2 اردیبهشت 1403
شوهر وابسته به مادر

شوهر وابسته به مادر یا بچه ننه


خانه » مشاوره خانواده » شوهر وابسته به مادر یا بچه ننه

ازدواج با شوهر وابسته به مادر یا شوهر بچه ننه با مشکلات زیادی در زندگی همراه است. این امر به ویژه زمانی به مشکل جدی تبدیل می شود که گویی او در زندگی خود هیچ کاری را بدون مادرش نمی تواند انجام دهد.

نشانه های شوهر وابسته به مادر:

بهتر است پیش از آنکه وارد زندگی با چنین فردی شوید و خود را دچار مشکلات زیادی بکنید، با شناخت نشانه های این تیپ شخصیتی از وارد شدن به این رابطه خودداری کنید:

  • نمی تواند برای دخالت مادرش در زندگی زناشویی خود مرزی تعیین کند.
  • به هر قیمتی باید مادرش را خوشحال کند.
  • جلب رضایت مادرش به هر چیزی ارجحیت دارد.
  • برای پرهیز از ناراحتی مادرش، دروغ می گوید و مسائلش را پنهان می کند.
  • در تمام تصمیم گیری ها، حتی موارد کوچک و بی اهمیت، به مادرش وابسته است.
  • از شما می خواهد که شبیه به مادرش باشید، مانند او آشپزی کنید و مانند او رفتار کنید.
  • برای مادرش وقت بسیاری می گذارد و زمان زیادی از روز را به حرف زدن با او اختصاص می دهد.
  • از شما پیش مادرش گله می کند.
  • تمام رازهای زندگیتان، حتی موارد کوچک مانند خرید یک لباس، را به مادرش می گوید.
  • تمام مدت در حال ابراز دلتنگی برای مادرش است.

راهکارهای مقابله با شوهر وابسته به مادر:

تسلیم خواسته های او نشوید:

شاید به دیدن صحنه های رسیدگی مادرش به تمام نیازها و خواسته های همسرتان عادت کرده باشید، اما این بدین معنی نیست که شما هم مجبور هستید به همان شکل رفتار کنید. لازم است مرزهایی تعیین کنید و به همسرتان نشان دهید که شما مانند مادرش رفتار نخواهید کرد. او می تواند در کنار مادرش مانند پسربچه ای وابسته رفتار کند، اما زمانی که در کنار شماست باید مانند مردی رفتار کند که می تواند از خود مراقبت کند.

زندگی با شوهر وابسته به مادر ساده نیست. او در این راه سعی می کند از استراتژی های مختلفی استفاده کند تا شما را وادار به انجام خواسته های خود کند. در برابر بهانه ای او مبنی بر آنکه شما دوستش ندارید یا بهترین را برای او نمی خواهید سست نشوید. اگر در برابر او کوتاه بیایید، به سواستفاده خود ادامه خواهد داد.

شوهرتان را به سمت خود بکشید:

خانم هایی که دارای شوهر وابسته به مادر هستند باید با درایت و سیاست همسرشان را به سمت خود جذب کنند و با جلب اعتماد او به تدریج خود را به منبعی برای مشورت و تصمیم گیری تبدیل کنند. باید به همسرتان ثابت کنید که شما نیز مانند مادرش می توانید تصمیمات درستی اتخاذ کنید. از مادرش بدگویی نکنید و در عوض سعی کنید قابلیت های خود را اثبات کنید.

با زندگی در خانه مادرش موافقت نکنید:

اگر با یک شوهر وابسته به مادر ازدواج کرده اید، زندگی با مادرش ایده خوبی نیست. در بسیاری از موارد عشق مادر-فرزندی آنها بر عشق و رابطه شما با یکدیگر پیشی می گیرد. به احتمال زیاد، در تمام مسائل او طرف مادرش را می گیرد تا او را ناراحت نکند. حتی ممکن است در زمان اختلافات دو طرفه، به مادرش پناه ببرد. هر چند اگر در یک خانه دیگر نیز زندگی کنید، یک شوهر بچه ننه همین رفتارها را خواهد داشت، اما بعد مسافت به کاهش تنش کمک می کند. زندگی در کنار مادر چنین همسری به شما این حس را می دهد که بین عشق مادر-فرزندی آنها چیزی بیشتر از یک مزاحم نیستید.

پنهان کاری مالی در ازدواج

اگر نمی توانید هزینه های یک زندگی مستقل را بپردازید، شاید اصلا نباید ازدواج می کردید. اگر به دلیل مشکلات مالی محبور به زندگی در خانه والدین همسر خود هستید، با همسرتان بر سر زمانی برای نقل مکان به یک خانه مستقل توافق کنید. زمان مشخصی را تعیین کنید و به آن پایبند باشید. با این حال، بدانید که با این کار ریسک آسیب زدن به رابطه خود را قبول کرده اید.

|مطالعه مقاله “زندگی در کنار خانواده همسر” حتما به شما پیشنهاد میشود |

 

شوهر وابسته به مادر یا بچه ننه

از بحث و دعوا با مادر همسر خود بپرهیزید:

اگر از رفتارهای شوهر وابسته به مادر خود خسته شده اید، این مادر همسرتان نیست که باید با او حرف بزنید و خواهان عقب نشینی او باشید. کسی که باید با او حرف بزنید همسرتان است. با این حال، از موضع خشم شروع نکنید. حرف زدن در این مورد حساس است و باید کلمات خود را با دقت انتخاب کنید. به او بگویید که احساس تنهایی می کنید و به خلوت بیشتری با او نیاز دارد. به او یادآوری کنید که مادرش را دوست دارید و از دیدن چند روز یکبار او خوشحال می شوید، اما این درست نیست که به دلیل تنهایی یا نبود مرزهای عاطفی، او در تمام فعالیت ها و قرارهای شما حضور داشته باشد. به همسرتان بگویید که خواهان حذف مادرش از زندگی خود نیستید، اما به دنبال استقلال و بلوغ بیشتری به عنوان یک زوج هستید.

اجازه ندهید مادرش برای شما انتخاب کند:

اینکه مادرهمسرتان در مورد انتخاب های پسرش در مورد لباس، غذا و حتی شغلش نظر دهد یک چیز است، اما او نباید به منبع تصمیم گیری برای زندگی شما تبدیل شود. مادر همسرتان نباید به تصمیم گیرنده در مورد مسائل شخصی شما در مورد امور مالی، مسیر شغلی، فرزندپروری، یا حتی محل تعطیلات تبدیل شود، مگر آنکه شما شخصا از او نظرخواهی کنید.

اگر با شوهر وابسته به مادر ازدواج کرده اید، باید میزان آسیب به رابطه خود را ارزیابی کنید. احتمالا تمام نشانه های خطر را در دوره نامزدی و آشنایی نادیده گرفته اید. بنابراین، حالا که اثرات این رفتار را در زندگی خود شاهد هستید، بهتر است هر چه زودتر به آن بپردازید. اگر برقراری ارتباط و حرف زدن در این رابطه به نظر نمی رسد که به حل مشکل بیانجامد، کمک گرفتن از یک مشاور را فراموش نکنید.

از همسرتان بخواهید مرز تعیین کند:

همسر شما یک شبه تغییر نخواهد کرد. باید سعی کنید این وابستگی را به تدریج کاهش دهید. برای مثال، اگر مادر همسرتان هر شب در کنار شماست، از همسرتان بخواهید تنها آخر هفته ها را با مادرش صرف کنید، سپس این فاصله را به تدریج بیشتر کنید. با همسرتان توافق کنید که کدام مسائل خصوصی است و باید بین شما بماند و در مورد کدام مسائل مادرش می تواند دخالت کند. به تدریج، از حوزه های دخالت مادرهمسرتان بکاهید. برای استقلال همسرتان از مادرش عجله نکنید. این کار شاید چند سال زمان ببرد. اگر فاصله گرفتن را سریع شروع کنید، او را مردد می کنید و فاصله همسرتان از شما بیشتر می شود.

 

1/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس

سلام دوستان یه نصیحت
من بعد از دوسال دوستی و عشق و علاقه دو طرفه با چنین مردی ازدواج کردم ، الان سه ماهه ازدواج کردیم،زندگی خیلی بدی دارم ،خیلی پشیمونم،کاش زمان به عقب برمیگشت و منم خانواده روشن فکری داشتم و توافقی جدا میشدم،اگر حتی بهترین آدمی که فکرشو میکنید و بهش علاقه مند بودید شرایط بچه ننه بودن رو داشت اصلا باهاش ازدواج نکنید ،به خدا قسم حماقت محضه .شوهر من تمام مسائل زندگی رو چه خوب و چه بد برای مادرش میگه اصلا حریم شخصی نداریم .و همیشه از مادرش کمک میخواد .تمام زندگیشو صرف راضی نگه داشتن مادرش میکنه،خلاصه با همچین مردی اگر ازدواج کنید بعد چند ماه به حرفهای من میرسید.

سیمیاروم

سلام دوست عزیز، حتما از مشاورین و متخصصین مربوطه در زمینه خانواده و زوج درمانی کمک بگیرید تا کامل شرایط رو بررسی کنند و راهنماییتون کنند. این لینک جهت رزرو وقت مشاوره خدمت شما، سیمیاروم در خدمت شماست.

https://simiaroom.com/counselor/

مهگل

مردی که وابسته مادرش است به هیچ دردی نمی خورد. من الان ده ساله با چنین مردی دارم زندگی می کنم زندگی نمیشه گفت دارم وقتما میگذرونم از من به شما نصیحت اصلن با چنین کسی ازدواج نکنید. عمر تلف کردن است. شوهر من ریش میزاره به عشق مادرش در صورتیکه میدونه من از ریش متنفرم. خلاصه هزارتا کار دیگه. روزی صدبار به مادرش زنگ میزنه. ????