21 اردیبهشت 1403
رفتارهای اشتباه بعد از خیانت همسر

رفتارهای اشتباه بعد از خیانت همسر


خانه » مشاوره زناشویی » رفتارهای اشتباه بعد از خیانت همسر

آگاهی از مسئله بزرگی مانند خیانت همسر آنقدر شوک آور است که فرد را دچار پریشانی فکر می کند. بسیاری از افراد در این موقعیت، به دلیل تنش های عاطفی و فشار روانی حاصله، تصمیمات احساسی و بدون فکر می گیرند. رفتارهای اشتباه بعد از خیانت همسر می توانند کورسوی امید برای بازسازی رابطه را از بین ببرد.

| پیشنهاد میکنیم مقاله ” دلایل خیانت و بی وفایی زوجین در یک رابطه ” را نیز مطالعه کنید |

 

رفتارهای اشتباه بعد از خیانت همسر:

رفتاری که افراد در مدیریت خبر شوک آور خیانت همسر از خود نشان می دهند، پیش بینی می کند که  فرد تا چه میزان می تواند به طور سالم از این بحران عبور کند و احتمال ادامه و بازسازی رابطه را مشخص می کند. پس از آگاهی از خیانت همسر، رفتارهای زیر را انجام ندهید:

نترسید:

زمانی که ما احساس خطر یا تهدید می کنیم، بدن ما هورمون استرس و آدرنالین ترشح می کند و ما را تحریک و آماده اقدام می کند. اگرچه هورمون های آزاد شده شما را به اقدام وامی دارند، اما تنها کاری که در این موقعیت لازم است انجام دهید این است که یک نفس عمیق بکشید. به جای آنکه جیغ بزنید و لباس های همسرتان را پاره پاره کنید، آرامش خود را حفظ کنید تا اثر هورمون ها در سیستم عصبی شما کمتر شود. هیچ کس در وضعیت ترس و خطر، تصمیمی نخواهد گرفت که به نفعش باشد. آرام باشید تا بتوانید موقعیت را تحلیل کنید و اقدامات بعدی خود را مشخص کنید.

 

رفتارهای اشتباه بعد از خیانت همسر

 

| پیشنهاد میکنیم مقاله ” چگونه پس از آگاهی از خیانت، واکنش درستی از خود نشان دهیم ” را نیز مطالعه کنید |

خود را فراموش نکنید:

شوک حاصل از کشف یک رابطه خیانت آمیز باعث می شود که دلتان بخواهد پتو را روی سرتان بکشید و از همه دنیا پنهان شوید. بی توجهی به نیازهای خود و حتی به نوعی تنبیه جسمی خود یکی از رفتارهای اشتباه بعد از خیانت همسر است. بسیاری از افراد در این موقعیت، مراقبت از خود را فراموش می کنند و کارهایی را که برای بهبودی ذهن و روح و یافتن انرژی لازم است انجام نمی دهند. با خود چنان رفتار کنید که انگار سرما خورده اید: با خود همان قدر ملایم و مهربان باشید. برای خودتان غذای سبک و سالم بپزید و آب کافی بنوشید. سعی کنید استراحت کنید، حتی اگر خوابتان نمی برد. هر روز به پیاده روی بروید و روی نیمکتی در پارک بنشینید و از تابیدن نور خورشید و وزش باد لذت ببرید. به یاد داشته باشید که خیانت همسرتان، ارزش شما به عنوان یک انسان را نفی نمی کند.

خیانت در محل کار: حفاظت از خود

برای همه دنیا جار نزنید:

ترس ناشی از کشف خیانت، بسیاری را وادار می کند که به همه دنیا بگویند که با آنها بدرفتاری شده است. شاید این رفتار از آن ناشی می شود که دوست دارید مردم طرف شما را بگیرند و همسرتان را به خاطر بی وفایی سرزنش کنند. مطمئنا شما به حمایت دیگران نیاز دارید، اما بر احساس درونی خود برای اطلاع دادن به دوستان، همکاران و همسایه ها غلبه کنید. شاید مدت زمانی که از این واقعه بگذرد، پشیمان شوید که خیلی زود همه چیز را به همه گفته اید. بسیاری از زوجین پس از خیانت می توانند دوباره رابطه خود را بسازند و حتی عشق بیشتری به همسر خود پیدا کنند. شما که نمی خواهید پس از مدتی حس کنید چیزهایی از زندگی خود به کسی گفته اید که اصلا رابطه نزدیکی با او ندارید؟ در این مواقع، بهتر است یک یا دو دوست صمیمی و وفادار را بیابید. برای اطلاع دادن به دیگران کمی صبر کنید تا گام های بعدی شما روشن شود.

| پیشنهاد میکنیم مقاله ” جلب اعتماد پس از خیانت ” را نیز مطالعه کنید |

 

رفتارهای اشتباه بعد از خیانت همسر

 

مراجعه سریع به دادگاه از رفتارهای اشتباه بعد از خیانت همسر

مقاومت در برابر میل به پر کردن فرم تقاضای جدایی شاید یکی از سخت ترین چیزهایی است که افراد پس از کشف خیانت با آن رو به رو می شوند. عجله در تصمیم گیری برای ختم رابطه از مهلک ترین رفتارهای اشتباه بعد از خیانت همسر است. به یاد داشته باشید که دادگاه قرار نیست جایی فرار کند؛ دادگاه همیشه در همان خیابان خواهد بود. اگر پیش از آنکه به لحاظ عاطفی آنچه رخ داده است و وضعیت رابطه خود را ارزیابی نکنید، تصمیم گیری عجولانه می تواند غم و اندوه شما را تشدید کند. پر کردن فرم طلاق درمانی برای احساسات دردناک و روح آسیب دیده شما نیست، بلکه حتی می تواند آن را بدتر کند.

کنکاش نکنید:

جستجو برای یافتن اطلاعاتی از فردی که همسرتان با او وارد رابطه شده است، از دیگر رفتارهای اشتباه بعد از خیانت همسر است. در برابر وسوسه جستجو در زندگی شخصی، یافتن آدرس خانه و محل کار او مقاومت کنید. از شبکه های اجتماعی برای دیدن تصاویر او استفاده نکنید. این کارها تنها باعث می شوند که اشتغال فکری بیشتری پیدا کنید و تصویر او دائما پیش چشم شما قرار گیرد. شما آنقدر کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، که دیگر نیازی به تصویر او در ذهنتان ندارید. به علاوه، فراموش نکنید که فردی که همسرتان با او به شما خیانت کرده است، مشکل شما نیست. مشکل دقیقا همسر خودتان است که وفادار نبوده است.

در مطالب بعدی شما را با اقداماتی آشنا می کنیم که پس از خیانت همسر بهتر است انجام دهید.

 

2.3/5 - (3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها