27 اسفند 1402

تلافی کردن خیانت همسر


خانه » مشاوره زناشویی » تلافی کردن خیانت همسر

کشف خیانت همسر واقعه ای ویران کننده به لحاظ عاطفی است. این کشف می تواند کل زندگی شما را ویران کند و باعث بروز احساساتی مانند خشم، طرد شدن، ترک شدن، سرخوردگی و احساسات منفی دیگری شود.

شاید وسوسه شوید که با برقراری یک رابطه ممنوعه جنسی کار همسرتان را تلافی کنید، اما بدانید: تلافی کردن خیانت همسر شانس ترمیم رابطه زناشویی و سلامت روانی شما را از بین می برد.

| مطالعه مطلب “دلایل خیانت و بی وفایی زوجین در یک رابطه” به شما پیشنهاد می شود |

انگیزه تلافی کردن خیانت همسر:

هدف از تلافی کردن خیانت همسر تسویه حساب کردن با او در این امر، انجام دادن کاری که به همان اندازه به او آسیب می زند و او را ناراحت می کند، و دادن درس عبرت به او برای درک احساس شماست. با این حال، اطمینان داشته باشید که نتیجه این کار خلاف چیزی است که انتظار دارید.

  1. تلافی خیانت حساب شما را با همسرتان تسویه نمی کند. خیانت همسرتان اعتماد و پیوند بین شما را از قبل شکسته است. این در حالی است که خیانت شما دیگر چنین تاثیری نخواهد داشت، چرا که شما عمل شما مانند این است که بخواهید چیزی را بشکنید که قبلا کاملا خرد شده است.
  2. به احتمال زیاد نمی توانید به او احساس قربانی بودن را بدهید. در واقع، با تلافی کردن خیانت همسرتان، او به خود حق خواهد داد که چنین رفتاری را با شما انجام داده باشد. برخی از افراد حتی از اقدام تلافی جویانه همسرشان به عنوان دستاویزی برای ادامه رابطه خائنانه خود استفاده می کنند.
  3. با این کار باعث نمی شوید که احساس شما را درک کند. با خیانت‎تان، به جای ایجاد احساس گناه و آسیب در او، همسرتان بهانه بسیار خوبی برای نادیده گرفتن احساس بد شما و کوچک شمردن رفتار زشت خود پیدا خواهد کرد.
  4. با تلافی کردن خیانت همسرتان نمی توانید به او درس عبرت بدهید. تنها چیزی که با این کار به او می آموزید این است که شما رگه کینه جویی دارید.
  5. او را تشویق به تکرار خیانت می کنید. خیانت شما این کار را در نظر او قابل قبول می کند (حالا دیگر هر دو شما آن را انجام داده اید و هر دو در یک عمل کثیف هستید.)

 

تلافی کردن خیانت همسر

تلافی کردن خیانت همسر

چرا تلافی کردن خیانت همسر ترمیم رابطه را دشوار می کند؟

تلافی کردن خیانت همسر مانع پرداختن به علت اصلی خیانت کردن او می شود. گاهی یافتن علت اصلی خیانت می تواند به ترمیم رابطه کمک کند.

رابطه شما پس از خیانت همسرتان بسیار آسیب پذیر است. اقدام تلافی جویانه شما به قدری این آسیب را شدیدتر خواهد کرد که هرگونه شانس ترمیم رابطه را از بین می برد. در حال حاضر، شاید به قدری ناراحت هستید که می گویید تمایلی به ترمیم رابطه خود ندارید.

اما همیشه این شانس وجود دارد که پس از فرو نشستن طوفان اولیه، مشخص شدن علت انجام خیانت، و دریافت مشاوره خیانت، زندگی مشترک زوج حتی از روز اول هم بهتر ادامه یابد.

نبود اشتیاق و گرما در رابطه یکی از علل شروع خیانت است. تلافی کردن خیانت همسر این سردی را بیشتر کرده و شکاف عاطفی بین شما و همسرتان را عمیق تر می کند. عمیق تر شدن فاصله بین زوج، تعداد دفعات خیانت را افزایش می دهد.

وظایف مرد در زندگی زناشویی

اضافه کردن به حجم خیانت و فریب در رابطه، جلب اعتماد دوباره در زندگی مشترک را سخت تر می کند. با خیانت کردن خود را در معرض خطر متهم شدن به خراب کردن رابطه قرار می دهید.

اگر تا پیش از این می توانستید مدعی باشید که همسرتان زندگی مشترکتان را دچار چالش کرده است، با انجام این اقدام تلافی جویانه ریسک این وجود دارد که به مقصر اصلی همه اتفاقات تبدیل شوید.

تلافی کردن خیانت همسر، دشمنی بین زوج را بیشتر می کند و احتمال بروز خشونت خانگی را افزایش می دهد. خشونت خانگی، ضمن وارد کردن آسیب جسمی، جراحت های عمیقی در روح شما ایجاد می کند که گاهی درد آن حتی از خیانت دیدن هم بیشتر است.

| مطالعه مطلب “رفتارهای اشتباه بعد از خیانت همسر” به شما پیشنهاد می شود |

چرا تلافی کردن خیانت همسر بهبودی شخص شما را به تاخیر می اندازد؟

با تلافی کردن خیانت همسر از خشم به عنوان سپری برای نپرداختن به درد عاطفی استفاده می کنید که حس می کنید. تا زمانی که به این درد توجه نکنید، نمی توانید خود (و رابطه تان) را درمان کنید.

با بد کردن حال همسرتان، حال خودتان خوب نخواهد شد. پس از تلافی کردن خیانت همسر همچنان احساس طرد شدن، آسیب دیدن و خشم خواهید داشت. در واقع، چیزی عوض نمی شود، فقط همه چیز بدتر می شود.

پناه بردن به مکانیسم های دفاعی بچگانه هیچ سودی برای شما به لحاظ روانی ندارد. انتقام گرفتن از دیگران و تکرار کردن عمل آنها، رفتاری غیر معقول، نابالغ و غیر عقلانی است که پس از مدتی در شما احساس گناه و پشیمانی ایجاد می کند.

فردی سومی که از او به عنوان ابزاری برای تلافی کردن خیانت همسر خود استفاده می کنید، شخصی حقیقی با احساسات و نیازهای انسانی است که شما در حال سواستفاده از او هستید.

در موقعیتی که قرار دارید، زمان ریسک ایجاد درگیری های عاطفی بیشتر نیست. شما به اندازه کافی در زندگی و رابطه خود درگیر مشکلات عاطفی هستید و زمان و انرژی کافی برای درگیر شدن در مشکلات اضافه را ندارید.

دلیلی وجود دارد که تا به حال اقدام به خیانت در زندگی خود نکرده اید. اگر وفاداری به ازدواج، اخلاقیات یا آموزه های دینی تا پیش از این شما را از اقدام به انجام چنین کاری بر حذر کرده است، نادیده گرفتن همه آنها و تلافی کردن خیانت همسر باعث ایجاد احساس شرم و گناه، آسیب به خودانگاره و سلامت عاطفی شما می شود.

درک می کنیم که خیانت دیدن اتفاق تلخی است که تحمل آن ساده نیست. پس از کشف خیانت، احتمال انجام اقدامات شتاب زده، تلافی جویانه و غیرعقلانی در بسیاری از افراد زیاد است.

اما اجازه ندهید که این اتفاق، انسانیت و پاکی روح شما را از بین ببرد. به جای تلافی کردن اقدام همسرتان، از یک مشاور برای اقدامات بعدی در جهت ترمیم رابطه یا خاتمه زندگی مشترک خود کمک بگیرید.

در مطالب پیشین، به رفتارهای اشتباه پس از خیانت همسر و اقدامات صحیح جایگزین آن پرداختیم که مطالعه آن را به شما پیشنهاد می کنیم. در مطلب دیگری، به روش های جلب اعتماد پس از خیانت پرداختیم که می تواند برای شما مفید باشد.

| مطالعه مطلب “جلب اعتماد پس از خیانت” به شما پیشنهاد می شود |

 

4/5 - (1 امتیاز)
Share
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها