2 فروردین 1403

رابطه جنسی از نگاه زنان


خانه » سلامت جنسی » رابطه جنسی از نگاه زنان

بسیار از زنان رابطه جنسی را عمیق‌ترین شکل ابراز عشق و ارتباط می‌دانند و برای بسیاری از آنها اهمیت دارد. با وجودی که انزال در مردان سریع‌تر است، ارگاسم در زنان قدرتمندتر است و توانایی فوق العاده آنها در لذت بردن می‌تواند چندین ارگاسم را در یک رابطه جنسی تجربه کند. تفاوت زنان و مردان در رابطه جنسی چیست؟

آیا واقعاً مردان میل جنسی بیشتری نسبت به زنان دارند؟

معمولاً فرض بر این است که مردان نسبت به زنان علاقه بیشتری به رابطه جنسی دارند. این باور مبنای هورمونی دارد. میل جنسی در مردان و زنان عمدتاً توسط هورمون تستوسترون ایجاد می‌شود که در مردان 10 تا 20 برابر بیشتر از زنان تولید می‌شود. از آنجایی که بدن زن تستوسترون بسیار کمتری تولید می‌کند، میل جنسی زنانه پراکنده‌تر و تاثیرپذیرتر است. به عبارت دیگر، میل جنسی خود به خودی یک زن به راحتی تحت تأثیر رویدادهای روزمره و اتفاقات زندگی قرار می‌گیرد.

اما میل جنسی انسان بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که در سطح هورمونی اتفاق می‌افتد. اگرچه هورمون‌ها یکی از عوامل بیولوژیکی هستند که میل جنسی افراد را تشکیل می‌دهند، عوامل دیگری نیز وجود دارند که تأثیر زیادی دارند. تفاوت بین میل جنسی مرد و زن نه در کمیت جنسی بلکه در کیفیت آن است. در حالی که مردان بیشتر بر مقاربت و ارگاسم متمرکز هستند، میل جنسی زنانه بیشتر توسط ارتباط و محبت هدایت می‌شود.

رابطه جنسی خوب از نگاه زنان چیست؟

زنان هم به اندازه مردان به رابطه جنسی علاقه دارند. اما برای یک رابطه جنسی خوب لازم است که رضایت، احترام و سلامت زن در نظر گرفته شود. بهترین رابطه جنسی برای زن رابطه‌ای است که در آن به عنوان یک شی جنسی به او نگاه نمی‌شود و علایق و نیازهای جنسی او نیز در نظر گرفته و برآورده می‌شود.

از نظر زنان رابطه‌ای خوب است که در آن هر دو نفر احساس رضایت کنند و مرزهای شخصی هر دو نفر رعایت شود. زنان به رابطه جنسی به عنوان راهی برای افزایش صمیمت و علاقه نگاه می‌کنند و از آن برای ارتباط عاطفی استفاده می‌کنند. یک رابطه جنسی خوب برای زن رابطه‌ای است که نه تنها تجربه لذت بخشی داشته باشد، بلکه بهداشت جنسی در آن رعایت شود، در آن تحسین شود و به او عشق داده شود.

 

زنان چطور برانگیخته می‌شوند و چطور به ارگاسم می‌رسند؟

برانگیختگی زنان نیز تحت تاثیر هورمون‌های جنسی است. سطح هورمون جنسی زنان در طول دوره‌های مختلف عمر، و حتی روزهای مختلف ماه، در نوسان است. عادت ماهانه، دوره تخمک گذاری، بارداری، زایمان، و دوره یائسگی و دوره‌های مختلف سنی باعث می‌شود زنان با نوسان هورمونی مواجه شوند و میل جنسی متفاوتی در این دوره داشته باشند. علاوه بر هورمون‌ها، عوامل دیگری نیز در برانگیختگی زنان نقش دارند. زنان با گوش و رابطه عاطفی خوب بیشتر از چشم تحریک می‌شوند. همچنین برای زنان پیش نوازی مهم است. یک پیش نوازی خوب آنها را آماده برقراری رابطه جنسی می‌کند.

برخلاف مردان، ارگاسم برای زنان فرآیند پیچیده‌تری دارد. مردان اغلب با شروع نعوذ به ارگاسم نیز می‌رسند. اما زنان برای رسیدن به ارگاسم به عوامل بیشتری نیاز دارند که مهم‌ترین آنها پیش نوازی است. در عین حال، نقاط تحریک جنسی زنان نیز متنوع‌تر از مردان است. در حالی که این نقطه برای مردان بیشتر در آلت تناسلی تمرکز یافته است، زنان از لمس گردن، لب، قسمت داخلی ران، گوش، سینه ها، قسمت بالای آلت تناسلی، کمر، باسن و بسیاری از دیگر نقاط بدن نیز می‌توانند لذت مشابهی را تجربه کنند. با وجودی که زنان از طرق مختلف به برانگیختگی جنسی می‌رسند، اما آمارها نشان می‌دهد 10 تا 20 درصد از زنان هرگز ارگاسم را تجربه نکرده‌اند. این نشان می‌دهد مردان و زنان باید شناخت بیشتری از رابطه جنسی داشته باشند.

چند دقیقه رابطه جنسی برای زنان کافی است؟

همانطور که گفتیم برای آنکه زنان به برانگیختگی جنسی برسند، به آمادگی روانی بیشتری نسبت به مردان نیاز دارند و گاهی این فرآیند باید از قبل از رفتن به اتاق خواب شروع شود. با شروع رابطه جنسی، زنان به پیش نوازی بیشتری نسبت به مردان نیاز دارند. این مدت بهتر است بیش از ده دقیقه باشد. هر چقدر پیش نوازی لذت بخش‌تر باشد، ارگاسم در زنان شدیدتر و طولانی‌تر است به نحوی که تا چند دقیقه می‌تواند تنفس و ضربان قلب زن را به شدت بالا ببرد. در عین حال، از نظر بسیاری از زنان رابطه جنسی بسیار طولانی نیز مطلوب نیست، چرا که آنها را با مشکل خشکی واژن و درد روبه رو می‌کند.

مشکلات جنسی زنان شامل چه مواردی است؟

زنان در طول عمر عمر ممکن است اختلالات و مشکلات جنسی متعددی را تجربه کنند که بر میل جنسی و توانایی آنها در رسیدن به ارگاسم تاثیر دارد. از جمله شایع‌ترین مشکلات زنان نرسیدن به اوج لذت جنسی، واژینیسموس، دیسپارونی و کمبود میل جنسی است. نرسیدن به اوج لذت جنسی زمانی رخ می‌دهد که زن برای رابطه جنسی آماده نیست و چرخه پاسخ جنسی به خوبی طی نمی‌شود. بنابراین، زن به اوج لذت جنسی نمی‌رسد.

در بیشتر موارد این مشکل ناشی از ناآگاهی مرد/زن نسبت به بدن زن و نحوه برانگیخته شدن است. مشکلات رابطه عاطفی، اضطراب، افسردگی، دارو و بارداری از دیگر عوامل نرسیدن به ارگاسم در زنان است. واژینیسموس اختلالی است که در آن زن هنگام دخول دچار گرفتگی و انقباض شدید عضلات واژن می‌شود که دخول را غیرممکن می‌کند. دیسپارونی نیز گونه‌ای دیگر از مشکلات جنسی است که در آن زن در هنگام دخول دچار درد می‌شود و عامل آن بیشتر به خشکی واژن، یائسگی و یبوست بازمی‌گردد. اختلال کمبود میل جنسی در زنان مشکلی است که نیاز به بررسی تخصصی روانشناسی و درمان دارد. مشکلات جنسی زنان توسط سکس تراپیست، پزشک زنان و زایمان، روانپزشک و روانشناس قابل درمان است.

رابطه جنسی چیست؟ | همه چیز در مورد رابطه جنسی مرد و زن

مشکلات جنسی زنان شامل چه مواردی است؟

رابطه جنسی از نگاه زنان چطور است؟

رابطه جنسی در ذهن شروع می شود

مردان اغلب از اینکه همسرشان به اندازه آنها برای بدنش اشتیاق ندارد ناامید می شوند. اما هورمون های بدن او متفاوت است. تستوسترون سبب میل فیزیولوژیکی در هر دو جنس می شود، اما در درجه های مختلف. به طور نسبی، محرک هورمونی در مردان مانند یک فریاد بلند و در زنان به اندازه یک زمزمه است. برای او، این فانتزی، به یاد آوردن، و تصور کردن رابطه جنسی است که موتور شور جنسی را می چرخاند. بنابراین، در زمان عاشقی و شیدایی اشتهای جنسی او بالاست و به راحتی تحریک می شود.

رابطه جنسی از نگاه زنان خواسته شدن است:

مردان با نگاه تحریک می شوند اما در زنان جذاب دیده شدن باعث می شود که میل جنسی افزایش یابد. آگاهی از تشنگی همسر برای او باعث می شود که شعله شهوت در ذهنش روشن شود. درست همان طور که مردان به دنبال رابطه جنسی پر شور و متعدد پس از ازدواج هستند، زنان نیز نیاز دارند که احساسات عاشقانه در رابطه آنها ادامه یابد.

تمایل جنسی با محرک های محیطی از بین می رود:

بسیاری از زنان رابطه جنسی را دوست دارند، اما تمایل آنها به راحتی در اثر درد، خشم، خستگی یا یائسگی از بین می رود. در واقع، بدون محرک فیزیولوژیک تستوسترون، اشتغال به کارهای روزمره، استرس کودکان و کار باعث می شود که یک زن به رابطه جنسی نه بگویید. زنان اغلب برای داشتن یک تجربه خود به رختخواب می آیند و تا زمانی که کاملا برانگیخته نشوند تمایلی به رابطه جنسی نخواهند داشت. گاهی رسیدن به اوج تحریک برای یک زن ۴۵ دقیقه طول می کشد. تجربه ارگاسم های دائمی در هر مرتبه از رابطه جنسی برای زنان به سادگی مردان نیست، اما برای ادامه تمایل به رابطه جنسی  ضروری است. بنابراین، در حالی که مردان به تنوع در روش برقراری رابطه جنسی علاقه دارند، زنان معمولا یک پوزیشن تکراری را ترجیح می دهند زیرا لذت بردن وی را تضمین می کند.

رابطه جنسی از نگاه زنان جنبه ای از عشق است

رابطه جنسی، صحبت کردن، کار کردن، همکاری با یکدیگر، مدیریت یک خانه و خانواده به عنوان یک تیم، احساس قدردانی، جشن و تعطیلات، هدیه دادن و دریافت هدیه، و مهربانی، همه برای زن به معنی عشق هستند؛ بنابراین رابطه جنسی از نگاه زنان بخشی از یک کل است، نه عامل تعیین کننده. رابطه جنسی ممکن است از گرمايی حاصل شود که او در رابطه عاطفی خود احساس می کند، اما لزوما منبع گرما نيست.

رابطه جنسی از نگاه زنان راهی برای عشق ورزیدن است

این طور نیست که زنان وقتی تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارند، احساس جبر به انجام آن می کنند، بلکه وقتی متوجه تمایل همسر خود می شود، با وجود بی میلی خود، مایل است که نیاز او را برطرف کند. اگر گرمای عشق و حسن نیت وجود داشته باشد، این رفتار بالاترین عشق ورزیدن است. و زمانی که همسرش اصرار می کند «اما می خواهم تو هم لذت ببری»، زن ناامید می شود، زیرا همسرش عشق او را نادیده گرفته و اصرار دارد که تحریک جنسی باید واقع شود. برخی از زنان حتی اگر به ارگاسم نرسند، از برقراری رابطه جنسی راضی هستند.

مرد و زن هر دو برای یافتن شادی به همسر خود نیاز دارند. اما نقطه شروع آن متفاوت است. صمیمیت عاطفی همراه با صمیمیت جنسی ترکیبی است که ازدواجی پرشور را ایجاد می کند.

رابطه جنسی از نگاه زنان خواسته شدن است

برای رسیدن به اوج لذت جنسی باید زمان بیشتری صرف کرد

یک مرد می تواند در ۳ تا ۵ دقیقه به اوج لذت جنسی برسد، در حالی که این زمان در زنان بیش از ۱۰ دقیقه است. زنان به معاشقه طولانی برای تحریک کافی نیاز دارند. شروع رابطه جنسی بدون پیش نوازی باعث خاموش شدن میلی جنسی زن یا طولانی تر شدن زمان رسیدن به اوج لذت جنسی می شود. تعدد موارد برقراری رابطه جنسی بدون رسیدن به اوج لذت جنسی باعث نارضایتی زن و از بین رفتن تمایل وی برای برقراری رابطه جنسی می شود. این تفاوت در زمان رسیدن به اوج لذت جنسی مایه اختلافات زیادی بین زنان و مردان است و هر دو باید به دنبال یافتن راهی برای ایجاد مصالحه باشند.

وی در روزهای مختلف سال و در طول عمر متفاوت است

سیکل قاعدگی یکی از فاکتورهای اصلی تعیین تمایل جنسی زن است. زنان در روزهای مختلف سیکل خود تمایل متفاوتی برای برقراری رابطه جنسی دارند. این میل در طول عمر نیز متفاوت است. به طور معمول زنان در دهه ۳۰ عمر خود تمایل جنسی بیشتری دارند، در حالی که در مردان بیشترین تمایل جنسی در سن ۱۸ تا اواسط دهه ۲۰ دیده می شود.

| مطالعه مطلب ”رابطه جنسی از نگاه مردان” به شما پیشنهاد می شود |

محرک های جنسی در زنان مشخص نیست

مردان با دیدن بدن برهنه زنان و خیال پردازی تحریک می شوند. در حالی که در زنان، این محرک کاملا مشخص نیست و حتی خود زنان نیز اغلب از آن بی خبر هستند. زنان کمتر از مردان خیال پردازی می کنند و میزان خودارضایی در آنان کمتر است.

صحبت کردن در طول رابطه جنسی را دوست دارند

برخلاف مردان، زنان می توانند چندین کار را به طور همزمان انجام دهند. در حالی که مردان کمی وجود دارند که به حرف زدن در طول رابطه جنسی علاقه دارند. این کار تحریک در زنان را ساده تر می کند. این به دلیل سهولت استفاده از هر دو نیمکره در زنان است.

اطلاعات از تفاوت رابطه جنسی از نگاه مردان و زنان به درک بهتر زوج از خواسته ها و نیازهای دیگری کمک می کند. برای داشتن یک رابطه جنسی پر شور به علایق و خواسته های همسرتان احترام بگذارید و سعی کنید آنها را برآورده کنید. تلاش کنید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و از پرسیدن از خود او غافل نشوید.

psychologytoday

medicalnewstoday

3.3/5 - (34 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

9 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی

ای کاش رابطه جنسی برای زن ها هم کل میبود نه فرع😘😂😂

Leila

خیلی خوب بود. مچکر

فرزاد شاکی

بی عدالتی
بی عدالتی
بی عدااالتی در خلقت
این بیعدالتی باعث میشود زن در ابتدا نیازی نداشته باشد و به سوی ازدواج کشیده نشه
برای همین مرد بدبخت باید مهریه بدهد
نفقه بدهد
منزل تهیه کند
وسایل و جهیزیه( طبق قانون نه عرف) تهیه کند
تا زن تشریف فرما بشود و نیاز مرد را بر طرف کند
آن هم تازه باید دو ساعت وقت بگذارد تا ایشان لطف بفرمایند تحریک بشوند
فقط بی عدالتیه
تازه حین رابطه هر دو لذت میبرند نه فقط مرد
در صورتی که مرد بالجبار بخاطر نیاز کوفتی باید سراغ ازدواج رود
در صورتی که زن اینگونه نیست
کسی هست جواب بدهد

فرزاد

حداقل من به خاطر برطرف کردن نیاز های جنسی ازدواج نمی کنم. ازدواج نتیجه یک عشق شدیده! در قرن 21 اُم و بعد از پیشرفت های بزرگ علمی، هنوز هم شما می گید “خلقت” در حالی که زیست شناسان بزرگ قرن 19 و 20 و 21 اُم “فرگشت (تکامل)” را به اثبات رسوندن؟!
می دونی مشکل شما کجاست؟ اونجاست که زن نیستید اما به خودتان اجازه می دهید زنها رو قضاوت کنید و می گید «زن ابتدا نیازی ندارد و به سمت ازدواج کشیده نمی شود» من نمی دونم این رو بر چه اساس می گید؟ آیا با تمام زنهای دنیا صحبت کردید و به این نتیجه رسیدین؟ یا با دیدن یک یا دو نفر؟ اصلا منظور شما از «نیاز» چیه؟
در رابطه با پیشنوازی هم اگر واقعا عاشق طرف باشید، برای شما خیلی بیشتر از طرف مقابل لذت بخش خواهد بود حالا چه 1 ساعت طول بکشه چه 2 ساعت.
در ضمن حین رابطه هم زنها نسبت به مردها لذت بیشتری می برن. کلیتوریس می تونه اُرگاسم های عمیق تر و حتی پشت سر هم رو بوجود بیاره.
البته اینکه زن ها هم باید برای زندگی زناشویی از نظر فراهم کردن مسکن و … تلاش کنن هم درسته

piano

دقیقا حرف دل آدمو میزنی .
با این همه رنج و بدبختی باید خونه تهیه کنی ماشین تهیه کنی ی کمی بینی بزرگ باشه یا شکلش فقط ی کوچولو زشت باشه یا موی سرت کم باشه باید بری عمل کنی که چی بشه خانم ازت راضی باشه که باهات ازدواج کنه تازه خیلیم منت روت میزاره ی ماه جدوابادش میاد تحقیقات محل مو رو از ماست میکشن .
نوبتم که به رابطه میرسه خانم ها تمایلی بهش ندارند باید به زور و لحن تند و نرم خایه مالی راضیش کنی که یه 6 دقیقه ای اندام تناسلیش رو اختیارت بزاره. فقط مرد بدبخته که تو فکر این لذت چند لحضه ای هست که باید تا اخر عمر رو فشار فقر و نداری همسر شو سیر کنه هی نازش کنه .
لعنت به این رابطه چند لحضه ای که باید این همه فلاکت رو تا اخر عمر به دوش بکشی

مراد

اون نیازی که میگی برای ادامۀ نژاد انسانه نه نیاز جسمی، چیزی که احساس میکنی همش ذهنیه که بخاطر ضعیف و سست اراده بودنت اسمشو میزاری نیاز. اگه یک ذره از مغزت استفاده میکردی این حرفا بنظرت احمقانه بودن. درکت میکنم جمعیتتون کم نیست، شما نتیجه فرهنگ اشتباهین. از اول زندگیتون اشتباهات زیادی دیدین و فکر میکنین کل زندگی همینه.
قطعن خیلیا با من مخالفن چون تا اینجای زندگیشون همچین حرفایی رو نشنیدن الانم براشون جدیدو عجیبه
اگه میتونستیم احساساتمونو کنترل کنیم الان دنیا جای زیباتر و امن تری بود

ولی الله

چکیده ای از کل مطالب بالا:

بسیار از زنان رابطه جنسی را عمیق ترین شکل ابراز عشق و ارتباط می دانند و برای بسیاری از آنها اهمیت دارد.

ارگاسم در زنان قدرتمندتر است و توانایی فوق العاده آنها در لذت بردن می تواند چندین ارگاسم را در یک رابطه جنسی تجربه کند.
تستوسترون سبب میل فیزیولوژیکی در هر دو جنس می شود، در زنان به اندازه یک زمزمه است و در زمان عاشقی و شیدایی اشتهای جنسی او بالاست و به راحتی تحریک می شود
زنان نیز نیاز دارند که احساسات عاشقانه در رابطه آنها ادامه یابد.
علت سردی زن : بسیاری از زنان رابطه جنسی را دوست دارند، اما تمایل آنها به راحتی در اثر درد، خشم، خستگی یا یائسگی از بین می رود

زنان تا زمانی که کاملا برانگیخته نشوند تمایلی به رابطه جنسی نخواهند داشت. اوج تحریک برای یک زن ۴۵ دقیقه طول می کشد.
بنابراین، در حالی که مردان به تنوع در روش برقراری رابطه جنسی علاقه دارند، زنان معمولا یک پوزیشن تکراری را ترجیح می دهند زیرا لذت بردن وی را تضمین می کند

صحبت کردن در طول رابطه جنسی این کار تحریک در زنان را ساده تر می کند.

ولی الله

بسیار عالی بود

سیمیاروم

خوشحالیم که براتون مفید بود و تاثیرگذار بود. ممنون از نظرتون. :)