20 فروردین 1403
حرف هایی که خانم ها دوست دارند بشنوند

حرف هایی که خانم ها دوست دارند بشنوند


خانه » روابط عاطفی » حرف هایی که خانم ها دوست دارند بشنوند

حرف هایی که خانم ها دوست دارند بشنوند چیست؟ بیان حق مطلب اهمیت و قدرت حرف‌های زیبا و مهربانانه در زندگی مشترک، کار ساده‌ای نیست. میزان آسیبی که وارد می‌کنید یا صمیمیتی که با کلام ایجاد می‌کنید، غیرقابل اندازه‌گیری است. ازدواج همانند نوزادی است که به مراقبت، دلسوزی، امنیت و نگهداری شبانه‌روزی نیاز دارد. کلمات آن چیزی هستند که عمق رابطه شما را با همسرتان می‌سازند. گفتن حرف هایی که خانم ها دوست دارند بشنوند باعث دلگرم شدن زن به زندگی و دریافت متقابل این محبت از سوی او نسبت به مرد می‌شود.

حرف هایی که خانم ها دوست دارند بشنوند

چرا گفتن کلمات محبت‌آمیز و مثبت در زندگی مهم است؟

زمانی یکی از سیاست‌مداران آمریکایی، پیرل استراچن، گفت “با کلمات به دقت رفتار کنید، چراکه قدرت تخریبی آنها بیشتر از بمب اتم است.” به همان ترتیب که بمب اتم توانست شهرهای ناکازاکی و هیروشیما را طی یک انفجار اتمی به تلی از خاک تبدیل کند، کلمات نیز می‌توانند به عنوان ابزار تخریب، آسیب زدن و شکستن به کار روند. از سوی دیگر، درست به همان ترتیب که انرژی هسته‌ای می‌تواند برای مقاصد زندگی‌بخش استفاده شود، کلمات خوب نیز می‌توانند ابزاری شفابخش و امیددهنده باشند.

چوب و سنگ می‌توانند استخوان را بشکنند، استخوان در نهایت خوب می‌شود. اما قدرت کلمه به‌قدری است که معمولاً قربانی به‌ندرت آسیب آنچه به او گفته‌اند را فراموش می‌کند. مانند فشردن یک خمیردندان، بیرون آمدن حروف از دهان ساده است، اما پس گرفتنش سخت یا حتی غیرممکن است.

کلمات مثبت و زدن حرف هایی که خانم ها دوست دارند بشنوند می‌تواند آن‌قدر به زن اعتمادبه‌نفس دهد که عملکرد او را در خانواده بهبود ببخشد. کلمات محبت‌آمیز پادتن احساس ناامیدی و تردید نسبت به خود و رابطه است. نیرویی است که در زمان احساس منفی، می‌تواند قلب شکسته را ترمیم کند.

پیش مشاره سیمیاروم

مشاوره رابطه عاطفی نیز می‌تواند در تعاملات انسانی و ارتباطات بین فردی به عنوان ابزارهای حیاتی مورد استفاده قرار گیرند.

  • باعث دلگرمی به رابطه می‌شود.
  • در طول اختلافات، محرکی برای آشتی سریع‌تر است.
  • به سلامت رابطه عاطفی زوج کمک می‌کند.
  • با بهبود کلی خلق‌وخو، باعث بهبود عملکرد فرد در دیگر حوزه‌های زندگی شخصی می‌شود.

حرف هایی که خانم ها دوست دارند بشنوند چه چیزهایی است؟

وقتی سخن از رابطه و زندگی زناشویی به میان می‌آید، زبان اصل مهمی است. جمله‌ای که به‌خوبی ساختاربندی شده است، می‌تواند قفل هر قلبی را باز کند. هرچند هیچ دو زنی مانند یکدیگر نیستند، اما جملاتی هستند که همه دوست دارند آنها را از زبان همسر خود بشنوند. در ادامه می‌خواهیم به 19 مورد از آنها اشاره کنیم. با زدن این حرف‌ها احساس خوب، گرما و امنیت را در قلب همسرتان ایجاد کنید.

می‌دانی چه چیزی را در تو دوست دارم؟

اگر جز مردانی هستید که معتقدند “او می‌داند من دوستش دارم، پس لازم به گفتن نیست”، همین ابتدا همه‌چیز را برای شما روشن کنیم که شما در جاده اشتباهی قدم می‌زنید. همسرتان هرچند تلاش‌های شما برای رفاه خودش را شاهد است، اما به تائید کلامی نیز نیاز دارد. حرف زدن کار بسیار ساده‌تری نسبت به تلاش‌های شبانه‌روزی شماست، اما تأثیری بسیار عمیق‌تر و بیشتر از آن دارد.

یکی از آن حرف هایی که خانم ها دوست دارند بشنوند را بگویید. به همسرتان بگویید که کدام رفتارهایش را دوست دارید، تا شاهد تقویت این رفتارها باشید. معجزه کلام تا آنجا پیش می‌رود که حتی اگر ویژگی ذکرشده از طرف شما در همسرتان نباشد، به‌تدریج شاهد تغییر رفتار همسرتان به سمت تبلور آن ویژگی در خودش خواهید بود.

حق با توست!

گاهی گفتن همین یک جمله، از شعله‌ور شدن آتش خشم و دعوا جلوگیری می‌کند. این جزو حرف هایی که خانم ها دوست دارند بشنوند است. همسرتان عاشق این می‌شود که شما تواضع به خرج دهید و گاهی حق را به او بدهید. در بیشتر موارد زنان به هیچ چیزی بیشتر از دریافت تائید نیاز ندارند. فرض کنید همسرتان با مادرتان دچار اختلاف شده‌اند. بدترین راهکار آن است که وارد دعوا شوید و از یک نفر در مقابل دیگری دفاع کنید. بهترین کار این است که در خلوت حق را به او بدهید و شاهد خاموش شدن خودبه‌خودی این اختلاف بدون نیاز به تلاش بیشتر باشید.

زیبا به نظر می‌رسی!

ساده، اما مؤثر! یکی از آن حرف هایی که خانم ها دوست دارند بشنوند و باعث می‌شود زیباتر شوند، همین است. مهم نیست همسرتان چه سنی دارد و چقدر از عمر ازدواجتان گذشته است، زنان به این جمله برای تقویت اعتمادبه‌نفس نیاز دارند. این باعث می‌شود او احساس دوست داشته شدن کند.

حرف هایی که خانم ها دوست دارند بشنوند

من کنارتم!

هر زنی به این نیاز دارد که بداند همسرش به زندگی‌اش تعهد دارد. البته این حرف زمانی مؤثر است که واقعیت داشته باشد. وقتی مشکلی دارد، احساس ناامنی می‌کند، یا دچار بحران شده است، به او یادآوری کنید که کمکش می‌کنید و همه‌چیز خوب می‌شود. یکی از حرف هایی که خانم ها دوست دارند بشنوند شامل نشان دادن پشتیبانی و تعهد به زندگی می‌شود.

پیش مشاره سیمیاروم

در بلاگ سیمیاروم درباره همدلی و اینکه چطور همدلی کنیم بیشتر مطالعه کنید.


دیشب خیلی خوب بود.

زنان دوست دارند بدانند در تختخواب عملکرد خوبی داشته‌اند. خانم ها دوست دارند بدانند که به همسرشان لذت داده‌اند و زندگی جنسی خوبی دارند. این باعث می‌شود میل جنسی خود آنان نیز افزایش یابد.

اگر می‌خواهی حرف بزنی، من هستم.

به او یادآوری کنید که وقت نیاز داشته باشد، شما به لحاظ عاطفی از او حمایت می‌کنید. ابراز محبت همیشه نباید به‌صورت مالی و مادی باشد. حمایت عاطفی بزرگ‌ترین محبت به زنان است.

من حس می‌کنم…

همان‌قدر که زنان دوست دارند شنیده شوند و از آنها حمایت عاطفی به عمل آید، به همان مقدار نیز دوست دارند محرم افکار و احساسات همسرشان باشند. اگر جز افرادی هستید که احساسات و مشکلات روزمره خود را برای همسرتان تعریف می‌کنید، به او حس نزدیکی و صمیمیت می‌دهید.

دوستت دارم

بیشترین و مهم‌ترین حرف هایی که خانم ها دوست دارند بشنوند و بیشتر از هر چیز به آن نیاز دارند، همین جمله است. بااین‌حال، یکی از مواردی است که دسته زیادی از زنان شکایت دارند که آن را از همسر خود نمی‌شوند. قدرت این جمله کوتاه به‌قدری است که می‌تواند از بسیاری از مشکلات زندگی زناشویی جلوگیری کند. زنی که از محبت همسرش مطمئن است، می‌تواند بسیاری از مشکلات را تحمل کند. با گفتن گاه‌به‌گاه و به‌اندازه کافی این جمله، زندگی خود را در برابر مشکلات واکسینه کنید.

حرف هایی که خانم ها دوست دارند بشنوند

امشب برای دو نفرمان برنامه‌ریزی کرده‌ام

زنان دوست دارند عشق و عطش روزهای اول آشنایی را تجربه کنند. آنها به شبی رمانتیک و دو نفره نیاز دارند. مهم نیست این قراری برای یک غذای خوب در خانه به همراه تماشای فیلم باشد یا غذا خوردن در رستوران و رفتن به سینما. مهم ساعت‌هایی دو نفره و پر از صمیمیت است. اگر از زمانی که یک شب دو نفره و خصوصی داشته‌اید مدت زیادی گذشته است، همین امشب او را غافلگیر کنید و این جمله را که جزو حرف هایی که خانم ها دوست دارند بشنوند است.

زنده نگه داشتن عشق در زندگی مشترک

روزت چطور بود؟

مردی که به حرف‌های همسرش در مورد اتفاقات روزش گوش می‌دهد، باعث احساس آرامش همسرش می‌شود. این نه تنها نشان‌دهنده توجه مرد است، بلکه باعث تخلیه تنش از زن می‌شود.

کارت خیلی مهم است

مهم نیست همسرتان خانه‌دار است یا مدیر یک کارخانه. زنان دوست دارند کاری که انجام می‌دهند، دیده شود و از آن قدردانی شود. آنها دوست دارند ارزش کار و تلاششان برای خانواده دیده شود. از حرف هایی که خانم ها دوست دارند بشنوند این است که از آنان برای کاری که انجام می‌دهند تشکر شود و به اهمیت آن در خانواده اشاره شود. آن‌وقت می‌بینید که تلاش او برای پیشرفت امور خانواده چقدر بیشتر می‌شود و تا چه حد می‌تواند از صمیم قلب و با انرژی بیشتر فعالیت کند.

تو منحصربه‌فردی

حرف هایی که خانم ها دوست دارند بشنوند شامل این است که بدانند مانند هیچ کسی نیستند. زن باید بداند او تنها فرد دوست‌داشتنی برای همسرش است و هیچ کسی نمی‌تواند جای او را بگیرد. به همسرتان یادآوری کنید که او تنها انتخاب شماست و از همه دختران اطراف بهتر است. وقتی بداند منحصربه‌فرد است، خیلی خوشحال می‌شود.

می‌خواهی کمک کنم؟

گاهی باید یک گام از حرف فراتر رفت و به عمل رسید. امور خانه تمامی ندارد. این وظیفه دائمی به‌خصوص برای زنان شاغل به باری سنگین بدل می‌شود. با همکاری در امور بچه‌داری و خانه‌داری، قلب همسرتان را از آن خود کنید.

نظر تو چیست؟

شاید می‌دانید تصمیم درست چیست. می‌دانید می‌خواهید چه‌کاری انجام دهید. اما زنان به این نیاز دارند که نظر آنان نیز شنیده شود. این به آنها نشان می‌دهد که آنان نیز سهمی از زندگی دارند. اگر می‌خواهید همسرتان به زندگی دلگرم شود به او فرصت ابراز نظر و مشارکت دهید.

تولدت مبارک!

برعکس زنان، برای مردان تاریخ و مناسبت‌ها زیاد مهم نیست. آنان روزهای مهم را فراموش می‌کنند، اما زنان آنها را جشن می‌گیرند. یکی از رایج‌ترین دلخوری‌های زنان، فراموش کردن مناسبت‌های مهم مانند سالگرد آشنایی، تولد و ازدواج است. اگر جز مردان فراموش‌کار هستید، امروزه با وجود تقویم‌های دیجیتال و هشدارهای یادآوری دیگر بهانه‌ای برایتان باقی نمی‌ماند. از حرف هایی که خانم ها دوست دارند بشنوند می‌توان به تبریک سالگردهای مهم به‌خصوص تولد آنان اشاره کرد.

متأسفم!

برای مردان غرورشان خیلی مهم است. برخی از مردان حفظ غرور را معادل پرهیز از عذرخواهی می‌دانند. این دو اصلاً به هم ارتباطی ندارند. وقتی اشتباهی می‌کنید، زمانی که مقصر یک اختلاف هستید، به سهم خود عذرخواهی کنید. عذرخواهی به جا از تشدید اختلافات و تبدیل شدن آنان به کینه جلوگیری می‌کند.

دلم برایت تنگ شده است.

در طول روز به همسرتان محبت کنید. این نشان می‌دهد که در میان مشغله‌هایتان به فکر او هستید. شاید چند ثانیه بیشتر از وقت شما را نگیرد، اما کل روز همسرتان را دلگرم می‌کند. پیام‌های محبت‌آمیز و نیز ارسال پیام‌های جنسی باعث گرم‌تر شدن رابطه زناشویی می‌شود.

بسپرش به من!

مردانی که امور خانه را به تعویق می‌اندازند، به فکر تعمیرات نیستند و از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند، محبوب زنان نیستند. از حرف هایی که خانم ها دوست دارند بشنوند این است که بدانند همسرشان به امور فنی و مسئولیت‌های خود توجه دارد و می‌توانند به او تکیه کنند. به جای به تعویق انداختن مسئولیت‌های خود، برنامه‌ریزی کنید و آنها را همان‌طور که وعده داده‌اید در زمان مناسب انجام دهید.

حرف زدن از آینده یکی دیگر از آن حرف هایی که خانم ها دوست دارند بشنوند

حرف زدن از آینده و برنامه‌هایی که برای آن دارید، به همسرتان نشان می‌دهد که از این رابطه خوشحال هستید و دوست دارید ادامه پیدا کند. این به او اطمینان خاطر می‌دهد که در آینده شما شریک است و شما آینده را بدون او تصور نمی‌کنید. در این رویا با هم شریک شوید.

زوج‌ درمانی چطور می‌تواند به شما در حفظ زندگی مشترک کمک کند؟

مشاوره خانواده یا زوج‌درمانی نوعی روان‌درمانی است که به تمام زوجین در شناخت و حل اختلافات و بهبود رابطه‎شان کمک می‌کند. از طریق زوج‌درمانی، می‌توانید تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد بازسازی و بهبود رابطه با همسرتان یا جدایی از او بگیرید.

حل اختلافات زناشویی تنها کارکرد مشاوره خانواده نیست. کلید حفظ یک واحد خانواده موفق این است که اعضای خانواده به فهم و تشخیص صحیح و به موقع نیازهای یکدیگر برسند و بین نیازهای خود و نیازهای اعضای خانواده تعادل ایجاد کنند. بنابراین، مشاوره خانواده و زوج‌درمانی می‌تواند به شما کمک کند که نیازهای همسرتان را بشناسید و با او همان‌طوری صحبت کنید که او دوست دارد و به آن نیاز دارد.

مشاوره خانواده نگاه خاصی به نیازهای افراد در چارچوب تعریف سالم خانواده دارد و سعی می‌کند با ترکیب نیازهای اعضای خانواده تعادل مورد نظر را ایجاد کند.

لازم نیست همیشه صبر کرد تا مشکلی برای زندگی مشترک ما پیش بیاید که برای حل آن اقدام کنیم. مواردی از مشاوره خانواده دیده می‌شود که زوج با هم هیچ مشکلی ندارند و صرفاً برای بهبود رابطه خود و رسیدن به درک بهتر از یکدیگر به مشاور مراجعه می‌کنند. درست مانند معاینات و آزمایشات سالانه پزشکی!

زوج درمانی دارای مزایای زیر است:

  • یاد می گیرید که مشکلات و اختلافاتتان را به شکل سالم تر و پایدار حل کنید.
  • ارتباط موثرتری با همسرتان پیدا می‌کنید که در آنها نه تنها نیازهایتان را بیان می‌کنید بلکه بدون خشم به حرف‌های همسرتان نیز گوش می‌دهید.
  • الگوهای رفتاری و ارتباطی بهتری را برای برخورد با مشکلاتتان پیدا می‌کنید.
  • یاد می گیرید که بدون توهین، در مورد خواسته ها و نیازهایتان قاطع باشید.
  • بر روی مشکلات و مسائل حل نشده قدیمی کار می‌کنید.
  • درک بهتری از نیازها و خواسته های همسرتان پیدا می‌کنید و سوءتفاهم‌ها بین شما کمتر می‌شود.
  • در گفتن حرف هایی که خانم ها دوست دارند بشنوند مهارت بیشتری پیدا می‌کنید و زنان نیز یاد می‌گیرند که چطور با همسر خود برخورد کنند.

زندگی مشترک نیز مانند هر چیز دیگری به مراقبت و معاینه نیاز دارد. حتی اگر حس می‌کنید خیلی دیر شده و هیچ مشاوره ای نمی‌تواند به شما کمک کند، تنها راهی که شما را از این امر مطمئن می‌کند دریافت مشاوره تخصصی روانشناسی است. مشاوره شما را از اشتباهاتی برحذر می‌کند که در آینده ممکن است از انجام آنها پشیمان شوید.

یک مشاور خانواده نه تنها به شما در یافتن راهکارهای حل مشکل کمک می‌کند، بلکه مهارت‌هایی را به شما می‌آموزد که برای روابط شخصی‌تان در دیگر جنبه‌های زندگی نیز مفید است.

حرف هایی که خانم ها دوست دارند بشنوند

سخنی از سیمیاروم

برای ادامه زندگی مشترک خود دو گزینه پیش رو دارید:

  • محبت کردن به جای پرخاشگری و جنگیدن و مشاهده رشد و بالندگی رابطه حاصل از آن
  • دوری، سردی و مشاهده آسیب‌های آن به رابطه عاطفی

ازدواج یک کار تیمی است. وقتی همسرتان برنده می‌شود، شما می‌برید و برعکس. دانستن اینکه چه رفتار و چه حرفی روز همسرتان را می‌سازد، می‌تواند راهکاری برای ایجاد حس خوب در خودتان باشد. عمل ساده نشان دادن محبت به همسر در واقع لطف به حال خوب خود و زندگیتان است. همراه و همدل کردن همسرتان باعث می‌شود او به عضوی مشتاق در زندگی شما تبدیل شود و تلاشش را برای به پیش راندن این زندگی بکند. محبت کردن پتانسیل‌های همسرتان را بالفعل می‌کند و ثمره آن را شاهد خواهید بود.

در زندگی مشترک مهربانی بکارید تا به فردی شادتر و موفق‌تر تبدیل شوید.

امیدواریم که به بسیاری از سؤالات و ابهامات شما در مورد حرف هایی که خانم ها دوست دارند بشنوند پاسخ داده باشیم. چنانچه سؤال یا ابهامی برای شما باقی مانده است، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

در زمینه مشاوه زوج درمانی می‌توانید با دکتر سمیه بابایی و دکتر مونا چراغی از مشاوران تأیید شده سیمیاروم هستند، مشاوره داشته باشید.

منبع1

منبع2

3/5 - (11 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها