کنند تا بخش های بد رفتار خود را مخفی کنند. این باعث افشای ذره ذره اطلاعات می شود که در آن امروز قسمتی از حقیقت را می گویید، فردا بخشی دیگر و ماه بعد بخشی دیگر. پس از مدتی این نوع حقیقت گویی به کابوس همسر خیانت دیده تبدیل می شود و تمام تلاش شما را در جهت جلب اعتماد پس از خیانت از بین می برد.

بازی کردن نقش کودک از اشتباهات جلب اعتماد پس از خیانت :

می گویید: «می خواهم یک چیزی به تو بگویم.» بعد صبر می کنید تا همسرتان بگوید: «چی؟ همه اش همین بود؟ دیگه چیزی نیست؟» این رسم صداقت کامل نیست.

دست کم گرفتن:

گاهی فرد خائن کاملا صادق است، اما سعی می کند دردهای همسرش را نادیده بگیرد یا آنها را کوچک بشمارد. گاهی نیز این کار را از سر عشق به همسر انجام می دهد زیرا طاقت دیدن ناراحتی همسرش را ندارد. اما باید بدانید که درد کشیدن و ناراحتی بخشی از روند بهبودی در همسر خیانت دیده شماست و باید اجازه دهید این دوره رخ دهد.

انتظار بخشش آنی:

پس از اینکه فرد خائن تصمیم به صادق بودن می گیرد، گاهی فکر می کند که شایسته بخشش آنی است. این کار به معنی دست کم گرفتن درد و رنج همسرتان است و منجر به خشم او می شود. برای جلب اعتماد همسر پس از خیانت و بخشش او باید صبور باشید.

اغلب افراد خائن شکایت می کنند که حتی پس از آنکه کاملا صادق بوده اند، همسرشان آنها را باور نمی کند. باید بدانید که پس از ماه ها و سال ها دروغ گویی، همسرتان به این زودی و سادگی به شما اعتماد نخواهد کرد. جلب اعتماد پس از خیانت به زمان و تلاش مداوم نیاز دارد. تنها راه موفقیت در این رابطه صداقت داوطلبانه و کامل است.

اگر می خواهید رابطه خود را دوباره از نو بسازید، نباید هیچ چیز را از همسر خود پنهان کنید. برخی از مشاوران بر این باورند که شاید حتی لازم باشد یک نرم افزار ردیاب روی گوشی خود نصب کنید تا همسرتان بتواند هر لحظه از مکان شما باخبر شود. شاید باید بتواند در هر زمان و هر لحظه به کامپیوتر، تلفن همراه یا حساب بانکی شما دسترسی آزاد داشته باشد. در واقع فرد خائن باید به طور کامل برای همسر خود شفاف شود. این کار ساده نیست و حتی به لحاظ عاطفی می تواند دردناک باشد، اما بخشی از روند بهبودی و بازسازی رابطه است.

 

 

4/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها