28 فروردین 1403
ارضا شدن زنان

ارضا شدن زنان: توصیه هایی برای زنان و همسران آنها


خانه » سلامت جنسی » سلامت جنسی زنان » ارضا شدن زنان: توصیه هایی برای زنان و همسران آنها

ارضا شدن زن و رسیدن به ارگاسم حسی است که بر خلاف کلیشه های قبلی جامعه زنان به آن نیاز دارند و عدم تجربه آن ناامیدکننده است. عزت نفس، اضطراب و خستگی تنها چند مورد از عواملی هستند که می توانند روی ارگاسم زنان تاثیر بگذارند. برای زنان طبیعی است که در تمام دفعات روابط جنسی خود ارگاسم را تجربه نکنند، اما اگر این اتفاق اصلا نمی افتد تاثیر بدی روی روابط عاطفی زوج و روان زن دارد. در این مطلب سعی می کنیم، موضوعات مختلفی را در این ارتباط بررسی کنیم و به راهکارهای رسیدن به ارگاسم برای زنان و توصیه هایی به مردان اشاره داشته باشیم.

قبل از اینکه خود یا همسرتان را سرزنش کنید، باید بدانید که بسیاری از زنان در روابط جنسی خود دچار مشکل در رسیدن به ارگاسم هستند و تنها شما نیستند.در تحقیق منتشر شده در مجله رفتارهای جنسی مشخص شد که از بین 52 هزار شرکت کننده، تقریبا 95 درصد از مردان تقریبا همیشه به اوج لذت جنسی می رسند. در حالی که این رقم برای زنان حدود 60 درصد است.

چطور می توان به زنان کمک کرد که تجربه بهتری از رابطه جنسی داشته باشند؟

 چرا زنان نمی توانند به راحتی مردان اوج لذت جنسی را تجربه کنند؟

در حالی که رسیدن به اوج لذت جنسی برای برخی از زنان ساده تر از دیگران است، برخی دیگر به ندرت یا هرگز این احساس را تجربه نکرده اند. دسته دیگری نیز تنها در صورت خودارضایی می توانند ارضا شدن را تجربه کنند. این باعث نارضایتی از رابطه زناشویی، احساس فشار روی مرد و بی میلی جنسی می شود.

| مطالعه مطلب ” رابطه جنسی از نگاه زنان ” به شما پیشنهاد می شود |

ارضا نشدن زنان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله:

  • مشکلات زناشویی و بین فردی
  • تروما در گذشته به خصوص در ارتباط با رابطه جنسی
  • تصویر منفی از بدن
  • مصرف برخی داروها
  • مشکلات جسمی
  • تحریک نشدن
  • استرس
  • خستگی
  • اشتغال فکری

ارضا شدن زنان چه منافعی برای آنان به همراه دارد؟

هر چند در اینترنت حرف های زیادی در مورد منافع ارگاسم برای پوست، مو و سلامت کلی بدن وجود دارد، اما شواهد علمی به ندرت آنان را حمایت می کنند.اما ارگاسم لذت بخش است و لذت بردن منافع خود را به همراه دارد. رابطه جنسی لذت بخش می تواند خلق و خوی فرد را بهبود ببخشد، باعث کاهش استرس شود، ایمنی بدن او را بالاتر ببرد و باعث بهبود روابط بین زوج شود.

ارضا شدن زنان

اشتباهات رایج در مورد ارگاسم در زنان

افسانه ها و سوءتفاهمات زیادی در ارتباط با ارگاسم زنان وجود دارد، از جمله:

  • زنانی که نمی توانند ارگاسم را تجربه کنند دچار مشکلات روحی و روانی مانند افسردگی، تروما و مشکلات زناشویی هستند.
  • ارگاسم با دخول سالم ترین شکل لذت جنسی است. این در حالی است که بسیاری از زنان با تحریک کلیتوریس به ارگاسم می رسند.
  • برعکس عقیده فوق، برخی نیز اعتقاد دارند زنان نمی توانند ارگاسم با دخول را تجربه کنند. هر چند کمتر از تحریک کلیتوریس رایج است، اما زنان می توانند آن را تجربه کنند.
  • زنان باید عاشق شوند تا ارضا شوند. نه این طور نیست، زنان با تحریک کافی می توانند بدون عشق نیز به اوج لذت جنسی برسند.
  • مردان می فهمند که زنان تظاهر به ارگاسم می کنند. این طور هم نیست. برخی از زنان خیلی خوب می توانند تظاهر کنند.

زنان در چه صورتی راحت تر ارگاسم را تجربه می کنند؟

ارگاسم تجربه پیچیده ای به لحاظ روانی و بیولوژیک برای زنان است که در هر کس متفاوت رخ می دهد. برخی از زنان نیاز دارند احساس دوست داشته شدن کنند تا ارضا شوند و برای برخی دیگر این مهم نیست. دسته دیگری رابطه با همسر بر لذت بردنشان از رابطه جنسی تاثیر می گذارد و برای دسته ای دیگر ارتباط روزمره از رابطه جنسی جداست.

به طور کلی، زنان در شرایط زیر بهتر می توانند ارگاسم را تجربه کنند:

  • تجربه رابطه جنسی دهانی
  • رابطه جنسی با دوام تر
  • وجود نرخ رضایت بیشتر از رابطه
  • از آنها پرسیده شود که چیزی در تخت خواب می خواهند
  • ابراز عشق کلامی در طول رابطه جنسی
  • داشتن فانتزی جنسی
  • امتحان کردن پوزیشن ها جدید
  • تحریک کلیتوریس در زمان رابطه جنسی

همچنین فاکتورهای زیر نیز بر ارضا شدن زنان موثر هستند:

  • ورزش کردن
  • ابراز عشق از سوی همسر در طول روز
  • تصویر مثبت از بدن
  • آموزش جنسی
  • رابطه صمیمانه با همسر

چطور می توان همسر خود را به ارگاسم رساند؟

از او بپرسید چه حسی دارد

اگر همسری ندارید که به ندرت ارضا می شود یا اصلا این اتفاق برای او نمی افتد، از او بپرسید از این موضوع چه حسی دارد. گاهی زن احساس بدی دارد، اما گاهی نیز راضی است و آن را مشکل خاصی نمی داند. سوال کردن از او حداقل این مشکل را حل می کند که می دانید در این موضوع چقدر سهیم هستید.

تمیز و آراسته باشید

اگر بدنتان یا دهانتان بو می دهد، موهایتان آشفته و کثیف هستند و آراستگی ندارید، انتظار نداشته باشید که همسرتان به شما جلب شده و لذت جنسی را همراه با شما تجربه کند. همیشه قبل از خواب، دوش بگیرید، مسواک بزنید، و خوشبو باشید.

توصیه هایی برای ارضا شدن زنان

تکنیک خود را تغییر دهید:

اگر او شیوه شما را مشکل خود عنوان می کند، از او بپرسید چه چیزی او را تحریک می کند. او می تواند به شما نشان دهد از چه حرکت و پوزیشنی بیشتر لذت می برد تا فشار و اضطراب نسبت به عملکرد در رابطه شما از بین برود.

پیش نوازی و معاشقه را فراموش نکنید:

بله، گاهی رابطه جنسی سریع اتفاق می افتد و تمام می شود. اما همیشه نباید این طور باشد. معاشقه به هر دوی شما، به خصوص زن، کمک می کند که آمادگی بیشتری برای رسیدن به اوج لذت جنسی پیدا کند. زمانی که زن به اندازه کافی تحریک نشده باشد، رابطه جنسی دردناک و کسل کننده به نظر می رسد. پیش نوازی می تواند هر چیزی و هر کاری از ارسال پیام های عاشقانه و جنسی تا نوازش های عاشقانه باشد.

رابطه جنسی در بارداری و مسائل روانشناسی مرتبط با آن

پوزیشن های مختلف را امتحان کنید:

ارضا شدن زنان صرفا با دخول رخ نمی دهد. رابطه جنسی دهانی و پوزیشن های دیگری که کلیتوریس را تحریک می کنند بیشتر به زنان کمک می کند که به اوج لذت جنسی برسند.

صمیمیت بیشتری با یکدیگر داشته باشید:

مشکلات زوجی خود را حل کنید و رابطه خود را تقویت کنید. دعوا و تنش باعث حواس پرتی زن می شوند و مانع از لدت بردن او از رابطه می شود. اگر مشکلی جدی در زندگی و رابطه شما وجود دارد که از حل کردن آن درمانده اید، از مشاور زوج درمانی کمک بگیرید.

پس از ارگاسم خود، به تحریک همسرتان ادامه دهید:

برای مردان رسیدن به اوج لذت جنسی ساده تر است. در بعضی از موارد، زود ارضا شدن مرد باعث می شود که زن این حس را تجربه نکند. اگر این مورد برای شما صدق می کند، به تحریک همسرتان با دست یا روش های دیگر ادامه دهید تا به اوج لذت جنسی برسد.

تغییر وضعیت ندهید:

گاهی نیازی نیست برای ارضا شدن زنان پوزیشن را عوض کنید، یا سرعت را کم یا زیاد کنید. تغییر دادن وضعیت باعث می شود که حس خوب زن از بین برود و تحریکش را از دست بدهد. اگر هر دو احساس درد و ناراحتی ندارید و از وضعیت راضی هستید، بهتر است فقط ادامه دهید.

توصیه هایی به زنان برای تجربه ارگاسم:

تمرینات کگل را انجام دهید:

بسیاری از زنان اسم این تمرینات را شنیده اند. اما این تمرین کاری بیشتر از جلوگیری از افتادگی رحم و بی اختیاری ادرار انجام می دهد. بسیاری از زنانی که این تمرینات را انجام داده اند گزارش کرده اند که پس از آن تجربه بهتری از رابطه جنسی داشته اند.

با تقویت عضلات کف لگن می توانید احساس بهتری از دخول داشته باشید.

مناسب ترین پوزیشن را برای خودتان پیدا کنید و رابطه جنسی را هدایت کنید:

همیشه مردان نباید مسئول ارضا شدن زنان باشند. از اینکه شما مسئولیت بیشتری در رابطه جنسی به عهده بگیرید، همسرتان نیز خوشحال تر می شود. کدام وضعیت برای شما مناسب تر است؟ در لحظاتی که حس می کنید همسرتان به تحریک کافی رسیده است، به آن پوزیشن بروید تا قبل از ارضا شدن او، شما ارضا شوید.

با همسرتان حرف بزنید:

هیچ چیز بدی در مورد انتقال نیازهایتان به یکدیگر وجود ندارد. برخلاف کلیشه های موجود، زنان نیز باید از رابطه جنسی لذت ببرند. به همسرتان بگویید از چه چیزی لذت می برید، اما اگر نمی توانید مستقیما با او حرف بزنید، دست هایش را به نقطه ای که فکر می کنید درست است هدایت کنید یا با صدا به او نشان دهید که از کدام وضعیت بیشتر لذت می برید.

ذهنتان را آماده کنید:

هر کسی رابطه جنسی خوبی می خواهد. تمام موارد فوق می توانند به شما کمک کنند، اما در کنار آنها به ذهن آرام نیز نیاز دارید.

برای رسیدن به ارگاسم باید اول آرام باشید و از استرس و نگرانی خلاص شوید.

به اندازه کافی بخوابید، ورزش کنید و غذای خوب مصرف کنید.

بالاتر از همه، به بدنتان علاقه داشید باشید. خودتان را دوست داشته باشید و تمام انحناهای بدنتان را بپذیرید. وقتی شما خودتان را دوست داشته باشید، رابطه جنسی نیز لذت بخش تر می شود.

حضور ذهن داشته باشید:

سعی کنید محرک های حواس پرتی را از بین ببرید. در مدت برقراری رابطه جنسی، حواستان را به تمام حرکات و حسی که در بدنتان دارید بدهید. به تمام حرکات خودتان و همسرتان فکر کنید. تمرکز روی حرکات و حسی که دریافت می کنند، به ارضا شدن زنان کمک زیادی می کند.

نواقص بدنتان را رفع کنید:

برای زنان آراستگی اهمیت زیادی دارد. زنی که حس می کند زیبایی ظاهری ندارد، نمی تواند از رابطه جنسی لذت کافی را ببرد. اگر اضافه وزن دارید، یا وزن شما بیش از حد پایین است، در بدنتان خال یا موی زائد دارید یا هر چیز دیگری باعث شده فکر کنید که از جذابیت ظاهری برخوردار نیستید، برای برطرف کردن آن تلاش کنید.

امروزه پیشرفت پزشکی باعث شده تقریبا تمام مشکلات ظاهری قابل درمان باشند.

چگونگی ارضا شدن زنان

محل خوبی را برای برقراری رابطه جنسی انتخاب کنید:

مکانی را انتخاب کنید که از امنیت و حریم شخصی آن اطمینان دارید. اگر فرزند دارید به او آموزش دهید که بدون در زدن نباید وارد اتاق مامان و بابا شود. در اتاق را قفل کنید. اتاق باید از نور کافی برخوردار باشد. مرتب بودن محیط و تمیزی نیز بر آرامش روان و تمرکز نقش مهمی دارد.

گرم یا سرد بودن اتاق می تواند تمرکز شما را به هم بزند.

سخنی از سیمیاروم:

اگر از رابطه جنسی خود رضایت کافی را ندارید، غر زدن یا پرخاشگری، پیدا کردن مقصر، برچسب زنی و دیگر روش های منفی چاره کار نیست.

رابطه جنسی صمیمانه ترین ارتباط بین دو نفر است که جای هیچ خجالت و شرمی ندارد. هر دوی شما حق دارید از آن لذت ببرید و نیازهایتان تامین شود. تامین این نیاز باعث آرامش جسم و روان می شود و اثرات مثبت آن در رابطه شما متبلور می شود.

اگر در رابطه با همسرتان ارضا نمی شوید، با او حرف بزنید. نیازی به بحث یا غرولند نیست. فقط کافی است به او نشان دهید از چه کاری لذت می برید. اگر ارضا نشدن شما ارتباطی با تکنیک های همسرتان ندارد و مربوط به چیزی در گذشته یا یک نگرانی در حال حاضر است، روی برطرف کردن آن تمرکز کنید. با مشاور صحبت کنید و به دنبال چاره باشید.

اگر احساس می کنید نمی توانید همسرتان را ارضا کنید، از او در این مورد سوال کنید. بپرسید از رابطه جنسی رضایت دارد؟ چه چیزی حس بهتری به او می دهد؟ چه کاری می توانید انجام دهید که کیفیت رابطه جنسی شما بهتر شود؟ اگر همسرتان از حرف زدن خجالت می کشد، از او بخواهید در طول رابطه جنسی شما را با صدا یا لمس راهنمایی کند.

در عین حال، کمک گرفتن از یک مشاور جنسی یا سکسولوژیست نیز می تواند به بهبود کیفیت ارتباط جنسی شما کمک کند. این حوزه از مشاوره با سوءتفاهمات و ابهامات زیادی همراه است. نگران نباشید در جلسه مشاوره جنسی یا سکس تراپی هیچ نوع لمس جنسی یا انجام حرکات جنسی انجام نخواهد شد. هر چه هست، مشاوره، راهنمایی و آموزش های بهبود کیفیت ارتباط جنسی بدون شکستن حریم شخصی و زندگی مشترک شماست.

3.6/5 - (37 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عبدی

عالی تشکر از راهنمایتان